市場調査レポート
商品コード
1402025
アイウェア市場の2030年までの予測:製品別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Eyewear Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Distribution Channel, End User and by Geography |
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アイウェア市場の2030年までの予測:製品別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年12月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のアイウェア市場は2023年に1,654億9,000万米ドルを占め、2030年には2,873億2,000万米ドルに達し、CAGRは8.2%となると予測されています。
アイウェアは、機能的かつ装飾的な用途を持つ現代ファッションの一般的なアクセサリーです。視力を向上させるという主要機能とは別に、アイウェアは個人の好みや現在の動向を表す多種多様なデザインやスタイルに発展してきました。さらに、アイウェアは伝統的なフレームから最先端のスタイルへと進化し、自分を表現するユニークな方法となっています。有害な紫外線から目を守るアイウェアのひとつにサングラスがあり、どんな服装にも華やかさを与えてくれます。
ランセット・世界のヘルスによると、約4,330万人が失明し、そのうち2,390万人が女性であると予測されています。また、この業界は非常に細分化されており、国内外に多くの参入企業がいます。
目の健康への関心の高まり
視力矯正だけでなく、目の健康という観点から予防がますます重要になってきています。今日の環境のストレス要因から目を保護するため、消費者はアンチグレアコーティング、UVカット、ブルーライトフィルターなどの特殊機能を備えたアイウェアを探しています。さらに、目の健康への関心が高まっていることから、アイウェアのメーカーはウェルネスや医療的な要素をデザインに取り入れるようになり、消費者はアイウェアを総合的な健康関連アクセサリーとして捉えるようになっています。
高級アイウェアの高価格
高級アイウェアが高価なのは、洗練された材料を使い、精密に製造され、独創的なデザインが施されているからです。これらの特性は製品の品質を高めるが、市場のかなりの部分、特に視力保険に加入していない人々や、眼鏡の価格が大きな問題となっている地域の人々にとっては課題でもあります。さらに、このような経済的な障壁があるため、高級眼鏡の入手が制限され、市場への浸透が妨げられ、消費者層のかなりの部分が遠ざかってしまう可能性があります。
スマートアイウェアの技術統合
アイウェアの技術革新は、技術を取り入れることで大きく促進されます。フィットネス・トラッキング、拡大現実(AR)、デバイス接続などの機能により、スマートアイウェアは新しい市場を開拓し、技術に精通した顧客にアピールすることができます。さらに、最先端のスマートアイウェア製品の開発は、小型化とセンサー技術の継続的な発展によって可能となっています。
技術の急速な陳腐化
伝統的な眼鏡製品は、技術の急速な進歩による脅威にさらされています。スマートレンズ、拡大現実(AR)、仮想現実(VR)などの技術の進歩により、従来のアイウェアの中には時代遅れになるものもあります。さらに、技術動向を先取りし、変化する顧客の嗜好に対応して製品の提供を変更したいと考える企業は、研究開発に絶えず投資しなければならないです。
COVID-19の大流行は、サプライチェーン、製造、小売業務に大きな混乱を引き起こし、眼鏡市場に大きな影響を与えました。戸締まり、社会的遠ざけ策、経済の不確実性などの結果、アイウェアのようなファッション小物など非必需品に対する消費者の支出は減少しました。アイウェアのオンライン販売は、従来の実店舗の閉鎖や来店客の減少の結果、急増しました。さらに、衛生と健康が重視されるようになった結果、消費者の嗜好も変化し、より快適で保護性の高いアイウェアへと移行しました。
予測期間中はアイウェアセグメントが最大となる見込み
アイウェア市場の最大シェアはアイウェアセグメントになると予測されます。視力矯正の基本的かつ一般的な方法のひとつがアイウェアの使用であり、これにはファッションフレームと度付きアイウェアの両方が含まれます。その顧客層は多様で、近視、遠視、老眼など、さまざまな視力ニーズを持つ人々が含まれます。ファッション動向と視力矯正の必要性がアイウェア市場を牽引しており、多くの消費者はアイウェアをシックなアクセサリーと考えています。さらに、アイウェア市場でアイウェアが優位を保ち続けているのは、レンズ構成とフレーム設計の技術開拓によるところが大きく、快適性と審美性を向上させています。
ユニセックス分野は予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
予測期間中、ユニセックス分野は最も高いCAGRが見込まれます。ユニセックスの衣料品とアクセサリーは、包括的で性別に関係なく幅広い顧客にアピールできるため、ますます人気が高まっています。この分野は、アンドロジナスで性別にとらわれない衣服を重視する社会の動向の変化と一致しています。さらに、アパレルやアクセサリーなどのユニセックス製品において、ニュートラルなカラーパレットや汎用性の高いデザインを使用することで、消費者の柔軟性が高まり、市場の適応性が高まる。
アイウェアの世界市場シェアは北米が最も大きいと予測されます。この地域が圧倒的な地位を占める要因としては、確立された消費者基盤、目の健康に対する高い意識、アイウェア産業の存在など、さまざまな要素が挙げられます。さらに、北米の小売インフラは強力で、米国とカナダには有名なアイウェアブランドがあり、幅広い消費者の嗜好に対応しています。
世界のアイウェア市場において、アジア太平洋のCAGRが最も高いと予測されています。この背景には、富裕層人口の増加、ファッションとしてのアイウェアの動向、目の健康に対する意識の高まりなど、多くの要因があります。ライフスタイルの変化、都市化、可処分所得の増加により、中国、日本、インドなどの国々ではアイウェア製品に対する需要が増加しています。さらに、アジア太平洋は、そのダイナミックな市場環境からアイウェア産業の焦点となっており、今後も顕著な成長が見込まれています。
According to Stratistics MRC, the Global Eyewear Market is accounted for $165.49 billion in 2023 and is expected to reach $287.32 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.2% during the forecast period. Eyewear is a common accessory in modern fashion that has functional and decorative uses. Apart from their primary function of improving vision, eyeglasses have developed into a wide variety of designs and styles that represent personal preferences and current trends. Moreover, eyewear has evolved from traditional frames to cutting-edge styles to become a unique way to express oneself. One type of eyewear that protects eyes from damaging UV rays is sunglasses, which also give a glamorous touch to any outfit.
According to Lancet Global Health, it is projected that around 43.3 million people were blind, out of which 23.9 million were females. The industry is also highly fragmented with many local and international players.
Growing concern for eye health
Prevention is becoming more and more important in the context of eye health, not only in terms of vision correction. To protect their eyes from the stressors of today's environment, consumers are looking for eyewear with specific features like anti-glare coatings, UV protection, and blue light filtering. Moreover, due to the increased attention being paid to eye health, manufacturers of eyewear have begun to incorporate wellness and medical elements into their designs, which has helped consumers view eyewear as a comprehensive, health-related accessory.
High price for high-quality eyewear
High-end eyewear is expensive because it is made with sophisticated materials, is manufactured with great accuracy, and has creative designs. Although these attributes enhance the quality of the products, they also pose a challenge for a considerable portion of the market, especially those without vision insurance or in areas where the cost of eyewear is a major issue. Additionally, this financial barrier restricts the availability of high-end eyewear, which restricts market penetration and might keep out a sizable portion of the consumer base.
Smart eyewear's technological integration
Innovation in eyewear is greatly enhanced by the incorporation of technology. With features like fitness tracking, augmented reality (AR), and device connectivity, smart eyewear can open up new markets and appeal to tech-savvy customers. Furthermore, the development of state-of-the-art smart eyewear products is made possible by ongoing developments in miniaturization and sensor technologies.
Quick obsolescence of technology
Traditional eyewear products are under threat from the rapid advancement of technology. Certain types of traditional eyewear may become outdated due to technological advancements like smart lenses, augmented reality, and virtual reality. Moreover, businesses that want to stay ahead of technology trends and modify their product offerings in response to shifting customer preferences must make constant investments in research and development.
The COVID-19 pandemic has caused major disruptions in supply chains, manufacturing, and retail operations, which has had a significant impact on the eyewear market. Consumer spending on non-essential items, such as fashion accessories like eyewear, declined as a result of lockdowns, social distancing measures, and economic uncertainties. Online sales of eyewear have surged as a result of closures or decreased foot traffic at traditional brick-and-mortar stores. Additionally, consumer preferences also changed as a result of the increased emphasis on hygiene and health, moving toward more comfortable and protective eyewear.
The Spectacles segment is expected to be the largest during the forecast period
The eyewear market's largest share is predicted to go to the spectacles segment. One basic and popular method of correcting vision is the use of spectacles, which include both fashion frames and prescription glasses. Their customer base is diverse and includes people with myopia, hyperopia, and presbyopia, among others, with different vision needs. Fashion trends and the need for vision correction drive the market for spectacles, with many consumers considering eyewear to be a chic accessory. Furthermore, the continued dominance of spectacles in the eyewear market is largely due to technological developments in lens composition and frame design, which improve comfort and aesthetics.
The Unisex segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the course of the forecast period, the unisex segment is expected to have the highest CAGR. Unisex clothing and accessories are becoming more and more popular because they are inclusive and appeal to a wider range of customers, regardless of gender. This section is in line with the changing trends in society, which emphasize androgynous and gender-neutral clothing. Moreover, greater consumer flexibility and market adaptability are made possible by the use of neutral color palettes and versatile designs in unisex products, such as apparel and accessories.
It is projected that North America will hold the largest market share for eyewear worldwide. A number of elements contribute to the region's dominant market position, including a well-established consumer base, a high degree of awareness regarding eye health, and the presence of the eyewear industry. Additionally, North America's retail infrastructure is strong, with both the US and Canada housing well-known eyewear brands and serving a wide range of consumer preferences.
In terms of the global eyewear market, the Asia-Pacific region is projected to have the highest CAGR. A number of factors, including a sizable and growingly affluent population, a growing trend toward eyewear as a fashion statement, and increased awareness of eye health, are blamed for this. Due to shifting lifestyles, urbanization, and rising disposable incomes, countries like China, Japan, and India have seen a rise in the demand for eyewear products. Moreover, the Asia-Pacific region is a focal point for the eyewear industry due to its dynamic market conditions, and it is expected to continue seeing notable growth.
Some of the key players in Eyewear market include Essilor International S.A, Charmant Group, Fielmann AG, HOYA Corporation, Carl Zeiss AG, Burberry Group PLC, Cooper Companies, Inc., Alcon Laboratories Inc., Johnson & Johnson Services, Inc., Safilo Group S.p.A., Chemilens (CHEMIGLAS Corp.), Bausch Health Companies Inc., Marchon Eyewear, Inc., Valeant Pharmaceuticals International, Inc., De Rigo Vision S.p.A, Luxottica Group S.p.A, Marcolin S.p.A, Shanghai Conant Optics Co., Ltd, Zenni Optical, Inc. and Seiko Optical Products Co., Ltd.
In May 2023, EssilorLuxottica, a global leader in the design, manufacture and distribution of ophthalmic lenses, frames and sunglasses, and Chalhoub Group, signed a joint-venture for the development of direct eyewear retail in the GCC region. The agreement aims to shape the eyewear category and achieve new levels of customer service through combining EssilorLuxottica's eyewear expertise, technology, and brands, with Chalhoub Group's deep understanding of the region's consumers and delivery of unforgettable experiences.
In August 2022, Alcon, the global leader in eye care dedicated to helping people see brilliantly, and Aerie Pharmaceuticals, Inc., a pharmaceutical company focused on the discovery, development, manufacturing and commercialization of first-in-class ophthalmic therapies, today announced the companies have entered into a definitive merger agreement through which Alcon will acquire Aerie.
In July 2022, Carl Zeiss Meditec and Precise Bio, a regenerative medicine company advancing the use of bio-printed tissues and organs, announced today that the companies have entered into a partnership to develop and commercialize fabricated corneal tissue for transplants in patients that require endothelial keratoplasty and natural lenticule transplants for treating keratoconus and vision correction.