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市場調査レポート
商品コード
1494759
陸上電力供給(陸電)市場の2030年までの予測:設置タイプ、接続、コンポーネント、エンドユーザー、地域別の世界分析Shore Power Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Installation Type (Shipside and Shoreside), Connection, Component, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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陸上電力供給(陸電)市場の2030年までの予測:設置タイプ、接続、コンポーネント、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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ストラティスティックスMRCによると、世界の陸上電力供給(陸電)供給(陸電)市場は2024年に20億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは13.2%で成長し、2030年には43億米ドルに達すると予想されています。
ショアパワーは、「コールドアイロニング」または「ショア・ツー・シップ・パワー」とも呼ばれ、停泊中の船舶に岸から電力を供給するプロセスです。これにより、船舶は、通常、照明、暖房、冷房、その他のオペレーションなど、必要不可欠なシステムの発電に使用される船上ディーゼル発電機の電源を切ることができます。岸壁発電は、ディーゼルエンジンの使用を最小限に抑えることで、港湾地域の大気汚染、騒音、振動の低減に役立っています。
国連貿易開発会議によると、海上輸送は国際貿易と世界経済の基盤であり、世界貿易量の80%以上が海上輸送によるものです。
港湾交通量の増加
海運セクターにおける環境規制や持続可能性への取り組みの高まりにより、港湾交通量が急増しています。世界中の港湾は、排出量を削減し、二酸化炭素削減目標を達成するために、陸上電力供給(陸電)ソリューションを採用しています。このような港湾交通量の増加は、港湾内での二酸化炭素排出量を最小限に抑えようとする船会社による陸上電力供給(陸電)技術の採用が拡大していることを裏付けています。この動向は、世界の海運業界において、よりクリーンで持続可能な慣行へと大きくシフトしていることを示しています。
標準化の問題
陸上電力供給(陸電)市場では標準化が大きな課題となっており、普及と相互運用性の妨げとなっています。港や地域によって技術仕様が異なるため、陸上電力供給(陸電)システムと船舶の間に互換性の問題が生じる。このような標準化の欠如は、港湾運営者と船会社の双方にとってコストを増加させ、陸上電力供給(陸電)インフラへの投資を抑制します。さらに、異なる規制や標準は、普遍的なソリューションの開発を複雑にし、より持続可能な海事産業への進展を妨げます。
再生可能エネルギーの統合
陸上電力供給(陸電)市場における再生可能エネルギーの統合は、持続可能な海運事業への極めて重要な一歩となります。風力、太陽光、潮力などの電源を利用することで、港湾は化石燃料への依存を減らし、環境への影響を緩和し、排出量を削減することができます。沿岸電力インフラは、船舶が停泊中に電力網に接続することを可能にし、再生可能エネルギーの海上活動へのシームレスな統合を促進します。この移行は、大気と水の浄化を促進するだけでなく、世界の海運業界におけるイノベーションと回復力を促進します。
高い初期費用
市場では、高い初期費用が参入の大きな障壁となっています。陸上電力供給(陸電)インフラを導入するには、陸上接続システム、電気インフラのアップグレード、船舶の改造など、特殊な設備への多額の投資が必要となります。これらのコストには、ハードウェアだけでなく、エンジニアリング、許認可、設置費用も含まれます。さらに、既存の港湾インフラと陸上電力供給(陸電)を統合することの複雑さが、初期財政負担をさらに増大させる。
COVID-19の大流行は、陸上電力供給(陸電)市場に大きな影響を与え、需要と供給の両方に混乱を引き起こしました。渡航制限や封鎖措置により海上活動が減少し、その結果、陸上電力供給(陸電)ソリューションに対する需要が減少しました。インフラ・プロジェクトの遅れや金融不安も、港湾電化への投資を妨げました。しかし、パンデミックは海事セクターにおける排出量削減の重要性を浮き彫りにし、業界における持続可能性への取り組みの一環として、陸上電力供給(陸電)技術の採用を長期的に成長させる可能性があります。
予測期間中、ケーブル・付属品セグメントが最大になる見込み
予測期間中は、ケーブルと付属品が最大となる見込みです。これらのコンポーネントには、高電圧送電に対応するよう設計されたさまざまな特殊ケーブル、コネクター、変圧器、配電盤が含まれます。耐久性、耐候性、さまざまな船舶タイプとの互換性に重点を置いたこれらの付属品は、シームレスな電力供給を促進し、陸上電力供給(陸電)接続に依存する船舶のダウンタイムを最小限に抑え、エネルギー効率を最適化します。
旅客港セグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
旅客港セグメントは、環境問題への関心と排出量削減のための規制により、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。コールドアイロンや代替海上電力(AMP)としても知られるショアパワーは、船舶が停泊中に陸上の電力に接続することを可能にし、エンジンを稼働させる必要性をなくします。これにより、大気汚染が軽減されるだけでなく、港湾地域の騒音レベルも低下します。世界の主要な旅客港は、持続可能な海上オペレーションを支援し、環境面での信用を高めるため、陸上電力供給(陸電)インフラへの投資を増やしています。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。コールドアイロンまたは代替海上電力(AMP)としても知られる陸上電力供給(陸電)は、船舶が停泊中に電力網に接続することを可能にし、船上発電機からの排出を削減します。港湾の持続可能性と大気汚染の軽減に重点を置く政府・港湾当局は、陸上電力供給(陸電)インフラの導入にインセンティブを与えており、同大陸全域での市場拡大を促進しています。
アジア太平洋地域は、クリーンエネルギーソリューションの採用増加や厳しい環境規制を背景に、予測期間中に最も高いCAGRを維持すると予測されています。アジア太平洋の陸上電力供給(陸電)市場には、港湾当局、船主、技術プロバイダー、政府機関など様々な利害関係者が含まれます。この市場には、港湾における接続ポイント、変圧器、電気インフラなどの陸上電力供給(陸電)設備の設置や、陸上電力供給(陸電)への対応を可能にするための船舶の改造が含まれます。
According to Stratistics MRC, the Global Shore Power Market is accounted for $2.0 billion in 2024 and is expected to reach $4.3 billion by 2030 growing at a CAGR of 13.2% during the forecast period. Shore power, also known as "cold ironing" or "shore-to-ship power," is the process of providing electrical power from the shore to a ship while it is docked. This allows the ship to turn off its onboard diesel generators, which are typically used to generate electricity for essential systems such as lighting, heating, cooling, and other operations. Shore power helps to reduce air pollution, noise, and vibrations in port areas by minimizing the use of diesel engines.
According to the United Nations Conference on Trade and Development, maritime transport is the foundation of international trade and the global economy with over 80% of the volume of global trade in goods is carried by sea, and the percentage is even higher for most developing countries
Increased port traffic
The market is witnessing a surge in port traffic, driven by increasing environmental regulations and sustainability initiatives in the maritime sector. Ports worldwide are embracing shore power solutions to reduce emissions and meet carbon reduction targets. This uptick in port traffic underscores the growing adoption of shore power technologies by shipping companies seeking to minimize their carbon footprint while in port. The trend signals a significant shift towards cleaner and more sustainable practices within the global maritime industry.
Standardization Issues
Standardization poses a significant challenge in the shore power market, hindering widespread adoption and interoperability. Varying technical specifications across ports and regions create compatibility issues between shore power systems and vessels. This lack of standardization increases costs for both port operators and shipping companies, discouraging investment in shore power infrastructure. Additionally, differing regulations and standards complicate the development of universal solutions, impeding progress toward a more sustainable maritime industry.
Renewable energy integration
Renewable energy integration in the shore power market represents a pivotal step towards sustainable maritime operations. By harnessing sources like wind, solar, or tidal power, ports can reduce reliance on fossil fuels, mitigating environmental impact and cutting emissions. Shore power infrastructure enables vessels to connect to the electrical grid while docked, facilitating the seamless integration of renewable energy into maritime activities. This transition not only promotes cleaner air and water but also fosters innovation and resilience in the global shipping industry.
High upfront costs
In the market, high upfront costs pose a significant barrier to entry. Implementing shore power infrastructure requires substantial investment in specialized equipment such as shore connection systems, electrical infrastructure upgrades, and vessel modifications. These costs encompass not only the hardware but also engineering, permitting, and installation expenses. Additionally, the complexity of integrating shore power with existing port infrastructure further adds to the initial financial burden.
The COVID-19 pandemic significantly affected the shore power market, causing disruptions in both supply and demand. Travel restrictions and lockdown measures led to reduced maritime activities, resulting in decreased demand for shore power solutions. Delays in infrastructure projects and financial uncertainties also hampered investment in port electrification. However, the pandemic highlighted the importance of reducing emissions in the maritime sector, potentially driving long-term growth in the adoption of shore power technologies as part of sustainability efforts within the industry.
The cables and accessories segment is expected to be the largest during the forecast period
The cables and accessories is expected to be the largest during the forecast period. These components encompass a range of specialized cables, connectors, transformers, and distribution panels designed to handle high voltage power transfer. With a focus on durability, weather resistance, and compatibility with varying vessel types, these accessories facilitate seamless power delivery, minimizing downtime and optimizing energy efficiency for vessels relying on shore power connections.
The passenger ports segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The passenger ports segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period driven by environmental concerns and regulations to reduce emissions. Shore power, also known as cold ironing or Alternative Maritime Power (AMP), allows ships to connect to land-based electrical power while docked, eliminating the need to run their engines. This not only reduces air pollution but also noise levels in port areas. Major passenger ports worldwide are increasingly investing in shore power infrastructure to support sustainable maritime operations and enhance their environmental credentials.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. Shore power, also known as cold ironing or alternative maritime power (AMP), enables vessels to connect to the electrical grid while docked, reducing emissions from onboard generators. With a focus on sustainability and reducing air pollution in ports, governments and port authorities are incentivizing the implementation of shore power infrastructure, fostering market expansion across the continent.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period driven by the increasing adoption of clean energy solutions and stringent environmental regulations. The Asia Pacific shore power market encompasses various stakeholders, including port authorities, shipowners, technology providers, and government agencies. It involves the installation of shore power equipment such as connection points, transformers, and electrical infrastructure in ports, as well as the modification of ships to enable shore power compatibility.
Key players in the market
Some of the key players in Shore Power market include Siemens , Schneider Electric SE, ABB, Wartsila, Cavotec, ESL Power Systems, Inc., VINCI Energies SA, Cochran Marine LLC, Blueday Technology, SmartPlug System, Power Systems International, Igus Inc., Ensmart Power Ltd, Nidec Industrial Solutions and Hitachi Energy Ltd.
In May 2023, ABB signed an agreement with Finnish shipbuilder Meyer Turku to supply two new Finnish multipurpose patrol vessels with an integrated power and propulsion package, including two Azipod thrusters and an Onboard DC Grid(TM) electrical system.
In September 2022, Wartsila Corporation signed a contract to supply an integrated hybrid propulsion system for two new hybrid ro-ro vessels. The ships would be built at China Merchants Jinling Shipyard (Weihai) Co., Ltd. for the Swedish shipping company Stena RoRo.
In May 2022, Siemens announced the construction of two new SIHARBOR in Kiel, which will be Europe's largest shore-power connections and will be operating by the end of year 2023. These two shore power systems supply sustainable power through local power grid systems.