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市場調査レポート
商品コード
1401937
リテールクリニックの2030年市場予測:所有別、ロケーション別、用途別、地域別の世界分析Retail Clinics Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Ownership (Standalone, Hospital-owned, Investor-owned and Other Ownerships), Location (Retail Stores, Shopping Malls, Departmental Stores and Other Locations), Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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リテールクリニックの2030年市場予測:所有別、ロケーション別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年12月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、リテールクリニックの世界市場は2023年に30億6,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは10.67%で、2030年には34億2,000万米ドルに達すると予測されています。
リテールクリニックは、薬局、スーパーマーケット、大型店舗などの小売店内に設置され、基本的な医療サービスや治療を提供するヘルスケア施設です。これらのクリニックは、一般的で緊急性のない医療問題に対して、便利で利用しやすいヘルスケアサービスを提供するように設計されています。リテールクリニックには、ナースプラクティショナーや医師助手が常駐していることが多いです。これらのクリニックは、軽度の健康問題にのみ適しており、複雑で深刻な病状を扱う設備は整っていないです。
ヘルスケア情報管理システム学会(Healthcare Information and Management Systems Society)によると、現在、米国だけで2,000のリテールクリニックが営業しています。
便利なヘルスケアに対する消費者の需要の高まり
リテールクリニックは通常、薬局やスーパーマーケットなど、アクセスしやすい小売環境にあります。この近さにより、消費者にとってヘルスケアサービスがより便利になり、予約を取ったり、長距離を移動したりすることなく診察を受けることができます。また、営業時間の延長、ウォークイン予約、迅速な診療、日常的なケアサービスも提供しています。さらに、リテールクリニックは、軽度の健康問題や定期的な検診など、すぐに治療を受けたい消費者のニーズに対応することができ、成長を後押ししています。
限られたサービス範囲
リテールクリニックは通常、予防接種、軽度の疾病治療、予防ケアなど、基本的かつ日常的なヘルスケアサービスの提供に重点を置いています。複雑な健康問題や慢性疾患、緊急事態に対応する能力や専門知識はないです。このような制限は、より深刻な健康問題を抱える人々が、プライマリ・ケア提供者としてリテールクリニックを選ぶことを躊躇させる可能性があります。また、リテールクリニックが患者を惹きつけ、維持する能力にも影響します。
プライマリーケア提供者との協力関係の拡大
プライマリーケア提供者との連携は、患者のケアの継続性を高める。リテールクリニックは患者のカルテを共有することができ、リテールクリニックで提供されるケアが全体的なヘルスケアプランに沿ったものであることを保証します。プライマリー・ケア提供者と連携することで、リテールクリニックは予防ケア、慢性疾患管理、フォローアップ・ケアなど、より幅広いサービスを提供することができ、より多くの患者を惹きつけることができます。また、両者にとってメリットのある共生関係を築くことができ、最も重要なことは、患者のケアとヘルスケアサービスへのアクセスを向上させることです。
ケアの質に関する懸念
リテールクリニックが患者の主治医とは別に運営されることにより、ケアの格差が生じる。患者の病歴の徹底的な把握や慢性疾患の管理は、この連携不足によって妨げられる可能性があります。リテールクリニックで治療を受けた患者は、特に複雑な病状の場合、フォローアップや継続的な管理のためにどこに頼めばよいのか、正確にはわからないかもしれないです。不十分な診断能力、不適切な紹介、制限されたサービス提供、症例管理におけるフォローアップの難しさなどの要素が、この業界の拡大をさらに妨げています。
COVID-19は、リテールクリニック市場にとってキックスターターのようなものです。待ち時間が短縮され、アクセスが容易になり、患者にとってコストが下がることで、サービスに対する需要が高まった。リテールクリニックはコビドワクチンの投与に関与しています。また、公衆衛生の取り組みと協力し、検査やワクチン接種の取り組みに参加しています。リテールクリニックでは、パンデミックの間、慢性疾患の管理や予防ケアに重点を置くようになった。さらに、パンデミック期間中の経済の不確実性や経営上の課題は、一部のリテールクリニックの財務安定性に影響を与えました。
予測期間中、スタンドアローン部門が最大となる見込み
独立型セグメントは、費用対効果、利便性、アクセスのしやすさから、有利な成長を遂げると推定されます。独立型リテールクリニックは営業時間を延長し、患者に柔軟性を提供しています。利用しやすいヘルスケアサービスを提供することで、地域の健康に貢献しています。また、患者はいつ、どこで基本的なヘルスケアサービスを受けるかを自由に選択できるため、健康管理に対する自己管理意識が育まれます。これらの医療機関は、しばしば公衆衛生活動や産業保健サービスに従事しています。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは、ポイントオブケア診断分野です。
より良いヘルスケアインフラの存在、感染症患者の増加、高齢者人口の増加、高品質の診断検査が利用可能であることから、POCD分野は予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。POCDは様々な病状の迅速な診断を可能にし、医療従事者がタイムリーで適切な治療を開始できるようにします。POCDは患者の予後を改善し、効率を高め、診断へのアクセスを向上させるため、様々なヘルスケア現場において貴重なツールとなっています。
アジア太平洋地域は、人口の増加、病院の負担を軽減するための取り組みの増加、外来診療の重視の高まりにより、予測期間中、最大の市場シェアを占めると予測されています。さまざまなヘルスケアプロバイダーや小売チェーンが、アジア太平洋地域のリテールクリニック市場でプレゼンスを拡大しています。さらに、基本的なヘルスケアサービスの提供、特にサービスが行き届いていない地域における政府の奨励の高まりが、リテールクリニックの需要を加速させています。
疾病治療に伴う直接的・間接的な入院コストの削減、待ち時間の短縮、政府の積極的な支援などを目的とした予防医療が重視されるようになっているため、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されます。欧州のリテールクリニックは、多くの場合、有名な薬局や小売チェーンと関連しています。また、デジタルヘルス技術の統合は、欧州のヘルスケア事情における顕著な動向です。さらに、テクノロジーに精通した若年層や、外出先でのヘルスケアソリューションを求める個人の嗜好も、市場力学に寄与しています。
According to Stratistics MRC, the Global Retail Clinics Market is accounted for $3.06 billion in 2023 and is expected to reach $3.42 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.67% during the forecast period. Retail clinics are healthcare facilities located within retail outlets, such as pharmacies, supermarkets, or big-box stores, that offer basic medical services and treatments. These clinics are designed to provide convenient and accessible healthcare services for common, non-emergency medical issues. Retail clinics are often staffed by nurse practitioners or physician assistants. They are suitable only for minor health issue and are not equipped to handle complex or serious medical conditions.
According to the Healthcare Information and Management Systems Society, currently, 2,000 retail clinics are operating in the U.S. alone.
Increasing consumer demand for convenient healthcare
Retail clinics are typically located in easily accessible retail settings, such as pharmacies and supermarkets. This proximity makes healthcare services more convenient for consumers, allowing them to seek medical attention without having to schedule appointments or travel long distances. They also provide extended operating hours, walk-in appointments, quick turnaround timeand routine care services. Additionally, retail clinics can address the needs of individuals seeking immediate care for minor health issues or routine check-ups which boosts up their growth.
Limited scope of services
Retail clinics typically focus on providing basic and routine healthcare services, such as vaccinations, minor illness treatments, and preventive care. They don't have the capacity or expertise to address complex health issues, chronic diseases, or emergencies. This limitation can discourage individuals with more serious health concerns from choosing retail clinics as their primary care provider. It also affects the ability of retail clinics to attract and retain patients.
Growing collaborations with primary care providers
Collaboration with primary care providers facilitates better continuity of care for patients. Retail clinics can share patient records, ensuring that the care provided in the retail setting aligns with the overall healthcare plan. By working with primary care providers, retail clinics can offer a broader range of services, including preventive care, chronic disease management, and follow-up care, thereby attracting a larger patient population. It also creates a symbiotic relationship that benefits both parties and, most importantly, improves patient care and accessibility to healthcare services.
Quality of care concerns
Disparate care is caused by retail clinics operating apart from a patient's primary care physician. A thorough grasp of a patient's medical history and the management of chronic illnesses may be hampered by this lack of coordination. Patients who receive care in a retail clinic might not know exactly where to turn for follow-up or ongoing management, especially if they have more complicated medical conditions. The expansion of the industry is further hampered by elements including inadequate diagnostic capabilities, improper referrals, a restricted service offering, and follow-up difficulties in case management.
The COVID-19 is like a kick-starter for the retail clinics market. The shorter waiting times, easier access, and lower costs for patients resulted in higher demand for the service. Retail clinics have been involved in administering covidvaccines. They have also collaborated with public health initiatives, participating in testing and vaccination efforts.Retail clinics have seen an increased focus on chronic disease management and preventive care during the pandemic. Further, economic uncertainties and operational challenges during the pandemic affected the financial stability of some retail clinics.
The standalone segment is expected to be the largest during the forecast period
Thestandalone segment is estimated to have a lucrative growth, due to their cost effectiveness, convenience and accessibility. Standalone retail clinics operate with extended hours, providing flexibility to patients. They contribute to community health by providing accessible healthcare services. Also, patients have the freedom to choose when and where to receive basic healthcare services, fostering a sense of control over their health management. They often engage in public health initiatives and occupational health services.
The point of care diagnostics segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The point of care diagnostics segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the presence of better healthcare infrastructure, increasing cases of infectious diseases, a growing geriatric population base and availability of high-quality diagnostic tests. POCD allows for the quick diagnosis of various medical conditions, enabling healthcare providers to initiate timely and appropriate treatments. Its improved patient outcomes, enhanced efficiency, and increased access to diagnostics, making them a valuable tool in various healthcare settings.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the increasing population, increased efforts to reduce the burden on hospitals, and increasing emphasis on outpatient care.Various healthcare providers and retail chains have been expanding their presence in the Asia Pacific retail clinics market. Additionally, rising government encouragements in providing basic healthcare services, especially in underserved areas are accelerating the retail clinics demand.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the growing emphasis on preventive care aiming at the reduction of direct and indirect hospitalization costs associated with the treatment of diseases, reduction in waiting time, and active government support. Retail clinics in Europe are often associated with well-known pharmacy and retail chains. Also, the integration of digital health technologies is a notable trend in the European healthcare landscape. Further, the preferences of younger, tech-savvy populations, as well as individuals seeking on-the-go healthcare solutions, contribute to the market dynamics.
Some of the key players profiled in the Retail Clinics Market includeDoctors Care, Pristyn Care, CVS Healthcare, AtlantiCare, Aurora Quick Care, Care Today, Now Medical Centers, MedDirect, My Healthy Access, Walgreens Boots Alliance, The Kroger Co., RediClinic, Wellness Express, Target Brands Inc., NextCare Holdings, Concentra Inc, AstraZeneca, Rite Aid Corporation, Walmart and Bellin Health Systems.
In November 2023, AstraZeneca launched Evinova, set to be a leading provider of digital health solutions to better meet the needs of healthcare professionals, regulators and patients. It will provide established technology solutions to pharma, biotech and CROs to support clinical research globally.
In May2022, Healthcare provider Pristyn Care has launched a new initiative called 'CARES' program. Under this, the platform has listed its five guiding principles under 'CARES' program, reiterating its commitment to a patient-first approach with a primary focus on patient safety.
In April 2022, Walmart opened the first of five new doctor-staffed "Walmart Health" centers in Florida to expand low-cost healthcare services to tens of thousands of its customers.