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市場調査レポート
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1636795

自動化コンテナターミナル市場の2030年までの予測:プロジェクトタイプ、自動化の程度、提供、機能、技術、地域別の世界分析

Automated Container Terminal Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Project Type (Brownfield Projects and Greenfield Projects), Degree of Automation, Offering, Function, Technology and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.42円
自動化コンテナターミナル市場の2030年までの予測:プロジェクトタイプ、自動化の程度、提供、機能、技術、地域別の世界分析
出版日: 2025年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の自動化コンテナターミナル市場は2024年に119億5,000万米ドルを占め、2030年には209億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは9.8%で成長する見込みです。

自動化コンテナターミナル(ACT)は、ロボット工学、人工知能、無人搬送車(AGV)、クレーンなどの先進技術を使用して、最小限の人的介入でコンテナ貨物を処理する港湾施設です。ターミナル内でのコンテナの積み込み、積み降ろし、積み付け、輸送などのプロセスを自動化し、効率の向上、運営コストの削減、安全性の強化を目指します。ACTは、集中管理システムを利用してリアルタイムでオペレーションを監視・管理し、精度と生産性を向上させる。コンテナ・ターミナルにおける自動化の利用は、スペース利用の最適化、混雑の緩和、環境への影響の最小化にも役立ちます。

持続可能性と環境規制

排出ガス、廃棄物管理、エネルギー効率に関する規制の強化は、港湾事業者に自動化ソリューションの導入を促しています。自動化システムは、エネルギー使用を最適化し、人の介入を最小限に抑えることで、二酸化炭素排出量を削減します。環境への関心が高まる中、コンテナターミナルでは、電気クレーンやハイブリッド式クレーンなどの環境に優しい技術が普及しています。自動化はまた、コンテナ処理をより正確に制御することを可能にし、混雑の緩和とスペースの効率的利用につながります。国際的な環境基準への準拠は、自動化ソリューションに対する市場の需要を高めています。

メンテナンスと技術的課題

自動化システムは複雑なため、専門的なメンテナンスが必要となり、運用コストとダウンタイムが増大します。自動化機器の頻繁な故障や不具合は、港湾オペレーションを混乱させ、遅延や非効率の原因となります。特にレガシーシステムとの技術的統合の問題は、自動化の導入をさらに複雑にしています。これらの高度なシステムを管理・修理する熟練者の不足は、大きなボトルネックとなっています。さらに、高額な初期投資と継続的なメンテナンス費用が、小規模なターミナルオペレーターの自動化導入の足かせとなっています。

拡大する港湾と新たな開発

世界貿易の増加により、より大量の貨物を効率的に取り扱うための港湾インフラの近代化が必要とされています。自動化されたコンテナターミナルは、運用速度を改善し、ターンアラウンド時間を短縮し、スペース利用を最適化するため、拡大する港湾に不可欠となっています。AI、IoT、ロボット工学などのスマート技術への投資は自動化を強化し、港湾が需要の増加にシームレスに対応できるようにします。さらに、環境への配慮から、エネルギー効率に優れた持続可能なオペレーションが求められており、オートメーションはこれに効果的に対応しています。港湾の拡張により複雑な物流を処理する機会が増えるにつれ、自動化ソリューションへの需要が高まっています。効率性、拡張性、持続可能性を兼ね備えた自動化コンテナターミナルは、近代港湾の進化における重要な要素です。

労働不安と抵抗

労働者はしばしば自動化を自分たちの仕事に対する脅威と認識し、港湾運営を混乱させるストライキや抗議行動につながります。こうした混乱は荷役の遅延を引き起こし、自動化システムの信頼性と効率性に悪影響を及ぼします。さらに、労働組合は自動化構想に反対するロビー活動を積極的に展開し、政府や企業に圧力をかけて導入を遅らせています。港湾は訓練プログラムや紛争解決に投資しなければならないため、労働者の抵抗は運営コストを増加させる。自動化に対する社会の認識も影響を受ける可能性があり、より広範な利害関係者の支持を得る上で課題が生じる。最終的に、労働者の抵抗は、コンテナターミナルにおける自動化のシームレスな導入に大きな障壁をもたらします。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、自動化コンテナターミナル市場に大きな影響を与えました。世界のサプライチェーンの混乱、労働力不足、港湾の混雑は、効率を高め、人手への依存を減らすための自動化の採用を加速させました。港湾が回復力と安全性を優先したため、遠隔操作クレーンや自律走行車などの自動化技術への投資が増加しました。しかし、進行中のプロジェクトの遅れや、経済の不確実性に起因する予算の制約が、短期的には市場の成長を鈍化させました。持続可能で効率的なオペレーションの必要性が自動化需要を促進し、パンデミック後の市場の回復と拡大を可能にするため、長期的な見通しは引き続き明るいです。

予測期間中、ソフトウェア分野が最大となる見込み

ソフトウェア分野は、ターミナル・オペレーティング・システム(TOS)や機器制御ソフトウェアのような高度なシステムを通じて効率的なターミナル運営を可能にすることで、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。これらのソリューションは、コンテナ積み付けやヤード計画などのプロセスを合理化することで、コンテナ処理を最適化し、運用コストを削減し、生産性を向上させる。リアルタイムのデータ分析と予知保全機能は、意思決定を強化し、機器のダウンタイムを最小限に抑えます。ソフトウェアにAIと機械学習を統合することで、自動化レベルがさらに向上し、ターミナルのコンポーネント間のシームレスな連携が保証されます。カスタマイズ可能なソフトウェア・ソリューションは、ターミナルの多様なニーズに対応し、拡張性と適応性をサポートします。このようなソフトウェア主導の自動化への依存の高まりは、効率性と持続可能性の最大化を重視する業界の姿勢と一致しています。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想される輸送セグメント

輸送分野は、貨物処理プロセスを合理化し、業務の遅延を削減することで、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想されます。自動化技術により、コンテナの迅速な積み下ろしと移動が可能になり、港湾の効率が向上します。強化されたロジスティクス機能は、船舶のターンアラウンドタイムを最小化し、より多くの世界な貿易活動を誘致します。自動化システムは手作業への依存を減らし、コストを下げ、信頼性を向上させます。先進的な追跡システムやナビゲーション・システムとの統合により、輸送手段を超えたシームレスな連携が可能になります。ジャスト・イン・タイムの配送と効率的なサプライ・チェーン・オペレーションに対する需要の高まりが、採用をさらに加速させています。

最大のシェアを占める地域

アジア太平洋地域は、効率的で持続可能な港湾運営に対するニーズの高まりにより、予測期間を通じて最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、日本、韓国などの主要経済国は、貨物処理を簡素化し、運用コストを削減するための最新技術の利用を先駆けて進めています。貿易量の増加とeコマースの成長は、重要な港湾の自動化への投資を後押ししています。この地域の政府は、インフラ近代化の取り組みやスマート港湾プロジェクトを通じて、こうした改善を推進しています。AIを搭載した機器、自動運転車両、IoTの統合は、人間の介入を減らしながら効率を高めています。戦略的立地と活発な貿易活動により、アジア太平洋は次世代自動化コンテナターミナルのハブとして台頭しつつあります。

CAGRが最も高い地域:

北米は、効率的で持続可能な港湾運営に対する需要の高まりにより、予測期間中最も高いCAGRが見込まれています。自動搬送車(AGV)やロボットクレーンなどの自動化技術は、荷役速度の向上と運用コストの削減を目的として採用が進んでいます。米国やカナダを含むこの地域の主要港は、貿易量の増加に対応するため、ターミナル・インフラの近代化に多額の投資を行っています。低排出とエネルギー効率の推進が、自動化ソリューションの採用をさらに後押ししています。市場の大手企業は、競争力を高めるためにパートナーシップと技術的進歩に注力しています。継続的な投資と技術革新により、北米の自動化コンテナターミナル市場は今後数年で堅調に拡大する見通しです。

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動化コンテナターミナル市場:プロジェクトタイプ別

  • ブラウンフィールドプロジェクト
  • グリーンフィールドプロジェクト

第6章 世界の自動化コンテナターミナル市場:自動化の程度別

  • 半自動ターミナル
  • 完全自動化ターミナル

第7章 世界の自動化コンテナターミナル市場:提供別

  • ソフトウェア
  • 装置
  • サービス

第8章 世界の自動化コンテナターミナル市場:機能別

  • 貨物取扱
  • 積み重ねと保管
  • コンテナの積み下ろし
  • 輸送機関
  • 在庫管理
  • データ分析とレポート
  • その他の機能

第9章 世界の自動化コンテナターミナル市場:技術別

  • 無人搬送車(AGV)
  • 自動クレーンシステム
  • 自動スタッキングクレーン(ASC)
  • 自動水平輸送(AHT)
  • ロボットによる貨物処理
  • ターミナル業務におけるAIと機械学習
  • 自動化のためのIoT(モノのインターネット)
  • その他の技術

第10章 世界の自動化コンテナターミナル市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Konecranes
  • Cargotec
  • Hyster-Yale Materials Handling, Inc.
  • Terex Corporation
  • ABB
  • Gottwald Port Technology
  • Raytheon Technologies
  • Siemens AG
  • Toyota Industries Corporation
  • Stilwell Tech
  • Shanghai International Port Group(SIPG)
  • DSV Panalpina
  • DP World
  • A.P. Moller-Maersk
  • COSCO Shipping Ports
  • Tianjin Port Development Holdings Ltd.
  • Kone Corporation
  • Mitsubishi Heavy Industries
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Project Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Brownfield Projects (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Greenfield Projects (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Degree of Automation (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Semi-Automated Terminals (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Fully Automated Terminals (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Offering (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Equipment (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Function (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Cargo Handling (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Stacking and Storage (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Container Loading/Unloading (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Transportation (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Inventory Management (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Data Analytics and Reporting (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Other Functions (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Technology (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Automated Guided Vehicles (AGVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Automated Crane Systems (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Automated Stacking Cranes (ASC) (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Automated Horizontal Transport (AHT) (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Robotic Cargo Handling (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By AI and Machine Learning in Terminal Operations (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By IoT (Internet of Things) for Automation (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Automated Container Terminal Market Outlook, By Other Technologies (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28437

According to Stratistics MRC, the Global Automated Container Terminal Market is accounted for $11.95 billion in 2024 and is expected to reach $20.95 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.8% during the forecast period. An Automated Container Terminal (ACT) is a port facility that uses advanced technologies, such as robotics, artificial intelligence, automated guided vehicles (AGVs), and cranes, to handle containerized cargo with minimal human intervention. It automates processes like container loading, unloading, stacking, and transportation within the terminal, aiming to increase efficiency, reduce operational costs, and enhance safety. ACTs utilize a centralized control system to monitor and manage operations in real-time, improving accuracy and productivity. The use of automation in container terminals also helps to optimize space utilization, reduce congestion, and minimize environmental impact.

Market Dynamics:

Driver:

Sustainability and environmental regulations

Stricter regulations on emissions, waste management, and energy efficiency push port operators to adopt automation solutions. Automated systems reduce the carbon footprint by optimizing energy use and minimizing human intervention. With environmental concerns growing, green technologies, such as electric and hybrid-powered cranes, are becoming more prevalent in container terminals. Automation also allows for more precise control of container handling, leading to less congestion and more efficient use of space. Compliance with international environmental standards enhances the market's demand for automated solutions.

Restraint:

Maintenance and technical challenges

The complexity of automated systems requires specialized maintenance, which increases operational costs and downtime. Frequent breakdowns or malfunctions in automated equipment disrupt port operations, causing delays and inefficiencies. Technical integration issues, especially with legacy systems, further complicate the adoption of automation. The lack of skilled personnel to manage and repair these advanced systems poses a significant bottleneck. Additionally, high initial investment and ongoing maintenance expenses deter smaller terminal operators from adopting automation.

Opportunity:

Expanding ports and new developments

Increasing global trade necessitates the modernization of port infrastructure to handle larger cargo volumes efficiently. Automated container terminals improve operational speed, reduce turnaround times, and optimize space utilization, making them essential for expanded ports. Investments in smart technologies, such as AI, IoT, and robotics, enhance automation, allowing ports to meet rising demand seamlessly. Additionally, environmental concerns push for energy-efficient and sustainable operations, which automation addresses effectively. As port expansions create more opportunities for handling complex logistics, the demand for automated solutions grows. This combination of efficiency, scalability, and sustainability positions automated container terminals as a key factor in the evolution of modern ports.

Threat:

Labor unrest and resistance

Workers often perceive automation as a threat to their jobs, leading to strikes and protests that disrupt port operations. These disruptions cause delays in cargo handling, negatively affecting the reliability and efficiency of automated systems. Additionally, labor unions actively lobby against automation initiatives, pressuring governments and companies to slow down implementation. Resistance from workers increases operational costs, as ports must invest in training programs and conflict resolution. Public perception of automation may also be impacted, creating challenges in gaining broader stakeholder support. Ultimately, labor resistance poses a major barrier to the seamless adoption of automation in container terminals.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic significantly impacted the automated container terminal market. Global supply chain disruptions, labor shortages, and port congestions accelerated the adoption of automation to enhance efficiency and reduce dependency on human labor. Investments in automated technologies, such as remote-controlled cranes and autonomous vehicles, grew as ports prioritized resilience and safety. However, delays in ongoing projects and constrained budgets due to economic uncertainties slowed market growth in the short term. The long-term outlook remains positive as the need for sustainable and efficient operations drives demand for automation, enabling the market to recover and expand post-pandemic.

The software segment is expected to be the largest during the forecast period

The software segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, by enabling efficient terminal operations through advanced systems like terminal operating systems (TOS) and equipment control software. These solutions optimize container handling, reduce operational costs, and improve productivity by streamlining processes such as container stacking and yard planning. Real-time data analytics and predictive maintenance capabilities enhance decision-making and minimize equipment downtime. Integration of AI and machine learning in software further boosts automation levels, ensuring seamless coordination among terminal components. Customizable software solutions cater to the diverse needs of terminals, supporting scalability and adaptability. This growing reliance on software-driven automation aligns with the industry's focus on maximizing efficiency and sustainability.

The transportation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The transportation segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period, by streamlining cargo handling processes and reducing operational delays. Automation technologies enable faster loading, unloading, and transfer of containers, improving port efficiency. Enhanced logistics capabilities minimize turnaround times for ships, attracting more global trade activity. Automated systems reduce reliance on manual labor, lowering costs and improving reliability. Integration with advanced tracking and navigation systems ensures seamless coordination across transportation modes. The growing demand for just-in-time deliveries and efficient supply chain operations further accelerates adoption.

Region with largest share:

Asia Pacific is predicted to have the largest market share throughout the projection period, driven by increased need for efficient and sustainable port operations. Major economies like as China, Japan, and South Korea are pioneering the use of modern technologies to simplify cargo processing and save operational costs. Increased trade volumes and the growth of e-commerce are pushing investment in automation at important ports. Governments in the region are promoting these improvements through infrastructure modernisation efforts and smart port projects. AI-powered equipment, self-driving vehicles, and IoT integration are increasing efficiency while reducing human intervention. With its strategic location and significant trade activity, Asia-Pacific is emerging as a hub for next-generation automated container terminals.

Region with highest CAGR:

North America is expected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising demand for efficient and sustainable port operations. Automation technologies, such as automated guided vehicles (AGVs) and robotic cranes, are increasingly being adopted to enhance cargo handling speed and reduce operational costs. Major ports in the region, including those in the U.S. and Canada, are investing heavily in modernizing terminal infrastructure to meet growing trade volumes. The push for lower emissions and energy efficiency is further driving the adoption of automation solutions. Leading players in the market are focusing on partnerships and technological advancements to gain a competitive edge. With continued investments and innovation, the North American automated container terminal market is poised for robust expansion in the coming years.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Automated Container Terminal Market include Konecranes, Cargotec, Hyster-Yale Materials Handling, Inc., Terex Corporation, ABB, Gottwald Port Technology, Raytheon Technologies, Siemens AG, Toyota Industries Corporation, Stilwell Tech, Shanghai International Port Group (SIPG), DSV Panalpina, DP World, A.P. Moller-Maersk, COSCO Shipping Ports, Tianjin Port Development Holdings Ltd., Kone Corporation and Mitsubishi Heavy Industries.

Key Developments:

In December 2024, Konecranes acquired Peinemann Port Services BV and Peinemann Container Handling BV, both based in Rotterdam, Netherlands. This acquisition aimed to enhance Konecranes' service offerings in the port and container handling sectors.

In April 2024, Konecranes acquired Kocks Kranbau, a German crane and service supplier. This acquisition was intended to strengthen Konecranes' position in the European market.

In March 2024, Kalmar, a part of Cargotec, entered into a joint development agreement with Forterra (formerly RRAI) to develop autonomous terminal tractor solutions. Kalmar is responsible for developing the automation-ready terminal tractor and the Kalmar One fleet management system, while Forterra focuses on integrating their AutoDrive platform for autonomous operations.

Project Types Covered:

  • Brownfield Projects
  • Greenfield Projects

Degree of Automations Covered:

  • Semi-Automated Terminals
  • Fully Automated Terminals

Offerings Covered:

  • Software
  • Equipment
  • Services

Functions Covered:

  • Cargo Handling
  • Stacking and Storage
  • Container Loading/Unloading
  • Transportation
  • Inventory Management
  • Data Analytics and Reporting
  • Other Functions

Technologies Covered:

  • Automated Guided Vehicles (AGVs)
  • Automated Crane Systems
  • Automated Stacking Cranes (ASC)
  • Automated Horizontal Transport (AHT)
  • Robotic Cargo Handling
  • AI and Machine Learning in Terminal Operations
  • IoT (Internet of Things) for Automation
  • Other Technologies

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automated Container Terminal Market, By Project Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Brownfield Projects
  • 5.3 Greenfield Projects

6 Global Automated Container Terminal Market, By Degree of Automation

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Semi-Automated Terminals
  • 6.3 Fully Automated Terminals

7 Global Automated Container Terminal Market, By Offering

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Software
  • 7.3 Equipment
  • 7.4 Services

8 Global Automated Container Terminal Market, By Function

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Cargo Handling
  • 8.3 Stacking and Storage
  • 8.4 Container Loading/Unloading
  • 8.5 Transportation
  • 8.6 Inventory Management
  • 8.7 Data Analytics and Reporting
  • 8.8 Other Functions

9 Global Automated Container Terminal Market, By Technology

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Automated Guided Vehicles (AGVs)
  • 9.3 Automated Crane Systems
  • 9.4 Automated Stacking Cranes (ASC)
  • 9.5 Automated Horizontal Transport (AHT)
  • 9.6 Robotic Cargo Handling
  • 9.7 AI and Machine Learning in Terminal Operations
  • 9.8 IoT (Internet of Things) for Automation
  • 9.9 Other Technologies

10 Global Automated Container Terminal Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Konecranes
  • 12.2 Cargotec
  • 12.3 Hyster-Yale Materials Handling, Inc.
  • 12.4 Terex Corporation
  • 12.5 ABB
  • 12.6 Gottwald Port Technology
  • 12.7 Raytheon Technologies
  • 12.8 Siemens AG
  • 12.9 Toyota Industries Corporation
  • 12.10 Stilwell Tech
  • 12.11 Shanghai International Port Group (SIPG)
  • 12.12 DSV Panalpina
  • 12.13 DP World
  • 12.14 A.P. Moller-Maersk
  • 12.15 COSCO Shipping Ports
  • 12.16 Tianjin Port Development Holdings Ltd.
  • 12.17 Kone Corporation
  • 12.18 Mitsubishi Heavy Industries