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市場調査レポート
商品コード
1511316
航空機エンジン用ブレードの世界市場、2030年までの予測:ブレードタイプ別、材料別、用途別、地域別Aircraft Engine Blade Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Blade Type, Material, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機エンジン用ブレードの世界市場、2030年までの予測:ブレードタイプ別、材料別、用途別、地域別 |
出版日: 2024年07月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、航空機エンジン用ブレードの世界市場は予測期間中にCAGR 7.7%で成長します。
航空機エンジン用ブレードは、ガスタービンエンジン内の重要な部品であり、気流を加速させることで推力を発生させる役割を担っています。一般的に、チタンやニッケルベースの合金のような先端材料から作られるこれらのブレードは、飛行中に遭遇する高温、高圧、回転力に耐えられるように綿密に設計されています。航空機エンジン用ブレードの設計は、エンジン性能、効率、安全性に直接影響するため、最も重要です。最新のブレードには、性能と耐久性を高めるために、高度な空力プロファイルと冷却機構が組み込まれていることが多いです。
国際航空運送協会(IATA)の最新データによると、航空旅客輸送量は2024年に40億人に達します。
増加する航空旅客輸送量
航空旅行を選ぶ個人の数が増え続けているため、航空会社はその需要に応えるべく機材を拡大し、航空機エンジンとその部品(ブレードを含む)の需要を牽引しています。これらのブレードは、航空機エンジンの効率と性能に貢献する重要な部品です。さらに、航空会社が燃料効率の最適化、排出量の削減、全体的な運用信頼性の向上に努めているため、先進的で耐久性があり軽量なエンジンブレードのニーズが高まっています。
高い初期投資
航空機エンジン用ブレードの開発・製造には、最先端技術、厳格な試験、厳格な安全基準の遵守が求められます。初期投資には、研究開発費、先端材料の調達、特殊な製造設備などが含まれます。このような資本集約的な要件は、新規参入企業にとっては参入障壁となり、既存企業にとっては市場でのプレゼンス拡大を阻む可能性があります。高い初期投資は、メーカーにとってリスクプロファイルを高め、収益性を達成するにはかなりの販売量が必要になります。
高推力エンジンへの需要の高まり
航空機メーカーが性能と効率の向上に努めるにつれ、より大きな推力を持つエンジンへの依存度が高まっています。高推力エンジンには、より高い温度、圧力、速度に耐えるように設計された高度なタービンブレードが必要であり、それによってエンジン全体の性能が向上します。これらのブレードは、耐久性と効率を高めるために最先端の材料と製造技術を採用することが多く、航空機エンジン用ブレード市場の拡大に貢献しています。
複雑な製造工程
航空機エンジン用ブレードは、エンジンの性能と安全性を確保する上で重要な役割を果たすため、細心の精度が要求されます。複雑な製造工程には、複雑な設計、高度な材料、厳格な品質管理措置が含まれ、これらすべてが製造コストの上昇とリードタイムの長期化の原因となっています。しかし、特殊な機械や熟練労働者の必要性は、これらの課題をさらに悪化させる。その結果、メーカーは、競争力のある価格と納期を維持しながら、拡大する市場の需要に応えるという難題に直面しています。
COVID-19の流行は、航空需要の急激な減少により航空機エンジン用ブレード市場に大きな影響を与えました。航空会社がウイルスの蔓延を抑えるためにフライトを減らし、航空機を着陸させたため、ブレードを含む新しい航空機エンジンやエンジン部品の需要が減少しました。多くの航空会社が航空機の増便計画を延期したため、エンジンのメンテナンスや交換の必要性が減少しました。サプライチェーンの混乱はさらに状況を悪化させ、エンジンブレードの生産と納入に影響を与えました。
予測期間中、ファンブレードセグメントが最大になる見込み
ファンブレードセグメントは予測期間中最大となる見込みです。一般的に複合材料やチタン合金のような先端材料から作られるこれらのブレードは、軽量化、耐久性の向上、空気力学の強化といった大きな利点を提供します。その革新的な設計により、エンジンの効率的な運転が可能になり、燃料消費量と排出ガスが低減されるため、厳しい環境規制を満たすことができます。さらに、積層造形などの先端技術の統合により、複雑な形状やカスタマイズされた設計の製造が可能になり、エンジン性能がさらに最適化されます。
予測期間中、一般航空セグメントのCAGRが最も高くなると予想される
一般航空セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。このセグメントでは、より小型で燃料効率の高い航空機の需要が、より軽量で耐久性の高いエンジンブレードの開発など、エンジン技術の進歩に拍車をかけています。性能と効率を向上させる必要性に後押しされたこうした技術革新は、大型の民間航空機や軍用航空機のエンジンにも連鎖的な影響を及ぼしています。さらに、小型のピストンエンジン機からターボプロップ機や小型ジェット機まで、一般航空には多様なタイプの航空機があるため、新しいエンジン技術や材料の実験場となっています。
アジア太平洋地域が、予測期間を通じて市場で最大のシェアを占めています。複合材料は驚くべき強度対重量比を提供するため、製造業者は従来の金属製ブレードよりも軽量でありながら強度の高いエンジンブレードをこの地域で製造することができます。これは、航空産業において極めて重要な要素である燃料効率と性能の向上につながります。さらに、この地域の複合材料は耐腐食性と耐疲労性に優れているため、エンジンブレードの運転寿命が長くなります。
アジア太平洋地域は、予測期間中に収益性の高い成長を維持する見込みです。同地域の航空会社は、運航コストと環境負荷の低減に努めているため、燃費効率の高い航空機エンジンを求める傾向が強まっています。この需要により、エンジンメーカーは、燃料消費を抑えながら高い性能を提供する先進的なエンジンブレード技術の革新と開発に取り組んでいます。さらに、厳しい排出基準を満たすという規制上の圧力が、低燃費エンジンブレードの地域的な採用をさらに後押ししています。
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Engine Blade Market is growing at a CAGR of 7.7% during the forecast period. Aircraft engine blades are critical components within gas turbine engines, responsible for generating thrust by accelerating airflow. Typically made from advanced materials like titanium or nickel-based alloys, these blades are meticulously engineered to withstand high temperatures, pressures, and rotational forces encountered during flight. The design of aircraft engine blades is paramount, as they directly impact engine performance, efficiency, and safety. Modern blades often incorporate sophisticated aerodynamic profiles and cooling mechanisms to enhance performance and durability.
According to the latest data from International Air Transport Association (IATA), air passenger traffic will reach 4 billion in 2024.
Increasing air passenger traffic
With an ever-increasing number of individuals opting for air travel, airlines are expanding their fleets to meet the demand, subsequently driving the demand for aircraft engines and their components, including blades. These blades are crucial components that contribute to the efficiency and performance of aircraft engines. Furthermore, as airlines strive to optimize fuel efficiency, reduce emissions, and enhance overall operational reliability, there's a growing need for advanced, durable, and lightweight engine blades.
High initial investment
Developing and manufacturing aircraft engine blades demands cutting-edge technology, rigorous testing, and adherence to stringent safety standards. The initial investment encompasses research and development costs, advanced materials procurement, and specialized manufacturing facilities. Such capital-intensive requirements present a barrier to entry for new players and may deter existing companies from expanding their presence in the market. The high initial investment elevates the risk profile for manufacturers, as it necessitates substantial sales volumes to achieve profitability.
Rising demand for high-thrust engines
As aircraft manufacturers strive for enhanced performance and efficiency, they increasingly rely on engines with greater thrust capabilities. High-thrust engines necessitate advanced turbine blades designed to withstand higher temperatures, pressures, and speeds, thereby improving overall engine performance. These blades often employ cutting-edge materials and manufacturing techniques to enhance durability and efficiency, contributing to the expansion of the aircraft engine blade market.
Complex manufacturing processes
Aircraft engine blades demand meticulous precision due to their critical role in ensuring engine performance and safety. Complex manufacturing processes involve intricate designs, advanced materials, and stringent quality control measures, all of which contribute to increased production costs and longer lead times. However, the need for specialized machinery and skilled labor further exacerbates these challenges. As a result, manufacturers face hurdles in meeting growing market demands while maintaining competitive pricing and delivery schedules.
The Covid-19 pandemic significantly impacted the aircraft engine blade market due to the sharp decline in air travel demand. With airlines reducing flights and grounding aircraft to curb the spread of the virus, there was a consequent decrease in the demand for new aircraft engines and engine components, including blades. Many airlines deferred their fleet expansion plans, leading to a decreased need for engine maintenance and replacements. Supply chain disruptions further exacerbated the situation, affecting the production and delivery of engine blades.
The Fan Blades segment is expected to be the largest during the forecast period
Fan Blades segment is expected to be the largest during the forecast period. These blades, typically made from advanced materials like composite materials or titanium alloys, offer significant benefits such as reduced weight, increased durability, and enhanced aerodynamics. Their innovative designs enable engines to operate more efficiently, consuming less fuel and emitting fewer emissions, thereby meeting stringent environmental regulations. Moreover, the integration of advanced technologies such as additive manufacturing allows for the production of complex geometries and customized designs, further optimizing engine performance.
The General Aviation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
General Aviation segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. The demand for smaller, more fuel-efficient aircraft in this segment has spurred advancements in engine technology, including the development of lighter and more durable engine blades. These innovations, driven by the need for improved performance and efficiency, have cascading effects on larger commercial and military aircraft engines as well. Additionally, the diversity of aircraft types in General Aviation, from small piston-engine planes to turboprops and small jets, provides a testing ground for new engine technologies and materials.
Asia Pacific region commanded the largest share of the market over the extrapolated period. The composite materials offer remarkable strength-to-weight ratios, enabling manufacturers to produce engine blades that are lighter yet stronger than traditional metallic counterparts across the region. This leads to improved fuel efficiency and performance, crucial factors in the aviation industry. Moreover, composite materials in the region exhibit superior resistance to corrosion and fatigue, resulting in longer operational lifespans for engine blades.
Asia Pacific region is poised to hold profitable growth during the projection period. As airlines in the region strive to reduce operating costs and environmental impact, they are increasingly demanding more fuel-efficient aircraft engines. This demand has led engine manufacturers to innovate and develop advanced engine blade technologies that offer higher performance with reduced fuel consumption. Additionally, regulatory pressures to meet stringent emissions standards have further propelled the regional adoption of fuel-efficient engine blades.
Key players in the market
Some of the key players in Aircraft Engine Blade market include AeroEdge, Alcoa Corporation, Doncasters Group Ltd, Farinia Group, GE Company, Hi-Tek Manufacturing, MTU Aero Engines, Raytheon Technologies Corporation, Safran S.A and United Technologies Corporation.
In October 2023, CFM launched advanced High-Pressure Turbine blades to improve the longevity of its CFM56-7B and CFM56-5B engines by increasing wall thickness, optimizing dovetail loading, and tightening production tolerances.
In November 2022, Aciturri Aeronautica, a Spain-based aerospace company acquired Malichaud Atlantique for an undisclosed amount. With this acquisition, Aciturri aims to expand its current technological and industrial capabilities to position itself as a TIER1 supplier.
In July 2022, Airbus and CFM International, a 50/50 joint venture between GE Aviation and Safran Aircraft Engines, announced a collaboration to flight test CFM's cutting-edge open fan engine architecture. This new engine architecture is expected to improve fuel efficiency, reduce carbon emissions and noise levels, and increase the aircraft's performance.