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市場調査レポート
商品コード
1489361
鉄道用電池の世界市場予測(~2030年): 部品別、電池タイプ別、車両別、用途別、地域別分析Train Battery Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Battery Type, Rolling Stock, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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鉄道用電池の世界市場予測(~2030年): 部品別、電池タイプ別、車両別、用途別、地域別分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、鉄道用電池の世界市場は2023年に6億1,050万米ドルを占め、2030年には10億1,280万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは7.5%です。
鉄道用電池は、機関車や列車に搭載され、従来の架線電化やディーゼル電力を補完または代替する電力貯蔵システムを指します。これらの電池は、制動時や外部電源から発生する電気エネルギーを貯蔵し、必要なときにそれを放出して列車の推進システムに電力を供給します。化石燃料への依存を減らし、エネルギー効率を高める鉄道用電池は、加速能力と回生ブレーキ能力を向上させ、全体的な性能と乗客の快適性を高めることができます。
米国エネルギー省によると、従来の旅客鉄道は、幅1メートル当たり1時間当たり、道路の2.83倍の乗客を運んでいます。
大量輸送に対する需要の高まり
交通渋滞の緩和、二酸化炭素排出量の削減、都市モビリティの向上を目的とした大量輸送構想では、電気鉄道への依存度が高まっています。鉄道用電池はこうした電気列車システムで極めて重要な役割を果たしており、特に電化インフラが限られている地域では、照明、換気、非常ブレーキなどの機能に補助電力を供給しています。さらに、持続可能性を重視する傾向が強まる中、政府や輸送は電池を動力源とする電気列車やハイブリッド列車への投資を進めており、市場の拡大をさらに後押ししています。
高い初期コスト
列車への電池・システムの導入には、電池の調達、既存の機関車システムとの統合、エンジニアリングの変更など、多額の初期費用がかかります。こうしたコストは、特に従来のディーゼル機関車や電気機関車と比較した場合、鉄道事業者が電池駆動列車への投資を躊躇させる要因となります。しかし、投資対効果がすぐに明らかにならないこともあり、利害関係者はこの技術の採用をさらに思いとどまる。
進む電池技術の進歩
エネルギー密度が高く寿命が長いリチウムイオン・電池の採用により、頻繁な充電を必要とせずに列車を長時間運行できるようになり、ダウンタイムが短縮されて運行効率が向上しています。電池管理システムと充電インフラの進歩により、急速充電機能が促進され、サービスの中断がさらに最小限に抑えられています。さらに、予知保全やリアルタイム・モニタリングなどのスマート機能の統合により、最適な性能と安全性が確保され、全体的な運用信頼性が向上しています。
限られたエネルギー密度
鉄道用電池のエネルギー密度が限られていることが、鉄道用電池市場に大きな課題をもたらしています。現在の電池技術では、鉄道用電池で高いエネルギー密度を達成することは依然として課題です。この限界は、列車が1回の充電で走行できる距離と列車の運行全体の効率に直接影響します。列車が運行するには、特に長距離を運行する場合には大量のエネルギーが必要であり、そのためには高いエネルギー密度が不可欠です。エネルギー密度が限られていると、完全な電気またはハイブリッド列車システムの導入の可能性が制限され、よりサステイナブル輸送ソリューションへの前進が妨げられます。
当初、広範な封鎖と規制により公共輸送の利用が大幅に減少し、運行する列車が減ったため、鉄道用電池の需要が一時的に減少しました。サプライチェーンの混乱も鉄道用電池の生産と流通を妨げ、状況をさらに悪化させました。しかし、各国が徐々に規制を緩和し、景気回復を促すためにインフラ・プロジェクトに投資し始めると、サステイナブル輸送ソリューションに再び注目が集まるようになりました。
予測期間中、圧力センサーセグメントが最大になる見込み
予測期間中、圧力センサーセグメントが最大となる見込み。圧力センサーは、電池・コンパートメント内の温度、液体レベル、圧力などのさまざまなパラメーターを監視する上で重要な役割を果たします。これらのパラメータの偏差や異常を正確に検出することで、圧力センサは事前予防的なメンテナンスを可能にし、潜在的な故障や事故を防止します。さらに、圧力センサーは電池の状態に関するリアルタイムのデータを提供することで、電池充電プロセスの最適化に貢献し、正確な制御と効率的なエネルギー管理を可能にします。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは客車セグメントです。
客車セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。世界の鉄道が電化とサステイナブル輸送にシフトする中、旅客用客車は従来のディーゼルエンジンへの依存を減らすため、電池技術を取り入れる傾向が強まっています。これらの電池は補助電源として機能し、照明、HVACシステム、車載電子機器などの機能を可能にすることで、エネルギー効率を最適化し、排出量を削減します。さらに、快適で技術的に進んだ乗客体験に対する需要の高まりが、鉄道用電池ソリューションの技術革新を促し、高性能で長寿命の電池の開発を促進しています。
各国政府が鉄道インフラの拡大と近代化に投資を拡大するにつれ、列車に電力を供給するためのエネルギー効率の高いソリューションに対する需要が高まり、鉄道用電池・システムの導入が促進されています。この地域のこれらの電池は補助電源として機能し、需要のピーク時や電化されていない地域でバックアップを記載しています。さらに、鉄道網の拡大により、中断のない運行を保証する信頼性の高いエネルギー貯蔵ソリューションが必要となり、地域全体の鉄道用電池市場に拍車をかけています。
自律走行列車技術の進歩に伴い、これらの列車に電力を供給するための信頼性が高く効率的なエネルギー貯蔵ソリューションに対する需要が高まっており、アジア太平洋は予測期間中、収益性の高い成長を維持すると予測されます。電池は自律走行列車の推進、ブレーキ、補助システムに必要な電力を供給する上で重要な役割を果たすため、この需要は鉄道用電池市場の地域拡大を後押しします。さらに、持続可能性と環境問題への関心が、電気とハイブリッド列車の採用を促進し、地域全体の鉄道用電池の需要をさらに押し上げています。
According to Stratistics MRC, the Global Train Battery Market is accounted for $610.5 million in 2023 and is expected to reach $1012.8 million by 2030 growing at a CAGR of 7.5% during the forecast period. A train battery refers to a power storage system installed in locomotives or trains to supplement or replace traditional overhead electrification or diesel power. These batteries store electrical energy generated during braking or from an external power source and release it to power the train's propulsion system when needed, reducing reliance on fossil fuels and enhancing energy efficiency, train batteries can improve acceleration and regenerative braking capabilities, enhancing overall performance and passenger comfort.
According to the US Department of Energy, a conventional passenger rail carries 2.83 times as many passengers per hour per meter width as a road.
Rising demand for mass transit
Mass transit initiatives, aimed at reducing traffic congestion, carbon emissions, and improving urban mobility, are increasingly relying on electric trains. Train batteries play a pivotal role in these electric train systems, providing auxiliary power for functions such as lighting, ventilation, and emergency braking, especially in regions where electrification infrastructure is limited. Moreover, with the growing emphasis on sustainability, governments and transit authorities are investing in electric and hybrid trains powered by batteries, further bolstering market expansion.
High initial costs
The installation of battery systems in trains involves substantial upfront expenses, including the procurement of batteries, integration with existing locomotive systems, and engineering modifications. These costs can deter rail operators from investing in battery-powered trains, especially when compared to traditional diesel or electric locomotives. However, the return on investment may not be immediately apparent, further dissuading stakeholders from adopting this technology.
Ongoing advancements in battery technology
The adoption of lithium-ion batteries, with their high energy density and longer lifespan, is enabling trains to operate for extended periods without the need for frequent recharging, thus reducing downtime and increasing operational efficiency. Advancements in battery management systems and charging infrastructure are facilitating rapid charging capabilities, further minimizing service disruptions. Moreover, the integration of smart features, such as predictive maintenance and real-time monitoring, ensures optimal performance and safety, enhancing overall operational reliability.
Limited energy density
Limited energy density in train batteries poses significant challenges for the Train Battery Market. With current battery technology, achieving high energy density in train batteries remains a challenge. This limitation directly impacts the distance trains can travel on a single charge and the overall efficiency of the train's operation. Trains require substantial amounts of energy to operate, especially over long distances, making high energy density crucial for their viability. Limited energy density restricts the potential for implementing fully electric or hybrid train systems, hindering progress toward more sustainable transportation solutions.
Initially, widespread lockdowns and restrictions led to a significant decrease in public transportation usage, causing a temporary decline in demand for train batteries as fewer trains were in operation. Supply chain disruptions also hindered the production and distribution of train batteries, further exacerbating the situation. However, as countries gradually eased restrictions and began investing in infrastructure projects to stimulate economic recovery, there emerged a renewed focus on sustainable transportation solutions.
The Pressure Sensors segment is expected to be the largest during the forecast period
Pressure Sensors segment is expected to be the largest during the forecast period. Pressure sensors play a crucial role in monitoring various parameters such as temperature, fluid levels, and pressure within the battery compartments. By accurately detecting any deviations or anomalies in these parameters, pressure sensors enable proactive maintenance and prevent potential failures or accidents. Moreover, pressure sensors contribute to optimizing battery charging processes by providing real-time data on the state of the battery, allowing for precise control and efficient energy management.
The Passenger Coaches segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Passenger Coaches segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. As railways worldwide shift towards electrification and sustainable transportation, passenger coaches are increasingly incorporating battery technology to reduce dependency on traditional diesel engines. These batteries serve as auxiliary power sources, enabling functions like lighting, HVAC systems, and onboard electronics, thereby optimizing energy efficiency and reducing emissions. Moreover, the growing demand for comfortable, technologically advanced passenger experiences drives innovation in train battery solutions, fostering the development of high-performance, longer-lasting batteries.
Asia Pacific region commanded the largest share of the market over the extrapolated period as governments invest more in expanding and modernizing railway infrastructure, there's a heightened demand for energy-efficient solutions to power trains, prompting the adoption of train battery systems. These batteries in the region act as auxiliary power sources, providing backup during peak demand periods or in areas without electrification. Moreover, the expansion of railway networks necessitates reliable energy storage solutions to ensure uninterrupted operations, thereby fueling the market for train batteries across the region.
As autonomous train technology advances, there is a growing demand for reliable and efficient energy storage solutions to power these trains, Asia Pacific region is projected to hold profitable growth over the forecasted period. This demand fuels the regional expansion of the train battery market, as batteries play a crucial role in providing the necessary power for propulsion, braking, and auxiliary systems in autonomous trains. Moreover, the focus on sustainability and environmental concerns drives the adoption of electric and hybrid trains, further boosting the demand for train batteries across the region.
Key players in the market
Some of the key players in Train Battery market include Altpro, Anhui Landun Photoelectron, Argenia Railway Technologies Inc, Beijing Railtechcn Technology, Frauscher Sensor Technology, Honeywell, Pintsch Tiefenbach, Shenzhen Javs Technology, Siemens and Western-Cullen-Hayes Inc.
In April 2023, EnerSys acquired Industrial Battery and Charger Services Limited (IBCS) based out in the UK to strengthen its motive power service offerings in the UK. The acquisition is a strategic maneuver by EnerSys aimed at broadening the scope of its motive power services and fortifying its position within the UK market.
In January 2023, EnerSys and Verkor SAS, a European battery technology company, initiated a non-binding Memorandum of Understanding to investigate establishing a lithium battery gigafactory in the US. This upcoming factory will provide a growth opportunity for both companies and allow EnerSys to optimize cell sizing in battery solutions for its customers.
In September 2022, Hitachi Rail unveiled a new battery hybrid train at the rail transport fair held in Berlin, Germany. This new battery hybrid train is developed to cut down carbon emissions and fuel usage by 50%. The train is capable of running completely under battery power from start to destination with a maximum speed of 160 km/hr.
In September 2022, Saft formed a supplier contract with Alstom to deliver MRX batteries for Grand Paris Express backup power applications. Saft has successfully delivered the initial ten battery systems intended for five trains, which are part of the overall requirement of up to 183 trains essential for the completion of three new lines (lines 15, 16, and 17) by 2030.
In March 2022, Exide Industries Ltd. entered a technological partnership with SVOLT Technology Ltd., China. The partnership will provide the necessary technology and know-how to establish India's lithium-ion battery production unit.