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市場調査レポート
商品コード
1453951
電池用金属市場の2030年までの予測: タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Battery Metals Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Lithium, Nickel, Cobalt, Lead acid and Other Types), End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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電池用金属市場の2030年までの予測: タイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電池用金属市場は2023年に166億6,000万米ドルを占め、2030年には328億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは10.2%で成長する見込みです。
急速に発展している再生可能エネルギー貯蔵システムや電気自動車(EV)の分野では、電池用金属が不可欠な要素となっています。リチウム、コバルト、ニッケル、マンガンなどのこれらの金属は、電気自動車に電力を供給し、太陽光発電や風力発電のような再生可能エネルギー源からのエネルギーを貯蔵する二次電池の必須成分です。さらに、世界が炭素排出量の少ない未来に近づくにつれて、電池用金属の需要は増加しています。これらの金属の採掘と加工の結果、現在ではサプライチェーンにおける制限の可能性、倫理的な調達方法、環境への影響などが懸念されています。
国際電池協会によると、電気自動車とエネルギー貯蔵ソリューションに対する需要の増大により、電池用金属の持続可能な生産と責任ある調達が重視されるようになっています。
電気自動車(EV)の普及拡大
電池用金属市場を推進する主な要因の一つは、電気自動車(EV)の使用の増加です。自動車産業がより環境に優しく持続可能な交通手段へと移行した結果、ニッケル、コバルト、リチウムのような金属に主に依存するリチウムイオン電池の需要が顕著に増加しました。さらに、よりクリーンでエネルギー効率の高い車を求める消費者の嗜好の結果、自動車メーカーはEV生産に多額の投資を行っています。
サプライチェーンの弱点
電池用金属市場は、サプライチェーンの弱点によって制約を受けています。必要不可欠な金属の安定供給は、政情不安や貿易紛争が頻発する少数の戦略的に重要な地理的地域に生産が集中することによって危険にさらされています。加えて、地政学的不安、自然災害、または物流の困難はすべて、電池用金属の入手可能性とコストに影響するサプライチェーンの混乱を引き起こし、市場の拡大を妨げる可能性があります。
リサイクル技術への投資
リサイクル技術の進歩と資金調達は、電池用金属市場にとって大きな機会です。環境の持続可能性と循環経済に対する人々の意識が高まるにつれて、電池材料のリサイクルは人気を博しています。さらに、使用済み電池から金属を抽出し再利用するための実用的で安価な技術を開発することにより、業界は新たに開発された採掘事業への依存度を下げ、持続可能で環境に優しいサプライチェーンを構築することができます。
規制と環境問題
電池用金属業界は、採掘作業の環境的・倫理的意味合いに関する社会的監視の高まりによる脅威にさらされています。環境法の強化や倫理的調達のためのガイドラインの策定は、操業上の困難やコンプライアンス・コストの増加につながる可能性があります。さらに、こうしたリスクを軽減するためには、持続可能な採掘方法の実施や、変化する法的要件の遵守など、積極的な措置が必要です。
電池用金属市場では、COVID-19の流行がさまざまな影響を及ぼしています。電気自動車と再生可能エネルギー・プロジェクトの生産と需要の鈍化は、パンデミックの初期段階における操業停止、世界・サプライ・チェーンの混乱、経済活動の縮小に起因します。さらに、自動車部門における製造の遅れが、電池用金属の必要性に影響を与えました。しかしその後、グリーン復興プログラムが重視され、クリーン・エネルギー・プロジェクトに対する資金が増加しているため、需要が急増しています。
予測期間中、リチウム・セグメントが最大になると予想される
リチウムセグメントが最大のシェアを占めると予測されます。エネルギー貯蔵装置や電気自動車(EV)の市場を独占するリチウムイオン電池の正極は、リチウムに大きく依存しています。リチウムはエネルギー密度が高く軽量であるため、電気自動車、携帯電子機器、再生可能エネルギー貯蔵システムに不可欠な部品です。さらに、電気自動車の需要増と世界のクリーンなエネルギー源へのシフトのおかげで、リチウムは現在、電池金属市場をリードしています。
リチウムイオン(Li-ion)セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
電池用金属市場では、リチウムイオン(Li-ion)電池が最も高いCAGRを示しています。エネルギー貯蔵システム、家電製品、電気自動車など様々な用途において、リチウムイオン電池は現在推奨される選択肢となっています。鉛蓄電池、ニッケル水素電池(Ni-Mh)、ニッケルカドミウム電池(Ni-Cd)といった従来の電池技術に比べ、エネルギー密度が高く、サイクル寿命が長く、重量が軽いことが、人気が高まっている理由です。さらに、リチウムイオン電池の成長は、電気自動車へのシフトとポータブル電子機器のニーズの高まりによって大きく後押しされています。
特に中国を中心とするアジア太平洋が、電池用金属市場で最大のシェアを占めると予想されます。中国は、電気自動車(EV)、再生可能エネルギー、電池製造への多額の投資により、世界の電池金属市場における支配的なプレーヤーとなっています。さらに、この国が市場をリードしているのは、その積極的なクリーンエネルギー政策と電池金属の大消費国としての地位によるところが大きいです。中国は、原材料の採掘から電池の製造に至るまで、電池サプライチェーンの各段階に大きな影響を及ぼしており、アジア太平洋地域を電池金属市場力学の変化の中心に置いています。
電池用金属市場は、北米で最も高いCAGRで成長すると予想されます。この地域、特に米国とカナダでは、電気自動車(EV)と再生可能エネルギー・プロジェクトの採用が著しく進んでいます。クリーンエネルギー技術に対する奨励金、有利な政府政策、持続可能な慣行に対する一般市民の意識の高まりはすべて、北米の電池用金属需要を押し上げる一因となっています。さらに、北米は、電気自動車の人気の高まりとエネルギー貯蔵インフラを改善するための継続的な取り組みにより、電池金属産業において大きな成長の可能性があると位置づけられています。
According to Stratistics MRC, the Global Battery Metals Market is accounted for $16.66 billion in 2023 and is expected to reach $32.89 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.2% during the forecast period. A vital component of the quickly developing fields of renewable energy storage systems and electric vehicles (EVs) are battery metals. These metals, which are lithium, cobalt, nickel, and manganese, are essential components of rechargeable batteries, which power electric vehicles and store energy from renewable sources like solar and wind power. Moreover, battery metal demand has increased as the world moves closer to a future with lower carbon emissions. As a result of the mining and processing of these metals, there are now worries about possible limitations in the supply chain, ethical sourcing methods, and environmental effects.
According to the International Battery Association, the increasing demand for electric vehicles and energy storage solutions has led to a growing emphasis on the sustainable production and responsible sourcing of battery metals.
Growing uptake of electric vehicles (EVs)
One of the main factors propelling the market for battery metals is the increase in the use of electric vehicles (EVs). The automotive industry's transition to more ecologically friendly and sustainable modes of transportation has resulted in a notable increase in the demand for lithium-ion batteries, which are primarily dependent on metals like nickel, cobalt, and lithium. Furthermore, automakers are investing heavily in EV production as a result of consumer preferences for cleaner and more energy-efficient vehicles.
Supply chain weaknesses
The market for battery metals is constrained by weaknesses in the supply chain. The steady supply of essential metals is endangered by the concentration of production in a small number of strategically important geographic areas, which are frequently marked by political unrest or trade disputes. Additionally, geopolitical unrest, natural catastrophes, or logistical difficulties can all cause supply chain disruptions that affect the availability and cost of battery metals, impeding the market's expansion.
Investments in technologies for recycling
The advancement and funding of recycling technologies present a sizable opportunity for the battery metal market. Recycling battery materials has gained popularity as people become more conscious of environmental sustainability and the circular economy. Moreover, by developing practical and affordable techniques for extracting and repurposing metals from end-of-life batteries, the industry can become less dependent on newly developed mining operations and build a sustainable and eco-friendly supply chain.
Regulatory and environmental difficulties
The battery metals industry is under threat from growing public scrutiny regarding the environmental and ethical implications of mining operations. Tighter environmental laws and developing guidelines for ethical sourcing could result in increased operational difficulties and compliance costs. Furthermore, to lessen these risks, proactive steps are required, such as implementing sustainable mining practices and adhering to changing legal requirements.
On the market for battery metals, the COVID-19 pandemic has had a variety of effects. A slowdown in the production and demand for electric vehicles and renewable energy projects resulted from lockdowns, disruptions in global supply chains, and a reduction in economic activity during the early stages of the pandemic. Additionally, delays in manufacturing within the automotive sector affected the need for battery metals. But subsequently, there has been a surge in demand due to the emphasis on green recovery programs and growing funding for clean energy projects.
The Lithium segment is expected to be the largest during the forecast period
It is projected that the lithium segment will hold the largest share. The cathodes of lithium-ion batteries, which rule the market for energy storage devices and electric cars (EVs), depend heavily on lithium. Because of its high energy density and low weight, it is an essential component for electric vehicles, portable electronics, and renewable energy storage systems. Moreover, lithium is now leading the battery metals market thanks to the increase in demand for electric vehicles and the world's shift to cleaner energy sources.
The Lithium-ion (Li-ion) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the battery metals market, lithium-ion (Li-ion) batteries have demonstrated the highest CAGR. For a variety of uses, such as energy storage systems, consumer electronics, and electric cars, Li-ion batteries are now the recommended option. Their greater energy density, longer cycle life, and lighter weight when compared to more conventional battery technologies like lead-acid, nickel-metal hydride (Ni-Mh), and nickel-cadmium (Ni-Cd) are the reasons behind their growing popularity. Furthermore, Li-ion battery growth has been significantly fueled by the shift to electric vehicles and the rising need for portable electronics.
Asia-Pacific, with China in particular, is anticipated to hold the largest share of the market for battery metals. China's significant investments in electric vehicles (EVs), renewable energy, and battery manufacturing have made it a dominant player in the global battery metals market. Additionally, the nation leads the market largely because of its aggressive clean energy policies and its status as a large consumer of battery metals. China has a significant impact on every stage of the battery supply chain, from the extraction of raw materials to the manufacturing of batteries, which puts the Asia-Pacific area at the center of changes in the dynamics of the battery metals market.
The battery metal market is expected to grow at the highest CAGR in North America. The adoption of electric vehicles (EVs) and renewable energy projects have advanced significantly in the region, especially in the US and Canada. Incentives for clean energy technologies, favourable government policies, and rising public awareness of sustainable practices all play a part in driving up battery metal demand in North America. Moreover, North America is positioned to have significant growth potential in the battery metals industry due to the increasing popularity of electric vehicles and the ongoing efforts to improve energy storage infrastructure.
Key players in the market
Some of the key players in Battery Metals market include Glencore International AG, China Molybdenum Co., Ltd, American Battery Metals Corp, Sumitomo Metal Mining Co., Ltd., Gangfeng Lithium Co Ltd, Albemarle Corporation, SQM S.A., Umicore, LG Chem, BASF SE, Vale China Molybdenum Co., Ltd., Gan Feng Li Industrial Co., Ltd, Honjo Metal Co., Ltd. and Bolt Metals Corp.
In September 2023, Glencore enters offtake agreement with Tantalex Lithium. Tantalex Lithium Resources, a Canada-based exploration and development stage mining company, received and executed a term sheet from Glencore International AG for a marketing offtake agreement for the lithium to be produced from its Manono Lithium Tailings Project in the Democratic Republic of Congo (DRC).
In September 2023, American Battery Technology Co., a Reno, Nevada-based battery materials company commercializing both its primary minerals manufacturing and secondary minerals lithium-ion battery (LIB) recycling technologies, has received its $57 million contract award from the U.S. Department of Energy (DOE) for a multiyear project to design, construct and operate a commercial-scale lithium hydroxide manufacturing facility in Tonopah, Nevada.
In September 2023, Sumitomo Metal Mining and Nano One will partner via Collaboration Agreement. The Companies are pleased to announce that they have agreed to a strategic equity investment in Nano One by SMM of C$16,879,949.85 and to enter into a collaboration agreement under which the parties will work together to accelerate the commercial production of lithium iron phosphate ("LFP"), CAM and nickel-rich CAM chemistries, such as lithium nickel manganese cobalt oxide ("NMC").