![]() |
市場調査レポート
商品コード
1561421
ホルモン避妊薬市場レポート:製品、ホルモン、年齢層、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年Hormonal Contraceptive Market Report by Product (Oral Contraceptive Pills, Intrauterine Device, Injectable Birth Control, Vaginal Rings, and Others), Hormone, Age Group, End User, and Region 2024-2032 |
||||||
カスタマイズ可能
|
ホルモン避妊薬市場レポート:製品、ホルモン、年齢層、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年09月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のホルモン避妊薬市場の市場規模は2023年に187億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は3.7%を示し、2032年には261億米ドルに達すると予測しています。同市場は、リプロダクティブ・ヘルスと家族計画に対する世界の認識、特に新興国市場における女性のエンパワーメントの高まり、世界中で避妊具が受け入れられ使用されるようになったことなどが原動力となり、着実な成長を遂げています。
リプロダクティブ・ヘルスに対する世界の認識と教育の高まり
世界規模でのホルモン避妊薬の普及は、リプロダクティブ・ヘルス(性と生殖に関する健康)に対する認識と教育の向上に大きく依存しています。各国政府や世界保健機関(WHO)などの関連国際機関は、安全で効果的な避妊法による家族計画の概念と利点を継続的に推進しています。世界保健機関(WHO)によると、2021年現在、世界の生殖年齢にある女性は19億人で、そのうち11億人が家族計画を必要としています。そのうち8億7,400万人が近代的な避妊法を使っており、避妊の必要性が満たされていない女性は1億6,400万人います。従って、これはホルモン避妊薬市場の収益に大きく影響しています。具体的には、広範な世界的キャンペーンが女性と男性の両方をターゲットにしており、妊娠をコントロールする能力や急激な人口増加を抑える効果的な方法について知らせています。さらに、10代の若者や若い個人を対象とした数多くの教育プログラムが展開され、後年、十分な情報を得た上で家族計画を決定するための基礎が築かれています。このような教育的イニシアチブは、個人がさまざまなホルモン避妊法を区別できるようにするヘルスケア・サービスや相談へのアクセスによって補完されて初めて効果を発揮します。この点で、包括的な世界教育・保健プログラムは、これらの製品がさまざまな地域で使用されるようにするために不可欠です。
技術の進歩と製品の革新
この分野に革命をもたらす新しく優れたホルモン避妊法の開発も、ホルモン避妊薬市場の価値を高めています。最近、20μgのEEと3mgのDRSPからなる新規の超低用量製剤が24/4レジメンで販売された(Yaz;Bayer AG)。有効性は旧来のCOCと同等かそれ以上であり、出血パターンも許容範囲です。さらに、ドラッグデリバリーシステムの開発により、管理がより簡単で副作用の少ない、より信頼性の高い製品が生まれつつあります。周期延長ピルや子宮内避妊具の改良は、それぞれ健康被害の減少や使用期間の延長など、消費者の利便性やライフスタイルへの適合に対するニーズの高まりに対応するものです。さらに、このような進歩は消費者の経験やコンプライアンスを向上させ、その結果、女性が避妊具を使用したり、使用を再開したりする可能性が高くなるため、市場が拡大します。さらに、避妊製品技術の革新は、消費者が獲得した関心と採用、市場の選択を利用して、より洗練された技術を導入します。したがって、これは前向きなホルモン避妊薬市場の見通しを生み出しています。
家族計画への政策的取り組みと資金援助
政府の支援政策や家族計画プログラムへの資金提供の増加といった政策は、ホルモン避妊薬市場の成長を促進します。様々な地域、特に新興諸国のいくつかの政府は、公衆衛生や女性の地位向上策の一環として、個人が避妊具を利用できるようにするための政策を可決しました。これらの政策は、避妊具のコストを下げ、リプロダクティブ・ヘルス・サービスを包括的で誰もが利用できるものにし、公衆衛生キャンペーンに避妊教育を組み込んでいます。さらに、世界のコンソーシアムや機関は、十分なサービスを受けていない地域がリプロダクティブ・ヘルス・サービスを利用できるよう資金を提供しています。これらの措置はすべて、費用を削減し、個人が避妊具を入手するよう説得しようとするものです。ホルモン避妊薬への容易で低価格のアクセスを保証する政策は、公衆衛生のニーズやその他の社会経済的目標を満たすのに役立ちます。
IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024~2032年の世界、地域、国レベルの予測を提供しています。製品別、ホルモン別、年齢層別、エンドユーザー別に市場を分類しています。
経口避妊薬がホルモン避妊薬市場シェアの大半を占める
本レポートでは、製品別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、経口避妊薬、子宮内避妊器具(IUD)、注射式避妊具、膣リング、その他が含まれます。報告書によると、経口避妊薬が最大のセグメントを占めています。
経口避妊薬(OCP)は、その有効性、利便性、入手可能性という他に類を見ない組み合わせにより、最大の製品セグメントとして引き続きホルモン避妊薬市場をリードしています。ホルモン避妊薬市場の概要によると、ピルは、予測可能で信頼性の高い家族計画を保証する安全性により、世界中で最も一般的な避妊方法です。その信頼性に加え、ピルには医療や消費者の嗜好を反映した複合型やプロゲスチン単独型があり、製剤の多様性によって市場は多様化しています。さらに、OCPは他の長期ホルモン結合型避妊薬と比較して価格が安いこと、副作用はあるもの安全性が保たれているOCPの使用歴が長いことから文書化が容易であることなどが市場の傾向を決定しています。これと同時に、この分野はまだ発展途上であり、副作用を軽減し、ホルモン製剤の安全性と快適性を高めるために、多くの新しい選択肢が開発され、現在も開発が続けられています。全体として、避妊用OCPは依然として世界中の女性のリプロダクティブ・ヘルスの前提となっています。
複合型ホルモン避妊薬が業界最大シェア
ホルモンに基づく市場の詳細な区分と分析もホルモン避妊薬市場調査レポートで提供しています。これには、プロゲスチン単独避妊薬と複合ホルモン避妊薬が含まれます。同レポートによると、ホルモン複合避妊薬が最大の市場シェアを占めています。
ホルモンのサブセグメントは、ホルモン複合避妊薬(CHC)が支配的です。このセグメントのシェアが高い主な要因は、避妊効果が非常に高く、健康上の利点が大きいことです。有益な効果の中でも、月経周期の保証と月経の重さ、卵巣嚢腫の予防、子宮内膜がんのリスクの大幅な低減は特筆に値します。CHCは、錠剤、膣リング、パッチなどの形態で利用できるため、利用者は自分にとって最も便利な投与形態を選択することができます。このように、CHCはその大きな柔軟性とその他の健康上の利点から、幅広いユーザーにとって魅力的な選択肢となっています。懸念事項として、気分障害のリスクや体重増加の可能性を挙げる臨床医もいます。しかし、現在進行中の改良は、これらの副作用のリスクを減少させ、使用者の満足度とアドヒアランスを高めることを目的としています。
15~24歳が市場の主要セグメントを占める
本レポートでは、年齢層別に市場を詳細に区分・分析しています。これには15-24歳、25-34歳、35-44歳、44歳以上が含まれます。報告書によると、15~24歳が最大のセグメントです。
15-24歳のグループは、人口統計学的分布の動向と社会的特殊性に基づき、ホルモン避妊薬使用者の最大セグメントとして際立っています。この年齢層は通常、思春期後期から青年期を指し、個人が性と生殖に関する健康管理の一環として避妊の選択肢を模索し、活用することに最も積極的な時期です。さらに、安全なセックスを教え、無計画な妊娠の回避を促す幅広い教育プログラムに支えられ、思春期や若年層の性的活動が活発化していることも、このセグメントの大幅な成長を後押ししています。したがって、このこともホルモン避妊薬市場統計にプラスの影響を与えています。教育機関、ヘルスケア提供者、地域団体は、この年齢層に特別な注意を払い、さまざまなアウトリーチ活動や、さまざまな避妊方法に関する情報をより身近なものにするための相談を行っています。同様に、家庭を築く前にキャリアを築きたい、あるいは教育を修了したいという願望も、これらの若年層が適切で安全かつ信頼できる避妊法を求めることを促し、このサブマーケットの強い代表性に大きく寄与しています。
ホームケアが市場で明確な優位性を示す
本レポートでは、エンドユーザーに基づく市場の詳細な区分と分析も行っています。これには、病院・診療所、在宅介護、外来手術センター、その他が含まれます。報告書によると、在宅医療が最大の市場シェアを占めています。
ホルモン避妊薬市場の主要エンドユーザーは、利便性とプライバシーを提供する在宅介護セグメントです。自宅にいながらヘルスケアの方針を決定したいという消費者の動向から、自己投与が可能な製品への需要が高まることが予想されます。この動向は、避妊具が以前よりも入手しやすくなったという事実によってさらに促進されています。例えば、経口ピル、経皮パッチ、膣リングは、今や誰の助けも借りずに利用することができ、世界のほとんどの地域で容易に市販されています。ホルモン避妊薬市場の分析によると、多くのオンラインプラットフォームや遠隔医療サービスが、これらの製品へのアクセスを容易にし、自宅で避妊のニーズを管理する魅力を高めています。さらに、在宅ケアの動向は、消費者中心のヘルスケアにおける全体的な進展に対応しており、それによって、個人が自分の健康ニーズに対応するために、最適なレベルの利便性、機密性、自律性を求めるようになっています。これらの要因は、ホルモン避妊薬市場のダイナミクスを大きく変化させています。
北米が市場をリードし、最大のホルモン避妊薬市場シェアを占める
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、北米はホルモン避妊薬の最大地域市場です。
北米はヘルスケアのインフラが発達しており、避妊に対する意識が高く、政府も強力に支援していることから、北米はホルモン避妊薬の世界の主要市場となっています。また、北米には、より便利で効果的かつ安全な避妊薬の開発に投資している主要企業がいくつかあります。同時に、アメリカ人は健康に気を配る文化が最も発達しており、子宮内スパイラルよりも経口剤をあらかじめ「飲み込む」ことを好みます。さらに、多くの種類の避妊具が保険でカバーされており、保険の下での使用も可能であるため、利用しやすさも向上しています。公的機関や民間団体が提供する数多くの教育プログラムも、避妊具を使用する利点について知らせています。このような包括的な支援により、北米は大きな市場であるだけでなく、世界のホルモン避妊薬市場をリードする地域でもあります。
(なお、これは主要プレイヤーの一部であり、完全なリストは報告書に記載されている)
ホルモン避妊薬市場の主要プレーヤーは、研究に資金を提供し、製品の有効性と安全性を高めることに尽力しています。彼らは一貫して副作用を減らし、ユーザーの利便性を向上させることで、市場に受け入れられ、品質のリーダーシップを維持しています。さらに、バイエルAG、ファイザー、メルク・アンド・カンパニーなどの企業は、現在ホルモン避妊薬の需要が高い発展途上国での買収や提携を通じて、世界の足跡を伸ばしたいと考えています。さらに、メーカーは頻繁にホルモン避妊を推進し、関連する利点についてより多くの女性を教育しています。こうした動きは、開発目標を支援すると同時に、より包括的な公衆衛生政策目標を支援するものです。
The global hormonal contraceptive market size reached US$ 18.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 26.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.7% during 2024-2032. The market is experiencing steady growth driven by global awareness of reproductive health and family planning, the rising empowerment of women, particularly in developing regions, and the growing acceptance and use of contraceptives across the globe.
Increasing global awareness and education on reproductive health
The extensive utilization of hormonal contraceptives on a global scale is largely dependent on increased awareness and education about reproductive health. Governments and relevant international organizations, such as the World Health Organization, continuously promote the concept and advantages of family planning through safe and effective contraceptive use. According to the World Health Organization, there were 1.9 billion women of reproductive age worldwide in 2021, 1.1 billion of whom need family planning. Of these, 874 million are using modern contraceptive methods, and there are 164 million women with an unmet need for contraception. Thus, this is significantly influencing the hormonal contraceptive market revenue. Specifically, extensive global campaigns target both women and men, informing them about their ability to control pregnancies and effective ways to reduce rapid population growth. Moreover, numerous educational programs targeting teens and young individuals have been rolled out to lay the groundwork for well-informed family planning decisions later in life. These educational initiatives are only effective when complemented by access to healthcare services and consultations that enable individuals to differentiate among various hormonal contraceptive methods. In this regard, comprehensive global educational and health programs are indispensable in ensuring these products are taken up in different regions.
Technological advancements and product innovation
The development of new and better hormonal contraceptive options that revolutionize the area also propels hormonal contraceptive market value. Recently, a novel ultra-low-dose preparation of 20 μg EE and 3 mg DRSP has been marketed in a 24/4 regimen (Yaz; Bayer AG). The efficacy is similar to, if not better than, older COCs, and the bleeding pattern is acceptable. Additionally, drug delivery system development is resulting in more reliable items that are simpler to manage and produce fewer side effects. Extended-cycle pills and improvements to intrauterine devices, such as fewer health hazards and a longer period of utilization, respectively, all address the increasing need for consumer convenience and lifestyle compatibility. In addition, such advancements enhance the consumer experience and compliance, resulting in an expanded market since women are more likely to use and resume contraceptive use. In addition, innovations in contraceptive product technologies take advantage of consumers' acquired interest and adoption and market choice to introduce more refined technologies. Therefore, this is creating a positive hormonal contraceptive market outlook.
Policy initiatives and funding for family planning
Policies, such as supportive government policies and increased funding for family planning programs, facilitate the hormonal contraceptive market growth. Several governments in various regions, particularly in developing countries, have passed policies to ensure that individuals have access to contraceptives as part of public health and women's empowerment measures. These policies lower the cost of contraceptives, make reproductive health services comprehensive and available to everyone, and incorporate contraceptive education in public health campaigns. Furthermore, global consortia and institutions offer funding to help underserved areas access reproductive health services. All these measures seek to reduce the cost and convince individuals to get contraceptives. Policies that guarantee easy and low-priced access to hormonal contraceptives help to meet public health needs and other socio-economic targets.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on product, hormone, age group, and end user.
Oral contraceptive pills account for the majority of the hormonal contraceptive market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the product. This includes oral contraceptive pills, intrauterine device (IUD), injectable birth control, vaginal rings, and others. According to the report, oral contraceptive pills represented the largest segment.
Oral contraceptive pills (OCPs) continue to lead the hormonal contraceptive market as the largest product segment due to their unmatched combination of efficacy, convenience, and availability. The hormonal contraceptive market overview suggests that pills are the most common contraceptive method worldwide due to their safety, which secures predictable and reliable family planning. In addition to their reliability, the market for these products is diversified by the variability of formulations, with pills available in combined and progestin-only versions that reflect medical and consumer preferences. Moreover, the market tendency is determined by the price of OCPs in comparison with other long-term hormone-conjugated contraceptives, and the ease of documentation based on the long history of using OCPs that, despite the side effects, remain safe. In confluence with this, the segment is still developing, and many new options have been and continue to be developed to reduce the side effects and enhance the safety and comfort of hormonal formulations. Overall, contraceptive OCPs remain the premise of reproductive health for women worldwide.
Combined hormonal contraceptive holds the largest share of the industry
A detailed breakup and analysis of the market based on the hormone have also been provided in the hormonal contraceptive market research report. This includes progestin-only contraceptive and combined hormonal contraceptive. According to the report, combined hormonal contraceptive accounted for the largest market share.
The hormone sub-segment is dominated by combined hormonal contraceptives (CHCs). The main factor contributing to the segment's high share is their very high contraceptive efficacy combined with significant health benefits. Among the beneficial effects, it is worth mentioning the guaranteed duration of the menstrual cycle and the severity of menstruation, the prevention of ovarian cysts, and the significant reduction in the risk of endometrial cancer. CHCs are available in the form of pills, vaginal rings, and patches, giving users an additional choice of the form of administration that is most convenient for them. Thus, CHCs are an attractive option for a wide range of users due to their great flexibility and additional health benefits. Among the concerns, some clinicians mention the risk of mood disorders and the likelihood of weight gain. However, ongoing improvements aim to decrease the risk of these side effects, enhancing user satisfaction and adherence.
15-24 years represents the leading market segment
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the age group. This includes 15-24 years, 25-34 years, 35-44 years, and above 44 years. According to the report, 15-24 years represented the largest segment.
The group of 15-24 years stands out as the largest segment of hormonal contraceptive users, based on identified trends in demographic distribution and social peculiarities. This age range usually refers to late adolescence and young adulthood, a period when individuals are most active in exploring and utilizing contraceptive options as part of their sexual and reproductive health management routines. In addition, the segment's considerable growth is driven by increased sexual activity among adolescents and young individuals, supported by broad educational programs that teach safe sex and promote the avoidance of unplanned pregnancies. Thus, this is also positively influencing the hormonal contraceptive market statistics. Educational institutions, healthcare providers, and community organizations pay special attention to this age group, conducting various outreach activities and consultations to make information about different methods of contraception more accessible. Similarly, the desire to build a career or complete education before starting a family also encourages these young individuals to seek adequate, secure, and reliable contraceptive options, contributing significantly to the strong representation of this submarket.
Homecare exhibits a clear dominance in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the end user have also been provided in the report. This includes hospitals and clinics, homecare, ambulatory surgical centers, and others. According to the report, homecare accounted for the largest market share.
The leading end-user in the hormonal contraceptive market is the homecare segment, driven by the convenience and privacy it offers. Given the current trend of consumers demanding to make their healthcare decisions from the comfort of their homes, the demand for products that can be self-administered was bound to increase. This trend is further facilitated by the fact that contraceptives have become more attainable than ever before. Oral pills, transdermal patches, and vaginal rings, for example, can now be utilized without anyone's help and are readily available on the market in most parts of the world. According to the hormonal contraceptive market analysis, many online platforms and telehealth services make access to these products easy, enhancing the appeal of managing contraceptive needs at home. Furthermore, the homecare trend corresponds to the overall developments in consumer-centered healthcare, whereby individuals are seeking optimal levels of convenience, confidentiality, and autonomy in attending to their health needs. These factors have significantly altered the dynamics within the hormonal contraceptive market.
North America leads the market, accounting for the largest hormonal contraceptive market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America represents the largest regional market for hormonal contraceptive.
Geographically, North America is the leading market for hormonal contraceptives globally due to the region's well-developed healthcare infrastructure, high awareness about contraceptive types, and strong government support. There are also several leading pharmaceutical companies in North America investing in the development of more convenient, effective, and safe contraceptives. At the same time, Americans are the most developed in terms of the culture of taking care of their health and they prefer to "swallow" an oral agent in advance rather than an intrauterine spiral. Additionally, many types of contraceptives are covered by insurance, including under policies, which enhance accessibility. Numerous educational programs provided by public and private organizations also inform about the benefits of using contraceptives. This comprehensive support ensures that North America is not only a large market but also a leading region in the global hormonal contraceptive space.
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)
The major players in the hormonal contraceptive market are committed to funding research and enhancing the efficacy and safety of their products. They consistently reduce side effects and increase user convenience to gain market acceptance and keep quality leadership. Furthermore, firms including Bayer AG, Pfizer, and Merck & Co. want to extend their global footprint through acquisitions and alliances in developing countries, where the hormonal contraceptive demand is currently higher. Additionally, manufacturers frequently promote hormonal contraception and educate more women about the advantages associated. These developments support development goals while aiding more comprehensive public health policy goals.