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市場調査レポート
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1489338

シミュレーター市場の2030年までの予測:タイプ別、プラットフォーム別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Simulators Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Platform, Technique, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
シミュレーター市場の2030年までの予測:タイプ別、プラットフォーム別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のシミュレーター市場は2023年に185億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 9.1%で成長し、2030年には340億米ドルに達すると予測されています。

シミュレーターは、システム、プロセス、現象の挙動をモデル化するコンピュータプログラムまたは装置です。シミュレーターは、現実世界の状況やシナリオを仮想環境で再現するように設計されており、ユーザーは実際のシステムに影響を与えることなく、シミュレートされたシステムと対話し、その反応を観察することができます。シミュレーターは、経済システム、交通パターン、気象条件、その他の現象をモデル化し、意思決定や計画を支援することができます。

Flight Globalが収集・入手したデータによると、現在世界中で約1,500の民間航空機シミュレーションシステムが稼動しており、その74%は固定ベースの飛行訓練機器です。

現実的な訓練ソリューションへの需要

市場では、超リアルな訓練ソリューションに対する需要が急増しています。この動向は、実世界のシナリオを忠実に模倣した没入型体験へのニーズが原動力となっています。航空、ヘルスケア、防衛、自動車などの業界は、こうした高度なシミュレーターに特に注目しています。リアルなシミュレーションは、リスクのない学習環境、シナリオに基づいた能力開発、意思決定能力の強化など、他に類を見ないトレーニング効果をもたらします。

入手可能なトレーニング教材が限られている

同市場は、包括的なトレーニング教材の入手手段が限られているという課題に直面しています。この不足は効果的なトレーニングプログラムの開発を妨げ、利用者のスキル向上を阻害します。不十分な教材は、学習成果にギャップをもたらし、シミュレーターを使用する個人の全体的な習熟度と即応性を低下させる。また、多様で最新のリソースの不足は、技術革新を制限し、シミュレーター訓練への先端技術の統合を妨げます。

技術の進歩

シミュレーター市場は、特にバーチャルリアリティ(VR)と人工知能(AI)の統合において、著しい技術進歩を目の当たりにしてきました。先進的なシミュレーターは現在、訓練や娯楽を目的として、超リアルな環境やインタラクティブなシナリオを提供しています。さらに、触覚フィードバック・システムの開発は、より没入的でリアルな感覚を生み出し、シミュレーターにおける仮想体験と現実体験の境界線をさらに曖昧にしています。

標準化の欠如

シミュレーター市場における標準化の欠如は、大きな課題となっています。確立された規範やガイドラインがなければ、異なるシミュレーターシステム間で互換性の問題が生じ、シームレスな統合やデータ共有の妨げとなります。このような統一性の欠如は、トレーニングや調査の取り組みを複雑にし、組織がカスタムソリューションに取り組む際の非効率とコスト増につながります。業務の合理化、相互運用性の向上、シミュレーター業界における技術革新の促進には、標準化の取り組みが不可欠です。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、製造やサプライチェーンに混乱が生じ、操業停止や制限によりシミュレーター市場に大きな影響を与えました。多くのプロジェクトが遅延またはキャンセルされ、需要の減少につながった。しかし、この危機は、仮想訓練や遠隔訓練ソリューションへのシフトという技術革新の原動力にもなった。世界がパンデミック後の現実に適応するにつれ、産業界が安全性と効率性を優先し、高度なシミュレーション技術と没入型訓練体験への投資を促進するため、シミュレーター市場は回復すると予想されます。

予測期間中、ドライビングシミュレーター分野が最大となる見込み

予測期間中、ドライビングシミュレーター分野が最大となる見込みです。これらのシミュレーターは、運転環境を忠実に再現し、ユーザーに没入体験と貴重な学習機会を提供します。シミュレーターは、運転者教育、商用車運転者向けの専門的なトレーニング、さらには本格的な運転体験を求める愛好家向けのゲームでも活用されています。技術の進歩に伴い、ドライビング・シミュレーターは進化を続け、よりリアルなシナリオを提供し、シミュレーター市場の成長と革新に大きく貢献しています。

予測期間中、海事セグメントが最も高いCAGRが見込まれる

予測期間中、最も高いCAGRが見込まれるのは海事セグメントです。これらのシミュレーターは、船舶の乗組員を訓練するための安全で費用対効果の高い方法を提供し、乗組員が航海、緊急手順、さまざまな船舶操作を練習できるようにします。忠実度の高いグラフィックやインタラクティブなシナリオなど、技術の進歩が市場拡大にさらに拍車をかけています。同市場の主要企業は技術革新を続け、海事訓練の効果と安全性を高める没入型体験を生み出しています。

最大のシェアを占める地域:

予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。自律走行車技術の成長に伴い、自動車シミュレーターの需要が増加しています。これらのシミュレーターは、自律走行アルゴリズム、ビークルダイナミクス、ヒューマンマシンインターフェースのテストと検証に使用されます。北米の防衛分野では、フライトシミュレーター、戦場シミュレーター、バーチャルリアリティ(VR)訓練システムなど、訓練目的のシミュレーターが広く使用されています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、全産業における需要の増加に牽引され、予測期間中最も高いCAGRを維持すると予測されます。自動車や製造業などの業界では、複雑な機械の操作や仮想プロトタイピングの実施、生産プロセス全体の効率と安全性の向上など、人材育成のためにシミュレーターを活用しています。同地域のゲーム・娯楽産業は、ゲーム機、仮想現実(VR)シミュレーター、テーマ別の娯楽体験など、シミュレーターの重要な市場となっています。

無料カスタマイズサービス:

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のシミュレーター市場:タイプ別

  • フルミッションフライトシミュレーター
  • 陸軍訓練シミュレーター
  • フルミッションブリッジシミュレーター
  • 固定基地シミュレーター
  • 航空管制シミュレーター
  • 運転シミュレーター
  • 船舶交通管制シミュレーター
  • 飛行訓練装置
  • フルフライトシミュレーター
  • その他のタイプ

第6章 世界のシミュレーター市場:プラットフォーム別

  • 地上
  • 海洋

第7章 世界のシミュレーター市場:技術別

  • ライブ、バーチャル、そして建設的(LVCシミュレーター)
  • 合成環境シミュレーター
  • ゲームシミュレーター

第8章 世界のシミュレーター市場:用途別

  • トレーニング
  • 設計開発
  • マーケティング販売
  • その他の用途

第9章 世界のシミュレーター市場:エンドユーザー別

  • 航空
  • 自動車
  • 海運
  • ヘルスケア
  • 防衛
  • 建設
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のシミュレーター市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • L3Harris Technologies
  • Lockheed Martin
  • Thales Group
  • Boeing Company
  • Textron Inc.
  • Raytheon Technologies Corporation
  • Rockwell Collins
  • Simoco Group
  • General Electric Company
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Haptic Technology Solutions
  • ABB
  • NVIDIA
  • Siemens
  • Ansys
  • BAE Systems Plc
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Simulator Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Simulator Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Simulator Market Outlook, By Full Mission Flight Simulators (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Simulator Market Outlook, By Land Force Training Simulators (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Simulator Market Outlook, By Full Mission Bridge Simulators (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Simulator Market Outlook, By Fixed Base Simulators (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Simulator Market Outlook, By Air Traffic Control Simulators (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Simulator Market Outlook, By Driving Simulators (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Simulator Market Outlook, By Vessel Traffic Control Simulators (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Simulator Market Outlook, By Flight Training Devices (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Simulator Market Outlook, By Full Flight Simulators (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Simulator Market Outlook, By Other Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Simulator Market Outlook, By Platform (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Simulator Market Outlook, By Air (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Simulator Market Outlook, By Land (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Simulator Market Outlook, By Maritime (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Simulator Market Outlook, By Technique (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Simulator Market Outlook, By Live, Virtual, and Constructive (LVC Simulator) (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Simulator Market Outlook, By Synthetic Environment Simulator (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Simulator Market Outlook, By Gaming Simulator (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Simulator Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Simulator Market Outlook, By Training (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Simulator Market Outlook, By Design & Development (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Simulator Market Outlook, By Marketing & Sales (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Simulator Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Simulator Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Simulator Market Outlook, By Aviation (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Simulator Market Outlook, By Automotive (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Simulator Market Outlook, By Maritime (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Simulator Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Simulator Market Outlook, By Defense (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Simulator Market Outlook, By Construction (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Simulator Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC26124

According to Stratistics MRC, the Global Simulator Market is accounted for $18.5 billion in 2023 and is expected to reach $34.0 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.1% during the forecast period. A simulator is a computer program or device that models the behavior of a system, process, or phenomenon. It is designed to replicate real-world conditions or scenarios in a virtual environment, allowing users to interact with the simulated system and observe its responses without affecting the actual system. Simulators can model economic systems, traffic patterns, weather conditions, and other phenomena to assist in decision-making and planning.

According to data gathered and sourced by Flight Global, there are currently about 1,500 commercial aircraft simulation systems in operation around the world, 74% of which are fixed-based flight training equipment.

Market Dynamics:

Driver:

Demand for realistic training solutions

The market is experiencing a significant demand surge for hyper-realistic training solutions. This trend is driven by the need for immersive experiences that closely mimic real-world scenarios. Industries such as aviation, healthcare, defense, and automotive are particularly focused on these advanced simulators. Realistic simulations offer unparalleled training benefits, including risk-free learning environments, scenario-based skill development, and enhanced decision-making capabilities.

Restraint:

Limited availability of training materials

The market faces challenges due to the limited availability of comprehensive training materials. This scarcity hampers the development of effective training programs and inhibits skill enhancement among users. Insufficient materials result in gaps in learning outcomes, reducing the overall proficiency and readiness of individuals using simulators. The lack of diverse and up-to-date resources also restricts innovation and impedes the integration of advanced technologies into simulator training.

Opportunity:

Technological advancements

The simulator market has witnessed significant technological advancements, particularly in the integration of virtual reality (VR) and artificial intelligence (AI). Advanced simulators now offer hyper-realistic environments and interactive scenarios for training and entertainment purposes. Additionally, developments in haptic feedback systems create more immersive and realistic sensations, further blurring the line between virtual and real-world experiences in simulators.

Threat:

Lack of standardization

The lack of standardization in the simulator market poses significant challenges. Without established norms or guidelines, compatibility issues arise between different simulator systems, hindering seamless integration and data sharing. This lack of uniformity complicates training and research efforts, leading to inefficiencies and increased costs as organizations grapple with custom solutions. Standardization efforts are crucial to streamline operations, improve interoperability, and foster innovation within the simulator industry.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the simulator market as lockdowns and restrictions disrupted manufacturing and supply chains. Many projects were delayed or canceled, leading to reduced demand. However, the crisis also drove innovation, with a shift towards virtual and remote training solutions. As the world adapts to a post-pandemic reality, the simulator market is expected to rebound as industries prioritize safety and efficiency, driving investment in advanced simulation technologies and immersive training experiences.

The driving simulators segment is expected to be the largest during the forecast period

The driving simulators segment is expected to be the largest during the forecast period. These simulators replicate driving environments with high fidelity, providing users with immersive experiences and valuable learning opportunities. They are utilized in driver education, professional training for commercial vehicle operators, and even in gaming for enthusiasts seeking authentic driving experiences. With advancements in technology, driving simulators continue to evolve, offering increasingly lifelike scenarios and contributing significantly to the broader simulator market's growth and innovation.

The maritime segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The maritime segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. These simulators offer a safe and cost-effective way to train ship crews, allowing them to practice navigation, emergency procedures, and various ship operations. Advancements in technology, such as high-fidelity graphics and interactive scenarios, have further fueled market expansion. Key players in this market continue to innovate, creating immersive experiences that enhance maritime training effectiveness and safety.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. With the growth of autonomous vehicle technology, there's an increasing demand for automotive simulators. These simulators are used for testing and validating autonomous driving algorithms, vehicle dynamics, and human-machine interfaces. The defense sector in North America extensively uses simulators for training purposes, including flight simulators, battlefield simulators, and virtual reality (VR) training systems.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period driven by increasing demand across industries. Industries such as automotive and manufacturing are utilizing simulators for training personnel in operating complex machinery, conducting virtual prototyping, and improving overall efficiency and safety in production processes. The gaming and entertainment industry in the region is a significant market for simulators, including gaming consoles, virtual reality (VR) simulators, and themed entertainment experiences.

Key players in the market

Some of the key players in Simulator market include L3Harris Technologies, Lockheed Martin, Thales Group, Boeing Company, Textron Inc., Raytheon Technologies Corporation, Rockwell Collins, Simoco Group, General Electric Company, Koninklijke Philips N.V., Haptic Technology Solutions, ABB, NVIDIA , Siemens, Ansys and BAE Systems Plc.

Key Developments:

In February 2023, BAE Systems and FSTC announced plans to design, build, and supply a world-leading simulation system for training Indian Defense Force pilots. The two companies are co-developing a twin-dome full-mission simulation system that uses realistic synthetic environments to allow pilots to train in virtual environments of the real world.

In May 2022, Atlantic Airways and Thales entered into an agreement for the acquisition of a fully equipped AW139 Reality H Level D Full Flight Simulator. Positioned in the Faroe Islands, strategically located in the North Atlantic, this simulator will serve as a central hub for advanced AW139 training, contributing to enhanced safety in global helicopter operations.

Types Covered:

  • Full Mission Flight Simulators
  • Land Force Training Simulators
  • Full Mission Bridge Simulators
  • Fixed Base Simulators
  • Air Traffic Control Simulators
  • Driving Simulators
  • Vessel Traffic Control Simulators
  • Flight Training Devices
  • Full Flight Simulators
  • Other Types

Platforms Covered:

  • Air
  • Land
  • Maritime

Techniques Covered:

  • Live, Virtual, and Constructive (LVC Simulator)
  • Synthetic Environment Simulator
  • Gaming Simulator

Applications Covered:

  • Training
  • Design & Development
  • Marketing & Sales
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Aviation
  • Automotive
  • Maritime
  • Healthcare
  • Defense
  • Construction
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Simulator Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Full Mission Flight Simulators
  • 5.3 Land Force Training Simulators
  • 5.4 Full Mission Bridge Simulators
  • 5.5 Fixed Base Simulators
  • 5.6 Air Traffic Control Simulators
  • 5.7 Driving Simulators
  • 5.8 Vessel Traffic Control Simulators
  • 5.9 Flight Training Devices
  • 5.10 Full Flight Simulators
  • 5.11 Other Types

6 Global Simulator Market, By Platform

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Air
  • 6.3 Land
  • 6.4 Maritime

7 Global Simulator Market, By Technique

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Live, Virtual, and Constructive (LVC Simulator)
  • 7.3 Synthetic Environment Simulator
  • 7.4 Gaming Simulator

8 Global Simulator Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Training
  • 8.3 Design & Development
  • 8.4 Marketing & Sales
  • 8.5 Other Applications

9 Global Simulator Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Aviation
  • 9.3 Automotive
  • 9.4 Maritime
  • 9.5 Healthcare
  • 9.6 Defense
  • 9.7 Construction
  • 9.8 Other End Users

10 Global Simulator Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 L3Harris Technologies
  • 12.2 Lockheed Martin
  • 12.3 Thales Group
  • 12.4 Boeing Company
  • 12.5 Textron Inc.
  • 12.6 Raytheon Technologies Corporation
  • 12.7 Rockwell Collins
  • 12.8 Simoco Group
  • 12.9 General Electric Company
  • 12.10 Koninklijke Philips N.V.
  • 12.11 Haptic Technology Solutions
  • 12.12 ABB
  • 12.12 NVIDIA
  • 12.14 Siemens
  • 12.15 Ansys
  • 12.16 BAE Systems Plc