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市場調査レポート
商品コード
1679215
エアレスタイヤ市場の2030年までの予測: タイプ別、車両タイプ別、材料別、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析Airless Tires Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Radial Airless Tires and Bias Airless Tires), Vehicle Type, Material, Sales Channel, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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エアレスタイヤ市場の2030年までの予測: タイプ別、車両タイプ別、材料別、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のエアレスタイヤ市場は2024年に5,691万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは9.7%で成長し、2030年には8,229万米ドルに達すると予測されています。
非空気タイヤ(NPT)としても知られるエアレスタイヤは、形状を維持したり車両の重量を支えるために空気を必要としないタイヤです。空気で膨らませる代わりに、ゴム、プラスチック、または複合材料でできた固形またはハニカム状の構造を使用します。この設計により、パンクや吹き出しのリスクがなくなり、メンテナンスが軽減され、耐久性が向上します。
Recycled Rubber Facts社によると、タイヤをリサイクルすることで、製造に使用される原材料やエネルギーのコストを削減できるだけでなく、タイヤ製造業界の二酸化炭素排出量を20%削減することができます。
軍用車とオフロード車の需要増加
エアレスタイヤはパンクのリスクを排除し、防衛、農業、建設セクターの作業効率を高め、メンテナンスコストを削減します。軍用車両は、戦闘区域での信頼性を確保するために堅牢でメンテナンスフリーのソリューションを必要としており、エアレスタイヤの採用を後押ししています。さらに、鉱業、林業、産業用途で使用されるオフロード車は、エアレスタイヤの優れたトラクションと耐荷重能力の恩恵を受けており、市場の成長をさらに加速させています。このような需要の増加は、メーカーの技術革新と生産拡大を後押ししています。
乗り心地と騒音の問題
エアレスタイヤは構造が硬く、衝撃や振動を吸収するエアクッションがないため、乗り心地や騒音に問題があります。空気入りタイヤとは異なり、エアレスタイヤの設計は乗り心地を硬くし、ロードノイズを増加させ、全体的な快適性を低下させることが多いです。このため、滑らかさと静粛性が重要な要素である乗用車用タイヤとしては魅力に欠ける。こうした欠点は、消費者の採用を制限し、普及を遅らせることで、市場の成長を妨げています。
材料科学の進歩
先端ポリマー、複合ゴムブレンド、形状記憶合金などの革新的な材料は、柔軟性、放熱性、耐荷重性を向上させる。これらの開発により、乗り心地や構造的完全性といった主な課題が解決され、エアレスタイヤは商用車や乗用車での利用がより現実的なものとなります。さらに、3Dプリンティングとナノテクノロジーは精密な製造とカスタマイズを可能にし、製造コストを削減します。材料科学が進化するにつれて、エアレスタイヤはより実用的になり、さまざまな業界で採用が加速しています。
放熱の課題
エアレスタイヤは、従来空気入りタイヤの冷却に役立ってきた空気を充填する構造がないため、放熱の課題に直面しています。その代わりに、ソリッドまたはハニカムデザインが熱を閉じ込め、長時間の使用中に熱の蓄積を増加させる。これは、特に高速走行時に、材料の劣化、性能低下、安全上の懸念を引き起こす可能性があります。熱管理が不十分なため、乗用車や商用車への適用が制限され、市場導入が制限されています。
COVID-19の大流行は、サプライチェーンの制約、労働力不足、自動車生産の減少によりエアレスタイヤ市場を混乱させました。ロックダウンと景気減速は自動車と産業用車両の需要減退につながり、研究開発と商業化の努力を遅らせた。しかし、パンデミック後の回復により、持続可能性の動向とモビリティ・ソリューションの進歩に後押しされ、再び関心が高まりました。軍事、建設、農業分野では、耐久性に優れメンテナンスフリーのタイヤへの注目が高まり、市場の可能性が高まりました。
予測期間中、乗用車セグメントが最大となる見込み
予測期間中、乗用車セグメントが最大の市場シェアを占めると予想されます。乗用車用エアレスタイヤは、従来の空気入りタイヤに代わる、パンクしにくくメンテナンスフリーのタイヤを提供します。エアレスタイヤは、パンクを防ぎ、ダウンタイムを短縮することで安全性を向上させる。技術の進歩に伴い、エアレスタイヤは都市型モビリティ、EV、シェアードトランスポーテーションサービスでの普及が見込まれています。
予測期間中、ゴムセグメントのCAGRが最も高くなる見込み
予測期間中、ゴムセグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。ゴム製エアレスタイヤは、耐久性のあるゴムコンパウンドで作られた非空気タイヤであり、パンクをなくし、メンテナンスを減らすように設計されています。ソリッド構造またはハニカム構造を採用し、空気圧をかけずにタイヤを支えます。ゴム技術と持続可能な材料の進歩が技術革新を促進し、特殊で将来のモビリティ・ソリューションのための実行可能な選択肢となっています。
予測期間中、アジア太平洋地域は、工業化、インフラ開発、軍事・農業・建設分野での耐久性が高くメンテナンスフリーのタイヤ需要の増加により、最大の市場シェアを占めると予想されます。中国、日本、インドなどの国々は先進的なモビリティ・ソリューションに投資しており、エアレスタイヤ技術の研究開発を後押ししています。自動車生産台数の増加と電気自動車および自律走行車の拡大が市場成長をさらに後押ししています。
予測期間中、北米地域は、耐久性と耐パンク性が重要な軍事、建設、農業分野での旺盛な需要に牽引され、最も高いCAGRを示すと予測されます。ミシュランやグッドイヤーといった大手タイヤメーカーの存在が研究開発を加速させています。先進モビリティと防衛用途を推進する政府の取り組みが市場成長をさらに後押しし、北米はエアレスタイヤの革新と採用の主要地域となっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Airless Tires Market is accounted for $56.91 million in 2024 and is expected to reach $82.29 million by 2030 growing at a CAGR of 9.7% during the forecast period. Airless tires, also known as non-pneumatic tires (NPTs), are tires that do not require air to maintain their shape or support a vehicle's weight. Instead of being inflated with air, they use a solid or honeycomb-like structure made from rubber, plastic, or composite materials. This design eliminates the risk of punctures and blowouts, reducing maintenance and increasing durability.
According to Recycled Rubber Facts, recycling tires not just reduces the cost of raw materials and energy used in manufacturing but also brings down the carbon footprint of the tire manufacturing industry by 20%.
Rising demand for military & off-road vehicles
Airless tires eliminate the risk of flats, enhancing operational efficiency and reducing maintenance costs for defense, agriculture, and construction sectors. Military vehicles require robust, maintenance-free solutions to ensure reliability in combat zones, boosting airless tire adoption. Additionally, off-road vehicles used in mining, forestry, and industrial applications benefit from the superior traction and load-bearing capacity of airless tires, further accelerating market growth. This increasing demand encourages manufacturers to innovate and expand production.
Ride comfort & noise issues
Airless tires have ride comfort and noise issues due to their rigid structure and lack of air cushioning, which traditionally absorbs shocks and vibrations. Unlike pneumatic tires, airless designs often result in a stiffer ride, increasing road noise and reducing overall comfort. This makes them less appealing for passenger vehicles, where smoothness and quiet operation are key factors. These drawbacks hamper market growth by limiting consumer adoption and delaying widespread commercialization.
Advancements in material science
Innovative materials like advanced polymers, composite rubber blends, and shape-memory alloys improve flexibility, heat dissipation, and load-bearing capacity. These developments address key challenges such as ride comfort and structural integrity, making airless tires more viable for commercial and passenger vehicles. Additionally, 3D printing and nanotechnology enable precise manufacturing and customization, reducing production costs. As material science evolves, airless tires become more practical, accelerating their adoption across various industries.
Heat dissipation challenges
Airless tires face heat dissipation challenges because they lack the air-filled structure that traditionally helps cool pneumatic tires. Instead, their solid or honeycomb design traps heat, leading to increased thermal buildup during prolonged use. This can cause material degradation, reduced performance, and safety concerns, especially at high speeds. Poor heat management limits their application in passenger and commercial vehicles, restricting market adoption.
The covid-19 pandemic disrupted the airless tires market due to supply chain constraints, labor shortages, and reduced vehicle production. Lockdowns and economic slowdowns led to a decline in automotive and industrial vehicle demand, delaying R&D and commercialization efforts. However, post-pandemic recovery saw renewed interest, driven by sustainability trends and advancements in mobility solutions. Increased focus on durable, maintenance-free tires for military, construction, and agricultural sectors boosted market potential.
The passenger vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period
The passenger vehicles segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. Airless tires in passenger vehicles offer a puncture-proof, maintenance-free alternative to traditional pneumatic tires. They enhance safety by eliminating blowouts and reducing downtime. As technology advances, airless tires are expected to gain traction in urban mobility, EVs, and shared transportation services.
The rubber segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the rubber segment is predicted to witness the highest growth rate. Rubber airless tires are non-pneumatic tires made from durable rubber compounds, designed to eliminate punctures and reduce maintenance. They use a solid or honeycomb structure to provide support without air pressure. Advancements in rubber technology and sustainable materials are driving innovation, making them a viable option for specialized and future mobility solutions.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to increasing industrialization, infrastructure development, and demand for durable, maintenance-free tires in military, agriculture, and construction sectors. Countries like China, Japan, and India are investing in advanced mobility solutions, boosting R&D for airless tire technology. Rising vehicle production and the expansion of electric and autonomous vehicles further drive market growth.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR driven by strong demand in military, construction, and agricultural sectors, where durability and puncture resistance are crucial. The presence of major tire manufacturers, such as Michelin and Goodyear, accelerates research and development. Government initiatives promoting advanced mobility and defense applications further boost market growth, making North America a key region for airless tire innovation and adoption.
Key players in the market
Some of the key players in Airless Tires market include Michelin, The Goodyear Tire & Rubber Company, Continental AG, Bridgestone Corporation, Trelleborg AB, Hankook Tire & Technology Co., Ltd., Sumitomo Rubber Industries, Ltd., Toyo Tire Corporation, The Yokohama Rubber Co., Ltd., Amerityre Corporation, Tannus Ltd., Pirelli Tyre S.p.A., Cooper Tire & Rubber Company, Marathon Industries Inc., Sentry Tire and Rubber LLC, Cheng Shin Tire, Elastomeric Innovations, Smart Tire Company, Camso Inc. and Resilient Technologies, LLC.
In July 2021, Goodyear introduced an airless tire and wheel assembly designed for autonomous vehicle transportation, specifically in urban settings. This NPT was first deployed with the Jacksonville Transportation Authority, marking a significant advancement in airless tire technology for autonomous applications.