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市場調査レポート
商品コード
1530702
ワイヤレス電気自動車充電の世界市場予測(~2030年): 車両タイプ、充電タイプ、コンポーネント、システム、電源、地域別の分析Wireless Electric Vehicle Charging Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type, Charging Type, Component, System, Power Supply and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ワイヤレス電気自動車充電の世界市場予測(~2030年): 車両タイプ、充電タイプ、コンポーネント、システム、電源、地域別の分析 |
出版日: 2024年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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世界のワイヤレス電気自動車充電の市場規模は、2024年に3億3,000万米ドルを占め、予測期間中に87.1%のCAGRで成長し、2030年には140億5,000万米ドルに達すると予測されています。
ワイヤレス電気自動車充電(WEVC)は、電気自動車(EV)が物理的なケーブルを必要とせずにバッテリーを充電できるようにする技術です。電磁誘導または磁気共鳴によって動作し、電力は地面に設置された(または路面に埋め込まれた)充電パッドから、車両の下に設置された受信パッドにワイヤレスで伝達されます。この方式は、ケーブルを差し込む不便さを解消し、EVオーナーに利便性と使いやすさを提供します。WEVCシステムには通常、送電網に接続された送信パッドと、EVに取り付けられた受信パッドが含まれます。
IEAの報告書によると、2022年、世界のEV車両は2020年比370万台増の670万台に達し、市場シェアの4.1%を占めました。
電気自動車の普及拡大
電気自動車(EV)の普及拡大により、ワイヤレス電気自動車充電(WEVC)技術の進歩が加速しています。より多くの消費者や企業が排出ガスや化石燃料への依存を減らすためにEVに移行するにつれ、効率的で便利な充電ソリューションへの需要が高まっています。この技術は、電磁界を利用して地上の充電パッドと車両下面のレシーバー間でエネルギーを伝達するもので、物理的なケーブルが不要になります。ユーザーの充電プロセスを簡素化するだけでなく、シームレスで自動化された充電体験を可能にすることで、自律走行車や電気自動車のフリート開発をサポートします。
ワイヤレス充電技術の標準化不足
ワイヤレス充電技術における標準化の欠如は、ワイヤレス電気自動車(WEV)充電システムの普及にとって重要なハードルとなります。普遍的に受け入れられている標準がないため、メーカーは、異なる充電パッドや車両間の相互運用性を確保する上で課題に直面し、互換性の問題や消費者の信頼の低下につながります。しかし、この標準化の欠如は、WEV充電インフラの拡張性にも影響します。技術仕様やプロトコルが様々であることが、充電ステーションのまとまったネットワークの発展を妨げるからです。
ワイヤレス充電に対する各国政府の支援の高まり
各国政府は、電気自動車(EV)のワイヤレス充電技術への支援を強めており、その進歩と普及を促進しています。ワイヤレス充電は、物理的なプラグやコネクターの必要性をなくし、EV充電プロセスを簡素化し、ユーザーにとってより便利なものにします。この利便性により、より多くの人々が電気自動車に乗り換えるようになり、二酸化炭素排出量の削減と大気環境の改善につながると期待されています。さらに、政府の支援にはワイヤレス充電技術の研究開発への資金援助が含まれることが多く、技術革新と効率・信頼性の向上を促進しています。
規制と安全性への懸念
ワイヤレス電気自動車充電(WEVC)は、その普及を妨げる重大な規制と安全性の課題に直面しています。規制上の懸念は主に、標準化されたプロトコルを確立し、異なる車種や充電ステーション間の互換性を確保することにあります。統一された規制がなければ、メーカーと消費者は、WEVCシステムの安全基準、相互運用性、信頼性に関して不確実性に直面する可能性があります。ワイヤレス充電に必要な高出力電磁界の伝送は、潜在的な健康リスクや他の電子機器との電磁干渉に関する懸念を引き起こすため、安全性も重要な問題です。
COVID-19の流行は、ワイヤレス電気自動車(EV)充電技術の開発と導入に大きな影響を与えました。当初、パンデミック前に急速な拡大が見込まれていたワイヤレスEV充電インフラの展開は、サプライチェーンの寸断、研究開発資金の減少、自動車業界内の優先順位の変化などにより、遅れと後退に直面しました。また、渡航制限や経済の不確実性も、ワイヤレス充電システムに必要な新技術のテストや展開の妨げとなりました。パンデミックは、弾力性と適応性のあるインフラの重要性を浮き彫りにし、利害関係者にワイヤレスEV充電のような新技術へのスケジュールと投資を見直すよう促しました。
商用車セグメントは予測期間中最大になる見込み
商用車セグメントは予測期間中最大になると予想されます。WEVC技術は、物理的なプラグやコネクタを不要にし、充電パッドの上に駐車するだけで充電できるようにします。この技術革新は、手作業による充電プロセスに関連するダウンタイムを削減し、車両に一貫して電力が供給されるようにして全体的な生産性を高めるため、商用フリートにとって特に有益です。さらに、WEVCは、人手を介さない自動化された継続的な充電サイクルを可能にすることで、デポ管理の柔軟性を高め、車両運行を最適化します。
予測期間中、電力制御ユニット(PCU)セグメントのCAGRが最も高くなると予想
電力制御ユニットセグメントは、グリッドから車両バッテリーへの電気の流れを効率的かつ安全に管理することで、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。ワイヤレスEV充電システムでは、PCUが電源(グリッドまたは別の発電システム)と車両に設置された充電パッド間の橋渡し役として機能します。PCUは電力の流れを調整し、最適な充電率を確保し、さまざまなEVモデルやバッテリー容量との互換性を維持します。PCUの主な機能には、グリッドからのAC電力を車両のバッテリーが必要とする適切なDC電圧に変換すること、過熱や過充電を防ぐために充電プロセスを管理すること、シームレスな操作のために充電パッドと車両間の通信を促進することなどが含まれます。
予測期間中、欧州が最大の市場シェアを占める見通しです。イノベーションと持続可能なモビリティ・ソリューションの育成に積極的な欧州のアプローチは、様々な都市や高速道路環境におけるワイヤレス充電インフラの研究開発および展開への多額の投資につながっています。欧州の政府と業界のリーダーたちは、相互運用性と信頼性を促進する標準と規制を確立するために協力し、市場の受け入れをさらに加速させています。その結果、大手自動車メーカーは、EVが物理的な接続なしにシームレスに充電される未来を見据え、EVモデルにワイヤレス充電機能を組み込む動きを強めています。
欧州は、予測期間を通じて大幅な成長を維持する見込みです。欧州連合(EU)といくつかの加盟国は、電気自動車(EV)の利用を促進するために厳しい排出削減目標とインセンティブを導入しており、充電インフラの技術革新が急増しています。都市部での低排出ガスゾーンや厳しい排ガス基準を義務付ける規制は、自動車メーカーにWEV充電を含む電動モビリティ・ソリューションへの多額の投資を促しています。さらに、EVの購入や充電ステーションの設置に対する補助金や税制優遇措置などの経済的インセンティブが、民間セクターの参入や、ワイヤレス・システムのような高度な充電技術の研究に拍車をかけています。
According to Stratistics MRC, the Global Wireless Electric Vehicle Charging Market is accounted for $0.33 billion in 2024 and is expected to reach $14.05 billion by 2030 growing at a CAGR of 87.1% during the forecast period. Wireless Electric Vehicle Charging (WEVC) is a technology that enables electric vehicles (EVs) to charge their batteries without the need for physical cables. It works through electromagnetic induction or magnetic resonance, where power is transferred wirelessly from a charging pad on the ground (or embedded in the road surface) to a receiver pad fitted underneath the vehicle. This method eliminates the inconvenience of plugging in cables, offering greater convenience and ease of use for EV owners. WEVC systems typically involve a transmitter pad connected to the power grid and a receiver pad installed on the EV.
According to a report by the IEA organization, 2022, EV vehicles globally reached 6.7 million units in 2021, a 3.7 million units over 2020, accounting for 4.1% of the market share.
Growing electric vehicle adoption
The growing adoption of electric vehicles (EVs) is accelerating advancements in Wireless Electric Vehicle Charging (WEVC) technology. As more consumers and businesses transition to EVs to reduce emissions and dependence on fossil fuels, the demand for efficient and convenient charging solutions has intensified. This technology relies on electromagnetic fields to transfer energy between a charging pad on the ground and a receiver on the underside of the vehicle, eliminating the need for physical cables. It not only simplifies the charging process for users but also supports the development of autonomous and electric vehicle fleets by enabling seamless, automated charging experiences.
Lack of standardization in wireless charging technology
The lack of standardization in wireless charging technology presents a significant hurdle for the widespread adoption of Wireless Electric Vehicle (WEV) Charging systems. Without universally accepted standards, manufacturers face challenges in ensuring interoperability between different charging pads and vehicles, leading to compatibility issues and reduced consumer confidence. However, this lack of standardization also affects the scalability of WEV Charging infrastructure, as varying technical specifications and protocols hinder the development of a cohesive network of charging stations.
Rising support from governments for wireless charging
Governments are increasingly backing wireless electric vehicle (EV) charging technologies, catalyzing their advancement and adoption. Wireless charging eliminates the need for physical plugs and connectors, simplifying the EV charging process and making it more convenient for users. This convenience is expected to encourage more people to switch to electric vehicles, thereby reducing carbon emissions and improving air quality. Additionally, government support often includes funding for research and development in wireless charging technologies, driving innovation and improvements in efficiency and reliability.
Regulatory and safety concerns
Wireless Electric Vehicle Charging (WEVC) faces significant regulatory and safety challenges that hinder its widespread adoption. Regulatory concerns primarily revolve around establishing standardized protocols and ensuring compatibility across different vehicle models and charging stations. Without uniform regulations, manufacturers and consumers may face uncertainties regarding safety standards, interoperability, and reliability of WEVC systems. Safety is another critical issue, as the transmission of high-power electromagnetic fields required for wireless charging raises concerns about potential health risks and electromagnetic interference with other electronic devices.
The COVID-19 pandemic significantly influenced the development and adoption of wireless electric vehicle (EV) charging technologies. Initially poised for rapid expansion pre-pandemic, the rollout of wireless EV charging infrastructure faced delays and setbacks due to disrupted supply chains, reduced funding for research and development, and a shift in priorities within the automotive industry. Travel restrictions and economic uncertainties also hampered the testing and deployment of new technologies necessary for wireless charging systems. The pandemic highlighted the importance of resilient and adaptable infrastructure, prompting stakeholders to reassess timelines and investments in emerging technologies like wireless EV charging.
The Commercial Vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period
Commercial Vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period. WEVC technology eliminates the need for physical plugs and connectors, allowing vehicles to charge simply by parking over a charging pad. This innovation is particularly beneficial for commercial fleets as it reduces downtime associated with manual charging processes and ensures vehicles are consistently powered, enhancing overall productivity. Moreover, WEVC offers greater flexibility in depot management by enabling automated and continuous charging cycles without human intervention, thereby optimizing fleet operations.
The Power Control Unit segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Power Control Unit segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period by managing the flow of electricity from the grid to the vehicle's battery efficiently and safely. In wireless EV charging systems, the PCU acts as a bridge between the power source (grid or another power generation system) and the charging pad installed on the vehicle. It regulates the power flow, ensuring optimal charging rates and maintaining compatibility with various EV models and battery capacities. Key functions of the PCU include converting AC power from the grid to the appropriate DC voltage needed by the vehicle's battery, managing the charging process to prevent overheating or overcharging, and facilitating communication between the charging pad and the vehicle for seamless operation.
Europe region dominated the largest market share during the projection period. Europe's proactive approach in fostering innovation and sustainable mobility solutions has led to substantial investments in research, development, and deployment of wireless charging infrastructure across various urban and highway environments. European governments and industry leaders have collaborated to establish standards and regulations that promote interoperability and reliability, further accelerating market acceptance. As a result, major automotive manufacturers are increasingly integrating wireless charging capabilities into their EV models, anticipating a future where EVs seamlessly recharge without physical connections.
Europe region is poised to hold substantial growth throughout the extrapolated period. The European Union and several member states have implemented stringent emissions reduction targets and incentives to promote electric vehicle (EV) use, prompting a surge in innovation in charging infrastructure. Regulations mandating low-emission zones in urban areas and strict emissions standards have pushed automakers to invest heavily in electric mobility solutions, including WEV charging. Moreover, financial incentives such as grants and tax breaks for purchasing EVs and installing charging stations have spurred private sector involvement and research into advanced charging technologies like wireless systems.
Key players in the market
Some of the key players in Wireless Electric Vehicle Charging market include Continental AG, Electreon Wireless Ltd, General Motors, Jaguar Land Rover Limited, Nissan Motor Corporation, PowerHydrant Inc, Qualcomm Technologies, Inc, Tesla, Inc, Toyota Motor Corporation and Volkswagen Group.
In November 2023, Electron, in partnership with the Michigan Department of Transportation, announced the deployment of a wireless-charging public roadway. Using technology from Electreon, Detroit's 14th Street is now equipped with inductive-charging coils between Marantette and Dalzelle streets that will charge electric vehicles equipped with Electreon receivers as they drive on the road.
In December 2022, Electreon Germany GmbH, a subsidiary of Electreon Wireless LTD, a provider of wireless charging solutions for electric vehicles, started their project of public wireless charging infrastructure for electric cars in Germany. The company will also install two static charging stations along a 1 km stretch of road, and the two locations will be chosen based on the bus route and the stops the bus makes while operating.