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市場調査レポート
商品コード
1662736
自律走行車用センサ市場の2030年までの予測: センサタイプ別、車種別、自動化レベル別、測定範囲別、センサ技術別、用途別、地域別の世界分析Autonomous Vehicle Sensors Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Sensor Type, Vehicle Type, Level of Automation, Range, Sensor Technology, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自律走行車用センサ市場の2030年までの予測: センサタイプ別、車種別、自動化レベル別、測定範囲別、センサ技術別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自律走行車センサの世界市場は2024年に103億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは14.5%で成長し、2030年には233億7,000万米ドルに達すると予測されています。
自律走行車センサは、自動運転車が安全にナビゲートし、周囲の環境に関与するために不可欠です。レーダーセンサは、悪天候でも対象物の距離と速度を判断するために使用されます。LiDARセンサは周囲の高解像度3次元地図を作成する一方、カメラは視覚情報を記録し、交通信号の検出や物体の識別に役立ちます。さらに、近距離の検知、特に駐車時や低速操縦時には、超音波センサが頻繁に使用されます。これらのセンサを組み合わせることで、自律走行車は障害物を識別し、正確な航行判断を下し、歩行者や同乗者を保護することができます。
世界保健機関(WHO)が発表した「交通安全に関する世界現状報告2018」によると、2018年の年間交通事故死者数は135万人に達しました。交通事故死は現在、5~29歳の死因の第1位となっています。
自律走行車の研究開発費の増加
自動車産業と技術産業がAVの可能性を調査し続けるなか、自律走行車(AV)技術の創出と商業化を急ぐための研究開発に多額の資金が投じられています。こうした投資は、センサ自体の改良とともに、複数のセンサからの情報を統合して車両周辺のより詳細かつ正確な画像を生成するセンサフュージョン技術の改良も目的としています。さらに、LiDARやレーダーなどのセンサの技術革新とコスト削減が推し進められ、より経済的で効果的なソリューションが生み出されていることから、自律走行車センサ市場の成長が見込まれています。
不十分な自律走行車インフラ
自律走行車の配備が成功するかどうかは、車両そのものに加えて周囲のインフラにも左右されます。メーカーにとって大きな問題は、多くの都市や道路が自律走行に対応できるように整備されていないことです。例えば、車線表示が不明瞭な道路、粗雑な交差点、不十分な標識などは、センサシステムを混乱させ、その効率を低下させる可能性があります。さらに、自律走行車と道路インフラは通信できないため、AVは車載センサを使ってすべての判断を下す必要があり、状況によっては性能の限界が生じる可能性があります。
V2X技術と5G技術の融合
5G技術の採用は、Vehicle-to-Everything(V2X)通信(自動車とインフラ間のより高速で信頼性の高い通信)を促進することで、自動運転車に新たな可能性をもたらしています。さらに、自律走行車、信号機、道路標識、道路上の他の車両は、5Gの低遅延かつ高速な接続性により、すべてリアルタイムでデータを交換できます。このように通信が改善されるため、AVはより迅速に意思決定を下し、安全性を高め、困難な環境をより効果的にナビゲートすることができます。V2X技術とともに、センサシステムは事故、渋滞、道路状況に関する情報をリアルタイムで提供することで、状況認識を高めることができます。
サイバーセキュリティとデータプライバシー問題へのリスク
自律走行車(AV)は、主にセンサ、接続性、ソフトウェアに依存して機能するため、ハッキングの試みとサイバー攻撃の影響を受けやすいです。悪意ある行為者は、先進的センサとV2X通信システムの統合による車両ネットワークの弱点を利用しようとして、AVを標的にする可能性があります。サイバー攻撃が成功すれば、自律走行車の安全性が損なわれ、事故や個人情報の盗難につながる可能性があります。さらに、センサメーカーは、EUのGDPRのような厳しいデータ保護規制の対象となる可能性があり、強力なサイバーセキュリティとデータ暗号化手法への多大な投資を余儀なくされます。
自律走行車センサの市場はCOVID-19の大流行により大きな影響を受け、労働力不足、サプライチェーンの混乱、工場閉鎖が発生し、自律走行車の開発、テスト、配備が遅れました。センサ開発を含む自律走行車技術への投資は、多くの自動車メーカーが当面の生き残りを優先したため、景気後退期に減少しました。さらに、自動車産業が減速し、ロックダウン中の自動車需要が減少した結果、自律走行システムの採用が遅れました。しかし、世界経済が着実に好転するにつれて、非接触技術やドライバーレス技術が再び注目されるようになり、安全な輸送のためのセンサへの関心が高まりました。
予測期間中、LiDAR(光検出と測距)セグメントが最大になると予想される
LiDAR(光検出と測距)セグメントは、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されています。LiDARセンサによって可能になる車両環境の正確で高解像度のマッピングは、物体、障害物、道路状況の正確な検出を可能にするため、自律走行車の安全な運転にとって極めて重要です。これらのセンサは距離を測定し、レーザー光線を用いて詳細な3次元マップを作成することで、クルマに周囲の状況を徹底的に認識させています。さらに、LiDARは比較的高価であるにもかかわらず、完全な自律性を実現するための重要な要素であり、性能と安全性を向上させるためにレーダーやカメラなどの他のセンサ技術と組み合わされることが多いです。
レベル3(条件付き自動化)セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
予測期間中、レベル3(条件付き自動化)セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。この程度の自動化では、自動車は運転業務の大部分を自力で管理できるが、複雑な道路状況や予測不可能な道路状況のように、人間の介入が必要な状況もあります。LiDAR、レーダー、カメラなど、より安全な機能とより正確な意思決定を可能にするセンサ技術の開発が、このセグメントの成長を牽引しています。さらに、自動車メーカーが条件付きの自動化を目指す中で、ドライバーの常時モニタリングなしにアダプティブクルーズコントロール、緊急ブレーキ、車線維持などのタスクを実行できるセンサや人工知能(AI)システムにも大規模な投資が行われています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。特に米国において、主要な自動車メーカー、技術企業、センササプライヤーが強い存在感を示していることが、同地域の優位性を支えています。北米は、LiDAR、レーダー、カメラなどのセンサ技術の研究開発に多額の投資を行っており、自律走行車の開発とテストのリーダーとして位置づけられています。Tesla、ウェイモ、Uberなど、自律走行車のイノベーションをリードする数多くの有名企業が米国を拠点としています。
予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを示すと予想されます。自動車産業の爆発的成長、特に自律走行技術の開発が著しく加速している中国、日本、韓国などの国々がこの拡大の主要原動力となっています。特に中国は、創造性を促進する施策や法律に後押しされ、自律走行車やスマートモビリティソリューションの開発に多額の投資を行っています。さらに、アジア太平洋は、電気自動車や無人運転車に対する消費者の需要が高まるにつれて、自律走行車センサの生産と配備の主要拠点になりつつあります。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Autonomous Vehicle Sensors Market is accounted for $10.37 billion in 2024 and is expected to reach $23.37 billion by 2030 growing at a CAGR of 14.5% during the forecast period. Autonomous vehicle sensors are essential for allowing self-driving cars to safely navigate and engage with their surroundings. Radar sensors are used to determine an object's distance and speed, even in bad weather. While LiDAR sensors produce high-resolution three-dimensional maps of the surroundings, cameras record visual information to help detect traffic signals and identify objects. Moreover, for close-range detection, especially when parking or making low-speed maneuvers, ultrasonic sensors are frequently used. By combining these sensors, autonomous cars are able to identify obstructions, make accurate navigational decisions, and protect pedestrians and passengers.
According to the Global Status Report on Road Safety 2018, published by the World Health Organization (WHO), the number of annual road traffic deaths reached 1.35 million in 2018. Road traffic injuries are now the leading killer of people aged 5-29 years.
Increasing R&D spending on autonomous vehicles
Large sums of money are being spent on research and development to hasten the creation and commercialization of autonomous vehicle (AV) technologies as the automotive and technology industries continue to investigate the possibilities of AVs. Along with improving the sensors themselves, these investments are also aimed at improving sensor fusion technologies, which integrate information from several sensors to produce a more thorough and precise picture of the vehicle's surroundings. Additionally, the market for sensors for autonomous vehicles is expected to grow as a result of the push for innovation and cost reduction in sensors, such as LiDAR and radar, which are producing more economical and effective solutions.
Inadequate autonomous vehicle infrastructure
Autonomous vehicle deployment success depends on the surrounding infrastructure in addition to the vehicles themselves. A major problem for manufacturers is that many cities and roads are not set up to accommodate autonomous driving. Roads with unclear lane markings, shoddy intersections, or insufficient signage, for instance, can confuse sensor systems and reduce their efficiency. Furthermore, because autonomous vehicles and road infrastructure cannot communicate, AVs must make all of their decisions using onboard sensors, which may result in performance limitations in some situations.
Fusion of V2X and 5G technologies
The introduction of 5G technology is creating new possibilities for self-driving cars by facilitating Vehicle-to-Everything (V2X) communication-faster, more dependable communication between cars and infrastructure. Moreover, autonomous vehicles, traffic lights, road signs, and other vehicles on the road can all exchange data in real time owing to 5G's low latency and fast connectivity. Because of this improved communication, AVs can make decisions more quickly, increase safety, and navigate challenging environments more effectively. Together with V2X technologies, sensor systems can enhance situational awareness by providing real-time information about accidents, traffic jams, and road conditions.
Risks to cybersecurity and data privacy issues
Autonomous vehicles (AVs) are susceptible to hacking attempts and cyber attacks since they mainly depend on sensors, connectivity, and software to function. Malicious actors may target AVs in an attempt to take advantage of weaknesses in vehicle networks due to the integration of sophisticated sensors and V2X communication systems. Autonomous vehicle safety could be jeopardized by a successful cyber attack, which could result in mishaps or the theft of private information. Additionally, sensor manufacturers may be subject to stringent data protection regulations, such as the GDPR in the EU, which would compel them to make significant investments in strong cybersecurity and data encryption methods.
The market for autonomous vehicle sensors was greatly impacted by the COVID-19 pandemic, which resulted in labor shortages, supply chain disruptions, and factory closures that delayed the development, testing, and deployment of autonomous vehicles. Investments in autonomous vehicle technology, including sensor development, were reduced during the economic downturn as many automakers prioritized their immediate survival. Furthermore, the adoption of autonomous systems was delayed as a result of the slowdown in the automotive industry and the decreased demand for vehicles during lockdowns. But as the world economy steadily improved, contactless and driverless technologies gained attention again, which sparked interest in sensors for secure transportation.
The LiDAR (Light Detection and Ranging) segment is expected to be the largest during the forecast period
The LiDAR (Light Detection and Ranging) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. The precise and high-resolution mapping of the vehicle's environment made possible by LiDAR sensors is crucial for the safe operation of autonomous vehicles because it enables the precise detection of objects, obstacles, and road conditions. These sensors give the car a thorough awareness of its surroundings by measuring distances and producing a detailed three-dimensional map of the area using laser beams. Moreover, LiDAR is still a crucial component of complete autonomy despite its comparatively high cost, and it is frequently combined with other sensor technologies like radar and cameras to improve performance and safety.
The Level 3 (Conditional Automation) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the Level 3 (Conditional Automation) segment is predicted to witness the highest growth rate. At this degree of automation, cars can manage the majority of driving duties on their own, but in some circumstances-like complicated or unpredictable road conditions-human intervention is necessary. The development of sensor technologies like LiDAR, radar, and cameras, which allow for safer features and more precise decision-making, is what is driving this segment's growth. Additionally, major investments are being made in sensors and artificial intelligence (AI) systems that can carry out tasks like adaptive cruise control, emergency braking, and lane-keeping without constant driver supervision as automakers strive toward conditional automation.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share. Strong presences of significant automakers, tech firms, and sensor suppliers-especially in the US-are what propel the region's dominance. North America has made significant investments in research and development for sensor technologies like LiDAR, radar, and cameras, positioning it as a leader in the creation and testing of autonomous vehicles. Numerous well-known businesses that are leading the way in autonomous vehicle innovation are based in the United States, including Tesla, Waymo, and Uber.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The automotive industry's explosive growth, particularly in nations like China, Japan, and South Korea where developments in autonomous driving technologies are accelerating significantly, is the main driver of this expansion. China, in particular, is making significant investments in the development of autonomous vehicles and smart mobility solutions, aided by policies and laws that promote creativity. Moreover, the Asia Pacific region is becoming a major hub for the production and deployment of autonomous vehicle sensors as consumer demand for electric and driverless vehicles increases.
Key players in the market
Some of the key players in Autonomous Vehicle Sensors market include Velodyne Lidar, Luminar Technologies, Aeva Technologies, Innoviz Technologies, Ouster, Hesai Group, Mobileye Global Inc., Robert Bosch GmbH, Continental AG, Valeo, Aptiv, ZF Friedrichshafen AG, Magna International, Denso Corporation, Quanergy Systems and Horizon Robotics.
In September 2024, Continental and Vitesco Technologies have reached an agreement based on their corporate separation agreement regarding the appropriate allocation of costs and liabilities from the investigations in connection with the supply of engine control units and engine control software.
In August 2024, DENSO Corporation announced that it has signed a manufacturing license agreement with Ceres Power Holdings (CWR.L), a leading developer of solid oxide cell stack technology. DENSO aims to advance the early practical application of Solid Oxide Electrolysis Cells (SOECs)*1 that produce hydrogen through water electrolysis.
In February 2023, Self-driving sensor maker Luminar Technologies Inc announced an expanded partnership with Mercedes-Benz Group on Wednesday to enable fully automated driving for its next-generation vehicles. Automakers from Tesla Inc to General Motors are focusing on autonomous vehicles, but technological and regulatory hurdles remain.