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市場調査レポート
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1587650

航空路線向け食品包装市場の2030年までの予測:製品タイプ、材料、サービスクラス、流通チャネル、用途別、地域別の世界分析

Airline Food Packaging Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product (Trays, Films & Wraps, Containers & Boxes, Bags & Pouches and Other Products), Type, Material, Class of Service, Distribution Channel, Application and By Geography


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ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
航空路線向け食品包装市場の2030年までの予測:製品タイプ、材料、サービスクラス、流通チャネル、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の航空路線向け食品包装市場は2024年に26億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.5%で成長し、2030年には41億米ドルに達する見込みです。

航空路線向け食品包装は航空業界にとって重要な側面であり、航空機内での食事の保管、輸送、提供に使用される特殊な容器や材料が含まれています。衛生、安全性、耐久性に関する厳しい規制を満たしています。主な特徴としては、軽量構造、ポーションコントロール、アルミホイル、プラスチック、生分解性紙、複合材などの高品質素材が挙げられます。これらのパッケージには、ホットミール、コールドサイド、飲料用のコンパートメントや、密封された調理器具も含まれています。廃棄物を減らし、航空業界の環境目標に沿うため、環境に優しい素材が人気を集めています。

AFRY社とSuzano PaperLine社によると、世界の紙の消費量は2022年の4億1,500万トンから2032年には4億7,600万トンに増加する見込みです。オンラインショッピングが増加し続ける中、持続可能で効率的な包装ソリューションへの需要は高まる。

RTEミールや軽食への嗜好の高まり

航空会社は環境目標や規制を満たすため、生分解性素材や堆肥化可能な素材へとシフトしています。パッケージング・サプライヤーは、バガス、PLA、再生紙製品などの素材で革新を進めています。さらに、アルミニウムや紙ベースの包装といったリサイクル可能な包装材料に対する需要も増加しており、航空路線向け食品包装市場において、より簡単に再加工できる選択肢に対する需要が生まれています。

変動する原材料価格

特にプラスチック、アルミニウム、紙の原材料価格の変動は、包装メーカーの製造コストを上昇させ、利益率の薄い業界の予算を圧迫します。このため、価格の変動はメーカーと航空会社の双方にとって収益性を低下させ、品質の妥協や製品革新の遅れにつながり、航空会社にとって最適な包装ソリューションが得られなくなる可能性があり、市場の成長を妨げます。

世界の旅行・観光客の増加

空の旅がより身近になるにつれて、航空会社は機内食や軽食の需要増に対応するため、食品包装ソリューションを強化しています。このシフトは、食体験における品質とバラエティに対する需要の高まりによって推進されており、輸送中の食品の品質、プレゼンテーション、安全性を維持する革新的なパッケージングが必要とされています。

使い捨て包装をめぐる環境問題

世界中の規制機関が使い捨てプラスチックに厳しい環境規制を課しているため、航空会社やサプライヤーは適合する包装資材への迅速な移行を余儀なくされています。そのためには、より多くのリソースと時間、そして既存のソリューションの再設計が必要となります。航空会社やサプライヤーがコンプライアンスを維持するためには、継続的な監視とコンプライアンス更新が必要であり、複雑さと運用コストが増大します。コンプライアンスに違反した場合、罰金や風評被害が発生する可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、航空路線向け食品包装市場に多大な悪影響を与えました。旅行制限と乗客数の減少により、航空会社は機内サービスを大幅に削減し、食品包装ソリューションの需要減少につながった。さらに、パンデミックにまつわる不確実性が航空会社の給食戦略の見直しを促し、パンデミック後のオペレーションが徐々に再開されるにつれて航空会社食品包装セクターの回復努力をさらに複雑なものにしました。

予測期間中、トレーセグメントが最大になる見込み

予測期間中、トレー・セグメントが最大の市場シェアを獲得すると思われます。トレーは、複数の品目を同時に提供できることで乗務員の食事サービスを合理化し、サービス時間を短縮し、短時間フライトや多忙なスケジュールでも管理を改善できるためです。トレーは積み重ねることができるため、限られた調理室での保管が容易になり、配膳や後片付けの際に素早くアクセスできるため、市場での需要が高まる。

予測期間中、フレキシブルパッケージングセグメントのCAGRが最も高いと予測される

パウチ、フィルム、ラップのような柔軟性のある包装材料は、硬いオプションよりも軽量であるため、フライトの重量と燃料消費を削減することができます。これは、運航コストの削減と持続可能性の向上を目指す航空会社にとって有益です。さらに、フレキシブル包装は場所を取らないため、航空会社は限られた保管容量でより多くの品目を保管・輸送することができ、ギャレーでの物流費の削減につながります。

最大のシェアを占める地域

北米地域は、業務効率の向上、食品廃棄物の削減、航空会社の燃料費と物流費の削減により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されています。また、高品質でカスタマイズされたパッケージングをサービス内容と連動させることでブランドの差別化を図り、顧客の獲得と維持につなげます。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、包装廃棄物への寄与が大きいアジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。同産業は環境フットプリントを削減するために持続可能な慣行を採用するようになってきています。このような環境に優しいソリューションへのシフトは、廃棄物を最小限に抑え、資源を節約するために非常に重要であり、より軽量な包装材料は、飛行中の燃料消費を削減し、二酸化炭素排出量を削減することができるため、市場の成長を推進しています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の航空路線向け食品包装市場:製品別

  • トレイ
  • フィルム・ラップ
  • コンテナ・ボックス
  • バッグ・パウチ
  • その他の製品

第6章 世界の航空路線向け食品包装市場:タイプ別

  • 軟質包装
  • 硬質包装
  • その他のタイプ

第7章 世界の航空路線向け食品包装市場:材料別

  • プラスチック
  • 紙・板紙
  • アルミニウム
  • 生分解性材料
  • その他の材料

第8章 世界の航空路線向け食品包装市場:サービスクラス別

  • エコノミークラス
  • ビジネスクラス
  • ファーストクラス

第9章 世界の航空路線向け食品包装市場:流通チャネル別

  • 社内ケータリング
  • サードパーティケータリングサービス
  • オンラインと小売
  • その他の流通チャネル

第10章 世界の航空路線向け食品包装市場:用途別

  • RTEミール
  • ベーカリー&菓子類
  • 乳製品
  • 肉・シーフード
  • その他の用途

第11章 世界の航空路線向け食品包装市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Aeroservey
  • Avio Pack Co. Ltd
  • Bordex Packaging
  • Econo-Pak
  • Form Plastics
  • Hulamin
  • KM Packaging Services Ltd
  • Lovell Industries
  • Monty's Bakehouse
  • Sowinpak
  • Taixing Group
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Product (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Trays (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Films & Wraps (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Containers & Boxes (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Bags & Pouches (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Other Products (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Flexible Packaging (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Rigid Packaging (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Plastic (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Paper & Paperboard (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Aluminum (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Biodegradable Materials (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Other Materials (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Class of Service (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Economy Class (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Business Class (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By First Class (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By In-House Catering (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Third-Party Catering Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Online & Retail (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Other Distribution Channels (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Ready-to-Eat Meals (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Bakery & Confectionery (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Dairy Products (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Meat & Seafood (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Airline Food Packaging Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27635

According to Stratistics MRC, the Global Airline Food Packaging Market is accounted for $2.6 billion in 2024 and is expected to reach $4.1 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.5% during the forecast period. Airline food packaging is a crucial aspect of aviation, containing specialized containers and materials used for storing, transporting, and serving meals on airplanes. It meets strict regulations for hygiene, safety, and durability. Key features include lightweight construction, portion control, and high-quality materials like aluminum foil, plastic, biodegradable paper, and composites. These packages also include compartments for hot meals, cold sides, and beverages, along with sealed utensils. Eco-friendly materials are gaining traction to reduce waste and align with the airline industry's environmental goals.

According to AFRY and Suzano PaperLine, the global consumption of paper is expected to increase from 415 million metric tons in 2022 to 476 million metric tons in 2032. As online shopping continues to rise, the demand for sustainable and efficient packaging solutions will grow.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing preference for ready-to-eat meals and snacks

Airlines are shifting towards biodegradable and compostable materials to meet environmental goals and regulatory mandates. Packaging suppliers are innovating with materials like bagasse, PLA, and recycled paper products. In addition the demand for recyclable packaging materials, such as aluminum and paper-based packaging, is also increasing, creating a demand for more easily reprocessed options in airline food packaging market.

Restraint:

Fluctuating raw material prices

Volatile raw material prices, particularly for plastics, aluminum, and paper, increase production costs for packaging manufacturers, straining budgets in industries with thin profit margins. This, fluctuating prices reduce profitability for both manufacturers and airlines, leading to compromises on quality or delayed product innovations, potentially resulting in less optimal packaging solutions for airlines hampering its growth in the market.

Opportunity:

Rising global travel and tourism

As air travel becomes more accessible, airlines are boosting their food packaging solutions to meet the growing demand for in-flight meals and snacks. This shift is driven by the growing demand for quality and variety in culinary experiences, necessitating innovative packaging that maintains food quality, presentation, and safety during transport, thereby enhancing the overall passenger experience encouraging markets presence.

Threat:

Environmental concerns around single-use packaging

Regulatory bodies worldwide are imposing strict environmental regulations on single-use plastics, forcing airlines and suppliers to quickly transition to compliant packaging materials. This requires more resources, time, and redesigns of existing solutions. Continuous monitoring and compliance updates are necessary for airlines and suppliers to stay compliant, adding complexity and operational costs. Failure to comply can result in fines and reputational damage.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had a profound negative impact on the airline food packaging market. With travel restrictions and reduced passenger numbers, airlines significantly cut back on in-flight services, leading to a decrease in demand for food packaging solutions. Additionally, the uncertainty surrounding the pandemic prompted airlines to reassess their food service strategies, further complicating recovery efforts in the airline food packaging sector as operations gradually resumed post-pandemic.

The trays segment is expected to be the largest during the forecast period

Over the estimation period, the trays segment is likely to capture the largest market share because trays streamline meal service for flight crew by allowing multiple items to be served simultaneously, reducing service time and enabling better management during shorter flights and busy schedules. They are stackable, making storage in limited galley areas easier and allowing quick access during meal distribution and cleanup which increases its demand in the market.

The flexible packaging segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The flexible packaging segment is projected to have the highest CAGR in the airline food packaging market during the extrapolated period because flexible packaging materials like pouches, films, and wraps are lighter than rigid options, reducing weight on flights and fuel consumption. This is beneficial for airlines aiming to cut operational costs and improve sustainability. Additionally, flexible packaging takes up less space, allowing airlines to store and transport more items in limited storage capacity, leading to lower logistical expenses in galleys.

Region with largest share:

The North America region is projected to account for the largest market share during the forecast period owing to enhanced operational efficiency, reduce food waste, and lower fuel and logistics costs for airlines. They also enhance brand differentiation by aligning high-quality; customized packaging with service offerings, attracting and retaining customers comply with health and safety standards, ensuring safe and hygienic meals for passengers in a competitive market.

Region with highest CAGR:

Over the forecasted timeframe, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR due to its significant contribution to packaging waste. The industry is increasingly adopting sustainable practices to reduce its environmental footprint. This shift towards eco-friendly solutions is crucial for minimizing waste, conserving resources and the lighter packaging materials can reduce fuel consumption during flights, lowering carbon emissions thus propelling the market growth.

Key players in the market

Some of the key players in Airline Food Packaging Market include Aeroservey, Avio Pack Co. Ltd, Bordex Packaging, Econo-Pak, Form Plastics, Hulamin, KM Packaging Services Ltd, Lovell Industries, Monty's Bakehouse, Sowinpak and Taixing Group

Key Developments:

In October 2024, Avio Usa and Acmi Properties partnered to design a new solid rocket motor production facility in The United States. The project targets a potential investment in the U.S. industrial base to support the rapid increase in demand for solid rocket motors in the defense and aerospace industries.

In July 2024, AVIO S.p.A. and U.S. army combat capabilities development command aviation & missile center partner for the development and fast-prototyping of a solid rocket motor for surface-to-air applications.

Products Covered:

  • Trays
  • Films & Wraps
  • Containers & Boxes
  • Bags & Pouches
  • Other Products

Types Covered:

  • Flexible Packaging
  • Rigid Packaging
  • Other Types

Materials Covered:

  • Plastic
  • Paper & Paperboard
  • Aluminum
  • Biodegradable Materials
  • Other Materials

Class of Services Covered:

  • Economy Class
  • Business Class
  • First Class

Distribution Channels Covered:

  • In-House Catering
  • Third-Party Catering Services
  • Online & Retail
  • Other Distribution Channels

Applications Covered:

  • Ready-to-Eat Meals
  • Bakery & Confectionery
  • Dairy Products
  • Meat & Seafood
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Airline Food Packaging Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Trays
  • 5.3 Films & Wraps
  • 5.4 Containers & Boxes
  • 5.5 Bags & Pouches
  • 5.6 Other Products

6 Global Airline Food Packaging Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Flexible Packaging
  • 6.3 Rigid Packaging
  • 6.4 Other Types

7 Global Airline Food Packaging Market, By Material

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Plastic
  • 7.3 Paper & Paperboard
  • 7.4 Aluminum
  • 7.5 Biodegradable Materials
  • 7.6 Other Materials

8 Global Airline Food Packaging Market, By Class of Service

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Economy Class
  • 8.3 Business Class
  • 8.4 First Class

9 Global Airline Food Packaging Market, By Distribution Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 In-House Catering
  • 9.3 Third-Party Catering Services
  • 9.4 Online & Retail
  • 9.5 Other Distribution Channels

10 Global Airline Food Packaging Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Ready-to-Eat Meals
  • 10.3 Bakery & Confectionery
  • 10.4 Dairy Products
  • 10.5 Meat & Seafood
  • 10.6 Other Applications

11 Global Airline Food Packaging Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Aeroservey
  • 13.2 Avio Pack Co. Ltd
  • 13.3 Bordex Packaging
  • 13.4 Econo-Pak
  • 13.5 Form Plastics
  • 13.6 Hulamin
  • 13.7 KM Packaging Services Ltd
  • 13.8 Lovell Industries
  • 13.9 Monty's Bakehouse
  • 13.10 Sowinpak
  • 13.11 Taixing Group