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市場調査レポート
商品コード
1530711
自動車用半導体の2030年市場予測:コンポーネント別、車両タイプ別、燃料タイプ別、用途別、地域別の世界分析Automotive Semiconductor Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Vehicle Type (Passenger Car, Light Commercial Vehicle, Heavy Commercial and Other Vehicle Types), Fuel Type, Application and by Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車用半導体の2030年市場予測:コンポーネント別、車両タイプ別、燃料タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用半導体の世界市場は2024年に539億1,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは12.1%で2030年には1,069億8,000万米ドルに達する見込みです。
自動車用半導体は、自動車の制御および電子システムの機械的基盤を提供するため、現代の自動車産業にとって不可欠です。インフォテインメント、ADAS(先進運転支援システム)、電源管理、モーター制御など、数多くの機能がこれらの特殊な半導体部品によって実現されています。さらに、自動車の電動化や自律走行が進むにつれて、自動車規格に適合する信頼性が高く効率的な半導体へのニーズが高まっており、効率、安全性、車両性能全般の進歩を後押ししています。
半導体産業協会によると、半導体産業は家電から自動車、さらにその先に至るまで、さまざまな分野の技術進歩を推進する上で極めて重要です。
ハイブリッド車と電気自動車の成長
電気自動車やハイブリッド車への移行において、効果的なパワーマネージメントやエネルギー変換には、専門的な半導体ソリューションが必要とされます。電気モーター制御ユニット、電力インバーター、バッテリー管理システムはすべて半導体に大きく依存しています。さらに、電気自動車の世界の普及に伴い、エネルギー効率と性能を向上させる半導体技術への需要が高まっています。
費用と統合の複雑さ
最先端半導体技術の自動車への統合は高価で複雑です。特に半導体部品がより複雑で専門的になるにつれて、コストへの懸念は、自動車メーカーによる最先端機能への要求とのバランスを取る必要があります。さらに、これらの技術を現在の自動車アーキテクチャに組み込むことの複雑さから、互換性や信頼性の問題が生じる可能性もあります。
コネクテッドカー技術の発展
車載コネクティビティやV2X(Vehicle-to-Everything)通信などのコネクテッドカー技術の普及は、半導体の成長に新たな機会をもたらします。ワイヤレス通信、GPSナビゲーション、サイバーセキュリティ、インフォテインメントシステムでは、これらの技術は信頼性の高い半導体ソリューションを要求します。さらに、半導体メーカーは、消費者がよりインテリジェントで統合された車両機能を求める中、専門的なソリューションを創造することで、これらの機会から利益を得ることができます。
価格圧力と激しい競合
競争の激しい自動車用半導体業界では、国内外に多くの競合が存在し、市場シェアを争っています。特に需要と供給のダイナミクスが変化している場合、激しい競争から価格圧力とマージン侵食が生じる可能性があります。さらに、熾烈な業界で利益を上げ続けるためには、半導体メーカーは常に革新を続け、経営効率を高め、競合他社と一線を画す必要があります。
COVID-19パンデミックは、需要および生産ダイナミクスを変化させ、サプライチェーンを混乱させることにより、自動車用半導体市場に大きな影響を与えました。規制や閉鎖によって製造施設が一時的に閉鎖され、半導体の生産が減少し、供給不足に陥った。生産ラインの停止と消費マインドの低下により、自動車業界全体の売上が激減しました。さらに、デジタルサービスの利用や在宅勤務の増加に伴い、インフォテインメントやコネクティビティ・ソリューション用の自動車用半導体へのニーズが高まった。
予測期間中、アナログICセグメントが最大となる見込み
自動車用半導体市場は、アナログIC(集積回路)セグメントによって支配されると予測されます。電源管理、信号処理、センサー・インターフェースなど、多くの車載アプリケーションはアナログ集積回路(IC)に依存しています。これらの部品は、インフォテインメント、バッテリー管理、エンジン制御ユニットなど、さまざまなシステムの動作に必要です。さらに、温度、圧力、速度などの実世界の信号は、アナログ集積回路(IC)によって、自動車の電子制御ユニットが処理できるデジタルデータに変換できます。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想される乗用車セグメント
自動車用半導体市場では、乗用車セグメントが最もCAGRが高いと予測されます。乗用車におけるインフォテインメント、コネクティビティ、ADAS(先進運転支援システム)、電動化の利用の増加が、この成長を後押ししています。自動車メーカーは、より安全で、より接続性が高く、環境に優しい自動車を求める消費者ニーズの高まりに対応し、自動車の性能、安全性、ユーザーエクスペリエンスを向上させるために、ますます高度な半導体技術を取り入れています。さらに、乗用車はモータ制御、電力変換、バッテリ管理に高度な半導体ソリューションを必要とするため、電気自動車(EV)へのシフトがこの成長をさらに後押ししています。
アジア太平洋地域が自動車用半導体市場で最大のシェアを占めています。大手自動車メーカーや半導体企業は、中国、日本、韓国といった自動車産業の重要な拠点となる国に拠点を置いています。この地域の発達した労働力、エレクトロニクスと自動車産業に対する政府の強力な支援、強固なインフラストラクチャーはすべて市場の成長に寄与しています。さらに、自動車用半導体の世界市場でアジア太平洋地域が大きなシェアを占めているのは、電気自動車の急速な普及、自律走行技術の発展、最先端の車載技術に対する消費者の需要の高まりも背景にあります。
自動車用半導体市場では、北米地域のCAGRが最も高くなると予想されています。電気自動車への旺盛な需要、自律走行技術の大幅な進歩、インフォテインメントとADAS(先進運転支援システム)の自動車への搭載の増加がこの成長の主な原動力です。この成長は、自動車技術革新への多額の投資、大手テクノロジー企業の存在、強力な研究開発能力によってもたらされます。さらに、電気自動車に対する政府の奨励政策やインセンティブ、自動車コネクティビティの発展も市場を牽引しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Semiconductor Market is accounted for $53.91 billion in 2024 and is expected to reach $106.98 billion by 2030 growing at a CAGR of 12.1% during the forecast period. Automotive semiconductors are essential to the modern automobile industry because they provide the mechanical foundation for control and electronics systems in cars. Numerous functions are made possible by these specialized semiconductor components, including infotainment, advanced driver-assistance systems (ADAS), power management, and motor control. Moreover, the need for reliable, efficient semiconductors that meet automotive standards is growing as cars become more electrified and autonomous, which is propelling advancements in efficiency, safety, and overall vehicle performance.
According to the Semiconductor Industry Association, The semiconductor industry is pivotal in driving technological advancements across various sectors, from consumer electronics to automotive and beyond.
Growth of hybrid and electric vehicles
Specialized semiconductor solutions are required for effective power management and energy conversion in the transition to electric and hybrid vehicles. Electric motor control units, power inverters, and battery management systems all depend heavily on semiconductors. Additionally, the demand for semiconductor technologies that can increase energy efficiency and performance is rising along with the global adoption of electric vehicles.
Expense and integration complexity
The integration of cutting-edge semiconductor technologies into automobiles is expensive and complex. Cost concerns must be balanced with the requirement for cutting-edge features by automotive manufacturers, particularly as semiconductor components get more complex and specialized. Furthermore, compatibility and reliability issues may arise from the intricacy of incorporating these technologies into current car architectures.
Developments in connected vehicle technology
The proliferation of connected car technologies, such as in-vehicle connectivity and vehicle-to-everything (V2X) communication, presents new opportunities for semiconductor growth. For wireless communication, GPS navigation, cybersecurity, and infotainment systems, these technologies demand reliable semiconductor solutions. Moreover, semiconductor manufacturers can benefit from these opportunities by creating specialized solutions as consumers demand more intelligent and integrated vehicle features.
Pricing pressures and intense competition
There are many national and international competitors fighting for market share in the fiercely competitive automotive semiconductor industry. Pricing pressures and margin erosion can result from intense competition, particularly when demand and supply dynamics are changing. Additionally, to stay profitable in a cutthroat industry, semiconductor makers need to constantly innovate, boost operational effectiveness, and set themselves apart from the competition.
The COVID-19 pandemic had a major effect on the automotive semiconductor market by changing demand and production dynamics and upsetting the supply chain. Restrictions and lockdowns caused manufacturing facilities to temporarily close, which decreased semiconductor production and resulted in a shortage of supply. As production lines stopped and consumer confidence declined, the automotive industry as a whole saw a sharp decline in sales. Furthermore, the need for car semiconductors for infotainment and connectivity solutions increased as people shifted to using digital services and working from home more often.
The Analog IC segment is expected to be the largest during the forecast period
It is projected that the automotive semiconductor market will be dominated by the analog ICs (Integrated Circuits) segment. Many automotive applications, such as power management, signal processing, and sensor interfacing, depend on analog integrated circuits (ICs). These parts are necessary for the operation of many different systems, including infotainment, battery management, and engine control units. Moreover, real-world signals, such as temperature, pressure, and speed, can be converted by analog integrated circuits (ICs) into digital data that the electronic control units in vehicles can process.
The Passenger Car segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the automotive semiconductor market, the passenger car segment is projected to have the highest CAGR. The increasing use of infotainment, connectivity, advanced driver assistance systems (ADAS), and electrification in passenger cars is what is fueling this growth. Automakers are incorporating increasingly advanced semiconductor technologies to improve vehicle performance, safety, and user experience in response to growing consumer demand for safer, more connected, and environmentally friendly vehicles. Additionally, this growth is further fueled by the shift to electric vehicles (EVs), since passenger cars need sophisticated semiconductor solutions for motor control, power conversion, and battery management.
The Asia-Pacific region holds the largest share of the automotive semiconductor market. Leading automakers and semiconductor firms are based in nations like China, Japan, and South Korea, which are important automotive hubs. The region's well-developed workforce, strong government support for the electronics and automotive industries, and robust infrastructure all contribute to the market's growth. Furthermore, the significant share of Asia-Pacific in the global automotive semiconductor market is also attributed to the region's quick adoption of electric vehicles, developments in autonomous driving technologies, and rising consumer demand for cutting-edge in-car technologies.
In the automotive semiconductor market, the North American region is anticipated to have the highest CAGR. The strong demand for electric vehicles, the considerable progress made in autonomous driving technologies, and the growing incorporation of infotainment and advanced driver-assistance systems (ADAS) in automobiles are the main drivers of this growth. This growth is driven by significant investments in automotive innovation, the presence of leading technology companies, and strong research and development capabilities. Additionally, driving the market are encouraging government policies and incentives for electric vehicles, as well as developments in vehicle connectivity.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Semiconductor market include STMicroelectronics, Renesas Electronics Corporation, Micron Technology, Inc, Analog Devices Inc., NXP Semiconductors N.V, TE Connectivity, Denso, Texas Instruments Inc., ON Semiconductor Corporation, Infineon Technologies AG, ROHM Semiconductor, Semiconductor Components Industries, LLC, Magna International, Allegro Microsystems, Robert Bosch GmbH and Toshiba Corporation.
In June 2024, Renesas Electronics Corporation, a premier supplier of advanced semiconductor solutions, and the Indian Institute of Technology Hyderabad (IITH) have signed a three-year memorandum of understanding (MOU) for research and collaboration in the field of VLSI and embedded semiconductor systems.
In April 2024, STMicroelectronics, , a global semiconductor leader serving customers across the spectrum of electronics applications, and Centrica Energy Trading A/S announced that they have signed a ten-year Power Purchase Agreement (PPA) for the supply of renewable energy to its operations in Italy, starting January 2025. The agreement is based on the sale by Centrica of approximately 61 GWh of renewable energy per year, produced by a new solar farm in Italy.
In February 2024, Toshiba Energy Systems and Solutions Corporation and Bekaert, have entered into a global partnership which includes a strategic cooperation agreement, and a manufacturing technology license for Membrane Electrode Assemblies (MEA), a key component for Proton Exchange Membrane (PEM) electrolyzers that will help to accelerate the advance towards green hydrogen production.