表紙:ホルモン避妊薬市場の2030年までの予測:製品タイプ、ホルモン、年齢層、性別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1383396

ホルモン避妊薬市場の2030年までの予測:製品タイプ、ホルモン、年齢層、性別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Hormonal Contraceptives Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Hormone, Age Group, Gender, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
ホルモン避妊薬市場の2030年までの予測:製品タイプ、ホルモン、年齢層、性別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年11月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のホルモン避妊薬市場は2023年に183億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.3%で成長し、2030年には282億米ドルに達すると予測されています。

内分泌系に作用する避妊法はホルモン性避妊薬と呼ばれます。これらの技術は、排卵と妊娠を阻止するために、プロゲステロンやエストロゲンなど、女性が通常作るホルモンを使用します。ホルモン避妊は子宮を変化させ、妊娠の可能性を減らします。ホルモン避妊薬には、皮膚に貼るパッチ、ピル、注射、腕に埋め込むインプラント、子宮内避妊器具など、いくつかの形態があります。これらのホルモン避妊法は、妊娠を防ぐのに信頼でき、安全です。ホルモン避妊法を使えば、望まない妊娠の99%以上が避けられます。

世界保健機関(WHO)によると、現代の避妊率は1990年の54%から2015年には57.4%に上昇しました。

世界人口の増加

世界の人口は増加の一途をたどっており、この人口動向は効果的な避妊法に対する需要の増加に寄与しています。ホルモン避妊薬は、その可逆的な性質、手軽さ、そして人々が家族の人数をコントロールし、妊娠を先延ばしにしたり間隔をあけたりするのに役立つ有効性により、人気を博しています。個人が希望する家族の人数を達成し、社会経済状況を改善しようと努力する中で、効果的な避妊法へのアクセスが極めて重要になっています。これらの要因が市場の需要を促進しています。

関連する副作用

潜在的な欠点としては、頭痛、吐き気、乳房の痛みなどの副作用とともに、鵞口瘡(膣イースト菌感染症)が挙げられます。気分の落ち込みや生理と生理の間の斑点出血に加え、ホルモンは女性の性欲を減退させる可能性があります。さらに、血栓(血栓症)ができる可能性もわずかにあります。喫煙している女性、極端に太っている女性、血管疾患の家族歴がある女性は、40歳以上の女性よりもリスクが高いです。したがって、これらの欠点が市場拡大の妨げになる可能性があります。

技術革新

医薬品の研究開発の進歩により、ホルモン避妊法の新薬や強化薬が登場しています。低用量製剤、ホルモン性IUDや避妊用インプラントを含む長時間作用型可逆的避妊薬(LARC)、トランス経皮パッチのような最先端の送達方法などがそれです。技術革新は消費者の選択肢を増やし、市場の拡大を促進しました。

規制政策と規制

市場は、ホルモン性避妊薬の供給と使用を制限する法律や規制によって大きな影響を受ける可能性があります。厳格な規則や文化的・宗教的信条により、多くの国でホルモン性避妊薬の使用が制限または妨げられています。しかし、こうした制限は市場の拡大を妨げ、ホルモン性避妊薬を必要とする人々の入手を制限する可能性があります。

COVID-19影響

パンデミックの間、家族計画が低下し、望まない妊娠を避ける必要があったため、COVID-19はホルモン避妊薬の市場に全体としてややマイナスの影響を与えています。これらの避妊薬は主に家族計画で使用されています。クリニックの閉鎖、予約のキャンセル、医療従事者の不足により、避妊、特にホルモン性避妊薬へのアクセスが制限された可能性があります。このようなアクセス制限により、ホルモン避妊薬市場が縮小したり、より効力の弱い避妊薬の使用が増加したりしている可能性があります。

予測期間中、経口避妊薬セグメントが最大となる見込み

経口避妊薬セグメントが最大のシェアを占めると推定されます。OCPは何十年も前から利用可能であり、最も人気のあるホルモン避妊薬のひとつです。経口避妊薬は、適切かつ一貫して使用すればかなり効果的であるため、信頼できる避妊を求めている人々に人気のある選択肢です。ピルは排卵を抑制し、子宮頸管粘液を濃くし、子宮内膜を弱くすることで機能します。経口避妊薬は毎日服用します。ほとんどの製剤では、21日間有効なピルを服用し、その後1週間はホルモンを含まないピルまたはプラセボを服用します。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのは病院セグメントです。

病院セグメントは予測期間中に有利な成長を遂げると予測されます。同分野の成長に寄与する主な要因は、こうしたホルモン剤による避妊に対するアンメットニーズの拡大、新興経済諸国における女性の不可逆的避妊に対する嗜好、AllergenやBayer AGのような企業による革新的な子宮内避妊器具の導入、多科目病院の発展などです。さらに、特に発展途上国では、病院薬局の改善への投資が増加しています。

最もシェアの高い地域

北米は、ホルモン避妊の普及率の高さ、同地域における業界参入企業の存在感の強さ、優れた医療インフラなどの要因により、予測期間中に最大の市場シェアを獲得しました。北米では、ホルモン避妊薬の組織が確立されています。この地域は、避妊方法に対する高いレベルの受容と知識、薬局や医療開業医を通じたホルモン避妊薬への合理的で簡単なアクセスの恩恵を受けています。北米市場では、経口錠剤、パッチ、注射、子宮内避妊器具(IUD)など、さまざまな避妊法が利用できます。

CAGRが最も高い地域:

欧州は、予測期間中に収益性の高い成長を遂げると予想されます。ホルモン避妊薬の販売は、欧州全域で盛んで多様です。欧州各国は避妊に関する文化的・法的慣習が異なるため、製品の入手可能性、処方要件、使用パターンにばらつきが生じる。ホルモン性避妊薬を製造・販売する大手製薬企業もこの地域に多く進出しています。欧州諸国では通常、経口錠剤、パッチ、リング、インプラントなど、さまざまな避妊法が利用できます。

無料のカスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データ鉱業
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のホルモン避妊薬市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 注射による避妊薬
  • 経口避妊薬
  • 膣リング
  • 緊急避妊薬
  • 経皮パッチ
  • 混合経口避妊薬
  • 埋め込み型避妊薬
  • 子宮内

第6章 世界のホルモン避妊薬市場:ホルモン別

  • イントロダクション
  • エストロゲン
  • アンドロゲン
  • ゴナドトロピン
  • プロゲストーゲン
  • 抗アンドロゲン剤
  • その他のホルモン

第7章 世界のホルモン避妊薬市場:年齢層別

  • イントロダクション
  • 15~24歳
  • 25~34歳
  • 35~44歳
  • 44歳以上

第8章 世界のホルモン避妊薬市場:性別

  • イントロダクション
  • 女性
  • 男性

第9章 世界のホルモン避妊薬市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 家庭
  • 病院
  • クリニック
  • 小売薬局
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のホルモン避妊薬市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東およびアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東およびアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Bayer Healthcare Pharmaceuticals
  • Amgen
  • Cipla Limited
  • Novartis AG
  • Glenmark Pharmaceuticals
  • Pfizer, Inc.
  • Lupin Pharmaceuticals, Inc.
  • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Piramal Healthcare Limited
  • Teva Pharmaceutical Industries
  • Abbvie Inc.
  • Organon group of companies.
  • Agile Therapeutics
  • Janssen Pharmaceutical, Inc.
  • Pregna International Limited
  • Pantarhei Bioscience
  • Mayne Pharma Group Limited
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Product Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Injectable Birth Control (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Oral Contraceptive Pills (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Vaginal Rings (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Emergency Contraceptive Pills (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Transdermal Patches (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Combined Oral Contraceptives (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Implanted Contraceptives (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Intrauterine (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Hormone (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Estrogens (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Androgens (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Gonadotropins (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Progestogens (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Antiandrogens (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Other Hormones (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Age Group (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By 15 To 24 Years (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By 25 To 34 Years (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By 35 To 44 Years (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Above 44 Years (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Gender (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Female (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Male (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Household (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Hospitals (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Clinics (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Retail Pharmacies (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Hormonal Contraceptives Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC24246

According to Stratistics MRC, the Global Hormonal Contraceptives Market is accounted for $18.3 billion in 2023 and is expected to reach $28.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.3% during the forecast period. Birth control treatments that work on the endocrine system are called hormonal contraceptives. These techniques involve using hormones that women typically make, including progesterone and estrogen to stop ovulation and pregnancy. Hormonal contraception alters the uterus, decreasing the possibility of pregnancy. Hormonal contraceptives come in several forms, including skin-attached patches, pills, injections, arm implants, and intrauterine devices. These hormonal contraceptive methods are trustworthy and safe for preventing pregnancy. Over 99% of unwanted pregnancies are avoided when hormonal contraceptives are used.

According to the World Health Organization, modern contraception rose from 54% in 1990 to 57.4% in 2015 globally.

Market Dynamics:

Driver:

Rising global population

The world's population continues to grow, and this demographic trend has contributed to the increasing demand for effective birth control methods. Hormonal contraceptives have gained popularity due to their reversible nature, ease, and effectiveness in helping people control the size of their families and postpone or space out pregnancies. As individuals strive to achieve their desired family size and improve their socioeconomic conditions, access to effective contraception becomes crucial. These factors propel market demand.

Restraint:

Associated side effects

Potential drawbacks include thrush, or vaginal yeast infections, along with side effects like headaches, nausea, and sore breasts. In addition to causing mood swings and spotting in between periods, the hormones may lessen women's desire for sex. Additionally, there is a slight chance that blood clots (thrombosis) will form. Women who smoke, are extremely overweight, or have a family history of vascular disease are more likely to be at risk than women over 40. Therefore, these related drawbacks might hinder market expansion.

Opportunity:

Technological innovations

New and enhanced hormonal contraceptive methods have been made available as a result of advancements in pharmaceutical research and development. Low-dose formulations, long-acting reversible contraceptives (LARCs), including hormonal IUDs and contraceptive implants, and cutting-edge delivery methods like Trans dermal patches are some of them. Technological innovations have increased consumer choice and promoted market expansion.

Threat:

Regulatory policies and restrictions

The market may be severely impacted by laws and regulations limiting the supply and use of hormonal contraceptives. Hormonal contraception use is restricted or hindered in many countries due to strict rules or cultural and religious beliefs. However, these limitations may impede the expansion of the market and restrict the availability of hormonal contraceptives to those who require them.

COVID-19 Impact

Due to the drop in family planning and the necessity to avoid unwanted pregnancies during the pandemic, COVID-19 has had a little negative overall influence on the market for hormonal contraceptives. These contraceptives are mostly used in family planning. Clinic closures, appointment cancellations, and a shortage of healthcare practitioners may have restricted access to contraception, particularly hormonal contraceptives. This restriction on access might have led to a decline in the market for hormonal contraceptives or an increase in the use of less potent forms of birth control.

The oral contraceptive pills segment is expected to be the largest during the forecast period

The oral contraceptive pills segment is estimated to hold the largest share. OCPs have been available for a number of decades and are among the most popular types of hormonal contraceptives. Oral contraceptive pills are a popular option for people looking for dependable contraception because they are quite effective when used appropriately and consistently. They function by inhibiting ovulation, thickening cervical mucus, and weakening the uterine lining, all of which block sperm from getting to the egg. Oral contraceptive pills are taken daily; most formulations require 21 days of active pills, followed by a week of hormone-free or placebo pills.

The hospitals segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The hospitals segment is anticipated to have lucrative growth during the forecast period. The main factors contributing to segmental growth are the expanding unmet need for these hormonal forms of contraception, women's preference for irreversible contraception in emerging economies, the introduction of innovative intrauterine devices by corporations like Allergen and Bayer AG, and the development of multispecialty hospitals. Furthermore, due to the increasing investment in hospital pharmacy improvement, particularly in developing nations.

Region with largest share:

North America commanded the largest market share during the extrapolated period due to factors like the high rate of hormonal contraception uptake, the strong presence of industry players in the area, and superior healthcare infrastructure. Hormonal contraceptives have a well-established organization in North America. The region benefits from a high level of acceptance and knowledge of contraceptive methods and reasonably simple access to hormonal contraceptives via pharmacies and healthcare practitioners. A variety of contraceptive methods, such as oral tablets, patches, injections, and intrauterine devices (IUDs), are available in the North American market.

Region with highest CAGR:

Europe is expected to witness profitable growth over the projection period. Hormonal contraception sales are thriving and varied across Europe. Different European nations have different cultural and legal conventions around contraception, which causes variations in the availability of the product, prescription requirements, and patterns of use. Major pharmaceutical businesses that produce and market hormonal contraceptives are also heavily represented in the region. A variety of contraceptive techniques, such as oral tablets, patches, rings, and implants, are usually available in European countries.

Key players in the market

Some of the key players in the Hormonal Contraceptives Market include: Bayer Healthcare Pharmaceuticals, Amgen, Cipla Limited, Novartis AG, Glenmark Pharmaceuticals, Pfizer, Inc., Lupin Pharmaceuticals, Inc., Sun Pharmaceutical Industries Ltd., Piramal Healthcare Limited, Teva Pharmaceutical Industries, Abbvie Inc., Organon group of companies, Agile Therapeutics, Janssen Pharmaceutical, Inc., Pregna International Limited, Pantarhei Bioscience and Mayne Pharma Group Limited.

Key Developments:

In May 2021, Pantarhei Bioscience made an announcement that the company got the approval for new oral contraceptive Estelle from the European Commission. With the approval of Estelle, contraceptive can be marketed in all the European states.

In April 2021, Mayne Pharma Group Limited and Mithra Pharmaceuticals announced the approval by U.S Food and Drug Administration (FDA) for oral contraceptive NEXTSTELLIS. It is the only contraceptive pill containing estetrol, which is produced from a plant source.

Product Types Covered:

  • Injectable Birth Control
  • Oral Contraceptive Pills
  • Vaginal Rings
  • Emergency Contraceptive Pills
  • Transdermal Patches
  • Combined Oral Contraceptives
  • Implanted Contraceptives
  • Intrauterine

Hormones Covered:

  • Estrogens
  • Androgens
  • Gonadotropins
  • Progestogens
  • Antiandrogens
  • Other Hormones

Age Groups Covered:

  • 15 To 24 Years
  • 25 To 34 Years
  • 35 To 44 Years
  • Above 44 Years

Genders Covered:

  • Female
  • Male

End Users Covered:

  • Household
  • Hospitals
  • Clinics
  • Retail Pharmacies
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Hormonal Contraceptives Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Injectable Birth Control
  • 5.3 Oral Contraceptive Pills
  • 5.4 Vaginal Rings
  • 5.5 Emergency Contraceptive Pills
  • 5.6 Transdermal Patches
  • 5.7 Combined Oral Contraceptives
  • 5.8 Implanted Contraceptives
  • 5.9 Intrauterine

6 Global Hormonal Contraceptives Market, By Hormone

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Estrogens
  • 6.3 Androgens
  • 6.4 Gonadotropins
  • 6.5 Progestogens
  • 6.6 Antiandrogens
  • 6.7 Other Hormones

7 Global Hormonal Contraceptives Market, By Age Group

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 15 To 24 Years
  • 7.3 25 To 34 Years
  • 7.4 35 To 44 Years
  • 7.5 Above 44 Years

8 Global Hormonal Contraceptives Market, By Gender

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Female
  • 8.3 Male

9 Global Hormonal Contraceptives Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Household
  • 9.3 Hospitals
  • 9.4 Clinics
  • 9.5 Retail Pharmacies
  • 9.6 Other End Users

10 Global Hormonal Contraceptives Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Bayer Healthcare Pharmaceuticals
  • 12.2 Amgen
  • 12.3 Cipla Limited
  • 12.4 Novartis AG
  • 12.5 Glenmark Pharmaceuticals
  • 12.6 Pfizer, Inc.
  • 12.7 Lupin Pharmaceuticals, Inc.
  • 12.8 Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
  • 12.9 Piramal Healthcare Limited
  • 12.10 Teva Pharmaceutical Industries
  • 12.11 Abbvie Inc.
  • 12.12 Organon group of companies.
  • 12.13 Agile Therapeutics
  • 12.14 Janssen Pharmaceutical, Inc.
  • 12.15 Pregna International Limited
  • 12.16 Pantarhei Bioscience
  • 12.17 Mayne Pharma Group Limited