市場調査レポート
商品コード
1446972
燃料噴射システムの2030年までの世界市場予測: 製品タイプ別、車両タイプ別、エンジンタイプ別、コンポーネント別、噴射方式別、エンドユーザー別、地域別分析Fuel Injection System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Vehicle Type, Engine Type, Component, Injection Schemes, End User and By Geography |
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燃料噴射システムの2030年までの世界市場予測: 製品タイプ別、車両タイプ別、エンジンタイプ別、コンポーネント別、噴射方式別、エンドユーザー別、地域別分析 |
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の燃料噴射システム市場は2023年に828億1,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 11.9%で成長し、2030年には1,819億米ドルに達すると予想されています。
燃料噴射システムは、燃焼室内に正確な量の燃料を最適なタイミングで供給するために内燃機関で使用される機構です。燃料を霧状にしてエンジンのシリンダーやインテーク・マニホールドに直接噴射することで、従来のキャブレターに取って代わる。この方法は、より正確な燃料供給を保証することで、燃料効率、エンジン性能、排出ガス制御を改善します。燃料噴射システムは、エンジンのタイプや用途に応じて、ポート燃料噴射、直接噴射、スロットルボディ噴射など、さまざまな技術を採用することができます。
自動車生産台数の増加
自動車メーカーは、世界中で増加する消費者の自動車需要を満たすために努力しており、エンジン性能、燃料効率、排ガス制御を向上させるために、高度な燃料噴射システムに依存しています。さらに、低燃費車志向の高まりと環境問題への関心の高まりが、より優れた燃焼制御と燃料消費量削減を実現する燃料噴射システムの採用を後押ししています。全体として、自動車生産の増加は、燃料噴射システム市場の成長を促進する主要な触媒として機能します。
高い初期コスト
燃料噴射システムは、その複雑な設計、高度な技術、精密工学のため、多くの場合、多額の初期投資を必要とします。この高い初期費用には、燃料噴射コンポーネントの購入費用だけでなく、設置費用、改造費用、既存のエンジン・システムの変更の可能性なども含まれます。さらに,特殊な装置,熟練した労働力,技術的な専門知識が必要であることも,燃料噴射システムの導入にかかる全体的なコストを押し上げる要因となっています。その結果、初期コストの高さが市場拡大に大きな影響を与える要因となっています。
エンジン技術の進歩
ターボチャージングや可変バルブタイミングなどのエンジンの進歩には、燃焼と性能を最適化するために正確な量の燃料を供給できる燃料噴射システムが必要です。さらに、小排気量の小型エンジンは、性能を犠牲にすることなく効率を最大化するために、燃料噴射システムに依存しています。ガソリン直接噴射(GDI)などの直接噴射技術は、燃料を燃焼室に直接供給して空気と燃料の混合気をより正確に制御することで、このバランスを達成する上で重要な役割を果たしています。
電気自動車の出現
電気自動車技術の進歩と普及に伴い、燃料噴射システムを搭載した従来の内燃エンジン車からの移行が進んでいます。さらに、電気自動車は、ガソリン車やディーゼル車に代わる、よりクリーンで持続可能な選択肢を消費者に提供し、運転コストの削減、環境負荷の低減、政府による優遇措置などのメリットをもたらしています。こうした要因が市場拡大の妨げとなっています。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行は、燃料噴射システム市場に大きな影響を与え、需要と供給の両方のダイナミクスを混乱させました。パンデミックの初期段階では、広範な封鎖と移動制限が行われ、世界中で自動車の生産と販売が急激に減少しました。その結果、自動車メーカーがウイルスの蔓延を緩和するために生産を縮小したり、操業を一時的に停止したりしたため、燃料噴射システムの需要が急減しました。さらに、世界のサプライチェーンの混乱と物流の課題は、燃料噴射システムメーカーにとって大きな障害となり、生産と流通の遅れにつながった。
予測期間中、ガソリン直接噴射セグメントが最大になる見込み
ガソリン直接噴射セグメントが最大のシェアを占めると推定されます。ガソリン直接噴射は、従来の燃料噴射システムと比較して、燃料効率、出力、排出ガス制御の改善など、いくつかの利点があります。燃焼室に直接燃料を噴射することで、GDIシステムはより優れた空燃比制御を実現し、より効率的な燃焼と燃料消費量の削減につながります。さらに、燃料供給を正確に制御することで、エンジン性能の最適化が可能になり、出力とトルクが向上します。
予測期間中、乗用車セグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。
乗用車セグメントは、予測期間中に有利な成長を遂げると予測されています。燃料噴射システムは、燃焼のために正確な量の燃料をエンジンシリンダーに供給する、最新の乗用車において重要な役割を果たしています。さらに、乗用車の燃料噴射システムは、燃費の向上、エンジン性能の最適化、排出ガスの低減に貢献し、規制要件やよりクリーンで効率的な自動車を求める消費者の嗜好に合致しています。
推定期間中、北米が最大の市場シェアを占めました。米国の環境保護庁(EPA)やカナダの同様の機関などの政府機関が課す厳しい排出ガス規制により、自動車メーカーは先進的な燃料噴射システムの採用を余儀なくされています。さらに、この地域の高い技術水準と低燃費車に対する消費者の需要が、燃料噴射システムの普及に寄与しています。
アジア太平洋地域は、急速な都市化と工業化により、予測期間中に有益な成長を遂げると予想されます。同地域では、可処分所得の増加と相まって中流階級の人口が拡大しており、低燃費技術を搭載した自動車に対する消費者の嗜好が高まっています。全体として、アジア太平洋地域は、規制上の義務付け、消費者の嗜好、業界力学の組み合わせによって、燃料噴射システムメーカーに有利な機会を提供しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Fuel Injection System Market is accounted for $82.81 billion in 2023 and is expected to reach $181.9 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.9% during the forecast period. A fuel injection system is a mechanism used in internal combustion engines to deliver precise amounts of fuel into the combustion chamber at optimal times. It replaces traditional carburettors by atomizing fuel and injecting it directly into the engine cylinders or intake manifold. This method improves fuel efficiency, engine performance, and emissions control by ensuring more accurate fuel delivery. Fuel injection systems can employ various technologies, such as port fuel injection, direct injection, or throttle body injection, depending on the engine type and application.
Rising vehicle production
As automotive manufacturers strive to meet increasing consumer demand for vehicles worldwide, they rely on advanced fuel injection systems to enhance engine performance, fuel efficiency, and emission control. Moreover, the growing preference for fuel-efficient vehicles, coupled with rising environmental concerns, propels the adoption of fuel injection systems that offer better combustion control and reduced fuel consumption. Overall, increasing vehicle production acts as a primary catalyst for propelling the growth of the fuel injection system market.
High initial cost
Fuel injection systems often require a larger upfront investment due to their complex design, advanced technology, and precision engineering. This higher initial cost encompasses not only the purchase of fuel injection components but also installation expenses, retrofitting costs, and potential modifications to existing engine systems. Additionally, the need for specialized equipment, skilled labor, and technical expertise further contributes to the overall cost of implementing fuel injection systems. As a result, high initial cost is a significant factor impacting market expansion.
Advancements in engine technology
Engine advancements, such as turbo charging and variable valve timing, require fuel injection systems capable of delivering precise amounts of fuel to optimize combustion and performance. Moreover, downsized engines with smaller displacements rely on fuel injection systems to maximize efficiency without sacrificing performance. Direct injection technologies, such as gasoline direct injection (GDI), play a crucial role in achieving this balance by delivering fuel directly into the combustion chamber for more precise control over the air-fuel mixture.
Emergence of electric vehicles
As electric vehicle technology advances and gains popularity, there is a growing shift away from traditional internal combustion engine vehicles equipped with fuel injection systems. Moreover, electric vehicles offer consumers a cleaner, more sustainable alternative to gasoline and diesel-powered vehicles, with benefits such as lower operating costs, reduced environmental impact, and government incentives. These factors hinder the market's expansion.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the fuel injection system market, disrupting both demand and supply dynamics. During the initial phases of the pandemic, widespread lockdowns and restrictions on movement led to a sharp decline in automotive production and sales worldwide. As a result, demand for fuel injection systems plummeted as automotive manufacturers' scaled back production or temporarily halted operations to mitigate the spread of the virus. Furthermore, disruptions in global supply chains and logistical challenges posed significant hurdles for fuel injection system manufacturers, leading to delays in production and distribution.
The gasoline direct injection segment is expected to be the largest during the forecast period
The gasoline direct injection segment is estimated to hold the largest share. Gasoline direct injection offers several advantages over traditional fuel injection systems, including improved fuel efficiency, power output, and emissions control. By injecting fuel directly into the combustion chamber, GDI systems achieve better air-fuel mixture control, leading to more efficient combustion and reduced fuel consumption. Additionally, the precise control of fuel delivery enables optimized engine performance, resulting in increased power output and torque.
The passenger cars segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The passenger cars segment is anticipated to have lucrative growth during the forecast period. Fuel injection systems play a crucial role in modern passenger cars, delivering precise amounts of fuel to the engine cylinders for combustion. Moreover, fuel injection systems in passenger cars contribute to improved fuel efficiency, optimized engine performance, and reduced emissions, aligning with regulatory requirements and consumer preferences for cleaner and more efficient vehicles.
North America commanded the largest market share during the extrapolated period. Stringent emissions regulations imposed by governmental bodies such as the Environmental Protection Agency (EPA) in the United States and similar agencies in Canada are compelling automotive manufacturers to adopt advanced fuel injection systems. Additionally, the region's high level of technological advancement and consumer demand for fuel-efficient vehicles contribute to the proliferation of fuel injection systems.
Asia Pacific is expected to witness profitable growth over the projection period, owing to rapid urbanization and industrialization. The expanding middle-class population in the region, coupled with rising disposable incomes, is driving consumer preferences towards vehicles equipped with fuel-efficient technologies. Overall, the Asia Pacific region presents lucrative opportunities for fuel injection system manufacturers, driven by a combination of regulatory mandates, consumer preferences, and industry dynamics.
Key players in the market
Some of the key players in the Fuel Injection System Market include Westport Innovations Inc., Robert Bosch GmbH, Standard Motor Products, Inc., Continental AG, Magneti Marelli S.p.A, ACDelco, Hitachi Automotive Systems Americas, Inc., Denso Corporation., Delphi Automotive LLP, HFE International, LLC, Holley Performance Products, Currawong Engineering Pty Ltd, Woodward, Inc., Wells Vehicle Electronics. and Sunnen Products Company.
In October 2023, Koito manufacturing co., ltd. and Denso Corporation announced they have begun collaboration to develop a system to improve the object recognition rate of vehicle image sensors by coordinating lamps and image sensors, with the aim of improving driving safety at night.
In Jan 2023, Continental and Ambarella announced partnership; the two companies will jointly develop scalable, end-to-end hardware and software solutions based on artificial intelligence (AI), for assisted and automated driving (AD), on the way to autonomous mobility.
In November 2022, IBM and Bosch announced the partnership on a strategic quantum computing engagement. Experts from both companies will work jointly to investigate and further develop potential applications of quantum computing in the field of material science.
In April 2022, Denso Corporation, a leading mobility supplier, and United Semiconductor Japan Co., Ltd. announced that the companies have agreed to collaborate on the production of power semiconductors at USJC's 300mm fab in order to serve the growing demand in the automotive market.