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市場調査レポート
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1603783

自動車軽量化市場の2030年までの予測: 自動車部品別、材料別、製造プロセス別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Automotive Lightweighting Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Component, Material, Manufacturing Process, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
自動車軽量化市場の2030年までの予測: 自動車部品別、材料別、製造プロセス別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の自動車軽量化市場は2024年に762億8,000万米ドルを占め、2030年には1,206億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.5%です。

自動車軽量化とは、より軽量な素材を使用し、設計を最適化することで自動車を軽量化し、燃費の向上、排出ガスの削減、性能の向上を図ることを指します。軽量化戦略はまた、安全性と耐久性を維持しながら重量を最小限に抑えるため、空気力学と構造設計の改善にも重点を置いています。自動車軽量化の動向は、規制要件、環境に優しい自動車に対する消費者の需要、業界の技術革新の追求によって推進されています。

World AutoSteelによると、アルミニウムなどの材料を使用した場合、自動車の生産コストは60%増加します。

厳しい排ガス規制

厳しい排ガス規制は、自動車軽量化の主要な促進要因です。厳しい規制は、燃費を向上させ二酸化炭素排出量を削減するために、自動車メーカーに車両重量を減らすことを強いるからです。世界各国の政府は、より厳しい燃費基準とCO2排出量規制を実施しており、メーカーは軽量材料の採用を迫られています。これらの素材は、安全性や性能を損なうことなく燃費を向上させる。これらの規制を満たすことで、自動車メーカーは罰則を回避し、持続可能性目標を達成し、環境意識の高い消費者にアピールすることができます。

複雑な製造工程

自動車軽量化における複雑な製造工程は、先進材料を自動車生産に組み込むための特殊技術が必要なために生じる。これらの材料は、成形、接着、溶接などの異なる加工方法を必要とすることが多く、従来の製造よりも複雑でコストがかかることがあります。この複雑さにより、生産時間、コスト、専用設備の必要性が増大し、自動車メーカーにとって軽量化ソリューションの規模拡大が困難になります。こうした要因は、自動車製造コスト全体を上昇させ、市場の成長を妨げる可能性があります。

電気自動車(EV)の成長

軽量材料は、エネルギー効率を改善し、バッテリーの航続距離を延ばすことによって、EVの性能を向上させる。EVは、バッテリーの重量を相殺するためにより軽量な構造を必要とし、軽量化が不可欠となっています。アルミニウム、炭素繊維、高強度鋼などの素材を使用することで、自動車メーカーは車両全体の重量を減らすことができ、航続距離の向上とエネルギー消費の削減につながります。さらに、EVへの移行は環境の持続可能性によって推進されており、軽量化はより厳しい排出ガス規制を満たす上で重要な役割を果たしています。このように、EVの台頭は、革新的な軽量材料とソリューションの需要を直接後押ししています。

材料の耐久性に関する懸念

炭素繊維やアルミニウムなどの一部の軽量材料は、従来の鋼鉄と同レベルの強度や耐衝撃性を提供できない可能性があるため、自動車の軽量化における材料の耐久性に関する懸念が生じる。これらの材料は、衝突や摩耗、過酷な条件下で損傷を受けやすく、自動車の安全性と寿命を損なう可能性があります。その結果、自動車メーカーは軽量化と耐久性・安全基準の維持のバランスを取らなければならないです。こうした懸念は研究開発コストを増加させ、材料の採用を遅らせ、市場の成長を制限する可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は自動車軽量化市場に大きな影響を与え、生産とサプライチェーンの混乱を引き起こしました。工場の閉鎖や労働力不足により、アルミニウムや複合材料などの軽量材料の製造は遅れに直面しました。しかし、パンデミックはまた、低燃費で環境に優しい自動車への需要を加速させました。業界が回復するにつれ、自動車メーカーは規制基準や持続可能な自動車に対する消費者の需要を満たすため、費用対効果の高い軽量素材にますます注力するようになり、パンデミック後の市場成長を牽引しました。

予測期間中、持続可能性・排出削減分野が最大になる見込み

持続可能性・排出削減分野は、予測期間を通じて最大の市場シェアを確保すると予測されます。自動車の軽量化は、車両重量を減らすことで燃費を向上させ、二酸化炭素排出量を削減することで、持続可能性と排出削減において重要な役割を果たしています。自動車が軽量化されると、運転に必要なエネルギーが少なくて済むため、燃費が向上し、環境フットプリントが小さくなります。このアプローチは、厳しい排出基準を満たし、温室効果ガスを削減し、環境に優しい自動車イノベーションを支援する世界の取り組みと一致しています。

商用車セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

商用車セグメントは予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されます。商用車における自動車の軽量化は、燃費、積載量、全体的な性能を向上させるための軽量化に焦点を当てています。軽量材料を使用することで、メーカーは燃費を向上させ、運転コストを削減し、トラック、バス、配送車両の積載量を増やすことができます。軽量化はまた、商用車がより厳しい排出基準を満たし、持続可能性の目標に貢献するのに役立ち、商用車セクターにおける重要な戦略となっています。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域は、車両生産の増加、環境問題の高まり、厳しい排出規制により、予測期間中に最大の市場シェアを記録すると予想されます。中国、日本、インドといった国々が、自動車製造におけるアルミニウム、炭素繊維、高強度鋼といった軽量材料の需要を牽引しています。この地域の急速な工業化と電気自動車へのシフトは軽量化ソリューションの採用をさらに後押しし、アジア太平洋を自動車技術革新の主要市場として位置づけています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、環境に優しい自動車に対する消費者の需要の増加に加え、厳しい燃費・排ガス規制により、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されます。米国とカナダは、電気自動車(EV)の推進と性能向上により、アルミニウム、高強度鋼、炭素複合材などの軽量材料の主要市場となっています。持続可能性、技術革新、自動車製造に重点を置く北米は、軽量化市場の成長にとって重要な地域です。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車軽量化市場:自動車部品別

  • ボディ&シャーシ
  • パワートレイン
  • 内装部品
  • 外装部品
  • 軽量バッテリーエンクロージャ
  • その他の自動車部品

第6章 世界の自動車軽量化市場:材料別

  • 金属
    • アルミニウム
    • 高強度鋼(HSS)
    • マグネシウム
    • チタン
  • 複合材料
    • 炭素繊維強化プラスチック(CFRP)
    • ガラス繊維強化プラスチック(GFRP)
    • 天然繊維複合材
  • プラスチックとポリマー
    • ポリカーボネート
    • ポリプロピレン
    • 熱可塑性ポリオレフィン(TPO)
  • その他の材料

第7章 世界の自動車軽量化市場:製造プロセス別

  • 材料の代替
  • 先進製造技術
    • 3Dプリンティング/積層造形
    • 射出成形
    • スタンプ成形
    • 鋳造と鍛造
  • 接合技術
    • レーザー溶接
    • リベット打ち
    • 接着剤による接合
  • その他の製造プロセス

第8章 世界の自動車軽量化市場:用途別

  • 燃費効率
  • パフォーマンスの向上
  • 持続可能性と排出削減
  • コスト削減
  • その他の用途

第9章 世界の自動車軽量化市場:エンドユーザー別

  • 乗用車
  • 商用車
  • 電気自動車(EV)
  • ハイブリッド車
  • 高級車
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の自動車軽量化市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • BASF SE
  • Toyota Boshoku Corporation
  • ZF Friedrichshafen AG
  • Magna International Inc.
  • Constellium N.V.
  • Novelis Inc.
  • Hexcel Corporation
  • PPG Industries Inc.
  • Johnson Controls International
  • Honda Motor Corporation
  • Ford Motor Company
  • Faurecia S.A.
  • General Motors
  • Brembo S.p.A.
  • Alcoa Corporation
  • Robert Bosch
  • UACJ Corporation
  • Thyssenkrupp AG
  • Lear Corporation
  • SGL Carbon SE
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Metals (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Aluminum (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By High-Strength Steel (HSS) (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Magnesium (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Titanium (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Composites (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Carbon Fiber Reinforced Plastics (CFRP) (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Glass Fiber Reinforced Plastics (GFRP) (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Natural Fiber Composites (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Plastics & Polymers (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Polycarbonate (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Polypropylene (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Thermoplastic Polyolefin (TPO) (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Other Materials (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Manufacturing Process (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Material Substitution (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Advanced Manufacturing Technologies (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By 3D Printing/Additive Manufacturing (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Injection Molding (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Stamp Forming (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Casting & Forging (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Joining Technologies (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Laser Welding (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Riveting (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Adhesive Bonding (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Other Manufacturing Processes (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Fuel Efficiency (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Performance Enhancement (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Sustainability & Emission Reduction (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Cost Reduction (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Passenger Cars (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Electric Vehicles (EVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Hybrid Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Luxury Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Automotive Lightweighting Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27805

According to Stratistics MRC, the Global Automotive Lightweighting Market is accounted for $76.28 billion in 2024 and is expected to reach $120.61 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.5% during the forecast period. Automotive lightweighting refers to the practice of reducing the weight of vehicles by using lighter materials and optimizing design to improve fuel efficiency, reduce emissions, and enhance performance. Lightweighting strategies also focus on improving aerodynamics and structural design to minimize weight while maintaining safety and durability. The trend towards automotive lightweighting is driven by regulatory requirements, consumer demand for eco-friendly vehicles, and the industry's pursuit of technological innovation.

According to World AutoSteel, the automotive production cost is 60% more when materials such as aluminum are used.

Market Dynamics:

Driver:

Stringent emission regulations

Stringent emission regulations are a key driver of the automotive lightweighting, as they compel automakers to reduce vehicle weight in order to improve fuel efficiency and lower carbon emissions. Governments worldwide are enforcing stricter fuel economy standards and CO2 emission limits, pushing manufacturers to adopt lightweight materials. These materials enhance their fuel efficiency without compromising safety or performance. By meeting these regulations, automakers can avoid penalties, meet sustainability targets, and appeal to eco-conscious consumers, propelling market growth and innovation in lightweight materials.

Restraint:

Complex manufacturing processes

Complex manufacturing processes in automotive lightweighting arise due to the need for specialized techniques to integrate advanced materials into vehicle production. These materials often require different processing methods, such as molding, bonding, or welding, which can be more intricate and costly than traditional manufacturing. This complexity increases production time, costs, and the need for specialized equipment, making it challenging for automakers to scale lightweighting solutions. These factors can hamper market growth by raising overall vehicle manufacturing costs.

Opportunity:

Growth of electric vehicles (EVs)

Lightweight materials enhance EV performance by improving energy efficiency and extending battery range. EVs require lighter structures to offset the weight of their batteries, making lightweighting essential. By using materials like aluminum, carbon fiber, and high-strength steel, automakers can reduce overall vehicle weight, leading to better driving range and reduced energy consumption. Additionally, the transition to EVs is driven by environmental sustainability, where lightweighting plays a vital role in meeting stricter emissions regulations. Thus, the rise of EVs directly fuels demand for innovative lightweight materials and solutions.

Threat:

Material durability concerns

Material durability concerns in automotive lightweighting arise because some lightweight materials, such as carbon fiber and aluminum, may not offer the same level of strength and impact resistance as traditional steel. These materials can be more prone to damage from collisions, wear, or extreme conditions, potentially compromising vehicle safety and longevity. As a result, automakers must balance weight reduction with maintaining durability and safety standards. These concerns increase R&D costs, slow material adoption, and may limit the market growth.

Covid-19 Impact

The covid-19 pandemic significantly impacted the automotive lightweighting market, causing disruptions in production and supply chains. With factory closures and labor shortages, the manufacturing of lightweight materials, such as aluminum and composites, faced delays. However, the pandemic also accelerated the demand for fuel-efficient and eco-friendly vehicles. As the industry recovered, automakers increasingly focused on cost-effective lightweight materials to meet regulatory standards and consumer demand for sustainable vehicles, driving market growth post-pandemic.

The sustainability & emission reduction segment is expected to be the largest during the forecast period

The sustainability & emission reduction segment is predicted to secure the largest market share throughout the forecast period. Automotive lightweighting plays a crucial role in sustainability and emission reduction by reducing vehicle weight, which directly enhances fuel efficiency and lowers carbon emissions. Lighter vehicles require less energy to operate, leading to improved fuel economy and a smaller environmental footprint. This approach aligns with global efforts to meet stringent emission standards, reduce greenhouse gases, and support eco-friendly automotive innovations.

The commercial vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The commercial vehicles segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. Automotive lightweighting in commercial vehicles focuses on reducing weight to improve fuel efficiency, payload capacity, and overall performance. By using lightweight materials, manufacturers can enhance fuel economy, reduce operating costs, and increase the carrying capacity of trucks, buses, and delivery vehicles. Lightweighting also helps commercial vehicles meet stricter emission standards and contribute to sustainability goals, making it a key strategy in the commercial vehicle sector.

Region with largest share:

Asia Pacific is expected to register the largest market share during the forecast period due to increasing vehicle production, rising environmental concerns, and stringent emission regulations. Countries like China, Japan, and India are leading the demand for lightweight materials such as aluminum, carbon fiber, and high-strength steel in automotive manufacturing. The region's rapid industrialization and the shift towards electric vehicles further boost the adoption of lightweighting solutions, positioning Asia-Pacific as a key market for automotive innovation.

Region with highest CAGR:

North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period due to stringent fuel efficiency and emission regulations, alongside increasing consumer demand for environmentally-friendly vehicles. The U.S. and Canada are major markets for lightweight materials like aluminum, high-strength steel, and carbon composites, driven by the push for electric vehicles (EVs) and improved performance. North America's focus on sustainability, technological innovation, and automotive manufacturing makes it a key region for the growth of the lightweighting market.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Automotive Lightweighting Market include BASF SE, Toyota Boshoku Corporation, ZF Friedrichshafen AG, Magna International Inc., Constellium N.V., Novelis Inc., Hexcel Corporation, PPG Industries Inc., Johnson Controls International, Honda Motor Corporation, Ford Motor Company, Faurecia S.A., General Motors, Brembo S.p.A., Alcoa Corporation, Robert Bosch, UACJ Corporation, Thyssenkrupp AG, Lear Corporation and SGL Carbon SE.

Key Developments:

In October 2024, Bosch introduced a novel ultrasonic self-piercing riveting technique that enables the joining of previously difficult-to-combine materials like carbon and steel or aluminum and magnesium. This method is particularly beneficial for lightweight automotive construction, offering more material combinations and reducing weight without compromising structural integrity.

In October 2024, General Motors (GM) worked in collaboration with RTP and Syensqo to create a new thermoplastic battery module for the hybrid Chevrolet Corvette E-Ray. This project is part of GM's broader strategy to reduce the weight of its hybrid and electric vehicles (EVs) by utilizing specialized materials and optimizing designs. This effort illustrates GM's commitment to lightweighting in pursuit of greater efficiency, especially for their growing fleet of hybrid and electric vehicles.

Vehicle Components Covered:

  • Body & Chassis
  • Powertrain
  • Interior Components
  • Exterior Components
  • Composites
  • Lightweight Battery Enclosures
  • Other Vehicle Components

Materials Covered:

  • Metals
  • Composites
  • Plastics & Polymers
  • Other Materials

Manufacturing Processes Covered:

  • Material Substitution
  • Advanced Manufacturing Technologies
  • Joining Technologies
  • Other Manufacturing Processes

Applications Covered:

  • Fuel Efficiency
  • Performance Enhancement
  • Sustainability & Emission Reduction
  • Cost Reduction
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Passenger Cars
  • Commercial Vehicles
  • Electric Vehicles (EVs)
  • Hybrid Vehicles
  • Luxury Vehicles
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automotive Lightweighting Market, By Vehicle Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Body & Chassis
  • 5.3 Powertrain
  • 5.4 Interior Components
  • 5.5 Exterior Components
  • 5.6 Lightweight Battery Enclosures
  • 5.7 Other Vehicle Components

6 Global Automotive Lightweighting Market, By Material

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Metals
    • 6.2.1 Aluminum
    • 6.2.2 High-Strength Steel (HSS)
    • 6.2.3 Magnesium
    • 6.2.4 Titanium
  • 6.3 Composites
    • 6.3.1 Carbon Fiber Reinforced Plastics (CFRP)
    • 6.3.2 Glass Fiber Reinforced Plastics (GFRP)
    • 6.3.3 Natural Fiber Composites
  • 6.4 Plastics & Polymers
    • 6.4.1 Polycarbonate
    • 6.4.2 Polypropylene
    • 6.4.3 Thermoplastic Polyolefin (TPO)
  • 6.5 Other Materials

7 Global Automotive Lightweighting Market, By Manufacturing Process

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Material Substitution
  • 7.3 Advanced Manufacturing Technologies
    • 7.3.1 3D Printing/Additive Manufacturing
    • 7.3.2 Injection Molding
    • 7.3.3 Stamp Forming
    • 7.3.4 Casting & Forging
  • 7.4 Joining Technologies
    • 7.4.1 Laser Welding
    • 7.4.2 Riveting
    • 7.4.3 Adhesive Bonding
  • 7.5 Other Manufacturing Processes

8 Global Automotive Lightweighting Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Fuel Efficiency
  • 8.3 Performance Enhancement
  • 8.4 Sustainability & Emission Reduction
  • 8.5 Cost Reduction
  • 8.6 Other Applications

9 Global Automotive Lightweighting Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Passenger Cars
  • 9.3 Commercial Vehicles
  • 9.4 Electric Vehicles (EVs)
  • 9.5 Hybrid Vehicles
  • 9.6 Luxury Vehicles
  • 9.7 Other End Users

10 Global Automotive Lightweighting Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 BASF SE
  • 12.2 Toyota Boshoku Corporation
  • 12.3 ZF Friedrichshafen AG
  • 12.4 Magna International Inc.
  • 12.5 Constellium N.V.
  • 12.6 Novelis Inc.
  • 12.7 Hexcel Corporation
  • 12.8 PPG Industries Inc.
  • 12.9 Johnson Controls International
  • 12.10 Honda Motor Corporation
  • 12.11 Ford Motor Company
  • 12.12 Faurecia S.A.
  • 12.13 General Motors
  • 12.14 Brembo S.p.A.
  • 12.15 Alcoa Corporation
  • 12.16 Robert Bosch
  • 12.17 UACJ Corporation
  • 12.18 Thyssenkrupp AG
  • 12.19 Lear Corporation
  • 12.20 SGL Carbon SE