表紙:マルチビタミンカプセルと錠剤の2030年までの世界市場予測:タイプ別、カプセルタイプ別、錠剤タイプ別、用途別、地域別分析
市場調査レポート
商品コード
1383478

マルチビタミンカプセルと錠剤の2030年までの世界市場予測:タイプ別、カプセルタイプ別、錠剤タイプ別、用途別、地域別分析

Multivitamin Capsules and Tablets Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Capsule Type, Tablet Type, Application and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
マルチビタミンカプセルと錠剤の2030年までの世界市場予測:タイプ別、カプセルタイプ別、錠剤タイプ別、用途別、地域別分析
出版日: 2023年11月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、マルチビタミンカプセル・錠剤の世界市場は、2023年に235億6,000万米ドルを占め、予測期間中に12.6%のCAGRで成長し、2030年までに540億6,000万米ドルに達すると予想されています。

マルチビタミンは、免疫システムを強化し、妊娠や出産前のケアを助け、特定の健康上の懸念に対処するために頻繁に使用されます。これらは、一般的な健康とウェルビーイングを改善しようとするすべての個人にとって不可欠なツールです。これらの栄養補助食品を利用することで、人々は食生活における栄養の不足を簡単に補うことができ、身体の様々なプロセスに必要な重要なビタミンやミネラルを確実に摂取することができます。

世界保健機関(WHO)の2019年版によると、世界中で毎年1,790万人が心血管疾患が原因で死亡していると推定され、その数は2030年までに2,360万人以上に増加すると予想されています。国連『世界高齢化人口:2020年改訂版』によると、2050年までに約15億人が65歳以上になるとみられ、2020年の7億2,700万人から増加します。

健康意識の向上

栄養と一般的な健康との関係に対する人々の意識が高まるにつれ、重要なビタミンやミネラルを食事に供給する便利で効率的な方法がより求められています。幅広い栄養素を一度に摂取できるマルチビタミンは、食生活で不足しがちな栄養素を補う有効な手段となります。さらに、バランスのとれた栄養豊富な食生活を維持することがいかに重要であるか、また、ストレス、食生活の乱れ、多忙なライフスタイルなど、さまざまな要因が栄養摂取に影響を及ぼす可能性があることを理解しているため、人々は健康最適化の予防策としてマルチビタミン補助食品を利用するようになっています。

環境への配慮

こうしたサプリメントの製造、包装、消費はすべて、さまざまな環境問題の原因となっている可能性があります。サプリメントの容器にプラスチック包装やリサイクル不可能な素材が広く使われることで、膨大な量のプラスチックごみが発生し、世界の公害問題の一因となっています。しかし、原材料の採取、エネルギー集約的な製造工程、製品の輸送は、資源の枯渇、温室効果ガスの排出、二酸化炭素排出量の増加をもたらす可能性があります。サプリメントの不適切な廃棄は、潜在的に危険な化合物を環境中に放出することになりかねないです。

栄養不足の認識

バランスの取れた食生活の必要性や、ビタミン欠乏による健康被害の可能性に対する認識が高まるにつれて、サプリメントによる治療を求める傾向が強くなっています。現代人のライフスタイルや食事制限、加工食品が、ビタミンやミネラルの摂取不足の一因となっていることを、多くの人が認識するようになっています。こうした知識が広まった結果、シンプルで手軽に入手できるマルチビタミンサプリメントへのニーズが高まっています。これらのサプリメントは、栄養不足を補い、体に必要な栄養素を確実に摂取するための簡単なアプローチです。さらに、ヘルスケアの専門家やウェルネス業界が予防医療の必要性を強調する中、消費者は総合的な健康と幸福を維持するための積極的なステップとして、マルチビタミンに注目しています。

人口の高齢化

矛盾しているように見えるかもしれないが、高齢者の増加は市場の成長を妨げる可能性があります。高齢になるにつれて、人々の健康に対する要求はより複雑で特殊なものとなり、骨粗しょう症、心臓の健康、認知機能といった病気のためにカスタマイズされたサプリメントが頻繁に必要となります。さらに、高齢者は処方の相互作用や副作用の影響を受けやすいため、サプリメントを摂取する前にヘルスケアの専門家に相談することが重要になります。さらに、退職後の収入が少ないなどの事情により、高齢者はマルチビタミン剤よりも重要な処方箋を好むことがあります。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は市場に不均等な影響を与えました。人々が免疫システムや健康全般を改善する方法を探していたため、マルチビタミンなどのサプリメントに対する需要が当初は高まっています。パンデミックは、免疫反応を強く維持することの重要性を浮き彫りにし、免疫機能を助ける可能性のある医薬品への関心を高めました。しかし、こうした需要の高まりはサプライチェーンの中断を伴い、特定のサプリメントの入手に影響を与えました。さらに、景気の先行き不透明感から、一部の顧客は裁量支出を減らしており、市場に影響を与える可能性があります。

予測期間中、標準的なマルチビタミン・セグメントが最大になると予測される

標準的なマルチビタミンは、必要なビタミンとミネラルの基本的かつ包括的なスペクトルを提供することから、市場で最大のシェアを占めると予測されます。これらの製品は、特に食生活で主要栄養素が不足している場合に、人々が毎日の栄養所要量を達成するための便利な代替手段を提供することを目的としています。さらに、標準的なマルチビタミンには通常、A、C、D、E、その他のビタミンB群などのビタミン、カルシウム、マグネシウム、鉄などのミネラルがバランスよく配合されています。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは標準錠剤セグメントです。

標準的な錠剤のカテゴリーは、食生活における栄養素の不足に対処するためのシンプルで効果的なアプローチを求めている、あらゆる年齢層や食生活の選択肢を持つ人々を含む広範な消費者ベースのため、急速に増加すると予想されます。さらに、利用しやすく費用対効果の高い代替サプリメントを通じて、全体的な健康維持と疾病予防を重視する人々が、これらの錠剤を選択することが多いです。

最もシェアの高い地域

人口の多様化、健康意識の向上、ライフスタイルの変化により、アジア太平洋地域が最大のシェアを占めています。予防ヘルスケアとウェルビーイングが重視されるようになり、人々は栄養ニーズを満たす便利な方法としてマルチビタミンを利用するようになっています。さらに、この地域では高齢化が進んでおり、高齢者は加齢に関連した健康上の懸念に対処するためにサプリメントを求めるため、この需要がさらに高まっています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、個人の健康意識が高まり、一般的な健康のための栄養補助食品の価値に対する理解が深まるにつれて、収益性の高い成長を遂げると予測されます。北米ではペースの速い、利便性重視のライフスタイルが多いため、食生活のギャップが生じ、人々は栄養補助のための身近な手段としてマルチビタミンに目を向けるようになっています。この地域では高齢化が進んでおり、高齢者は加齢に伴う健康上の要求を満たすためにサプリメントを求めています。

無料のカスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のマルチビタミンカプセル・錠剤市場:タイプ別

  • 標準マルチビタミン
  • 産前用マルチビタミン
  • マルチビタミングミ
  • 性別に応じたマルチビタミン
  • スペシャルティマルチビタミン
  • その他のタイプ

第6章 世界のマルチビタミンカプセル・錠剤市場:カプセルタイプ別

  • ゼラチンカプセル
  • ベジタリアンカプセル
  • 液体充填カプセル
  • 腸溶コーティングカプセル
  • ソフトジェルカプセル
  • その他のカプセルタイプ

第7章 世界のマルチビタミンカプセル・錠剤市場:錠剤タイプ別

  • 標準錠剤
  • 発泡錠剤
  • チュアブルマルチビタミン錠
  • コーティング錠
  • その他の錠剤タイプ

第8章 世界のマルチビタミンカプセル・錠剤市場:用途別

  • 一般的な健康とウェルネス
  • 栄養不足の是正
  • 小児発達
  • 特別な食事の好み
  • 特定の健康状態
  • 免疫システムのサポート
  • その他の用途

第9章 世界のマルチビタミンカプセル・錠剤市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • Abbott Laboratories
  • Amway Corp
  • Bayer AG
  • Glanbia plc
  • GlaxoSmithKline
  • GNC Holdings, Inc.
  • Herbalife Nutrition Ltd.
  • Kirkman Group, Inc.
  • Nestle Health Science
  • Otsuka Holdings
  • Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd
  • Pfizer Inc.
  • Pharmavite LLC
  • Rainbow Light Nutritional Systems
  • Swisse Wellness
  • The Himalaya Drug Company
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Standard Multivitamins (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Prenatal Multivitamins (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Multivitamin Gummies (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Gender-Specific Multivitamins (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Specialty Multivitamins (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Other Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Capsule Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Gelatin Capsules (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Vegetarian Capsules (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Liquid-Filled Capsules (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Enteric-Coated Capsules (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Softgel Capsules (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Other Capsule Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Tablet Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Standard Tablets (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Effervescent Tablets (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Chewable Multivitamin Tablets (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Coated Tablets (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Other Tablet Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By General Health and Wellness (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Nutritional Deficiency Correction (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Child Development (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Special Dietary Preferences (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Specific Health Conditions (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Immune System Support (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC24326

According to Stratistics MRC, the Global Multivitamin Capsules and Tablets Market is accounted for $23.56 billion in 2023 and is expected to reach $54.06 billion by 2030 growing at a CAGR of 12.6% during the forecast period. Multivitamins are frequently used to enhance the immune system, help with pregnancy and prenatal care, and address particular health concerns. These are essential tool for all individuals trying to improve their general health and wellbeing. With the help of these dietary supplements, people can easily make up for any nutritional gaps in their diet and make sure they are getting the critical vitamins and minerals that are needed for a variety of body processes.

According to the World Health Organization 2019, an estimated 17.9 million people die due to cardiovascular diseases worldwide each year, and the number is expected to grow to more than 23.6 million by 2030. According to the United Nations, World Ageing Population: the 2020 Revision, by 2050, approximately 1.5 billion people are likely to be over 65 years, up from 727 million in 2020.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing health awareness

Convenient and efficient methods of providing important vitamins and minerals to diets are in greater demand as people become more aware of the connection between nutrition and general health. With a wide range of nutrients in a single dose, multivitamins provide a useful way to fill in any possible dietary gaps. Moreover, people are turning to multivitamin supplements as a preventative measure for health optimization because they understand how important it is to maintain a balanced and nutrient-rich diet and that a number of factors, including stress, poor dietary choices, and busy lifestyles, can impact nutrient intake.

Restraint:

Environmental concerns

The manufacture, packaging, and consumption of these supplements may all contribute to a variety of environmental problems. The widespread use of plastic packaging and non-recyclable materials in supplement containers generates enormous amounts of plastic trash, contributing to the worldwide pollution problem. However, raw material extraction, energy-intensive manufacturing processes, and product transportation can result in resource depletion, greenhouse gas emissions, and an increased carbon footprint. Improper supplement disposal can result in the release of potentially dangerous compounds into the environment.

Opportunity:

Nutritional deficiency awareness

Individuals are more likely to seek supplemental remedies as they become more aware of the need for a well-balanced diet and the potential health hazards connected with vitamin deficiencies. Many individuals are now aware that modern lifestyles, dietary limitations, and processed foods can contribute to insufficient vitamin and mineral intake. As a result of this increased knowledge, there is a greater need for simple and conveniently accessible multivitamin supplements. These solutions provide a straightforward approach to filling nutritional gaps and guarantee that the body receives the nutrients it requires. Furthermore, as healthcare professionals and the wellness industry stress the need for preventative healthcare, consumers are turning to multivitamins as a proactive step in maintaining their overall health and well-being.

Threat:

Aging population

While it might seem contradictory, the increasing number of elderly individuals may hinder the market's growth. As people get older, their health demands become more complex and particular, frequently necessitating customized supplements for ailments like osteoporosis, heart health, or cognitive function. Furthermore, older people may be more susceptible to prescription interactions and bad effects, making it critical to consult with a healthcare expert before taking supplements. Furthermore, circumstances such as lower income in retirement may cause seniors to prefer vital prescriptions over multivitamins.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had an unequal influence on the market. There was an initial rise in demand for supplements, such as multivitamins, as people looked for ways to improve their immune systems and overall health. The pandemic highlighted the significance of maintaining a strong immune response, sparking greater interest in medicines that may aid immune function. However, this increasing demand was accompanied by supply chain interruptions, affecting the availability of certain supplements. Furthermore, economic uncertainty has caused some customers to reduce their discretionary spending, potentially affecting the market.

The standard multivitamins segment is expected to be the largest during the forecast period

Standard multivitamins are predicted to have the largest share of the market as they provide a fundamental and comprehensive spectrum of necessary vitamins and minerals. These products are intended to provide a convenient alternative for people to achieve their daily nutritional requirements, particularly if their diets are deficient in key nutrients. Moreover, standard multivitamins normally include a well-balanced mix of vitamins such as A, C, D, E, and other B vitamins, as well as minerals such as calcium, magnesium, and iron.

The standard tablets segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The standard tablet category is expected to increase rapidly due to an extensive consumer base that includes people of all ages and dietary choices who are looking for a simple and effective approach for addressing nutrient deficiencies in their diets. Additionally, those who emphasize overall health maintenance and illness prevention through an accessible and cost-effective supplement alternative frequently choose these tablets.

Region with largest share:

Because of a diversified population, improved health awareness, and changing lifestyles, the Asia-Pacific area governed the largest share. With a greater emphasis on preventative healthcare and wellbeing, people are turning to multivitamins as a convenient way to meet their nutritional needs. Additionally, the region's aging population increases this demand even more, as older people seek supplements to address age-related health concerns.

Region with highest CAGR:

North America is predicted to have profitable growth as individuals become more health-conscious, leading to a greater understanding of the value of nutritional supplementation for general well-being. North America's fast-paced and frequently convenience-driven lifestyles have resulted in dietary gaps, prompting people to turn to multivitamins as an accessible address for nutritional assistance. The region's aging population contributes to this development, as seniors seek supplements to meet age-related health demands.

Key players in the market

Some of the key players in Multivitamin Capsules and Tablets market include: Abbott Laboratories, Amway Corp, Bayer AG, Glanbia plc, GlaxoSmithKline, GNC Holdings, Inc., Herbalife Nutrition Ltd., Kirkman Group, Inc., Nestle Health Science, Otsuka Holdings, Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd, Pfizer Inc., Pharmavite LLC, Rainbow Light Nutritional Systems, Swisse Wellness and The Himalaya Drug Company.

Key Developments:

In September 2023, Abbott has entered a definitive agreement for the acquisition of Bigfoot Biomedical, which develops smart insulin management systems for individuals with diabetes. Developed by Bigfoot Biomedical, Bigfoot Unity is a smart insulin management system. It features connected insulin pen caps that use integrated continuous glucose monitoring (iCGM) data and healthcare provider instructions.

In July 2023, Alexion, AstraZeneca Rare Disease, announced that it has entered a definitive purchase and licence agreement for a portfolio of preclinical gene therapy programmes and enabling technologies from Pfizer Inc. (Pfizer). The agreement furthers Alexion and AstraZeneca's commitment to advancing next-generation genomic medicines with the addition of complementary pipeline assets and innovative technologies.

In March 2023, Pfizer signs agreement with China on improving health coverage in the country. U.S. pharma giant Pfizer has signed an agreement with China to cooperate on improving the country's health coverage, according to the company.

Types Covered:

  • Standard Multivitamins
  • Prenatal Multivitamins
  • Multivitamin Gummies
  • Gender-Specific Multivitamins
  • Specialty Multivitamins
  • Other Types

Capsule Types Covered:

  • Gelatin Capsules
  • Vegetarian Capsules
  • Liquid-Filled Capsules
  • Enteric-Coated Capsules
  • Softgel Capsules
  • Other Capsule Types

Tablet Types Covered:

  • Standard Tablets
  • Effervescent Tablets
  • Chewable Multivitamin Tablets
  • Coated Tablets
  • Other Tablet Types

Applications Covered:

  • General Health and Wellness
  • Nutritional Deficiency Correction
  • Child Development
  • Special Dietary Preferences
  • Specific Health Conditions
  • Immune System Support
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Standard Multivitamins
  • 5.3 Prenatal Multivitamins
  • 5.4 Multivitamin Gummies
  • 5.5 Gender-Specific Multivitamins
  • 5.6 Specialty Multivitamins
  • 5.7 Other Types

6 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market, By Capsule Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Gelatin Capsules
  • 6.3 Vegetarian Capsules
  • 6.4 Liquid-Filled Capsules
  • 6.5 Enteric-Coated Capsules
  • 6.6 Softgel Capsules
  • 6.7 Other Capsule Types

7 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market, By Tablet Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Standard Tablets
  • 7.3 Effervescent Tablets
  • 7.4 Chewable Multivitamin Tablets
  • 7.5 Coated Tablets
  • 7.6 Other Tablet Types

8 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 General Health and Wellness
  • 8.3 Nutritional Deficiency Correction
  • 8.4 Child Development
  • 8.5 Special Dietary Preferences
  • 8.6 Specific Health Conditions
  • 8.7 Immune System Support
  • 8.8 Other Applications

9 Global Multivitamin Capsules and Tablets Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Abbott Laboratories
  • 11.2 Amway Corp
  • 11.3 Bayer AG
  • 11.4 Glanbia plc
  • 11.5 GlaxoSmithKline
  • 11.6 GNC Holdings, Inc.
  • 11.7 Herbalife Nutrition Ltd.
  • 11.8 Kirkman Group, Inc.
  • 11.9 Nestle Health Science
  • 11.10 Otsuka Holdings
  • 11.11 Otsuka Pharmaceutical Co., Ltd
  • 11.12 Pfizer Inc.
  • 11.13 Pharmavite LLC
  • 11.14 Rainbow Light Nutritional Systems
  • 11.15 Swisse Wellness
  • 11.16 The Himalaya Drug Company