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市場調査レポート
商品コード
1503393
水素ステーション市場の2030年までの予測:ステーションタイプ、水素源、ステーションサイズ、供給タイプ、ソリューション、圧力、用途、地域別の世界分析Hydrogen Fueling Station Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Station Type (Fixed and Mobile), Hydrogen Source (Green Hydrogen, Blue Hydrogen and Grey Hydrogen), Station Size, Supply Type, Solution, Pressure, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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水素ステーション市場の2030年までの予測:ステーションタイプ、水素源、ステーションサイズ、供給タイプ、ソリューション、圧力、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、水素燃料ステーションの世界市場は2024年に4億5,140万米ドルを占め、2030年までにCAGR18.8%で成長し、12億6,910万米ドルに達すると予測されています。
水素ステーションは、従来のガソリンスタンドと同様に、燃料電池自動車に水素を供給する施設です。これらのステーションは、通常、圧縮ガスまたは液体として水素を貯蔵し、水素を車両タンクに安全に移送するために必要なインフラを提供します。水素ステーションは水素自動車の普及に不可欠であり、迅速な燃料補給とゼロエミッションを実現するクリーンな代替エネルギーを提供します。
ある報告書によると、EU諸国は、代替燃料インフラ整備規則(AFIR)の一環として、2030年以降、すべての主要都市と、主要な欧州横断交通網(TEN-T)に沿って少なくとも200kmごとに水素ステーションを建設することに合意しました。
炭素排出量削減への世界の関心の高まり
世界中の政府や組織は、温室効果ガスの排出を抑制するために厳しい規制と政策を実施しています。クリーンで持続可能なエネルギー源である水素は、こうした環境目標を達成する上で極めて重要な役割を果たしています。水素燃料電池自動車(FCV)の採用と水素燃料供給インフラの開発は、カーボンニュートラルな未来に向けた不可欠なステップです。このような持続可能性と環境保護への関心の高まりが、水素燃料ステーションの需要を後押ししています。
高いインフラコスト
高いインフラ・コストは、水素ステーション市場に大きな影響を与えています。水素ステーションの設置には、水素の貯蔵と供給に関する特殊な設備、安全対策、技術への多額の投資が必要です。これらのコストは、特に水素自動車の普及が限定的である現状を踏まえると、多くの投資家にとって法外であることが多いです。さらに、高額な初期投資と継続的なメンテナンス費用が、収益性の達成を困難にし、水素ステーション全体の成長とアクセシビリティの妨げとなっています。
クリーンエネルギーへの需要の高まり
世界が持続可能なエネルギーソリューションへとシフトする中、水素は化石燃料に代わる実行可能なエネルギーとして支持を集めています。水素燃料電池はゼロ・エミッションを実現し、環境への影響を低減する魅力的な選択肢となっています。再生可能エネルギー源への投資の増加や、環境に優しい水素製造方法の開発は、クリーンエネルギー・ソリューションとしての水素の可能性をさらに高めています。こうしたクリーンエネルギーへの需要の高まりが、水素燃料供給インフラの拡大を後押ししています。
水素生産能力の限界
水素燃料ステーション市場は、水素燃料の供給を制約する水素生産能力の限界に脅かされています。この制限は、燃料供給インフラの拡張性と信頼性を妨げ、水素自動車の潜在的需要を満たすことを困難にしています。さらに、現在の水素製造のほとんどは化石燃料に依存しているため、環境面での利点が損なわれ、コストが増大しています。持続可能で大規模な水素製造の大幅な進歩がなければ、水素充填ステーションの成長と実行可能性は依然として困難であり、クリーンエネルギー源としての水素の広範な採用を妨げます。
COVID-19の大流行は、水素ステーション市場にさまざまな影響を与えました。当初、サプライチェーンの混乱とプロジェクト設置の遅れが市場の成長を鈍化させました。しかし、パンデミックは持続可能なエネルギーソリューションの重要性を浮き彫りにし、クリーンなエネルギー源としての水素への関心を高めました。経済が回復し、グリーン技術への投資が再開されるにつれて、政府のイニシアティブと環境の持続可能性への再注目によって、水素充填ステーション市場は回復し、成長すると予想されます。
予測期間中、オンサイト・セグメントが最大になる見込み
予測期間中、オンサイト・セグメントが最大になると予想されます。オンサイト水素製造・充填ステーションには、輸送コストの削減や水素供給の信頼性向上など、いくつかの利点があります。使用地点で直接水素を製造することで、これらのステーションは複雑な流通網を不要にし、コスト効率と効率を高めています。オンサイト・ステーションは、水素への確実なアクセスが重要な産業用途や遠隔地にとって特に有益です。このセグメントの成長の原動力は、地域密着型の持続可能な水素製造ソリューションに対する需要の高まりです。
予測期間中、中型ステーション・セグメントのCAGRが最も高くなる見込み
中型ステーション分野は、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。中型水素ステーションは、容量とコストのバランスが取れており、商用フリートや公共給油を含む幅広い用途に適しています。これらのステーションは柔軟性と拡張性を備えており、効率的な水素供給と燃料補給を可能にしています。水素燃料電池車の普及と、利用しやすい燃料補給インフラの必要性が、中型ステーションの需要を後押ししています。中型ステーションは都市部と郊外の両方に対応できるため、市場の急成長に寄与しています。
アジア太平洋地域が水素ステーション市場を独占しています。この地域のリーダーシップは、特に中国、日本、韓国のような国々における水素インフラへの大規模な投資が牽引しています。これらの国々は水素技術導入の最前線にあり、政府の強力な支援と水素燃料電池車導入の野心的な目標を掲げています。二酸化炭素排出量の削減とエネルギー安全保障の強化への関心の高まりは、アジア太平洋地域における水素ステーション需要をさらに押し上げ、同地域の市場支配的地位を確固たるものにしています。
欧州地域は、水素ステーション市場の急成長が見込まれています。欧州諸国は、カーボンニュートラル達成と温室効果ガス排出削減戦略の一環として、水素を積極的に推進しています。欧州連合(EU)の規制枠組みと財政的インセンティブは、水素インフラの開発を支援しています。ドイツ、フランス、英国などの国々は、水素燃料ステーションや燃料電池技術への多額の投資で先導しています。この地域の持続可能なエネルギーソリューションへの取り組みと水素インフラの拡大は、同市場の高いCAGRを牽引しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Hydrogen Fueling Station Market is accounted for $451.4 million in 2024 and is expected to reach $1269.1 million by 2030 growing at a CAGR of 18.8% during the forecast period. A hydrogen fueling station is a facility where hydrogen is dispensed to fuel cell vehicles, similar to how gasoline stations serve conventional cars. These stations store hydrogen, typically as compressed gas or liquid, and provide the necessary infrastructure to safely transfer it into vehicle tanks. Hydrogen fueling stations are critical for the adoption of hydrogen-powered vehicles, offering a clean energy alternative with rapid refueling times and zero emissions.
According to a report, EU nations have agreed to build hydrogen fueling stations in all major cities and at least every 200 km along the core Trans-European Transport Network (TEN-T) from 2030 onwards as part of the new Regulation for the Deployment of Alternative Fuel Infrastructure (AFIR).
Increasing global emphasis on reducing carbon emissions
Governments and organizations worldwide are implementing stringent regulations and policies to curb greenhouse gas emissions. Hydrogen, as a clean and sustainable energy source, plays a crucial role in achieving these environmental goals. The adoption of hydrogen fuel cell vehicles (FCVs) and the development of hydrogen fueling infrastructure are essential steps towards a carbon-neutral future. This growing focus on sustainability and environmental protection drives the demand for hydrogen fueling stations.
High infrastructure costs
High infrastructure costs have a significant impact on the hydrogen fueling station market. Establishing these stations requires substantial investment in specialized equipment, safety measures, and technology for hydrogen storage and dispensing. These costs are often prohibitive for many investors, particularly given the current limited adoption of hydrogen vehicles. Additionally, the high initial outlay and ongoing maintenance expenses make it challenging to achieve profitability, hindering the overall growth and accessibility of hydrogen fueling stations.
Growing demand for clean energy
As the world shifts towards sustainable energy solutions, hydrogen is gaining traction as a viable alternative to fossil fuels. Hydrogen fuel cells offer zero-emission performance, making them an attractive option for reducing environmental impact. The increasing investments in renewable energy sources and the development of green hydrogen production methods further enhance the potential of hydrogen as a clean energy solution. This rising demand for clean energy drives the expansion of hydrogen fueling infrastructure.
Limited hydrogen production capacity
The hydrogen fueling station market is threatened by limited hydrogen production capacity, which constrains the supply of hydrogen fuel. This limitation hampers the scalability and reliability of fueling infrastructure, making it difficult to meet the potential demand for hydrogen vehicles. Additionally, most current hydrogen production relies on fossil fuels, undermining its environmental benefits and increasing costs. Without significant advancements in sustainable and large-scale hydrogen production, the growth and viability of hydrogen fueling stations remain challenged, impeding the broader adoption of hydrogen as a clean energy source.
The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the hydrogen fueling station market. Initially, disruptions in supply chains and delays in project installations slowed market growth. However, the pandemic also highlighted the importance of sustainable energy solutions, driving increased interest in hydrogen as a clean energy source. As economies recover and investments in green technologies resume, the hydrogen fueling station market is expected to rebound and grow, supported by government initiatives and a renewed focus on environmental sustainability.
The on-site segment is expected to be the largest during the forecast period
The on-site segment is expected to be the largest during the forecast period. On-site hydrogen production and refueling stations offer several advantages, including reduced transportation costs and improved reliability of hydrogen supply. By producing hydrogen directly at the point of use, these stations eliminate the need for complex distribution networks, making them more cost-effective and efficient. On-site stations are particularly beneficial for industrial applications and remote locations, where reliable access to hydrogen is crucial. This segment's growth is driven by the increasing demand for localized and sustainable hydrogen production solutions.
The mid-sized stations segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The mid-sized stations segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. Mid-sized hydrogen fueling stations strike a balance between capacity and cost, making them suitable for a wide range of applications, including commercial fleets and public refueling. These stations offer flexibility and scalability, allowing for efficient hydrogen distribution and refueling. The growing adoption of hydrogen fuel cell vehicles and the need for accessible refueling infrastructure drive the demand for mid-sized stations. Their ability to serve both urban and suburban areas contributes to their rapid growth in the market.
The Asia Pacific region is positioned to dominate the hydrogen fueling station market. The region's leadership is driven by significant investments in hydrogen infrastructure, particularly in countries like China, Japan, and South Korea. These countries are at the forefront of hydrogen technology adoption, with strong government support and ambitious targets for hydrogen fuel cell vehicle deployment. The growing focus on reducing carbon emissions and enhancing energy security further boosts the demand for hydrogen fueling stations in the Asia Pacific region, solidifying its dominant market position.
The Europe region anticipates rapid growth in the hydrogen fueling station market. European countries are actively promoting hydrogen as part of their strategies to achieve carbon neutrality and reduce greenhouse gas emissions. The European Union's regulatory framework and financial incentives support the development of hydrogen infrastructure. Countries like Germany, France, and the United Kingdom are leading the way with substantial investments in hydrogen fueling stations and fuel cell technology. The region's commitment to sustainable energy solutions and the expansion of hydrogen infrastructure drive its high CAGR in the market.
Key players in the market
Some of the key players in Hydrogen Fueling Station Market include Air Liquide, Linde plc, Nel ASA, ITM Power, Plug Power Inc., Ballard Power Systems, Hydrogenics (Cummins Inc.), Air Products and Chemicals, Inc., Shell, FirstElement Fuel Inc., H2 Mobility Deutschland GmbH & Co. KG, Iwatani Corporation, PowerCell Sweden AB, McPhy Energy S.A., Hexagon Composites ASA, Chart Industries, Inc., HyGear, Praxair, Inc. and True Zero.
In March 2024, Sumitomo Corporation (President: Masayuki Hyodo, hereinafter "Sumitomo Corporation") and Tokyo Gas Co., Ltd. (President: Shinichi Sasayama, "Tokyo Gas"), with the aim of conducting a joint hydrogen utilization demonstration ("the demonstration"), have installed on the premises of Tokyo Gas Yokohama Techno Station, a megawatt-class proton exchange membrane type (PEM)(*1) water electrolyser system ("the system") developed by ITM Power PLC ("ITM"). This is the first operational verification in Japan using a megawatt-class PEM water electrolyser made overseas.
In March 2024, France-based industrial gases company Air Liquide has broken ground on a new $20.15m (RMB 145m) hydrogen filling centre at the Binhai New Area SEZ in Tianjin, China. Air Liquide signed an agreement with Tianjin Port Free Trade Zone in 2023 to build, own, and operate the hydrogen filling centre designed to support the development of a hydrogen ecosystem in the Beijing-Tianjin-Hebei (Jingjinji) Region.
In January 2024, Plug Power has commissioned a 1 MW electrolyzer system at an Amazon fulfilment center in Aurora, Colorado. The proton exchange membrane (PEM) electrolyzer is the first for Amazon and is producing hydrogen to fuel more than 225 hydrogen fuel cell-powered forklift trucks at the site.