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市場調査レポート
商品コード
1558342

ビタミンB12市場の2030年までの予測:製品タイプ、形態、グレード、販売チャネル、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析

Vitamin B12 Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Cyanocobalamin, Hydroxocobalamin, Methylcobalamin and Adenosylcobalamin), Form, Grade, Sales Channel, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
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価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ビタミンB12市場の2030年までの予測:製品タイプ、形態、グレード、販売チャネル、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2024年09月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、ビタミンB12の世界市場は2024年に2億1,130万米ドルを占め、2030年には3億5,060万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR 8.8%で成長する見込みです。

コバラミンとしても知られるビタミンB12は、様々な身体機能において重要な役割を果たす水溶性ビタミンです。赤血球の形成、神経系の維持、DNA合成に不可欠です。ビタミンB12はミネラルのコバルトを含むため、ビタミンの中でもユニークな存在であり、その化合物はコバラミンと総称され、メチルコバラミンや5-デオキシアデノシルコバラミンなどの活性型と、ヒドロキシコバラミンやシアノコバラミンなど体内で活性型に変化する不活性型があります。したがって、食事やサプリメントによる十分な摂取は、特にリスクのある人々にとって極めて重要です。

2022年3月にHuman Nutrition &Metabolism誌に掲載された論文によると、2型糖尿病などの慢性疾患患者におけるB12欠乏症の有病率は17.5%でした。

ビタミンB12欠乏症の有病率の上昇

ビタミンB12欠乏症の健康への影響に対する認識が高まるにつれ、欠乏症の予防や対処のためにサプリメントを求める人が増えています。これは特に、高齢者、ベジタリアン、栄養吸収を阻害する胃腸障害のある人など、リスクのある人々の間で顕著です。ヘルスケア専門家は、標準的な治療プロトコルの一環としてビタミンB12サプリメントを推奨するようになっており、市場の需要をさらに押し上げています。

限られた天然供給源

ビタミンB12を強化食品やサプリメントに依存する傾向が強まっているのは、天然の供給源が限られているためであり、信頼できる選択肢が少ない地域では市場の変動や潜在的な制限につながります。さらに、ビタミンB12サプリメントや強化食品のメーカー間の競合は、マーケティングコストの増大や価格圧力となり、消費者の信頼や市場の安定性に影響を及ぼす可能性があり、市場成長の妨げとなっています。

菜食主義者やベジタリアンの増加

ビタミンB12サプリメントの需要は、植物ベースの食生活を採用する菜食主義者やベジタリアンの増加により増加しています。これらの食生活では欠乏症のリスクが高く、栄養補助食品の必要性が高まっています。食品メーカーは、こうした人々の栄養ニーズを満たすため、植物性ミルク、シリアル、栄養酵母などの強化食品を拡大しており、市場の成長に寄与しています。

発展途上国における認知度の低さ

ビタミンB12欠乏症に対する認識が限定的であるため、症例が過小報告され、公衆衛生への取り組みが不十分となり、市場成長の妨げとなる可能性があります。その結果、企業はこうした人々向けのマーケティングや製品開拓への投資をためらうことになります。さらに、政府が微量栄養素欠乏症に優先順位をつけないために保健政策が不十分となり、食品強化の取り組みや教育キャンペーンが不足し、ビタミンB12製品の市場成長機会がさらに阻害される可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行はビタミンB12市場に大きな影響を与え、消費者が免疫力向上に注力する中でサプリメント需要の増加につながった。健康の専門家や団体は、この危機の中で、全身の健康維持におけるB12を含むビタミンの重要性を強調しています。このような意識の高まりがビタミンB12製品の売上を押し上げ、今後数年間は継続的な成長が期待されています。

予測期間中シアノコバラミンセグメントが最大となる見込み

シアノコバラミンが予測期間中に最大となることが予想されるのは、シアノコバラミンがビタミンB12の中で最も安定した形態であると認識されているためであり、これが市場における優位性の一因となっています。その安定性により、メチルコバラミンやアデノシルコバラミンといった他の形態のビタミンB12と比較して、取り扱いが容易で保存期間も長いです。この安定性により、シアノコバラミンは劣化のリスクが少ない状態で製造、保管、輸送することができ、安定した供給と入手が可能であるため、製造業者にとって好ましい選択肢となっています。

栄養補助食品分野は予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

栄養補助食品分野は、欠乏症のリスクが高いビタミンB12サプリメントの需要急増により、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。舌下錠、粉末、経皮パッチなどのサプリメント送達における技術の進歩により、消費者がビタミンB12を日常生活に取り入れることが容易になった。

最大のシェアを占める地域

北米は、栄養補助食品の利用が増加していること、予防医療に重点を置くヘルスケア分野が進んでいること、幅広い製品が同地域で入手可能であることから、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されています。加えて、神経疾患や胃腸疾患の有病率の増加が、同地域におけるコバラミンサプリメントの消費増加につながっています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、糖尿病性神経障害の有病率の高さ、高齢人口の増加、健康サプリメントに関する意識の高まりが同地域の成長を促進する要因となっているため、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。さらに、主要企業の存在と生産能力の拡大が、予測される数年間における同地域の市場成長に大きく貢献するものと思われます。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のビタミンB12市場:製品タイプ別

  • シアノコバラミン
  • ヒドロキソコバラミン
  • メチルコバラミン
  • アデノシルコバラミン

第6章 世界のビタミンB12市場:形態別

  • タブレット
  • カプセル
  • 注射
  • 舌下投与
  • グミ
  • その他の形態

第7章 世界のビタミンB12市場:グレード別

  • 医薬品グレード
  • 食品グレード
  • 飼料グレード

第8章 世界のビタミンB12市場:販売チャネル別

  • 小売り
  • オンライン
  • 卸売

第9章 世界のビタミンB12市場:用途別

  • 栄養補助食品
  • 医薬品
  • 食品・飲料
  • 動物飼料
  • その他の用途

第10章 世界のビタミンB12市場:エンドユーザー別

  • ヘルスケア提供者
  • 小売消費者
  • 薬局・ドラッグストア
  • 食品メーカー
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界のビタミンB12市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • BASF SE
  • Adisseo
  • BTSA Biotechnologias Aplicadas S.L.
  • Chem Kart India Pvt Ltd
  • DSM
  • Farbest Brands
  • Lonza Group
  • Merck KGaA
  • NOW Foods
  • NutraGenesis LLC
  • Nutrilo GmbH
  • Pfizer Inc
  • Pharmavit GmbH
  • Rabar Pty Ltd
  • Rousselot
  • Spectrum Chemical Manufacturing Corp.
  • SternVitamin GmbH & Co. K.G.
  • Thermo Fisher Scientific
  • Zhejiang Shengda Bio-Pharm Co., Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Product Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Cyanocobalamin (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Hydroxocobalamin (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Methylcobalamin (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Adenosylcobalamin (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Form (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Tablets (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Capsules (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Powder (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Injections (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Sublingual (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Gummies (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Other Forms (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Grade (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Pharmaceutical Grade (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Food Grade (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Feed Grade (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Sales Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Retail (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Online (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Wholesale (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Dietary Supplements (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Pharmaceuticals (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Food & Beverages (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Animal Feed (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Vitamin B12 Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Healthcare Providers (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Retail Consumers (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Pharmacies & Drug Stores (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Food Manufacturers (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Vitamin B12 Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27215

According to Stratistics MRC, the Global Vitamin B12 Market is accounted for $211.3 million in 2024 and is expected to reach $350.6 million by 2030 growing at a CAGR of 8.8% during the forecast period. Vitamin B12, also known as cobalamin, is a water-soluble vitamin that plays a crucial role in various bodily functions. It is essential for the formation of red blood cells, maintenance of the nervous system, and DNA synthesis. Vitamin B12 is unique among vitamins because it contains the mineral cobalt, and its compounds are collectively referred to as cobalamins, which include active forms like methylcobalamin and 5-deoxyadenosylcobalamin, as well as inactive forms such as hydroxycobalamin and cyanocobalamin that convert into active forms in the body. Thus adequate intake through diet or supplementation is crucial, especially for at-risk populations.

According to the article published in Human Nutrition & Metabolism in March 2022, the prevalence of B12 deficiency in patients with chronic diseases such as type 2 diabetes was 17.5%.

Market Dynamics:

Driver:

Rising prevalence of vitamin B12 deficiency

As awareness of the health implications of vitamin B12 deficiency grows, more individuals are seeking supplements to prevent or address deficiencies. This is particularly true among at-risk populations, including the elderly, vegetarians, and those with gastrointestinal disorders that impair nutrient absorption. Healthcare professionals are increasingly recommending vitamin B12 supplements as part of standard treatment protocols, further boosting market demand

Restraint:

Limited natural sources

The growing dependency on fortified foods and supplements for vitamin B12 is due to limited natural sources, leading to market fluctuations and potential limitations in regions with less trusted options. Additionally, competition among manufacturers of vitamin B12 supplements and fortified foods creates increased marketing costs and pricing pressures, potentially affecting consumer trust and market stability hampering the market growth.

Opportunity:

Increase in vegan and vegetarian populations

The demand for vitamin B12 supplements is increasing due to the increasing number of vegans and vegetarians adopting plant-based diets. These diets are at a higher risk of deficiency, leading to a need for dietary supplements. Food manufacturers are expanding fortified food products, such as plant-based milks, cereals, and nutritional yeast, to meet the nutritional needs of these populations, contributing to market growth.

Threat:

Limited awareness in developing countries

Limited awareness about vitamin B12 deficiency can lead to underreporting of cases, causing insufficient public health initiatives and hindering market growth. This can result in companies hesitant to invest in marketing or product development for these populations. Additionally, inadequate health policies can result from governments not prioritizing micronutrient deficiencies, leading to a lack of food fortification initiatives and educational campaigns, further stunting market growth opportunities for vitamin B12 products.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic has significantly impacted the vitamin B12 market, leading to increased demand for supplements as consumers focus on boosting their immunity. Health experts and organizations have emphasized the importance of vitamins, including B12, in maintaining overall health during the crisis. This heightened awareness has driven sales of vitamin B12 products, with expectations for continued growth in the coming years.

The cyanocobalamin segment is expected to be the largest during the forecast period

The cyanocobalamin is expected to be the largest during the forecast period because cyanocobalamin is recognized as the most stable form of vitamin B12, which contributes to its dominant position in the market. Its stability allows for easier handling and longer shelf life compared to other forms of vitamin B12, such as methylcobalamin or adenosylcobalamin. This stability makes cyanocobalamin a preferred choice for manufacturers, as it can be produced, stored, and transported with less risk of degradation, thus ensuring consistent supply and availability

The dietary supplements segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The dietary supplements segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period owing to surge in demand for Vitamin B12 supplements due to their higher risk of deficiency. Technological advancements in supplement delivery, such as sublingual tablets, powders, and transdermal patches, have made it easier for consumers to incorporate Vitamin B12 into their daily routines.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period attributed to an increase in the use of dietary supplements, the advanced healthcare sector focusing on preventative care, and the availability of a wide range of products in the region. In addition, the growing prevalence of neural conditions and gastrointestinal issues is leading to an increased consumption of cobalamin supplements in the region.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to witness the highest CAGR over the forecast period owing to the high prevalence of diabetic neuropathy, growth in the geriatric population, and rising awareness regarding health supplements are the factors anticipated to drive the region's growth. Moreover, the presence of key players and their growing production capacities are poised to significantly contribute to the region's market growth over projected years.

Key players in the market

Some of the key players in Vitamin B12 market include BASF SE , Adisseo, BTSA Biotechnologias Aplicadas S.L., Chem Kart India Pvt Ltd, DSM, Farbest Brands, Lonza Group, Merck KGaA, NOW Foods, NutraGenesis LLC, Nutrilo GmbH, Pfizer Inc, Pharmavit GmbH, Rabar Pty Ltd, Rousselot, Spectrum Chemical Manufacturing Corp., SternVitamin GmbH & Co. K.G., Thermo Fisher Scientifica and Zhejiang Shengda Bio-Pharm Co., Ltd.

Key Developments:

In July 2024, BASF has recently launched Haptex(R) 4.0, a next-generation polyurethane solution designed to revolutionize the production of sustainable synthetic leather. This innovative material is notable for being 100% recyclable, addressing long-standing challenges in the recycling of synthetic leather

In July 2024, Thermo Fisher Scientific has introduced a new pre-transplant risk assessment assay via its CLIA laboratory in Fishers, Ind., that helps assess risk of early acute rejection in kidney transplant recipients, providing data that may inform a more personalized approach to post-transplant immunosuppression management.

In June 2024, BASF and 'Pragati' extended full transparency & traceability to bio-based footwear solutions with SuCCESS code. It establishes a global standard for certifying castor oil and its derivatives, such as bio-based polyurethane, used in footwear manufacturing.

Product Types Covered:

  • Fresh Trout
  • Live Trout
  • Frozen Trout
  • Smoked Trout
  • Canned Trout
  • Other Product Types

Catch Types Covered:

  • Aqua Cultured
  • Wild Captured

Forms Covered:

  • Whole
  • Fillets
  • Steaks
  • Portions

Distribution Channels Covered:

  • Direct Sales
  • Online Retail
  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Specialty Stores

End Users Covered:

  • Households
  • Restaurants
  • Hotels
  • Catering Services
  • Food Processing
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Vitamin B12 Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Cyanocobalamin
  • 5.3 Hydroxocobalamin
  • 5.4 Methylcobalamin
  • 5.5 Adenosylcobalamin

6 Global Vitamin B12 Market, By Form

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Tablets
  • 6.3 Capsules
  • 6.4 Powder
  • 6.5 Injections
  • 6.6 Sublingual
  • 6.7 Gummies
  • 6.8 Other Forms

7 Global Vitamin B12 Market, By Grade

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Pharmaceutical Grade
  • 7.3 Food Grade
  • 7.4 Feed Grade

8 Global Vitamin B12 Market, By Sales Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Retail
  • 8.3 Online
  • 8.4 Wholesale

9 Global Vitamin B12 Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Dietary Supplements
  • 9.3 Pharmaceuticals
  • 9.4 Food & Beverages
  • 9.5 Animal Feed
  • 9.6 Other Applications

10 Global Vitamin B12 Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Healthcare Providers
  • 10.3 Retail Consumers
  • 10.4 Pharmacies & Drug Stores
  • 10.5 Food Manufacturers
  • 10.6 Other End Users

11 Global Vitamin B12 Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 BASF SE
  • 13.2 Adisseo
  • 13.3 BTSA Biotechnologias Aplicadas S.L.
  • 13.4 Chem Kart India Pvt Ltd
  • 13.5 DSM
  • 13.6 Farbest Brands
  • 13.7 Lonza Group
  • 13.8 Merck KGaA
  • 13.9 NOW Foods
  • 13.10 NutraGenesis LLC
  • 13.11 Nutrilo GmbH
  • 13.12 Pfizer Inc
  • 13.13 Pharmavit GmbH
  • 13.14 Rabar Pty Ltd
  • 13.15 Rousselot
  • 13.16 Spectrum Chemical Manufacturing Corp.
  • 13.17 SternVitamin GmbH & Co. K.G.
  • 13.18 Thermo Fisher Scientific
  • 13.19 Zhejiang Shengda Bio-Pharm Co., Ltd.