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市場調査レポート
商品コード
1636682
自動車用クラッチスレーブシリンダー市場の2030年までの予測:製品タイプ、材料タイプ、車両タイプ別、用途別、地域別の世界分析Automotive Clutch Slave Cylinder Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Hydraulic, Mechanical, Electro-Hydraulic, Pneumatic and Other Product Types), Material Type, Vehicle Type, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車用クラッチスレーブシリンダー市場の2030年までの予測:製品タイプ、材料タイプ、車両タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用クラッチスレーブシリンダーの世界市場は2024年に16億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.1%で、2030年には22億米ドルに達すると予測されています。
自動車用クラッチスレーブシリンダーは、自動車の油圧クラッチシステムの重要なコンポーネントです。クラッチペダルが踏み込まれると、マスターシリンダーから油圧を受ける小さなシリンダーです。その後、スレーブシリンダーはクラッチリリース機構を作動させ、クラッチを切り、ギア間のスムーズなシフトチェンジを可能にします。トランスミッションの近くに配置され、油圧の力を機械的な動きに変換します。スレーブシリンダーの故障は、ギアシフトの困難やクラッチシステムの完全な故障につながります。
クラッチ性能の向上とドライバーの快適性への需要の高まり
クラッチ性能の向上とドライバーの快適性向上に対する需要の高まりが市場を促進しています。消費者は、よりスムーズなギアシフト、ペダル操作の軽減、全体的な運転体験の向上をますます優先するようになっています。このためメーカーは、より速い応答時間、耐久性、振動の低減を保証する高度な油圧システムの開発に取り組んでいます。その結果、クラッチスレーブシリンダーの設計革新は、自動車の性能と快適性の両方に対する進化する期待に応えるための鍵となりつつあります。
オートマチック・トランスミッション・システムにおける手動クラッチからトルク・コンバータへの置き換え
オートマチックトランスミッションシステムにおけるマニュアルクラッチからトルクコンバータへの置き換えは、市場に悪影響を及ぼします。より多くの自動車がオートマチックトランスミッションに移行するにつれて、マニュアルトランスミッション車のクラッチスレーブシリンダーの需要は減少します。このシフトは、オートマチックシステムがスレーブシリンダーを必要としないため、スレーブシリンダーを含むマニュアルクラッチ部品の市場規模を縮小させ、クラッチスレーブシリンダーセクターの売上減少と成長鈍化につながります。
低燃費自動車システムへのニーズの高まり
低燃費の自動車システムに対するニーズの高まりは、市場に大きな影響を与えています。メーカーが車両の軽量化と燃費の向上に注力する中、軽量で高性能なクラッチ部品が求められています。効率性、ギアシフトの高速化、摩擦の低減を実現するクラッチスレーブシリンダーは、車両性能全体に貢献し、燃費の向上につながります。この動向は、より持続可能で環境に優しい自動車ソリューションのためのクラッチシステムの最適化を目指した技術革新の原動力となっています。
自動車用クラッチ装着車の低燃費
自動車用クラッチを装備した自動車の低燃費は、市場に悪影響を及ぼす可能性があります。燃費の優先順位が高くなるにつれて、消費者とメーカーは、従来のクラッチに依存しないCVTやトルクコンバータ付きオートマチックトランスミッションなど、より効率的なトランスミッションにシフトする可能性があります。このシフトにより、クラッチ・スレーブ・シリンダーを含むマニュアルトランスミッションコンポーネントの需要が減少し、市場の成長が鈍化する可能性があります。
COVID-19の大流行は市場に大きな影響を与え、生産とサプライチェーンを世界的に混乱させました。工場の操業停止、労働力不足、原材料入手の遅れなどが製造の妨げとなった。さらに、操業停止中の自動車需要の減少や景気の先行き不透明感から、自動車販売台数が減少しました。その結果、クラッチスレーブシリンダー市場は、パンデミックのピーク時に成長の鈍化と財務上の課題に直面しました。
予測期間中、機械セグメントが最大になると予測される
メカニカルセグメントは、効率的なトランスミッション・システムの需要増加に牽引され、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。これらの油圧部品は、マスターシリンダーから力を伝達してクラッチを切る際に重要な役割を果たします。自動車生産の増加とトランスミッション技術の進歩に伴い、クラッチスレーブシリンダー市場は、特に自動車産業が成長し、電気自動車やハイブリッド車へのシフトが進んでいる地域で拡大しています。
予測期間中、マニュアルトランスミッションセグメントが最も高いCAGRが見込まれる
マニュアルトランスミッションセグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。これらのスレーブシリンダーは、クラッチ機構を作動させ、マニュアルトランスミッションのスムーズなギア切り替えを保証するために重要です。マニュアルトランスミッション車に対する消費者の需要が、特に性能と予算にこだわるモデルにおいて安定しているため、クラッチスレーブシリンダー市場は、自動車生産と自動車技術の進歩に牽引されて成長を続けています。
北米地域は、特に自動車産業が盛んな地域におけるマニュアルトランスミッション車の需要に牽引され、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。同市場は、自動車生産の増加、トランスミッション技術の進歩、性能重視の自動車に対する消費者の嗜好の高まりなどの恩恵を受けています。さらに、電気自動車やハイブリッドモデルの普及もクラッチスレーブシリンダー市場の拡大に寄与しています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長率を記録すると予想されます。材料、設計、製造プロセスの改善により、クラッチスレーブシリンダーの耐久性と性能が向上し、新型車での需要が高まっています。さらに、厳しい排ガス規制と燃費向上の必要性が、油圧ソリューションを含むより効率的なクラッチシステムの開発を促進しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Clutch Slave Cylinder Market is accounted for $1.6 billion in 2024 and is expected to reach $2.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.1% during the forecast period. An automotive clutch slave cylinder is a critical component in a vehicle's hydraulic clutch system. It is a small cylinder that receives hydraulic pressure from the master cylinder when the clutch pedal is depressed. The slave cylinder then activates the clutch release mechanism, disengaging the clutch and allowing smooth shifting between gears. Positioned near the transmission, it converts hydraulic force into mechanical movement. A malfunctioning slave cylinder can lead to difficulties in shifting gears or a complete failure of the clutch system.
Growing demand for improved clutch performance and driver comfort
The growing demand for improved clutch performance and enhanced driver comfort is driving the market. Consumers increasingly prioritize smoother gear shifts, reduced pedal effort, and better overall driving experience. This has led manufacturers to develop advanced hydraulic systems, ensuring faster response times, durability, and reduced vibration. As a result, innovations in clutch slave cylinder designs are becoming key to meeting the evolving expectations of both vehicle performance and comfort.
Replacement of manual clutches with torque converters in automatic transmission systems
The replacement of manual clutches with torque converters in automatic transmission systems has a negative effect on the market. As more vehicles transition to automatic transmissions, the demand for clutch slave cylinders in manual transmission vehicles decreases. This shift reduces the market size for manual clutch components, including slave cylinders, as automatic systems do not require them, leading to lower sales and slower growth in the clutch slave cylinder sector.
Increasing need for fuel-efficient automotive systems
The increasing need for fuel-efficient automotive systems is significantly impacting the market. As manufacturers focus on reducing vehicle weight and improving fuel economy, lightweight and high-performance clutch components are in demand. Clutch slave cylinders that offer better efficiency, faster gear shifts, and reduced friction contribute to overall vehicle performance, leading to better fuel efficiency. This trend drives innovations aimed at optimizing clutch systems for more sustainable and eco-friendly automotive solutions.
Low fuel efficiency of vehicles equipped with automotive clutches
The low fuel efficiency of vehicles equipped with automotive clutches can negatively affect the market. As fuel efficiency becomes a higher priority, consumers and manufacturers may shift towards more efficient transmission systems, such as CVTs or automatic transmissions with torque converters, which don't rely on traditional clutches. This shift reduces the demand for manual transmission components, including clutch slave cylinders, potentially slowing growth in the market.
The COVID-19 pandemic had a significant impact on the market, disrupting production and supply chains globally. Factory shutdowns, labor shortages, and delays in raw material availability hindered manufacturing. Additionally, the reduced demand for vehicles during lockdowns and economic uncertainty led to a decline in automotive sales. As a result, the market for clutch slave cylinders faced slow growth and financial challenges during the pandemic's peak.
The mechanical segment is expected to be the largest during the forecast period
The mechanical segment is anticipated to account for the largest market share during the projection period driven by increasing demand for efficient transmission systems. These hydraulic components play a vital role in disengaging the clutch by transferring force from the master cylinder. With the rise in automotive production and advancements in transmission technology, the market for clutch slave cylinders is expanding, particularly in regions with growing automotive industries and a shift toward electric and hybrid vehicles.
The manual transmission segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The manual transmission segment is expected to have the highest CAGR during the extrapolated period. These slave cylinders are crucial for actuating the clutch mechanism, ensuring smooth gear transitions in manual transmissions. As consumer demand for manual transmission vehicles remains steady, especially in performance and budget-conscious models, the market for clutch slave cylinders continues to grow, driven by vehicle production and advancements in automotive technology.
North America region is anticipated to account for the largest market share during the forecast period driven by the demand for manual transmission vehicles, particularly in regions with a strong automotive industry. The market benefits from increasing vehicle production, advancements in transmission technology, and rising consumer preference for performance-oriented cars. Additionally, the growing adoption of electric vehicles and hybrid models also contributes to the expansion of the clutch slave cylinder market.
Asia Pacific is expected to register the highest growth rate over the forecast period. Improvements in materials, design, and manufacturing processes enhance the durability and performance of clutch slave cylinders, leading to higher demand in newer models of vehicles. Additionally, stringent emission standards and the need for better fuel efficiency promote the development of more efficient clutch systems, including hydraulic solutions.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Clutch Slave Cylinder market include Bosch, Aisin Seiki Co., Ltd., Valeo S.A., BMW, Johnson Electric, BWI Group, Continental AG, Hitachi Automotive Systems, Parker Hannifin Corporation, Tenneco Inc., Schaeffler Group, BorgWarner Inc., TRW Automotive, Ficosa International S.A. and Crown Automotive.
In October 2024, Mitsubishi Electric Mobility Corporation and AISIN CORPORATION announced that the two companies have reached a business partnership agreement for developing products for next-generation xEVs.
In September 2024, Toyota Motor Corporation (Toyota) and the BMW Group (BMW) signed an agreement to strengthen collaboration in the hydrogen sector, with a view to creating a hydrogen society and achieving overall carbon neutrality. Both companies will work together on the development of fuel cells system and the improvement of infrastructure.