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市場調査レポート
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1577200

航空機用アレスティングシステム市場の2030年までの予測:タイプ別、展開方法、プラットフォーム、アレスティングメカニズム、材料技術、エンドユーザー、地域別の世界分析

Aircraft Arresting System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Deployment Method, Platform, Arresting Mechanism, Material Technology, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
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2~3営業日
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航空機用アレスティングシステム市場の2030年までの予測:タイプ別、展開方法、プラットフォーム、アレスティングメカニズム、材料技術、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の航空機用アレスティングシステム市場は2024年に12億米ドルを占め、2030年には19億米ドルに達し、予測期間中のCAGRは7.7%で成長すると予測されています。

航空機が着陸または離陸を中止するとき、航空機用アレスティングシステム(AAS)はそれを迅速に停止させるための安全機能です。スペースが限られた環境では、滑走路のオーバーランを防ぐためにこれらのシステムが特に重要です。EMAS(エンジニアド・マテリアルズ・アレスティングシステム)は、ケーブル・システムやネット・バリア・システムと同様、一般的なタイプです。運航の安全性を向上させ、緊急事態における航空機の安全な回収を保証するため、AASは軍事基地、民間空港、航空母艦で広く使用されています。

米国海軍によると、USSジェラルド・R・フォード(CVN78)に搭載された先進型アレスティングギア(AAG)システムは、2023年現在、8,000機以上の航空機のアレスティングに成功しています。

航空交通量と航空機運航の増加

航空交通量と航空機運航量の増加は、航空機用アレスティングシステム市場の重要な促進要因です。世界の航空旅行の拡大が続く中、空港や軍事基地は安全対策を強化する必要に迫られています。航空機用アレスティングシステムは、滑走路のオーバーランを防ぎ、緊急時の安全な着陸を確保する上で重要な役割を果たしています。商業飛行、軍事演習、空母による運航の増加により、より堅牢で効率的なアレスティングシステムが必要とされています。この動向は、航空部門の急速な成長が高度な安全インフラに対する需要を牽引している新興経済国で特に顕著であり、市場の拡大に拍車をかけています。

限られたスペース

既存の施設の多く、特に都市部では、スペースの制約のために大規模なアレスティングシステムを設置できないという課題に直面しています。この制限は、特に長い滑走路や特殊な軍事用途など、より高度で効果的なシステムの設置を妨げる可能性があります。新しいアレスティングシステムを組み込むために、既存のインフラに大規模な変更を加える必要があるため、コストの増加や運用の中断につながる可能性があります。その結果、一部の施設はより包括的でないソリューションを選択したり、アップグレードを遅らせたりする可能性があり、市場の成長に影響を与える可能性があります。

軍事作戦の拡大

各国が軍隊を近代化し、防衛能力を強化するにつれて、特に空母ベースの作戦や遠征飛行場向けの高度なアレスティングシステムに対する需要が高まっています。次世代戦闘機の開発と迅速な展開能力の重視の高まりが、より洗練された汎用性の高いアレスティングシステムの必要性を高めています。この動向は、現代の軍用航空に特有の要件を満たすオーダーメードのソリューションを革新・開発する市場開拓の機会をもたらし、世界中の防衛機関との有利な契約や長期的パートナーシップにつながる可能性があります。

代替安全ソリューションとの競合

改良されたブレーキシステムや自動着陸アシストなどの航空機技術の進歩は、従来のアレスティングシステムへの依存度を低下させる可能性があります。さらに、滑走路表面の摩擦を強化し、停止距離を短縮する工学的材料の開発は、代替安全対策を提供する可能性があります。こうした技術革新は、安全性の優先順位と予算配分の転換につながり、従来のアレスティングシステムの需要に影響を与える可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は航空機用アレスティングシステム市場に大きな影響を与えました。サプライチェーンと製造における初期の混乱は、プロジェクトの遅延と需要の減少につながった。しかし、この危機は航空業界における強固な安全インフラの重要性も浮き彫りにしました。業界が回復するにつれ、安全システムのアップグレードに再び焦点が当てられるようになり、長期的には市場の成長が加速する可能性があります。パンデミックはまた、非接触型および低メンテナンスの逮捕システムの技術革新に拍車をかけた。

予測期間中、ケーブルシステムセグメントが最大になる見込み

予測期間中、ケーブルシステムセグメントが市場シェアを独占すると予測されています。ケーブルシステムは、その信頼性、費用対効果、さまざまな航空機タイプや運用環境での汎用性により、広く好まれています。これらのシステムは、緊急時や定期的な空母の着陸時に航空機を急速に減速させるための実証済みの方法を提供し、軍用および商用アプリケーションの両方で不可欠です。このセグメントの優位性は、ケーブル・システムの耐久性と性能を向上させる継続的な技術進歩によってさらに強化され、新規設置やアップグレードにとってますます魅力的なものとなっています。

船舶ベースのセグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

船舶ベースのセグメントは、基本推定期間中に有利な成長を記録すると予想されています。この急成長は、海軍航空能力への世界の注目の高まりと航空母艦の近代化が原動力となっています。船舶ベースのアレスティングシステムは、空母の限られたデッキスペースで安全な着陸を確保するために不可欠であり、海軍の作戦に欠かせないものとなっています。海上環境用に特別に設計された、より高度でコンパクトなアレスティングシステムの開発が、このセグメントの拡大に拍車をかけています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予測されています。この優位性は、同地域の多額の軍事費、特に大規模な空母や軍事基地を維持する米国に起因します。大手航空宇宙メーカーの存在と、軍用・民間航空部門双方で進行中の近代化努力が、北米の主導的地位をさらに強固なものにしています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予想されます。この急成長の背景には、国防予算の増加、民間航空部門の拡大、中国、インド、日本などの空港インフラへの多額の投資があります。同地域では、航空母艦の開発や航空基地の近代化など、軍事力の強化に重点を置く傾向が強まっており、これが先進的なアレスティングシステムに対する需要を促進しています。さらに、航空旅行市場の急成長と新興国における新空港の建設が、この地域における市場拡大の大きな機会を生み出しています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の航空機用アレスティングシステム市場:タイプ別

  • ネットバリアシステム
  • ケーブルシステム
  • 移動式航空機用アレスティングシステム(MAAS)
  • エンジニアリング材料拘束システム(EMAS)
  • 船上アレスティングシステム

第6章 世界の航空機用アレスティングシステム市場:展開方法別

  • 固定設置
  • ポータブル/一時インストール

第7章 世界の航空機用アレスティングシステム市場:プラットフォーム別

  • 陸上型
  • 船舶ベース

第8章 世界の航空機用アレスティングシステム市場:アレスティングメカニズム別

  • 油圧式
  • 電磁
  • 摩擦ベース
  • エネルギー吸収材料

第9章 世界の航空機用アレスティングシステム市場:材料技術別

  • スチールケーブル
  • 合成繊維
  • 先進複合材料
  • エンジニアリングフォームとコンクリート

第10章 世界の航空機用アレスティングシステム市場:エンドユーザー別

  • 商業空港
  • 軍事航空基地
  • 海軍基地
  • 航空母艦

第11章 世界の航空機用アレスティングシステム市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • General Atomics
  • Safran
  • QinetiQ Group
  • Curtiss-Wright Corporation
  • SCAMA AB
  • MacTaggart, Scott and Company Limited
  • Runway Safe
  • ATECH Inc.
  • Sojitz Aerospace Corporation
  • Escribano Mechanical & Engineering
  • A-laskuvarjo
  • Wire Rope Industries
  • WireCo WorldGroup
  • Victor Balata Belting Company
  • Boeing
  • MBA Argentina SA
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Net Barrier System (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Cable System (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Mobile Aircraft Arresting System (MAAS) (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Engineered Materials Arresting System (EMAS) (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Shipboard Arresting System (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Deployment Method (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Fixed Installation (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Portable/Temporary Installation (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Platform (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Land-based (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Ship-based (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Arresting Mechanism (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Hydraulic (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Electromagnetic (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Friction-based (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Energy Absorption Materials (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Material Technology (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Steel Cables (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Synthetic Fibers (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Advanced Composites (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Engineered Foams and Concrete (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Commercial Airports (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Military Airbases (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Naval Bases (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Aircraft Arresting System Market Outlook, By Aircraft Carriers (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27518

According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Arresting System Market is accounted for $1.2 billion in 2024 and is expected to reach $1.9 billion by 2030, growing at a CAGR of 7.7% during the forecast period. When an aircraft lands or aborts takeoff, the aircraft arresting system (AAS) is a safety feature that is meant to stop it quickly. In environments with limited space, these systems are particularly important for preventing runway overruns. EMAS (engineered materials arresting systems) are a common type, as are cable systems and net barrier systems. To improve operational safety and guarantee the safe recovery of aircraft in emergency situations, AAS is widely used at military airbases, commercial airports, and aircraft carriers.

According to the U.S. Navy, the Advanced Arresting Gear (AAG) system installed on USS Gerald R. Ford (CVN 78) has successfully completed over 8,000 aircraft arrests as of 2023.

Market Dynamics:

Driver:

Increased air traffic and aircraft operations

The growing volume of air traffic and aircraft operations is a significant driver for the aircraft arresting system market. As global air travel continues to expand, airports and military bases face increased pressure to enhance safety measures. Aircraft arresting systems play a crucial role in preventing runway overruns and ensuring safe landings during emergencies. The rise in commercial flights, military exercises, and carrier-based operations necessitates more robust and efficient arresting systems. This trend is particularly evident in emerging economies where rapid aviation sector growth is driving demand for advanced safety infrastructure, thereby fueling market expansion.

Restraint:

Limited availability of space

Many existing facilities, especially in urban areas, face challenges in accommodating large-scale arresting systems due to space constraints. This limitation can hinder the installation of more advanced and effective systems, particularly for longer runways or specialized military applications. The need for extensive modifications to existing infrastructure to incorporate new arresting systems can lead to increased costs and operational disruptions. Consequently, some facilities may opt for less comprehensive solutions or delay upgrades, potentially impacting market growth.

Opportunity:

Expansion of military operations

As nations modernize their armed forces and enhance their defense capabilities, there is an increasing demand for advanced arresting systems, particularly for carrier-based operations and expeditionary airfields. The development of next-generation fighter aircraft and the growing emphasis on rapid deployment capabilities are driving the need for more sophisticated and versatile arresting systems. This trend opens up opportunities for market players to innovate and develop tailored solutions that meet the specific requirements of modern military aviation, potentially leading to lucrative contracts and long-term partnerships with defense organizations worldwide.

Threat:

Competition from alternative safety solutions

Advancements in aircraft technology, such as improved braking systems and automated landing assistance, could potentially reduce the reliance on traditional arresting systems. Additionally, the development of engineered materials for runway surfaces that enhance friction and reduce stopping distances may offer alternative safety measures. These innovations could lead to a shift in safety priorities and budget allocations, potentially impacting the demand for conventional arresting systems.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the Aircraft Arresting System market. Initial disruptions in supply chains and manufacturing led to project delays and reduced demand. However, the crisis also highlighted the importance of robust safety infrastructure in aviation. As the industry recovers, there's renewed focus on upgrading safety systems, potentially accelerating market growth in the long term. The pandemic has also spurred innovation in contactless and low-maintenance arresting systems.

The cable system segment is expected to be the largest during the forecast period

Over the forecasted timeframe, the cable system segment is anticipated to dominate the market share. Cable systems are widely preferred due to their reliability, cost-effectiveness, and versatility across various aircraft types and operational environments. These systems are essential for both military and commercial applications, offering a proven method for rapidly decelerating aircraft during emergencies or routine carrier landings. The segment's dominance is further reinforced by ongoing technological advancements that enhance the durability and performance of cable systems, making them increasingly attractive for new installations and upgrades.

The ship-based segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The ship-based segment is expected to register lucrative growth during the estimation period. This rapid growth is driven by the increasing global focus on naval aviation capabilities and the modernization of aircraft carriers. Ship-based arresting systems are critical for ensuring safe landings on the limited deck space of carriers, making them indispensable for naval operations. The development of more advanced and compact arresting systems specifically designed for maritime environments is fueling this segment's expansion.

Region with largest share:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to hold the largest market share. This dominance is attributed to the region's substantial military spending, particularly in the United States, which maintains a large fleet of aircraft carriers and military bases. The presence of major aerospace manufacturers and ongoing modernization efforts in both military and commercial aviation sectors further solidify North America's leading position.

Region with highest CAGR:

Over the forecasted timeframe, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. This rapid growth is fueled by increasing defense budgets, expanding commercial aviation sectors, and significant investments in airport infrastructure across countries like China, India, and Japan. The region's growing focus on enhancing military capabilities, including the development of aircraft carriers and modernization of air bases, is driving demand for advanced arresting systems. Moreover, the burgeoning air travel market and the construction of new airports in emerging economies are creating substantial opportunities for market expansion in the region.

Key players in the market

Some of the key players in Aircraft Arresting System Market include General Atomics, Safran, QinetiQ Group, Curtiss-Wright Corporation, SCAMA AB, MacTaggart, Scott and Company Limited, Runway Safe, ATECH Inc., Sojitz Aerospace Corporation, Escribano Mechanical & Engineering, A-laskuvarjo, Wire Rope Industries, WireCo WorldGroup, Victor Balata Belting Company, Boeing, and MBA Argentina SA.

Key Developments:

In September 2024, Curtiss-Wright Corporation was awarded a $26 million multi-year contract by the Belgian Air Force to implement aircraft arresting systems and provide support. The contract includes delivering new cable systems and comprehensive services to three airbases, preparing for the arrival of F-35 aircraft in Belgium.

In September 2024, QinetiQ US secured a contract from General Atomics' electromagnetic systems business to supply control hardware and software for the electromagnetic aircraft launch system (EMALS) and advanced arresting gear (AAG) for the future USS Doris Miller (CVN 81) aircraft carrier.

In August 2024, Sojitz Corporation ("Sojitz") signed a contract for the purchase of two MQ-9B SeaGuardian-R aircraft ("MQ-9B") for the Japan Coast Guard from General Atomics Aeronautical Systems, Inc., the world's leading manufacturer of unmanned aerial systems based in the U.S.

Types Covered:

  • Net Barrier System
  • Cable System
  • Mobile Aircraft Arresting System (MAAS)
  • Engineered Materials Arresting System (EMAS)
  • Shipboard Arresting System

Deployment Methods Covered:

  • Fixed Installation
  • Portable/Temporary Installation

Platforms Covered:

  • Land-based
  • Ship-based

Arresting Mechanisms Covered:

  • Hydraulic
  • Electromagnetic
  • Friction-based
  • Energy Absorption Materials

Material Technologies Covered:

  • Steel Cables
  • Synthetic Fibers
  • Advanced Composites
  • Engineered Foams and Concrete

End Users Covered:

  • Commercial Airports
  • Military Airbases
  • Naval Bases
  • Aircraft Carriers

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Aircraft Arresting System Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Net Barrier System
  • 5.3 Cable System
  • 5.4 Mobile Aircraft Arresting System (MAAS)
  • 5.5 Engineered Materials Arresting System (EMAS)
  • 5.6 Shipboard Arresting System

6 Global Aircraft Arresting System Market, By Deployment Method

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Fixed Installation
  • 6.3 Portable/Temporary Installation

7 Global Aircraft Arresting System Market, By Platform

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Land-based
  • 7.3 Ship-based

8 Global Aircraft Arresting System Market, By Arresting Mechanism

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Hydraulic
  • 8.3 Electromagnetic
  • 8.4 Friction-based
  • 8.5 Energy Absorption Materials

9 Global Aircraft Arresting System Market, By Material Technology

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Steel Cables
  • 9.3 Synthetic Fibers
  • 9.4 Advanced Composites
  • 9.5 Engineered Foams and Concrete

10 Global Aircraft Arresting System Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Commercial Airports
  • 10.3 Military Airbases
  • 10.4 Naval Bases
  • 10.5 Aircraft Carriers

11 Global Aircraft Arresting System Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 General Atomics
  • 13.2 Safran
  • 13.3 QinetiQ Group
  • 13.4 Curtiss-Wright Corporation
  • 13.5 SCAMA AB
  • 13.6 MacTaggart, Scott and Company Limited
  • 13.7 Runway Safe
  • 13.8 ATECH Inc.
  • 13.9 Sojitz Aerospace Corporation
  • 13.10 Escribano Mechanical & Engineering
  • 13.11 A-laskuvarjo
  • 13.12 Wire Rope Industries
  • 13.13 WireCo WorldGroup
  • 13.14 Victor Balata Belting Company
  • 13.15 Boeing
  • 13.16 MBA Argentina SA