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市場調査レポート
商品コード
1401879
レストラン向けデリバリーロボットの2030年までの市場予測:積載量、コンポーネント、車輪数、制限速度、エンドユーザー、地域別の世界分析Restaurant Delivery Robot Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Load Carrying Capacity (Up to 10 Kg, More than 10 Kg Up to 50 Kg and More than 50 Kg), Component, Number of Wheels, Speed Limit, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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レストラン向けデリバリーロボットの2030年までの市場予測:積載量、コンポーネント、車輪数、制限速度、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年12月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のレストラン向けデリバリーロボット市場は2023年に145億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは26.1%で成長し、2030年には735億米ドルに達すると予測されています。
完全自律型または部分自律型のロボットは、レストランからの注文を消費者の場所に届けるために使用されます。これらのロボットは、自動化とロボットを利用して顧客体験を向上させ、配送プロセスを迅速化するという、外食産業における拡大する動きの一部です。最先端のセンサー、カメラ、LiDAR、GPS、マッピング技術の助けを借りて、これらのロボットは歩道、道路、歩行者天国を自力で移動し、目的地に到着することができます。
eコマース財団によると、北米は世界で最もソーシャルネットワークの普及率が高く、eコマース産業を牽引しています。人件費の削減はもちろんだが、宅配ロボットを導入することで、接客業はソーシャル・ネットワーク上で人気を獲得し、RevPARの向上に貢献します。
非接触型デリバリーへの需要の高まり
特にCOVID-19の流行の最中やその後に、非接触型デリバリーへの要望が高まったため、レストラン向けデリバリーロボットの導入が増加しました。顧客は、テイクアウトの注文時を含め、すべてのやり取りにおいて清潔さと安全性をより優先しているため、デリバリーロボットは、レストランがこの非接触型デリバリーサービスの需要に対応するための実用的な方法です。さらに、レストランのデリバリーロボットの需要は、より安全な選択肢を求める消費者が、ロボットによる非接触型デリバリーの利便性に惹かれていることが背景にあります。
圧倒的なインフラと法外なコスト
電力の貯蔵と消費は自律型配送にいくつかの障害をもたらし、自律型商品の技術的・運用的能力の進歩を妨げると予想されます。さらに、あらゆる製品の採用には操作上の困難や複雑さが伴う。その結果、企業プロセスには人的交流が不可欠であり、数カ国で続く紛争や世界経済発展の鈍化により物流インフラの拡大が減速しているため、企業は事業を継続するために経費削減を迫られており、これが業界の拡大を妨げています。
都市化と配送需要の増加
都市部では、交通渋滞や、混雑した歩行者の多い道路を通り抜けるのに苦労するなど、ラスト・マイル・デリバリーの問題が頻繁に発生します。レストラン・デリバリーロボットは、都市環境を巧みに操ることで、こうした問題を解決し、より効率的に配達の要望に応えることができます。ロボットが都市を横断できることで、レストランの配達範囲が広がり、通常の配達方法では困難な場所にも配達できるため、ロボットを利用するレストランの潜在的な消費者層が拡大します。これらのロボットは、効率的なデリバリーサービスへのニーズの高まりに応え、都市特有の問題に対処し、レストランと都市部の消費者双方の需要の変化に合わせて拡張可能で信頼できるソリューションを提供します。
技術的限界
配達ロボットは、ソフトウェアのバグ、ナビゲーションの問題、センサーの不正確な読み取り値などの技術的制約により、機能が低下したり、信頼性が低下したりする可能性があります。エラーや故障により、ロボットが商品を正確かつ効果的に配達することが難しくなる可能性があります。技術の制約により、配送ロボットの柔軟性や適応性が制限される可能性があります。予期せぬ障害物を効果的に管理したり、複雑な環境をナビゲートしたり、さまざまな地形を処理したりすることができないため、ロボットの操作スキルが制限される可能性があります。
自動化とロボットは、伝染病の蔓延の結果、あらゆるセクターでより広く使用されるようになり、レストランが移り変わる顧客の嗜好と安全規制に適応するための創造的な方法を模索しているため、食品配達中の人間とのやりとりの回数を減らすための配達ロボットの使用に対する関心が急増しています。外食産業では、安全性と清潔さが非常に重要になっています。パンデミック(世界的大流行)の際に導入された安全衛生規制を遵守する方法として、デリバリーロボットは、人と人とのやりとりを減らすフード・サプライチェーン・ソリューションを提供しました。
予測期間中はソフトウェア・セグメントが最大となる見込み
高度なアルゴリズムとマッピングソフトウェアのおかげで、ロボットが複雑なエリアをナビゲートし、障害物を回避し、最適な配送ルートを選択できるようになれば、ロボットの信頼性と効率が高まるため、ソフトウェア分野は有利な成長を遂げると推定されます。注文管理プラットフォーム、販売時点情報管理(POS)システム、厨房管理ソフトウェアなど、レストラン・システムとシームレスに統合するソフトウェアには、統合機能が不可欠です。統合によって、ロボット、厨房従業員、注文処理手順がシームレスに連携することが可能になります。
ヘルスケア分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
ヘルスケア産業は、効率性、衛生習慣、精度に強い重点を置いており、新技術の採用をリードすることが多いため、予測期間中、ヘルスケア分野が最も高いCAGR成長を遂げると予想されます。経済の一般的な状態は、ヘルスケア支出、ヘルスケア規制、ヘルスケアに対する消費者支出の変化によって影響を受ける可能性があります。こうした変化は消費者の購買パターンに間接的な影響を及ぼし、それが配膳ロボットのような技術の導入やコストに影響を及ぼす可能性があります。
アジア太平洋地域は、最先端技術の採用により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。先進的なロボット工学、人工知能、センサー技術は、中国、日本、韓国、シンガポールの企業によって積極的に開発され、レストラン向けデリバリーロボットにより自律的で効率的なオペレーションを可能にしています。アジア太平洋諸国におけるレストラン・デリバリーロボットの試験導入に的を絞ったパートナーシップやパイロット・プロジェクトは、フード・デリバリープラットフォーム、レストラン、テクノロジー・ビジネス、ロボット・スタートアップの協働から生まれました。さらに、アジア太平洋地域のレストラン・デリバリーロボット分野におけるさまざまな組織や新興企業間の競争が、これらのロボット・システムの革新と新機能の開発を推進しました。
欧州は予測期間中CAGRが最も高いと予測されています。生産性を向上させ、利便性に対する変化する顧客の要求を満たすため、クイックサービスレストランやその他の店舗を含む欧州の飲食品セクターは、より大規模な自動化を導入しています。ロボット工学、人工知能(AI)、センサー技術、ナビゲーションシステムの進歩により、歩行者エリアや交通をナビゲートし、安全で正確な配達を保証できる洗練されたレストラン向けデリバリーロボットが誕生し、市場の成長を後押ししています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Restaurant Delivery Robot Market is accounted for $14.5 billion in 2023 and is expected to reach $73.5 billion by 2030 growing at a CAGR of 26.1% during the forecast period. Robots that are either fully or partially autonomous are used to deliver food orders from restaurants to consumers' locations. They are a part of the expanding movement in the food service sector to use automation and robots to improve customer experiences and expedite delivery processes. With the help of cutting-edge sensors, cameras, LiDAR, GPS, and mapping technologies, these robots can travel across sidewalks, streets, and pedestrian zones on their own and arrive at their destination.
According to the E-commerce Foundation, North America has the world's highest social network penetration rate, driving its e-commerce industry. Despite reducing labor costs, installing delivery robots also helps hospitality establishments gain popularity on social networks, helping them improve their RevPAR.
Rising demand for contactless delivery
The deployment of restaurant delivery robots has raised due to the desire for contactless delivery alternatives, particularly during and after the COVID-19 epidemic. Delivery robots are a practical way for restaurants to address this demand for contactless delivery services thus customers are placing a higher priority on cleanliness and safety in all of their interactions, including when ordering takeout. Moreover, the demand for restaurant delivery robots is driven by consumers looking for safer options, who are drawn to the convenience of contactless delivery by robots.
Overwhelming infrastructure and exorbitant costs
The storage and consumption of power provide several obstacles for autonomous delivery, which are anticipated to impede the advancement of autonomous goods' technological and operational capabilities. Furthermore, every product's adoption involves operational difficulties and complications. As a result, human interaction is crucial to corporate processes, and the deceleration in the expansion of logistic infrastructure due to ongoing conflicts in several countries and the slowdown in global economic development is pressuring companies to reduce expenses in order to remain in operation, which is hindering the expansion of the industry.
Increased urbanization and delivery demands
Urban locations frequently have last-mile delivery issues, such as traffic jams and trouble maneuvering through congested, pedestrian-heavy streets. By skilfully navigating through urban surroundings, restaurant delivery robots provide a solution to these problems and more effectively meet delivery requests. Restaurant delivery reach is increased by robots' ability to traverse cities and the potential consumer base for restaurants utilizing these robots is increased since they can reach places that would be difficult for standard delivery methods to access. These robots fulfil the increasing need for efficient delivery services, handle issues specific to cities, and provide a scalable and dependable solution to suit the changing demands of both restaurants and urban consumers.
Technological limitations
Delivery robots may function less well or be less reliable due to technological constraints like software bugs, navigation problems, or inaccurate sensor readings. Errors or failures might make it more difficult for the robot to deliver goods precisely and effectively. Technology limitations may restrict the flexibility and adaptability of delivery robots. Their operating skills may be limited as a result of their inability to effectively manage unanticipated hurdles, navigate complicated surroundings, or handle a variety of terrains.
Automation and robots have become more widely used throughout sectors as a result of the epidemic and there has been a surge in interest in the use of delivery robots to reduce the number of human interactions during food delivery as restaurants look for creative ways to adjust to shifting customer preferences and safety regulations. In the food service sector, safety and cleanliness have become critical. As a way to comply with health and safety regulations put in place during the pandemic, delivery robots provided a food supply chain solution that decreased human-to-human interaction.
The software segment is expected to be the largest during the forecast period
The software segment is estimated to have a lucrative growth, because robots are more reliable and efficient when they can navigate complicated areas, avoid obstacles, and select the best delivery routes thanks to advanced algorithms and mapping software. For software to integrate seamlessly with restaurant systems, including order management platforms, point of sale (POS) systems, and kitchen management software, integration capabilities are essential. Integration makes it possible for the robot, kitchen employees, and order fulfilment procedures to work together seamlessly.
The healthcare segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The healthcare segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, because the healthcare industry places a strong focus on efficiency, hygienic practices, and precision, it frequently leads in the adoption of new technology. The general state of the economy can be impacted by changes in healthcare spending, healthcare regulations, or changes in consumer spending on healthcare. These modifications may have an indirect effect on consumer purchasing patterns, which may have an impact on the uptake and cost of technology such as robots that deliver food.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the adoption of cutting-edge technology. Advanced robotics, artificial intelligence, and sensor technologies were being actively developed by businesses in China, Japan, South Korea, and Singapore for restaurant delivery robots, enabling more autonomous and efficient operations. Partnerships and pilot projects targeted at testing and implementing restaurant delivery robots in Asia Pacific countries resulted from collaboration between food delivery platforms, restaurants, technology businesses, and robotics startups. Moreover competition amongst different organizations and startups in the Asia Pacific restaurant delivery robot sector drove innovation and the development of new features and capabilities in these robotic systems.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increase productivity and satisfy changing customer demands for convenience, the European food and beverage sector, which includes quick-service restaurants and other outlets, has been implementing automation on a larger scale. The creation of sophisticated restaurant delivery robots that can navigate through pedestrian areas and traffic, assuring safe and precise deliveries, was made possible by advancements in robotics, artificial intelligence (AI), sensor technologies, and navigation systems which boost the growth of the market.
Some of the key players profiled in the Restaurant Delivery Robot Market include Bear Robotic, Amazon Robotics, Cleveron, Boston Dynamics, Cyan Robotics, Miso Robotics, Relay Robotics, Robby Technologies, Starship Technologies, Xrobotics, Robomart Inc, Dexai Robotics, Eliport, Kitchen Robotics and Creator
In October 2023, Amazon announces 2 new ways it's using robots to assist employees and deliver for customers. The new robotic solutions, Sequoia and Digit, will support workplace safety and help Amazon deliver to customers faster.
In June 2023, Cleveron Releases the Cleveron 354, a Robotic Outdoor Parcel Locker, Cleveron's aim is to the disrupts the last-mile market with a grid-independent parcel solution with a mission to reduce 70% in CO2 emissions across the entire last-mile sector.
In June 2023, RobotLAB, a robotics integrator, is partnering with automation and robotics innovator Bear Robotics to expand the availability of the Servi and Servi Plus robots in the restaurant and hospitality spaces.