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市場調査レポート
商品コード
1662726

食品グレードボトルの2030年までの市場予測:原料別、クロージャータイプ別、容量別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Food Grade Bottles Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Material (Plastic, Glass, Metal and Paperboard), Closure Type (Screw Cap, Flip-Top Cap, Push-On Cap, Snap-On Cap and Crown Cap), Capacity, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
食品グレードボトルの2030年までの市場予測:原料別、クロージャータイプ別、容量別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の食品グレードボトル市場は2024年に220億4,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 4.3%で成長し、2030年には283億7,000万米ドルに達する見込みです。

食品グレードボトルは、品質や安全性を損なうことなく、食品や飲食品を安全に保存できるように特別に設計・製造された容器です。これらのボトルを作るために使用される材料は、FDAのような規制機関によって承認されており、危険な化学品が内容物に染み込まないことを保証しています。食品グレードボトルは通常、ガラス、高密度ポリエチレン(HDPE)、ポリエチレンテレフタレート(PET)製で、腐食、臭い、汚れに強く、中の製品の純度を保つのに役立ちます。

国連環境計画(UNEP)によると、世界で生産される全プラスチック包装の20%を占める企業は、プラスチックの循環型経済を構築する2025年目標に向けて前進しています。

食品の安全性に関する消費者の知識の高まり

食品グレードボトル市場を推進している主要要因のひとつは、食品の安全性と衛生の重要性に対する消費者の意識の高まりです。非食品グレードの材料から消耗品に染み込んだ化学品がもたらす可能性のある健康被害に対する懸念が消費者の間で高まっています。そのため、FDAやEU規制などの食品安全基準に適合した包装がより求められています。さらに、食品グレードのボトルは、貯蔵品の完全性と安全性を保証するため、消費者と飲食品メーカーの両方にとって人気のある選択肢となっています。

高価な製造コスト

厳しい安全性と品質基準を満たすボトルの製造にかかる高い製造コストは、食品グレードボトルの市場を制限する主要要因のひとつです。ガラス、PET、HDPE、BPAフリー・プラスチック、その他の食品用材料は、非食品用材料よりもコストが高いことが多いです。製造コストは、法的要件の遵守を保証するために必要な特殊な製造手順によってさらに上昇します。さらに、こうしたコスト増のしわ寄せは消費者が受けることが多く、特に消費者が価格に敏感な地域では、市場拡大の妨げになりかねないです。

環境に優しくサステイナブル包装への関心の高まり

環境の持続可能性が世界的に注目されるにつれ、食品グレードボトル市場は大きな機会を迎えています。政府と消費者の双方が環境に優しい包装・オプションを推し進め、完全にリサイクル可能、生分解可能、堆肥化可能なボトルの需要を押し上げています。この拡大する市場セグメントには、植物由来樹脂やバイオベースプラスチックのようなサステイナブル材料に投資する企業が対応できます。さらに、使い捨てプラスチック廃棄物を減らす努力とクローズド・ループ・リサイクルシステムの改善が、サステイナブル食品グレードボトルの生産における新しいアイデアの扉を開いています。

異なる包装材料による代替

食品グレードボトルの市場は、金属缶、パウチ、カートンといった代替包装材料の使用増加によって深刻な脅威にさらされています。これらの材料には、軽量、安価、環境への影響が少ないといった特別な利点があります。例えば、飲料産業では、冷蔵せずに商品を保存できる無菌カートンの利用が増えています。これと同様に、軟質パウチも、その実用性と省スペース性から、ベビーフード、ソース、調味料などに人気が高まっています。さらに、こうした代替品への移行によって、食品グレードボトルの市場シェアが侵食される可能性もあります。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は食品グレードボトル市場にさまざまな影響を与えました。一方では、戸締まり中の包装食品、飲食品、生活必需品の需要増が食品グレードボトル、特に水、ジュース、調理済み食品の需要を増加させ、他方ではeコマースの台頭が安全で耐久性のある包装の必要性に寄与しました。さらに他方では、サプライチェーンの混乱、原料の不足、製造の停止が生産能力に大きな影響を及ぼしました。景気減速は、不要不急の包装商品に対する消費者の支出を減少させ、市場全体の成長を鈍化させました。パンデミック後の消費者の嗜好の変化は、メーカーに環境に優しい包装ソリューションの採用を余儀なくさせました。

予測期間中はスクリューキャップセグメントが最大になる見込み

予測期間中、スクリューキャップセグメントが最大の市場シェアを占めると予想されます。スクリューキャップは、その利便性、使いやすさ、再密封能力により、ボトル入り飲料水、ジュース、ソース、調味料などの幅広い飲食品製品に理想的であるとして高く支持されています。その広範な使用は、製品の安全性と保存期間を向上させる、改ざん防止と漏れ防止の設計によって促進されています。さらに、スクリューキャップは、PET、ガラス、HDPEなど様々なボトル材料に対応するため、メーカーに柔軟性を提供しています。さらに、大量生産での幅広い使用、手頃な価格、リシーラブル包装オプションに対する消費者の嗜好のすべてが、スクリューキャップの優位性に寄与しています。

予測期間中、レディトゥドリンク(RTD)飲料セグメントが最も高いCAGRが見込まれる

予測期間中、レディトゥドリンク(RTD)飲料セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。この市場の急成長は、携帯に便利な飲料オプションに対する消費者のニーズの高まりの結果です。多忙で健康志向の強い消費者は、フレーバーウォーター、エナジードリンク、アイスティー、機能性飲料などのRTD飲料を選ぶ傾向が強まっています。飲食品グレードボトル、特にPETやHDPEでできたボトルは、携帯性に優れ、軽量で、バリア性に優れているため、RTD飲料に推奨される包装オプションとなっています。さらに、この市場における飲食品グレードボトルの採用は、eコマースプラットフォームの成長と、植物性飲料や低糖質飲料のような健康動向によっても後押しされています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。この地域の優位性は、確立された食品加工産業、利便性の高い製品に対する高い消費者需要、包装食品と飲食品の高い消費量によって後押しされています。北米では持続可能性が重視され、再利用可能でリサイクル可能な食品グレードボトルへのシフトが顕著であることから、市場は拡大しています。大手メーカーの存在、洗練された包装技術、厳格な食品安全規制などが、この市場の拡大に寄与しています。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを示すと予測されます。この成長の主要原因は、可処分所得の増加、急速な都市化、包装飲食品に対する需要の高まりです。中国やインドのような国々では消費者の嗜好が大きく変化しており、より便利で健康的な包装オプションへの移行が進んでいます。さらに、この地域の食品グレードボトルに対するニーズは、飲食品セクターの成長と持続可能性と食品安全に対する意識の高まりに後押しされています。

無料カスタマイズサービス

本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の食品グレードボトル市場:材料別

  • イントロダクション
  • プラスチック
    • ポリエチレンテレフタレート(PET)
    • 高密度ポリエチレン(HDPE)
    • 低密度ポリエチレン(LDPE)
    • ポリプロピレン(PP)
  • ガラス
  • 金属
  • 板紙

第6章 世界の食品グレードボトル市場:キャップタイプ別

  • イントロダクション
  • スクリューキャップ
  • フリップトップキャップ
  • プッシュオンキャップ
  • スナップオンキャップ
  • クラウンキャップ

第7章 世界の食品グレードボトル市場:容量別

  • イントロダクション
  • 250ml以下
  • 251~500ml
  • 501~750ml
  • 750ml以上

第8章 世界の食品グレードボトル市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • ジュース・飲料
  • 乳製品
  • ソース・調味料
  • そのまま飲める飲料(RTD)
  • 製薬

第9章 世界の食品グレードボトル市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第10章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイリング

  • Amcor plc
  • CCL Industries Inc.
  • TCPL Packaging Ltd
  • Essel Propack Limited
  • Gerresheimer AG
  • UFlex Ltd
  • Ball Corporation
  • Plastipak Holdings, Inc.
  • Graham Packaging Company
  • Silgan Holdings Inc.
  • Ardagh Group S.A.
  • Berry Global, Inc.
  • Parekhplast India Limited
  • Becton, Dickinson and Company
  • Vetropack Holding AG
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Plastic (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Polyethylene Terephthalate (PET) (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By High-Density Polyethylene (HDPE) (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Low-Density Polyethylene (LDPE) (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Polypropylene (PP) (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Glass (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Metal (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Paperboard (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Closure Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Screw Cap (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Flip-Top Cap (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Push-On Cap (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Snap-On Cap (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Crown Cap (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Capacity (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Less than 250 ml (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By 251 to 500 ml (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By 501 to 750 ml (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Above 750 ml (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Water (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Juices & Beverages (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Dairy Products (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Sauces & Condiments (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Ready-to-drink (RTD) Beverages (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Food Grade Bottles Market Outlook, By Pharmaceutical (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28587

According to Stratistics MRC, the Global Food Grade Bottles Market is accounted for $22.04 billion in 2024 and is expected to reach $28.37 billion by 2030 growing at a CAGR of 4.3% during the forecast period. Food-grade bottles are containers specifically designed and manufactured to safely store food and beverages without compromising quality or safety. The materials used to make these bottles have been approved by regulatory agencies like the FDA, guaranteeing that no dangerous chemicals will seep into the contents. Food-grade bottles, which are usually made of glass, high-density polyethylene (HDPE), and polyethylene terephthalate (PET), help, maintain the purity of the product inside by being resistant to corrosion, odours, and stains.

According to the United Nations Environment Programme (UNEP), businesses accounting for 20% of all plastic packaging produced globally have progressed towards their 2025 targets to create a circular economy for plastics.

Market Dynamics:

Driver:

Growing consumer knowledge of food safety

One of the main factors propelling the food-grade bottle market is rising consumer awareness of the significance of food safety and hygiene. Concerns over the possible health hazards posed by chemicals seeping into consumables from non-food-grade materials are growing among consumers. Packaging that conforms to food safety standards, such as FDA or EU regulations, is therefore in greater demand. Additionally, food-grade bottles are a popular option for both consumers and food and beverage manufacturers because they guarantee the integrity and safety of stored goods.

Restraint:

Expensive production costs

The high production costs involved in producing bottles that satisfy strict safety and quality standards are one of the main factors limiting the market for food-grade bottles. Glass, PET, HDPE, BPA-free plastics, and other food-grade materials are frequently more costly than their non-food-grade counterparts. Production costs are further increased by the specialized manufacturing procedures needed to guarantee adherence to legal requirements. Furthermore, consumers frequently bear the brunt of these increased costs, which can impede market expansion, especially in areas where consumers are price-sensitive.

Opportunity:

Growing interest in eco-friendly and sustainable packaging

The market for food-grade bottles has a big chance as environmental sustainability gains more attention worldwide. Both governments and consumers are pushing for environmentally friendly packaging options, which are driving up demand for bottles that are completely recyclable, biodegradable, and compostable. This expanding market segment can be served by businesses that invest in sustainable materials like plant-based resins and bio-based plastics. Moreover, efforts to decrease single-use plastic waste and improvements in closed-loop recycling systems are opening the door for new ideas in the production of sustainable food-grade bottles.

Threat:

Substitution using different packaging materials

The market for food-grade bottles is seriously threatened by the rising use of substitute packaging materials like metal cans, pouches, and cartons. These materials have special benefits like being lighter, less expensive, and having less of an impact on the environment. For instance, the beverage industry is using aseptic cartons more and more because of their capacity to preserve goods without refrigeration. Similar to this, flexible pouches are becoming more and more popular for baby food, sauces, and condiments because of their practicality and ability to save space. Additionally, the market share of food-grade bottles may be eroded by the move toward such substitutes.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the food-grade bottles market. On the one hand, the increased demand for packaged food, beverages, and necessities during lockdowns increased demand for food-grade bottles, especially for water, juices, and ready-to-eat products; on the other hand, the rise in e-commerce contributed to the need for safe and durable packaging. Furthermore, on the other hand, supply chain disruptions, shortages of raw materials, and manufacturing halts had a significant impact on production capabilities; the economic slowdown resulted in lower consumer spending on nonessential packaged goods, which slowed the growth of the market as a whole; and the post-pandemic shift in consumer preferences forced manufacturers to adopt eco-friendly packaging solutions.

The Screw Cap segment is expected to be the largest during the forecast period

The Screw Cap segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. Screw caps are highly favored due to their convenience, ease of use, and resealing capability, making them ideal for a wide range of food and beverage products, including bottled water, juices, sauces, and condiments. Their extensive use is fueled by their tamper-evident and leak-proof designs, which improve product safety and shelf life. Moreover, screw caps offer manufacturers flexibility because they work with a variety of bottle materials, including PET, glass, and HDPE. Moreover, their widespread use in mass production, affordability, and consumer preference for resealable packaging options all contribute to their dominance.

The Ready-to-drink (RTD) Beverages segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the Ready-to-drink (RTD) Beverages segment is predicted to witness the highest growth rate. The quick growth of this market is a result of consumers' increasing need for portable, convenient beverage options. Consumers who are busy and health-conscious are increasingly choosing RTD beverages, such as flavored waters, energy drinks, iced teas, and functional drinks. Because they are portable, lightweight, and have superior barrier qualities, food-grade bottles-especially those composed of PET and HDPE-are the recommended packaging option for RTD beverages. Additionally, adoption of food-grade bottles in this market has also been fueled by the growth of e-commerce platforms and health trends like plant-based and low-sugar beverages.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share. This region's dominance is fueled by a well-established food processing industry, high consumer demand for convenience products, and high consumption of packaged foods and beverages. The market has grown as a result of North America's emphasis on sustainability and the notable shift toward reusable and recyclable food-grade bottles. The existence of significant manufacturers, sophisticated packaging techniques, and stringent food safety regulations have all contributed to this market's expansion.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia-Pacific (APAC) region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The main causes of this growth are rising disposable incomes, fast urbanization, and rising demand for packaged foods and drinks. Consumer preferences are changing significantly in nations like China and India, with a move toward more convenient and healthful packaging options. Moreover, the region's need for food-grade bottles is fuelled by the growth of the food and beverage sector as well as growing consciousness of sustainability and food safety.

Key players in the market

Some of the key players in Food Grade Bottles market include Amcor plc, CCL Industries Inc., TCPL Packaging Ltd, Essel Propack Limited, Gerresheimer AG, UFlex Ltd, Ball Corporation, Plastipak Holdings, Inc., Graham Packaging Company, Silgan Holdings Inc., Ardagh Group S.A., Berry Global, Inc., Parekhplast India Limited, Becton, Dickinson and Company and Vetropack Holding AG.

Key Developments:

In November 2024, Amcor plc and Berry Global Group, Inc. announced they have entered into a definitive merger agreement, pursuant to which Amcor and Berry will combine in an all-stock transaction. Berry shareholders will receive a fixed exchange ratio of 7.25 Amcor shares for each Berry share held upon closing, resulting in Amcor and Berry shareholders owning approximately 63% and 37% of the combined company, respectively.

In November 2024, Berry Global Group, Inc., announced it has entered into a definitive agreement to sell its Specialty Tapes business ("Tapes") to the private equity firm Nautic Partners, LLC ("Nautic") for a headline purchase price of approximately $540 million, which is subject to a number of closing adjustments.

In October 2024, Graham Packaging, a global leader in the design and manufacturing of innovative and sustainable packaging solutions, announced a $35 million investment to expand and modernize its production facility in Tangipahoa Parish. The expansion will allow Graham Packaging to acquire advanced equipment, increase the skills of its existing workforce, and retain more than 100 jobs at its Hammond facility.

Materials Covered:

  • Plastic
  • Glass
  • Metal
  • Paperboard

Closure Types Covered:

  • Screw Cap
  • Flip-Top Cap
  • Push-On Cap
  • Snap-On Cap
  • Crown Cap

Capacities Covered:

  • Less than 250 ml
  • 251 to 500 ml
  • 501 to 750 ml
  • Above 750 ml

End Users Covered:

  • Water
  • Juices & Beverages
  • Dairy Products
  • Sauces & Condiments
  • Ready-to-drink (RTD) Beverages
  • Pharmaceutical

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Food Grade Bottles Market, By Material

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Plastic
    • 5.2.1 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 5.2.2 High-Density Polyethylene (HDPE)
    • 5.2.3 Low-Density Polyethylene (LDPE)
    • 5.2.4 Polypropylene (PP)
  • 5.3 Glass
  • 5.4 Metal
  • 5.5 Paperboard

6 Global Food Grade Bottles Market, By Closure Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Screw Cap
  • 6.3 Flip-Top Cap
  • 6.4 Push-On Cap
  • 6.5 Snap-On Cap
  • 6.6 Crown Cap

7 Global Food Grade Bottles Market, By Capacity

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Less than 250 ml
  • 7.3 251 to 500 ml
  • 7.4 501 to 750 ml
  • 7.5 Above 750 ml

8 Global Food Grade Bottles Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Water
  • 8.3 Juices & Beverages
  • 8.4 Dairy Products
  • 8.5 Sauces & Condiments
  • 8.6 Ready-to-drink (RTD) Beverages
  • 8.7 Pharmaceutical

9 Global Food Grade Bottles Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Amcor plc
  • 11.2 CCL Industries Inc.
  • 11.3 TCPL Packaging Ltd
  • 11.4 Essel Propack Limited
  • 11.5 Gerresheimer AG
  • 11.6 UFlex Ltd
  • 11.7 Ball Corporation
  • 11.8 Plastipak Holdings, Inc.
  • 11.9 Graham Packaging Company
  • 11.10 Silgan Holdings Inc.
  • 11.11 Ardagh Group S.A.
  • 11.12 Berry Global, Inc.
  • 11.13 Parekhplast India Limited
  • 11.14 Becton, Dickinson and Company
  • 11.15 Vetropack Holding AG