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市場調査レポート
商品コード
1625313

マルチメディアIC市場の2030年までの予測: タイプ別、チャネルタイプ別、用途別、地域別の世界分析

Multimedia ICs Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Multimedia Misc and Video ICs), Channel Type (1-16 Channel, 16-32 Channel, 32-64 Channel and Above 64 Channel), Application and by Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
マルチメディアIC市場の2030年までの予測: タイプ別、チャネルタイプ別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2025年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のマルチメディアIC市場は2024年に417億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは13.3%で2030年には882億5,000万米ドルに達する見込みです。

マルチメディアICは、オーディオ、ビデオ、画像信号などのマルチメディアデータを処理・管理するために設計された特殊な半導体部品です。エンコード、デコード、圧縮、信号処理は、これらの集積回路(IC)がさまざまな機器にスムーズなマルチメディア性能を提供するために組み合わせる機能のほんの一部に過ぎないです。マルチメディアICは、高解像度ビデオの再生、オーディオ品質の向上、効果的な電力管理を容易にします。

米国国際貿易委員会(USITC)によると、2021年現在、世界には約8,000の物理的データセンターがあり、データ処理とストレージに使用されるマルチメディアICの需要を大きく牽引しています。

家電需要の拡大

マルチメディアICの需要は、スマートフォン、タブレット、スマートテレビ、ノートパソコン、ゲーム機、ウェアラブル・テクノロジーの普及によって大きく押し上げられています。高解像度のオーディオ、ビデオ、画像コンテンツを処理する最新機器は、これらの集積回路に依存しています。世界中で毎年12億台以上のスマートフォンが販売されており、マルチメディアICは、洗練されたカメラ機能、魅力的なゲーム、スムーズなストリーミングの提供を通じてユーザー体験を向上させるために不可欠です。さらに、大容量のマルチメディアデータを管理できる効果的なマルチメディアICの需要は、4Kや8Kテレビ、超薄型ノートパソコンの使用増加によっても高まっています。

高い設計・製造コスト

マルチメディア集積回路は、高度な半導体製造技術、複雑な設計手順、多額の研究開発費を用いて開発されます。7nmノードや5nmノードのような革新的技術には、設計、テスト、製造コストが非常に高くつく。さらに、AI機能、オーディオ管理、ビデオ処理など、複数の機能を1つのチップに統合すると、開発コストは上昇します。こうした法外なコストは、新興企業や中小企業にとって参入の大きな障害となり、競争やイノベーションを阻害します。

AR/VRとゲーム・アプリケーションの成長

拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、ゲーム・アプリケーションの急速な開発により、マルチメディアICには多くの機会があります。AR/VR機器には、低遅延と高い電力効率を維持しながら、リアルタイムのビデオ処理、3Dレンダリング、オーディオ同期を提供できるICが必要です。これと同様に、ゲーム業界では、ゲーム機、PC、ハンドヘルドなど、強力なマルチメディア集積回路を搭載したガジェットの需要が急増しています。さらに、マルチメディアICは、特に教育、ヘルスケア、エンターテインメントなどの分野で、次世代の没入型体験を実現する大きな可能性を秘めています。

市場競争の激化

老舗の競合が多数存在し、新規参入も相次いでいるため、マルチメディアICの市場競争は極めて激しいです。業界のリーダーであるクアルコム、ブロードコム、メディアテック、インテル、テキサス・インスツルメンツは、最先端の製品で市場の大部分を支配しており、中小企業や新興企業が市場シェアを拡大するのは困難です。さらに、技術開発のスピードが速いため、企業は競争力を維持するために常に技術革新を行わなければならず、研究開発(R&D)費用がかさみます。市場シェアをめぐるライバル企業間の価格競争は、特に消費者が価格に敏感な分野では、利益率をさらに低下させる。

COVID-19の影響:

中国、台湾、韓国などの主要半導体拠点におけるサプライチェーンの混乱、工場の閉鎖、製造能力の低下により、COVID-19の大流行はマルチメディア集積回路市場に深刻な混乱をもたらしました。ICメーカーは世界のチップ不足のため増産を迫られ、ノートパソコン、スマートフォン、遠隔地での仕事や教育用のゲーム機など、家電製品の需要の高まりによってさらに悪化しました。さらに、パンデミックは自動車や産業セクターを減速させ、当初は製品の発売を遅らせたが、デジタル化やストリーミングサービスを加速させ、スマートテレビ、AR/VRデバイス、ビデオ会議システムなどのマルチメディアICの需要を増加させました。

予測期間中、ビデオIC分野が最大となる見込み

マルチメディア集積回路市場は、ビデオICセグメントによって支配されると予想されます。デコード、エンコード、スケーリング、圧縮などのビデオ処理機能を管理するために特別に作られた集積回路がこのカテゴリーに含まれます。家庭用電子機器(スマートフォン、スマートテレビ、ゲーム機)、車載インフォテインメントシステム、セキュリティ監視、ストリーミングサービスなど、数多くのアプリケーションがビデオ集積回路(IC)に依存しています。さらに、4K/8Kビデオコンテンツ、高精細ディスプレイ、ビデオ会議技術への需要の高まりにより、高度なビデオ集積回路(IC)への需要が劇的に増加しています。

予測期間中、64チャネル以上セグメントのCAGRが最も高くなる見込み

マルチメディアIC市場では、64チャネル以上のセグメントが最も高いCAGRで成長すると予測されます。4K/8Kビデオストリーミング、高性能オーディオシステム、放送、ホームエンターテインメント、業務用オーディオ・ビデオ機器などの分野におけるマルチチャンネルオーディオビデオ処理などの最先端アプリケーションのために、このセグメントはチャンネル数の多い集積回路(IC)で構成されています。この市場は、高精細マルチメディアコンテンツへのニーズの高まりと、拡張現実(AR)や仮想現実(VR)のような没入型技術の出現によって拡大しています。さらに、マルチゾーンオーディオアプリケーションやサラウンドサウンドシステムなど、家電製品や自動車における高度なサウンドシステムの需要も、市場の爆発的成長に拍車をかけています。

最大のシェアを持つ地域:

重要な半導体メーカーが存在し、家庭用電子機器の需要が旺盛なアジア太平洋地域が、マルチメディア集積回路市場で最大のシェアを占めています。強力なエレクトロニクス産業と洗練された半導体製造能力を持つ中国、韓国、日本、台湾などは、マルチメディア集積回路生産の重要な中心地です。この地域のスマートフォン、スマートTV、ゲーム機、カーインフォテインメントシステムの急速な普及により、マルチメディアICの需要は高いです。さらに、アジア太平洋地域市場の成長は、同地域が5Gインフラ、AI、IoT技術への投資を増やしていることも後押ししています。

CAGRが最も高い地域:

マルチメディアIC市場は、北米地域で最も高いCAGRで成長すると予測されます。5Gコネクティビティ、AIによる映像処理、高精細オーディオ・ビデオシステムなど、最先端のマルチメディア技術の利用が拡大していることが、この成長をもたらしています。マルチメディアICの需要は、この地域のスマート家電、ドライバーレス自動車、ARやVRのような没入型エンターテインメント技術の急速な開発によっても牽引されています。さらに、北米における市場の急拡大は、半導体セクターの大手企業の存在と、次世代マルチメディア機器に対する消費者の高い支出も後押ししています。

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のマルチメディアIC市場:タイプ別

  • マルチメディアその他
  • ビデオIC

第6章 世界のマルチメディアIC市場:チャネルタイプ別

  • 1-16チャンネル
  • 16-32チャンネル
  • 32-64チャンネル
  • 64チャンネル以上

第7章 世界のマルチメディアIC市場:用途別

  • 家電
  • 医療
  • 通信
  • 産業
  • 自動車
  • 航空宇宙
  • その他の用途

第8章 世界のマルチメディアIC市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第10章 企業プロファイリング

  • FTDI Company
  • Analog Devices Inc
  • Infineon
  • STMicroelectronics
  • Fairchild Semiconductor
  • Texas Instruments
  • ROHM Semiconductor
  • Maxim Integrated Inc
  • Pericom
  • NXP Semiconductors
  • Cypress Semiconductor
  • Semtech
  • Microchip Technology Incorporated
  • ON Semiconductor
  • MACOM
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Multimedia Misc (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Video ICs (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Channel Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Multimedia ICs Market Outlook, By 1-16 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Multimedia ICs Market Outlook, By 16-32 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Multimedia ICs Market Outlook, By 32-64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Above 64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Medical (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Telecommunication (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Industrial (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Aerospace (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Multimedia ICs Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Multimedia Misc (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Video ICs (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Channel Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 North America Multimedia ICs Market Outlook, By 1-16 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 North America Multimedia ICs Market Outlook, By 16-32 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 North America Multimedia ICs Market Outlook, By 32-64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Above 64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Medical (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Telecommunication (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Industrial (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Aerospace (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 North America Multimedia ICs Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Multimedia Misc (2022-2030) ($MN)
  • Table 38 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Video ICs (2022-2030) ($MN)
  • Table 39 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Channel Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 40 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By 1-16 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 41 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By 16-32 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 42 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By 32-64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 43 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Above 64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 44 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 45 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
  • Table 46 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Medical (2022-2030) ($MN)
  • Table 47 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Telecommunication (2022-2030) ($MN)
  • Table 48 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Industrial (2022-2030) ($MN)
  • Table 49 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
  • Table 50 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Aerospace (2022-2030) ($MN)
  • Table 51 Europe Multimedia ICs Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 52 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
  • Table 53 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 54 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Multimedia Misc (2022-2030) ($MN)
  • Table 55 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Video ICs (2022-2030) ($MN)
  • Table 56 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Channel Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 57 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By 1-16 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 58 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By 16-32 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 59 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By 32-64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 60 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Above 64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 61 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 62 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
  • Table 63 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Medical (2022-2030) ($MN)
  • Table 64 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Telecommunication (2022-2030) ($MN)
  • Table 65 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Industrial (2022-2030) ($MN)
  • Table 66 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
  • Table 67 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Aerospace (2022-2030) ($MN)
  • Table 68 Asia Pacific Multimedia ICs Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 69 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
  • Table 70 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 71 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Multimedia Misc (2022-2030) ($MN)
  • Table 72 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Video ICs (2022-2030) ($MN)
  • Table 73 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Channel Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 74 South America Multimedia ICs Market Outlook, By 1-16 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 75 South America Multimedia ICs Market Outlook, By 16-32 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 76 South America Multimedia ICs Market Outlook, By 32-64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 77 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Above 64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 78 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 79 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
  • Table 80 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Medical (2022-2030) ($MN)
  • Table 81 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Telecommunication (2022-2030) ($MN)
  • Table 82 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Industrial (2022-2030) ($MN)
  • Table 83 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
  • Table 84 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Aerospace (2022-2030) ($MN)
  • Table 85 South America Multimedia ICs Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 86 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Country (2022-2030) ($MN)
  • Table 87 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 88 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Multimedia Misc (2022-2030) ($MN)
  • Table 89 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Video ICs (2022-2030) ($MN)
  • Table 90 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Channel Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 91 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By 1-16 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 92 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By 16-32 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 93 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By 32-64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 94 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Above 64 Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 95 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 96 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Consumer Electronics (2022-2030) ($MN)
  • Table 97 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Medical (2022-2030) ($MN)
  • Table 98 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Telecommunication (2022-2030) ($MN)
  • Table 99 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Industrial (2022-2030) ($MN)
  • Table 100 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Automotive (2022-2030) ($MN)
  • Table 101 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Aerospace (2022-2030) ($MN)
  • Table 102 Middle East & Africa Multimedia ICs Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
目次
Product Code: SMRC28268

According to Stratistics MRC, the Global Multimedia ICs Market is accounted for $41.72 billion in 2024 and is expected to reach $88.25 billion by 2030 growing at a CAGR of 13.3% during the forecast period. Multimedia Integrated Circuits (ICs) are specialized semiconductor components designed to process and manage multimedia data, including audio, video, and image signals. Encoding, decoding, compression, and signal processing are just a few of the functions that these integrated circuits (ICs) combine to provide smooth multimedia performance across a range of devices. Multimedia integrated circuits (ICs) facilitate high-resolution video playback, improved audio quality, and effective power management.

According to the United States International Trade Commission (USITC), the world had approximately 8,000 physical data centers as of 2021, which significantly drives the demand for multimedia ICs used in data processing and storage.

Market Dynamics:

Driver:

Growing consumer electronics demand

Multimedia IC demand has been greatly boosted by the growing use of smartphones, tablets, smart TVs, laptops, gaming consoles, and wearable technology. Modern devices that process high-definition audio, video, and image content depend on these integrated circuits. With over 1.2 billion smartphones sold worldwide each year, multimedia integrated circuits (ICs) are essential for enhancing user experience through the provision of sophisticated camera features, engaging gaming, and smooth streaming. Additionally, the demand for effective multimedia ICs that can manage massive volumes of multimedia data is also being fueled by the increasing use of 4K and 8K TVs as well as ultra-thin laptops.

Restraint:

High costs of design and production

Multimedia integrated circuits are developed using sophisticated semiconductor fabrication techniques, intricate design procedures, and substantial R&D expenditures. Innovative technologies such as 7nm and 5nm nodes come with extraordinarily high design, testing, and manufacturing costs. Furthermore, the cost of development goes up when several features, like AI capabilities, audio management, and video processing, are combined into a single chip. These exorbitant expenses present a significant obstacle to entry for startups or smaller businesses, stifling competition and innovation.

Opportunity:

Growth of AR/VR and gaming applications

Multimedia ICs have lots of opportunities due to the quick development of augmented reality (AR), virtual reality (VR), and gaming applications. ICs that can provide real-time video processing, 3D rendering, and audio synchronization while preserving low latency and high power efficiency are necessary for AR/VR devices. Similar to this, the gaming industry is seeing a sharp increase in demand for gadgets with potent multimedia integrated circuits, such as gaming consoles, PCs, and handhelds. Moreover, multimedia ICs have a lot of potential to power next-generation immersive experiences, especially in sectors like education, healthcare, and entertainment.

Threat:

Intensive competition in the market

Due to the large number of well-established competitors and the ongoing influx of new ones, the market for multimedia integrated circuits is extremely competitive. With their cutting-edge products, industry leaders Qualcomm, Broadcom, MediaTek, Intel, and Texas Instruments control a large portion of the market, making it difficult for smaller or more recent firms to increase their market share. Furthermore, because of the speed at which technology is developing, businesses must constantly innovate in order to remain competitive, which drives up research and development (R&D) expenses. Price wars between rivals for market share further reduce profit margins, particularly in areas where consumers are price sensitive.

Covid-19 Impact:

Due to supply chain disruptions, factory closures, and decreased manufacturing capacity in major semiconductor hubs like China, Taiwan, and South Korea, the COVID-19 pandemic severely disrupted the multimedia integrated circuits market. IC manufacturers were under tremendous pressure to increase production due to the global chip shortage, which was made worse by the growing demand for consumer electronics like laptops, smartphones, and gaming consoles for remote work and education. Moreover, the pandemic slowed down the automotive and industrial sectors and delayed product launches at first, but it also sped up digitization and streaming services, which increased demand for multimedia integrated circuits (ICs) in smart TVs, AR/VR devices, and video conferencing systems.

The Video ICs segment is expected to be the largest during the forecast period

The market for multimedia integrated circuits is expected to be dominated by the video ICs segment. Integrated circuits made especially for managing video processing functions like decoding, encoding, scaling, and compression are included in this category. Numerous applications, such as consumer electronics (smartphones, smart TVs, and game consoles), automotive infotainment systems, security surveillance, and streaming services, depend on video integrated circuits (ICs). Additionally, the demand for advanced video integrated circuits (ICs) has increased dramatically due to the growing demand for 4K/8K video content, high-definition displays, and video conferencing technologies.

The Above 64 Channel segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

In the market for multimedia ICs, the above 64-channel segment is anticipated to grow at the highest CAGR. For cutting-edge applications like 4K/8K video streaming, high-performance audio systems, and multichannel audio-video processing for sectors like broadcasting, home entertainment, and professional audio-video equipment, this segment comprises integrated circuits (ICs) with high channel counts. This market is expanding due to the growing need for high-definition multimedia content and the emergence of immersive technologies like augmented reality (AR) and virtual reality (VR). Furthermore, the demand for sophisticated sound systems in consumer electronics and automobiles, such as multi-zone audio applications and surround sound systems is also fueling the market's explosive growth.

Region with largest share:

Due to the presence of important semiconductor manufacturers and the strong demand for consumer electronics, the Asia-Pacific region has the largest share of the multimedia integrated circuits market. Because of their strong electronics industries and sophisticated semiconductor manufacturing capabilities, nations like China, South Korea, Japan, and Taiwan are important centers for the production of multimedia integrated circuits. Multimedia ICs are in high demand due to the region's quick adoption of smartphones, smart TVs, gaming consoles, and car infotainment systems. Moreover, the market's growth in APAC is also aided by the region's increasing investments in 5G infrastructure, AI, and IoT technologies.

Region with highest CAGR:

The multimedia ICs market is anticipated to grow at the highest CAGR in the North American region. The growing use of cutting-edge multimedia technologies like 5G connectivity, AI-driven video processing, and high-definition audio-video systems is what is causing this growth. Multimedia IC demand is also being driven by the region's fast development of smart home appliances, driverless cars, and immersive entertainment technologies like AR and VR. Additionally, the market's rapid expansion in North America is also being aided by the presence of significant players in the semiconductor sector and high consumer spending on next-generation multimedia devices.

Key players in the market

Some of the key players in Multimedia ICs market include FTDI Company, Analog Devices Inc, Infineon, STMicroelectronics, Fairchild Semiconductor, Texas Instruments, ROHM Semiconductor, Maxim Integrated Inc, Pericom, NXP Semiconductors, Cypress Semiconductor, Semtech, Microchip Technology Incorporated, ON Semiconductor and MACOM.

Key Developments:

In November 2024, Infineon Technologies AG and multinational electric vehicle (EV) automaker Stellantis N.V. announced that they signed an agreement to work together on the power architecture for Stellantis' EVs. Stellantis and Infineon, the number one automotive microcontroller supplier in the world, have already been collaborating since 2022, with Infineon providing silicon carbide (SiC) semiconductors to the EV manufacturer.

In November 2024, STMicroelectronics announced a 21-year Power Purchase Agreement (PPA) with BKH Solar Sdn Bhd, an entity jointly established by ENGIE Renewable SEA Pte Ltd (ENGIE), a renowned global leader in low-carbon energy and services, and Conextone Energy Sdn Bhd, a rapidly emerging solar energy developer in Malaysia.

In September 2024, Analog Devices, Inc. and Tata Group announced a strategic alliance to explore potential cooperative manufacturing opportunities. Tata Electronics, Tata Motors, and Tejas Networks signed a Memorandum of Understanding (MoU) with ADI to enhance strategic and business cooperation, explore opportunities for semiconductor manufacturing in India, and use ADI's products in Tata applications like electric vehicles and network infrastructure.

Types Covered:

  • Multimedia Misc
  • Video ICs

Channel Types Covered:

  • 1-16 Channel
  • 16-32 Channel
  • 32-64 Channel
  • Above 64 Channel

Applications Covered:

  • Consumer Electronics
  • Medical
  • Telecommunication
  • Industrial
  • Automotive
  • Aerospace
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Multimedia ICs Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Multimedia Misc
  • 5.3 Video ICs

6 Global Multimedia ICs Market, By Channel Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 1-16 Channel
  • 6.3 16-32 Channel
  • 6.4 32-64 Channel
  • 6.5 Above 64 Channel

7 Global Multimedia ICs Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Consumer Electronics
  • 7.3 Medical
  • 7.4 Telecommunication
  • 7.5 Industrial
  • 7.6 Automotive
  • 7.7 Aerospace
  • 7.8 Other Applications

8 Global Multimedia ICs Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 FTDI Company
  • 10.2 Analog Devices Inc
  • 10.3 Infineon
  • 10.4 STMicroelectronics
  • 10.5 Fairchild Semiconductor
  • 10.6 Texas Instruments
  • 10.7 ROHM Semiconductor
  • 10.8 Maxim Integrated Inc
  • 10.9 Pericom
  • 10.10 NXP Semiconductors
  • 10.11 Cypress Semiconductor
  • 10.12 Semtech
  • 10.13 Microchip Technology Incorporated
  • 10.14 ON Semiconductor
  • 10.15 MACOM