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市場調査レポート
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1496032

リテールクリニック市場:2024年~2029年の予測

Retail Clinics Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
リテールクリニック市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年05月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

リテールクリニック市場は予測期間中にCAGR4.02%で成長し、2022年の46億4,600万米ドルから2029年には61億2,100万米ドルに達すると予測されます。

リテールクリニック市場は、市場だけでなく提供されるサービスの範囲においても大きな成長を遂げています。こうした小売環境は、糖尿病、喘息、アレルギー、関節炎、腎臓病、高血圧といった複数の慢性疾患の診断とケアにおいて重要な役割を果たしています。

非伝染性疾患(NCDs)は、年間4,100万人の死因となっており、世界全体の死因の74%を占めています。なかでも心血管系疾患が最も多く、年間1,790万人が死亡し、次いでがんが930万人、慢性呼吸器疾患が410万人、糖尿病が2022年には200万人となります。これらの数字は、状況の活力と、それに対応する健康設定の変更の必要性を示しています。

2022年には、米国だけでリテールクリニックの85%が、CVS、クローガー、ウォルグリーン、ウォルマートといった大規模小売チェーンに所有されており、システムの変化を示しています。ケアの継続性を促進するためには、リテールクリニックで管理される疾患の臨床プロトコルを電子カルテシステムに統合することが重要です。さらに、医療システムに所属するプライマリケア医への紹介を促進するために、確立されたプロセスを導入すべきです。

さらに、高齢者人口の増加と遠隔医療および診断ツールの進歩が市場の繁栄を可能にしています。

高齢者人口の増加が市場成長を促進すると予想されます。

近年、ほとんどの国で人口動態の変化が非常に大きくなっており、複数の健康要件や課題に直面しています。例えば日本では、総人口に占める高齢者人口の割合が徐々に増加しており、2020年には28.559%、2021年には28.855%、2022年には29.001%に達します。

人口の高齢化に伴い、慢性疾患も増加します。中低所得国(LMICs)では、非感染性疾患(NCDs)による死亡の75%が60歳以上の成人で発生しているため、診療所サービスを求める高齢者のニーズが高まっています。

さらに、増加する高齢者人口は、しばしば頻繁な診療を必要としており、リテールクリニックは便利で費用対効果の高い診療を提供することで、この需要に応えることができます。

高齢者人口が人口に占める割合は、2021年には17.694%、2022年には17.964%とOECD加盟国で増加しています。世界銀行の推計によると、2050年までに15億人が65歳以上の高齢者となります。業界の動向として、MinuteClinicのようなリテールクリニックをより高齢者に優しいものに適応させ、高齢者に効果的にサービスを提供する機能を強化する動きが高まっています。

小売クリニックのポイントオブケア診断への応用は拡大が予測される

高齢化社会とPOC(ポイント・オブ・ケア)診断が迅速な結果をもたらすことから、これらの検査に対する需要が高まると予想されます。さらに、モバイル診断機器の汎用性の向上が、中所得国におけるポイントオブケア検査の成長を促進する主な要因となっています。さらに、この市場の拡大を後押しする重要な動向は、公的機関や民間団体からの資金提供の増加です。例えば、2022年9月、ユニタイドは最先端の診断技術の採用を急ぐために3,000万米ドルを投資すると表明しており、これによりスクリーニングの取り組みが改善され、ヘルスケアシステムの低レベルでの検査の利用可能性が高まるであろう。

さらに、糖尿病の有病率は世界的に増加しており、他の多くの健康被害を併発する主な原因となっているため、一般の人々に深刻な健康リスクをもたらしています。世界保健機関(WHO)は、世界で4億2,200万人が糖尿病に罹患しており、この病気が年間150万人の死亡を直接引き起こしていると推定しています。高所得国に比べ、中低所得国では糖尿病の有病率が急速に上昇しています。糖尿病の主な原因は、修正可能な代謝、環境、行動因子であることが明らかになっています。このため、ポイントオブケア検査、早期スクリーニング、十分な啓発、医療介入に対する需要が高まっています。

さらに、患者の診察時に迅速な結果を提供し、患者の受診回数を最小限に抑え、血糖コントロールを改善することを目的としたポイントオブケア診断は、糖尿病の管理に有益です。さらに、糖尿病患者の臨床転帰と生活の質を高めることを目的としたポイントオブケア検査(POCT)は、プライマリケアにおいてますます普及しています。

有力企業による提携、パートナーシップ、合併・買収(M&A)を含む戦略的イニシアチブの高さも市場の特徴です。例えば、Werfen社は2023年3月にImmucor, Inc.を買収し、特殊診断薬市場で大きな足場を築いた。この買収額は20億米ドルでした。

さらに、シーメンスヘルスケアGmbHとユニラボは2023年5月に2億米ドル以上の提携を結びました。この契約の一環として、ユニラボは400台の検査分析装置を購入し、患者ケアのためのインフラをアップグレードしました。

さらに、インド初のポイントオブケア診断会社であるルミラデックス・ヘルスケア・プライベート・リミテッドは、超高感度C反応性蛋白(CRP)ポイントオブケア抗原検査を2022年11月にデビューさせると発表しました。様々な臨床場面で、ポイントオブケアCRP検査は、抗生物質耐性を助長する抗生物質の過剰処方を減らすために使用できます。CRP検査は、1キログラムをわずかに超える軽量のルミラデックス・プラットフォーム上で、少量の指刺し血液サンプルを用いて4分で実施できます。

市場は北米地域で成長すると予測されています。

米国の市場は、ヘルスケアシステムの充実、感染症患者の増加、高齢化、簡単に入手できる高品質な診断検査などの結果として拡大しています。さらに、米国では高齢者の数が急速に増加しています。例えば、America's Health Ranking(United Health Foundation)によると、米国では65歳以上の人口比率が2021年の16.8%から2022年には17.3%に増加します。

また、高齢になると糖尿病や肥満など、さまざまな病気の発症リスクが飛躍的に高まる。感染症のリスクも、こうした状況によって著しく高まる。高齢者は、糖尿病、がん、心臓病、肥満、神経障害、肥満など、さまざまな病気にかかりやすいです。

さらに、心臓病などの慢性疾患は、個人、家族、ヘルスケアシステム、医療提供者に大きな負担を強いる死亡の主な原因となっています。疾病対策予防センター(Centers for Disease Control and Prevention)によると、2022年には成人の4.9%が冠動脈性心疾患の診断を受けたことがあります。このことは、循環器学に関連する問題に対する治療薬の利用が増加しているため、調査期間中に市場が成長する可能性があることを示唆しています。

さらに、国際的なプレーヤーによる市場への進出が、同国のリテールクリニック需要をさらに押し上げると予想されます。例えば、Walmartは、2022年4月にフロリダ州に医師を常駐させた5つの新しい「Walmart Health」センターのうち最初のセンターを開設し、数万人の顧客に低コストのヘルスケアサービスを拡大しました。ウォルマート・ヘルスは、コリンズ・ロード・スーパーセンターに隣接する7075コリンズ・ロードのジャクソンビル店を皮切りに、フロリダ市場に参入します。フロリダでは、ジャクソンビル、オーランド、タンパ地域に少なくともあと4店舗がオープンする予定です。

さらに、CVSヘルスは2022年5月にCVSヘルス・バーチャル・プライマリ・ケアを導入しました。これは、1つのオンライン・プラットフォームからアクセスできる全く新しいバーチャル・ケア・オプションです。このサービスを通じて、患者はCVSヘルスが提供する臨床知識、データ、サービスにアクセスすることができ、より連携した患者中心のヘルスケア環境を手に入れることができます。

主な市場開拓:

  • 2022年10月、インドの大手診断ラボの1つであるGenes2Me Pvt. Ltd.は、1-8検体用のRapi-Q-Point of Care RTPCRソリューションの導入を発表しました。強力なソフトウェア解析機能により、このCE-IVDマークを取得したPOCソリューションは、卓越した性能、優れた感度、安定した検出を提供します。Rapi-Q POC RTPCRは、厳しい品質チェックを経てICMRの承認を受けています。この軽量、ポータブル、コンパクトなシステムは、1回のランで最大8検体を処理できます。Rapi-Qは、感染性結核、HIV、HCV、HBV、熱帯熱、呼吸器疾患など、幅広い疾患を同定することができます。

主要プレーヤー

  • Walgreen Co.は、Walgreensブランドで事業を展開するリテールクリニック市場の有力プレーヤーです。同社は、小売店舗内にあるクリニックを通じて、利用しやすいヘルスケアサービスを提供しています。ウォルグリーンは米国全土に広く展開し、一般的な病気や予防医療に便利なヘルスケア・ソリューションを提供しています。
  • Walmart Inc.は、その広範な小売店舗網を活用し、リテールクリニック分野で重要な競争相手としての地位を確立しています。ウォルマート・ヘルスという旗印の下、同社は、健康診断、スクリーニング、ウェルネス・プログラムなどのプライマリー・ケア・サービスを手ごろな価格で提供しています。
  • ライトエイドは有名な薬局チェーンで、レディクリニックとナウクリニックのブランドでリテールクリニック市場に進出しています。これらのクリニックは、消費者の進化するニーズに応えるため、予防接種、健康診断、バーチャル相談など、様々なヘルスケアサービスを提供しています。ライトエイドは、小売店舗内にクリニックを戦略的に配置することで、迅速な診察を求める顧客の利便性を高めると同時に、店舗への来店を促進しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 リテールクリニック市場:所有別

  • イントロダクション
  • 小売り
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 病院
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 リテールクリニック市場:用途別

  • イントロダクション
  • 臨床化学と免疫測定
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 予防接種
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ポイントオブケア診断
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 リテールクリニック市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • モール
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 病院
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 リテールクリニック市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 所有別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 所有別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 所有別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 所有別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 所有別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Walgreen Co.,(Walgreens Boots Alliance, Inc.)
  • Walmart Inc.
  • Rite Aid Corp.
  • NextCare
  • Bellin Health Systems
  • Sutter Health
  • The Kroger Co.
  • CVS Health
  • MedExpress(Optum)
  • Concentra, Inc.
目次
Product Code: KSI061615711

The retail clinics market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.02% over the forecast period to reach US$6.121 billion by 2029, increasing from US$4.646 billion in 2022.

The retail clinics market is experiencing significant growth not just in the market but also in the scope of services delivered. Such retail settings play a significant role in the diagnosis and care of multiple chronic diseases, such as diabetes, asthma, allergies, arthritis, kidney disease, and hypertension.

Noncommunicable diseases (NCDs) cause the deaths of 41 million people annually, accounting for 74% of all global deaths. Among these, cardiovascular diseases account for most deaths, with 17.9 million people annually, followed by cancers at 9.3 million, chronic respiratory diseases accounts for 4.1 million deaths, and diabetes 2.0 million in 2022. These figures show the vitality of the situation and the corresponding need for the changes in health setup.

In 2022, 85% of retail clinics were owned by large retail chains like CVS, Kroger, Walgreens, and Walmart, 2022, in the US alone, showing that change in the system. To promote continuity of care, it is important to integrate clinical protocols for conditions managed at retail clinics into electronic health record systems. Additionally, established processes should be implemented to facilitate referrals to primary care physicians affiliated with the health system.

Further, the growing elderly population and advancements in telemedicine and diagnostic tools allow the market to flourish.

Growing geriatric population anticipated to propel market growth.

In recent years, the change in the demography of the country has been very significant in most countries, and they are facing multiple health requirements and challenges., such as For example, Japan where the proportion of Japan's elderly population, representing a percentage of the total population, witnessed a gradual increase, reaching 28.559% in 2020, 28.855% in 2021, and 29.001% in 2022., with urban areas hosting approximately 92% of the total population ., Hence, there is a heightened demand for senior care infrastructure.

As populations age, chronic diseases will also increase. The need for elderly individuals seeking clinic services has increased as in low- and middle-income countries (LMICs), 75 percent of deaths from noncommunicable diseases (NCDs) occur among adults over 60.

Further, the growing elderly population often requires frequent medical attention and retail clinics can cater to this demand by providing convenient and cost-effective care.

The Elderly population total percentage of the population was 17.694% in 2021 and increased to 17.964% in 2022 in OECD countries. As estimated by the World Bank, by 2050, 1.5 billion people will be 65 and older. A growing industry trend is the adaptation of retail clinics like MinuteClinic to be more age-friendly, enhancing their capabilities to effectively serve older adults.

The retail clinic's application in point of care diagnostics is projected to grow

The aging population and point-of-care (POC) diagnostics' ability to produce fast results are expected to drive up demand for these tests. Furthermore, the increasing versatility of mobile diagnostic devices is a primary factor propelling the growth of point-of-care testing in middle-income countries. Furthermore, a significant trend propelling the market expansion of this market is an increase in funding from public and private entities. For instance, in September 2022, Unitaid stated to invest US$30 million to hasten the adoption of cutting-edge diagnostic technologies, which would improve screening efforts and increase the availability of testing at lower levels of the healthcare system

Moreover, the prevalence of diabetes is increasing worldwide, and it poses serious health risks to the general public as it is a major cause of many other comorbid health consequences. The World Health Organization (WHO) estimates that 422 million people worldwide have diabetes and that the illness directly causes 1.5 million deaths per year Compared to high-income countries, the prevalence of diabetes has been rising faster in low- and middle-income nations. The primary causes of diabetes have been identified as modifiable metabolic, environmental, and behavioral factors. This has led to an increased demand for point-of-care testing, early screening, sufficient awareness, and health care intervention.

Further, point-of-care diagnostics, which aims to provide quick results during patient consultation to minimize the number of patient visits and improve glycemic control, is beneficial for managing diabetes. Furthermore, point-of-care testing (POCT), which is intended to enhance clinical outcomes and the quality of life for diabetics, is becoming increasingly popular in primary care.

High levels of strategic initiatives, including alliances, partnerships, and mergers and acquisitions (M&A) by dominant firms, are another market feature. For instance, Werfen purchased Immucor, Inc. in March 2023 to forge a significant foothold in the specialized diagnostics market. The transaction was worth two billion dollars.

Moreover, Siemens Healthcare GmbH and Unilabs entered into a partnership in May 2023 with a value of more than $200 million. As part of the agreement, Unilabs purchased 400 laboratory analyzers to upgrade the infrastructure for patient care.

Additionally, LumiraDx Healthcare Private Limited, the first point-of-care diagnostics company in India, has announced that its ultrasensitive C-Reactive Protein (CRP) point-of-care antigen test will debut in November 2022. In a variety of clinical contexts, the point-of-care CRP test can be employed to lessen the overprescription of antibiotics, which contributes to antibiotic resistance. The CRP test can be performed on the lightweight, slightly over a kilogram LumiraDx platform in four minutes using a small finger prick blood sample.

The market is projected to grow in the North American region.

The market in the United States is expanding as a result of an enhanced healthcare system, an increase in cases of infectious diseases, an aging population, and easily available, high-quality diagnostic tests. Furthermore, the number of elderly people in the US is rising quickly. For instance, according to America's Health Ranking (United Health Foundation), the percentage of the population aged 65 and older increased from 16.8% in 2021 to 17.3% in 2022 in the United States.

In addition, as people age, their risk of developing a number of diseases, including diabetes and obesity, rises dramatically. Infectious disease risk is also significantly increased by these circumstances. The elderly are susceptible to a wide range of diseases, such as diabetes, cancer, heart disease, obesity, neurological disorders, and obesity.

Furthermore, chronic illnesses like heart disease are a major cause of mortality that place a heavy burden on individuals, families, healthcare systems, and providers. As per the Centers for of Disease Control and Prevention, in 2022, 4.9% of adults had ever received a coronary heart disease diagnosis. This suggests that the market could experience growth during the studied period due to the rising utilization of therapeutics for issues related to cardiology.

In addition, expansion ventures by international players into the market are further expected to boost the retail clinics demand in the country. For instance, Walmart expanded its low-cost healthcare services to tens of thousands of its customers by opening the first of five new "Walmart Health" centers with doctor staff in Florida in April 2022. Walmart Health is entering the Florida market with these openings, starting with the new Jacksonville location at 7075 Collins Road, which is next to the Collins Road Supercenter. There will be at least four more Florida locations opening in the Jacksonville, Orlando, and Tampa regions.

Moreover, CVS Health introduced CVS Health Virtual Primary Care in May 2022. This is a brand-new virtual care option that can be accessed via one online platform. Through this offering, patients would have access to clinical knowledge, data, and services from CVS Health in a more coordinated, patient-centered healthcare environment

Key Market Developments:

  • October 2022, Genes2Me Pvt. Ltd., one of India's leading diagnostic laboratories, announced the introduction of its Rapi-Q- Point of Care RTPCR solution for 1-8 samples, which is simple to use and provides results in less than 45 minutes. Because of its strong software analysis function, this CE-IVD marked POC solution provides outstanding performance, excellent sensitivity, and stable detection. The Rapi-Q point of care RTPCR has been approved by the ICMR after undergoing stringent quality checks. This lightweight, portable, and compact system can process up to eight samples in a single run. Rapi-Q can identify a wide range of diseases, including infectious tuberculosis, HIV, HCV, and HBV, tropical fever, and respiratory disorders.

Key Players:

  • Walgreen Co. is a prominent player in the retail clinics market, operating under the Walgreens brand. It offers accessible healthcare services through its clinics located within its retail stores. With a widespread presence across the United States, Walgreens provides convenient healthcare solutions for common ailments and preventive care. Its integrated approach combining pharmacy services and healthcare clinics makes it a go-to destination for many consumers seeking convenient medical assistance.
  • Walmart Inc. has established itself as a significant contender in the retail clinics sector, leveraging its extensive network of retail outlets. Operating under the Walmart Health banner, the company provides a range of primary care services, including check-ups, screenings, and wellness programs, at affordable prices. By integrating healthcare services into its supercenters, Walmart aims to improve access to medical care for underserved communities while capitalizing on its existing customer base.
  • Rite Aid Corp. is a well-known pharmacy chain that has ventured into the retail clinics market with its RediClinic and NowClinic brands. These clinics offer a variety of healthcare services, including vaccinations, physical exams, and virtual consultations, to cater to the evolving needs of consumers. Rite Aid's strategic placement of clinics within its retail locations enhances convenience for customers seeking quick medical attention while also driving foot traffic to its stores.

Segmentation:

By Ownership

  • Retail
  • Hospital
  • Others

By Application

  • Clinical Chemistry and Immunoassay
  • Vaccination
  • Point Of Care Diagnostics
  • Others

By End-User

  • Store
  • Mall
  • Hospitals
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. RETAIL CLINICS MARKET BY OWNERSHIP

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Retail
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Hospital
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Others
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. RETAIL CLINICS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Clinical Chemistry and Immunoassay
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Vaccination
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Point Of Care Diagnostics
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. RETAIL CLINICS MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Store
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Mall
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Hospitals
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Others
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness

8. RETAIL CLINICS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Ownership
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Ownership
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Ownership
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Ownership
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Ownership
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Indonesia
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Others
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Walgreen Co., (Walgreens Boots Alliance, Inc.)
  • 10.2. Walmart Inc.
  • 10.3. Rite Aid Corp.
  • 10.4. NextCare
  • 10.5. Bellin Health Systems
  • 10.6. Sutter Health
  • 10.7. The Kroger Co.
  • 10.8. CVS Health
  • 10.9. MedExpress (Optum)
  • 10.10. Concentra, Inc.