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市場調査レポート
商品コード
1494926
自動車用NVH材料の2030年までの市場予測:材料タイプ、車種、機能、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Automotive NVH Materials Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Material Type, Vehicle Type (Passenger Vehicles, Light Commercial Vehicles and Heavy Commercial Vehicles ), Function, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車用NVH材料の2030年までの市場予測:材料タイプ、車種、機能、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用NVH材料の世界市場は2024年に72億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.7%で2030年には101億米ドルに達する見込みです。
自動車用NVH材料は、不要な騒音、振動、ハーシュネスを低減し、乗客の快適性と車両性能を高めるために自動車に使用される特殊製品です。これらの材料には、アコースティックフォーム、断熱材、緩衝パッド、ゴムマウント、熱可塑性ポリマーなどが含まれます。ドアパネル、エンジンケーシング、座席など、さまざまな車両部品に適用され、全体的な乗り心地を改善し、騒音レベルを下げます。
OICA(Organisation International des Constructers d'Automobiles)によると、近年の世界の自動車生産はアジア太平洋がリードしています。中国は最大の自動車生産国であり、同国だけで2019年に2,572万665台を生産しました。
大型車生産の伸び
大型車は、輸送、長距離運転、その他多くの分野で有利なため、大量に生産されています。しかし、その頑丈な特性、重い原材料、耐久性のある部品のため、自動車用NVH材料は道路性能の向上のために必要とされています。したがって、予測期間を通じて、世界の自動車用NVH材料市場は、大型車の製造台数の増加により利用率が高くなると予想されます。
アクティブ騒音制御システムの設置
NVHレベルが低下すると、車両全体の重量が増加します。その結果、GM、フォード、BMW、トヨタなどの自動車メーカーは、自動車のNVHレベルを下げるために斬新で抜本的な技術を生み出してきました。そのひとつがアクティブ・ノイズ・コントロール・システムであり、自動車メーカーはNVHコンポーネントを追加することなく騒音制御を改善することができます。この技術は、低周波の望ましくないノイズを抑制するために、車両のオーディオシステムを通じて、元の音と振幅は同じだが位相が反転した音波を送り出すものです。
バッテリー車とハイブリッド車への関心の高まり
バッテリー車やハイブリッド車への関心の高まりは、自動車用NVH材料市場に大きなチャンスをもたらしています。これらの自動車は、従来の内燃エンジン車とは異なる騒音や振動を発生することが多く、独自の音響課題に対応するために特殊なNVH材料が必要となります。NVH材料の市場開拓には、電気自動車やハイブリッド車特有の要件に合わせたソリューションを革新的に開発する機会があり、それによって急速に拡大する市場に対応することができます。
NVH材料は車両全体の重量を増加させる
NVH制御部品の追加により、車両全体の重量が増加します。自動車燃料の高騰や、自動車がどれだけ温室効果ガスに貢献しているかという社会的意識の高まりを受けて、自動車メーカーはより燃費の良い自動車を製造してきました。かつて大手自動車メーカーは、2000ccエンジンを搭載したセダンを販売していました。現在、同じセダンに1000ccから1500ccのエンジンが搭載され、燃費は1.5倍以上向上し、パワーは2000ccエンジンと同じです。この新しいエンジンは、1キロメートルあたりのCO2排出量が旧型の2000ccエンジンの約半分です。その結果、自動車メーカーにとっての問題は、車両重量とNVHレベルの間の理想的な条件を決定することです。
COVID-19の大流行は、エンジニアリング樹脂、ゴム、金属などの自動車用NVH材料の輸出入に影響を及ぼしています。さらに、パンデミックは世界的にリンクしている自動車セクターに急速かつ深刻な影響を及ぼし、その結果、中国の部品輸出が停止され、欧州全域で製造業が広範囲に混乱しました。自動車生産台数の減少により、自動車用NVH材料の需要は大幅に減少しており、これが自動車用NVH材料市場に大きな影響を与えています。
予測期間中、ゴムセグメントが最大となる見込み
軽量、高密度、均質性などの優れた特性により、ゴムは自動車の吸音材として一般的に利用されています。軽量、高密度、均質といった優れた特性により、ゴムは自動車の吸音材として一般的に利用されています。ゴムは密度が高く、音や振動を吸収しやすいため、NVH構造に最適です。さらに、その均質性により、材料の騒音と振動は均等に分散されます。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは吸収セグメントです。
予測期間中、CAGRが最も速く成長すると予測されるのは吸収セグメントです。過度な放射ノイズを伴う状況に対する一般的な対策は、ノイズ源が受信機に伝わる前に吸音材で囲うことです。発泡体の種類、厚さ、発泡体に接着するカバーフィルムなどの設計要素は、希望する周波数範囲にわたって許容可能な吸音率を達成するために変更されます。
アジア太平洋地域は、自動車産業が急成長していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。人口拡大により、中国やインドなどの新興国は、予測期間中に効率的な輸送ソリューションに対する需要が増加するはずです。この地域では、中流世帯の生活水準と消費力の向上に伴い、乗用車と商用車の需要が増加すると予想されます。
アジア太平洋地域は、特に中国やインドのような新興経済圏で自動車の生産と販売が増加しているため、自動車用NVH材料市場の急成長が予想されます。さらに、同地域では電気自動車やハイブリッド車に対する需要が高まっており、特有の騒音や振動の課題に対処するための特殊なNVH材料に対するニーズが高まっています。さらに、進行中の工業化とインフラ開拓が自動車セクターの成長に寄与し、同地域の市場拡大を促進しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive NVH Materials Market is accounted for $7.2 billion in 2024 and is expected to reach $10.1 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.7% during the forecast period. Automotive NVH materials are specialized products used in vehicles to reduce unwanted noise, vibrations, and harshness, enhancing passenger comfort and vehicle performance. These materials include acoustic foams, insulating materials, dampening pads, rubber mounts, and thermoplastic polymers. They are applied in various vehicle components, such as door panels, engine casings, and seating, to improve overall ride quality and reduce sound levels.
According to the Organisation International des Constructers d'Automobiles (OICA), Asia-Pacific leads global automobile production in recent years. China is the largest producer of automobiles the country alone produced 2, 57, 20,665 vehicles in 2019.
Growth in production of heavy vehicles
Heavy vehicles are created in large quantities due to their advantages in transportation, long-distance driving, and many other areas. However, because of its robust character, heavy raw materials, and durable components, automotive NVH materials are required for improved road performance. Therefore, it is anticipated that throughout the projected period, the worldwide automotive NVH materials market will have higher utilisation rates due to the rising manufacturing of heavy cars.
Installation of active noise control systems
A vehicle's overall vehicle weight increases when its NVH levels are reduced. As a result, automakers including GM, Ford, BMW, and Toyota have created novel and radical techniques to lower the levels of NVH in their vehicles. One such technology is the active noise control system, which enables automakers to improve noise control without adding extra NVH components to vehicles. This technology sends out sound waves with the same amplitude but an inverted phase to the original sound through the vehicle's audio system to suppress low-frequency undesirable noise.
Growing interest in battery powered and hybrid vehicles
The growing interest in battery-powered and hybrid vehicles presents a significant opportunity in the automotive NVH materials market. These vehicles often produce different noise and vibration profiles compared to traditional internal combustion engine vehicles, necessitating specialized NVH materials to address unique acoustic challenges. Manufacturers of NVH materials have the opportunity to innovate and develop solutions tailored to the specific requirements of electric and hybrid vehicles, thereby catering to a rapidly expanding market.
NVH materials increases overall vehicle weight
The weight of the entire vehicle is increased by additional NVH control components. Automobile manufacturers have created more fuel-efficient automobiles as a result of the rising cost of automotive fuels and growing public awareness of how much of a contribution to greenhouse gases vehicles make. Leading automakers used to sell sedans with 2000 cc engines. The same sedans are powered by 1000 to 1500 cc engines today, which are over 1.5 times more fuel-efficient and have the same power as the 2000 cc engines. The new engine emits approximately half as much CO2 per kilometre as the older 2000 cc engines did. Consequently, the problem for automakers is to determine the ideal terms between vehicle weight and NVH levels.
The COVID-19 pandemic outbreak has affected imports and exports of automotive NVH materials such engineering resins, rubbers, metals, and others since governments of the top manufacturing nations have implemented export restrictions that are seriously disrupting supplies. Additionally, the pandemic has had a rapid and severe impact on the globally linked automobile sector, resulting in the suspension of Chinese component exports, widespread disruption of manufacturing across Europe. The demand for automotive NVH materials has significantly decreased due to the decline in vehicle production, which is having a significant effect on the automotive NVH materials market.
The rubber segment is expected to be the largest during the forecast period
The rubber segment is estimated to have a lucrative growth, due to its excellent characteristics, such as light weight, high density, and homogeneity, rubbers are commonly utilised for sound absorption in automobiles. It provides the best vibration dampening and sound isolation. Rubber's high density makes it a great choice for NVH construction because it easily absorbs sound and vibration. Additionally, due to its homogeneity, the material's noise and vibration are evenly dispersed.
The absorption segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The absorption segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. A common countermeasure for circumstances involving excessive radiated noise is to enclose the noise source in acoustic absorbent materials before it is transmitted to the receiver. Design elements including foam type, thickness, and cover films adhered to the foam are altered to achieve acceptable acoustic absorption across the desired frequency range.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its quickly growing automobile sector. Due to population expansion, emerging nations like China and India should experience an increase in demand for efficient transportation solutions during the projection period. Demand for passenger automobiles and commercial vehicles are anticipated to increase in the area as middle-class households' level of living and spending power increase.
The Asia Pacific region anticipates rapid growth in the automotive NVH materials market owing to the increasing production and sales of automobiles, particularly in emerging economies like China and India. Additionally, the rising demand for electric and hybrid vehicles in the region is driving the need for specialized NVH materials to address unique noise and vibration challenges. Furthermore, ongoing industrialization and infrastructure development contribute to the growing automotive sector, fostering market expansion in the region.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive NVH Materials Market include DuPont De Nemours, Inc., BASF SE, Sumitomo Riko Company Limited, Dow Inc., Covestro AG, Huntsman International LLC, 3M, Exxon Mobil Corporation, Nihon Tokushu Toryo, Megasorber, Henkel, Borealis, Nitto Denko, Creative Foam Corporation, BRC Rubber & Plastics Inc., Wolverine Advanced Materials, ElringKlinger AG, Hoosier Gasket Corporation and Industry Products Co.
In September 2023, NBC Bearings has developed specialised low-noise bearings to facilitate reduced NVH levels for EV applications, including motor and wheel hubs, in electric two- and three-wheelers. Clientele includes Mahindra Last Mile Mobility, Altigreen, and Ather Energy among others.
In March 2023, Interflex launches a new range of sustainable materials has been launched to help the rail, leisure and maritime industries reduce noise, vibration and harshness (NVH) and create thermal insulation solutions.