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市場調査レポート
商品コード
1561421

ホルモン避妊薬市場レポート:製品、ホルモン、年齢層、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年

Hormonal Contraceptive Market Report by Product (Oral Contraceptive Pills, Intrauterine Device, Injectable Birth Control, Vaginal Rings, and Others), Hormone, Age Group, End User, and Region 2024-2032


出版日
発行
IMARC
ページ情報
英文 138 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.36円
ホルモン避妊薬市場レポート:製品、ホルモン、年齢層、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年
出版日: 2024年09月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のホルモン避妊薬市場の市場規模は2023年に187億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は3.7%を示し、2032年には261億米ドルに達すると予測しています。同市場は、リプロダクティブ・ヘルスと家族計画に対する世界の認識、特に新興国市場における女性のエンパワーメントの高まり、世界中で避妊具が受け入れられ使用されるようになったことなどが原動力となり、着実な成長を遂げています。

市場規模 年平均成長率(CAGR)グラフ | ホルモン避妊薬市場レポート:製品、ホルモン、年齢層、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年

ホルモン避妊薬市場分析:

  • 主な市場促進要因:ホルモン性避妊薬の需要は、家族計画の必要性と世界中で受け入れられていることが原動力となっています。無計画妊娠の減少に専心する様々な政府・非政府組織がこの市場の成長をもたらしています。
  • 主要市場動向:ホルモン避妊薬市場の予測によると、この市場に大きな影響を与えるであろう最近の動向は、より効果的で作用期間が長いという理由で、IUDやインプラントを含む長時間作用型可逆的避妊薬の消費が増加していることです。
  • 地理的動向:北米と西欧は、高い意識レベル、収入、ヘルスケア施設により、ホルモン避妊薬の使用で大きくリードしています。一方、アジア太平洋地域は都市化、ヘルスケア支出、ライフスタイル要因により最も急速に成長すると予測されています。
  • 競合情勢:ホルモン避妊薬市場調査によると、ホルモン避妊薬市場には、広範な製品ポートフォリオと販売網を持つ大手製薬企業が複数存在します。中小企業も大手企業も、消費者の利便性を維持しながら副作用の少ない新薬を開発するため、研究開発(R&D)活動への予算配分を増やしています。
  • 課題と機会:様々な地域における文化的抵抗や規制上のハードルの存在が市場の成長を制約している一方で、個別化された避妊ソリューションへの投資や、女性の雇用が増加している未対応の新興市場への注力など、複数の機会が残されています。

ホルモン避妊薬市場傾向:

リプロダクティブ・ヘルスに対する世界の認識と教育の高まり

世界規模でのホルモン避妊薬の普及は、リプロダクティブ・ヘルス(性と生殖に関する健康)に対する認識と教育の向上に大きく依存しています。各国政府や世界保健機関(WHO)などの関連国際機関は、安全で効果的な避妊法による家族計画の概念と利点を継続的に推進しています。世界保健機関(WHO)によると、2021年現在、世界の生殖年齢にある女性は19億人で、そのうち11億人が家族計画を必要としています。そのうち8億7,400万人が近代的な避妊法を使っており、避妊の必要性が満たされていない女性は1億6,400万人います。従って、これはホルモン避妊薬市場の収益に大きく影響しています。具体的には、広範な世界的キャンペーンが女性と男性の両方をターゲットにしており、妊娠をコントロールする能力や急激な人口増加を抑える効果的な方法について知らせています。さらに、10代の若者や若い個人を対象とした数多くの教育プログラムが展開され、後年、十分な情報を得た上で家族計画を決定するための基礎が築かれています。このような教育的イニシアチブは、個人がさまざまなホルモン避妊法を区別できるようにするヘルスケア・サービスや相談へのアクセスによって補完されて初めて効果を発揮します。この点で、包括的な世界教育・保健プログラムは、これらの製品がさまざまな地域で使用されるようにするために不可欠です。

技術の進歩と製品の革新

この分野に革命をもたらす新しく優れたホルモン避妊法の開発も、ホルモン避妊薬市場の価値を高めています。最近、20μgのEEと3mgのDRSPからなる新規の超低用量製剤が24/4レジメンで販売された(Yaz;Bayer AG)。有効性は旧来のCOCと同等かそれ以上であり、出血パターンも許容範囲です。さらに、ドラッグデリバリーシステムの開発により、管理がより簡単で副作用の少ない、より信頼性の高い製品が生まれつつあります。周期延長ピルや子宮内避妊具の改良は、それぞれ健康被害の減少や使用期間の延長など、消費者の利便性やライフスタイルへの適合に対するニーズの高まりに対応するものです。さらに、このような進歩は消費者の経験やコンプライアンスを向上させ、その結果、女性が避妊具を使用したり、使用を再開したりする可能性が高くなるため、市場が拡大します。さらに、避妊製品技術の革新は、消費者が獲得した関心と採用、市場の選択を利用して、より洗練された技術を導入します。したがって、これは前向きなホルモン避妊薬市場の見通しを生み出しています。

家族計画への政策的取り組みと資金援助

政府の支援政策や家族計画プログラムへの資金提供の増加といった政策は、ホルモン避妊薬市場の成長を促進します。様々な地域、特に新興諸国のいくつかの政府は、公衆衛生や女性の地位向上策の一環として、個人が避妊具を利用できるようにするための政策を可決しました。これらの政策は、避妊具のコストを下げ、リプロダクティブ・ヘルス・サービスを包括的で誰もが利用できるものにし、公衆衛生キャンペーンに避妊教育を組み込んでいます。さらに、世界のコンソーシアムや機関は、十分なサービスを受けていない地域がリプロダクティブ・ヘルス・サービスを利用できるよう資金を提供しています。これらの措置はすべて、費用を削減し、個人が避妊具を入手するよう説得しようとするものです。ホルモン避妊薬への容易で低価格のアクセスを保証する政策は、公衆衛生のニーズやその他の社会経済的目標を満たすのに役立ちます。

ホルモン避妊薬市場セグメンテーション:

IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024~2032年の世界、地域、国レベルの予測を提供しています。製品別、ホルモン別、年齢層別、エンドユーザー別に市場を分類しています。

製品別内訳

  • 経口避妊薬
  • 子宮内避妊器具(IUD)
  • 注射用避妊具
  • 膣リング
  • その他

経口避妊薬がホルモン避妊薬市場シェアの大半を占める

本レポートでは、製品別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、経口避妊薬、子宮内避妊器具(IUD)、注射式避妊具、膣リング、その他が含まれます。報告書によると、経口避妊薬が最大のセグメントを占めています。

経口避妊薬(OCP)は、その有効性、利便性、入手可能性という他に類を見ない組み合わせにより、最大の製品セグメントとして引き続きホルモン避妊薬市場をリードしています。ホルモン避妊薬市場の概要によると、ピルは、予測可能で信頼性の高い家族計画を保証する安全性により、世界中で最も一般的な避妊方法です。その信頼性に加え、ピルには医療や消費者の嗜好を反映した複合型やプロゲスチン単独型があり、製剤の多様性によって市場は多様化しています。さらに、OCPは他の長期ホルモン結合型避妊薬と比較して価格が安いこと、副作用はあるもの安全性が保たれているOCPの使用歴が長いことから文書化が容易であることなどが市場の傾向を決定しています。これと同時に、この分野はまだ発展途上であり、副作用を軽減し、ホルモン製剤の安全性と快適性を高めるために、多くの新しい選択肢が開発され、現在も開発が続けられています。全体として、避妊用OCPは依然として世界中の女性のリプロダクティブ・ヘルスの前提となっています。

ホルモン別の内訳

  • 黄体ホルモン単独避妊薬
  • 複合型ホルモン避妊薬

複合型ホルモン避妊薬が業界最大シェア

ホルモンに基づく市場の詳細な区分と分析もホルモン避妊薬市場調査レポートで提供しています。これには、プロゲスチン単独避妊薬と複合ホルモン避妊薬が含まれます。同レポートによると、ホルモン複合避妊薬が最大の市場シェアを占めています。

ホルモンのサブセグメントは、ホルモン複合避妊薬(CHC)が支配的です。このセグメントのシェアが高い主な要因は、避妊効果が非常に高く、健康上の利点が大きいことです。有益な効果の中でも、月経周期の保証と月経の重さ、卵巣嚢腫の予防、子宮内膜がんのリスクの大幅な低減は特筆に値します。CHCは、錠剤、膣リング、パッチなどの形態で利用できるため、利用者は自分にとって最も便利な投与形態を選択することができます。このように、CHCはその大きな柔軟性とその他の健康上の利点から、幅広いユーザーにとって魅力的な選択肢となっています。懸念事項として、気分障害のリスクや体重増加の可能性を挙げる臨床医もいます。しかし、現在進行中の改良は、これらの副作用のリスクを減少させ、使用者の満足度とアドヒアランスを高めることを目的としています。

年齢層別内訳

  • 15-24歳
  • 25-34歳
  • 35-44歳
  • 44歳以上

15~24歳が市場の主要セグメントを占める

本レポートでは、年齢層別に市場を詳細に区分・分析しています。これには15-24歳、25-34歳、35-44歳、44歳以上が含まれます。報告書によると、15~24歳が最大のセグメントです。

15-24歳のグループは、人口統計学的分布の動向と社会的特殊性に基づき、ホルモン避妊薬使用者の最大セグメントとして際立っています。この年齢層は通常、思春期後期から青年期を指し、個人が性と生殖に関する健康管理の一環として避妊の選択肢を模索し、活用することに最も積極的な時期です。さらに、安全なセックスを教え、無計画な妊娠の回避を促す幅広い教育プログラムに支えられ、思春期や若年層の性的活動が活発化していることも、このセグメントの大幅な成長を後押ししています。したがって、このこともホルモン避妊薬市場統計にプラスの影響を与えています。教育機関、ヘルスケア提供者、地域団体は、この年齢層に特別な注意を払い、さまざまなアウトリーチ活動や、さまざまな避妊方法に関する情報をより身近なものにするための相談を行っています。同様に、家庭を築く前にキャリアを築きたい、あるいは教育を修了したいという願望も、これらの若年層が適切で安全かつ信頼できる避妊法を求めることを促し、このサブマーケットの強い代表性に大きく寄与しています。

エンドユーザー別内訳

  • 病院・診療所
  • 在宅医療
  • 外来手術センター
  • その他

ホームケアが市場で明確な優位性を示す

本レポートでは、エンドユーザーに基づく市場の詳細な区分と分析も行っています。これには、病院・診療所、在宅介護、外来手術センター、その他が含まれます。報告書によると、在宅医療が最大の市場シェアを占めています。

ホルモン避妊薬市場の主要エンドユーザーは、利便性とプライバシーを提供する在宅介護セグメントです。自宅にいながらヘルスケアの方針を決定したいという消費者の動向から、自己投与が可能な製品への需要が高まることが予想されます。この動向は、避妊具が以前よりも入手しやすくなったという事実によってさらに促進されています。例えば、経口ピル、経皮パッチ、膣リングは、今や誰の助けも借りずに利用することができ、世界のほとんどの地域で容易に市販されています。ホルモン避妊薬市場の分析によると、多くのオンラインプラットフォームや遠隔医療サービスが、これらの製品へのアクセスを容易にし、自宅で避妊のニーズを管理する魅力を高めています。さらに、在宅ケアの動向は、消費者中心のヘルスケアにおける全体的な進展に対応しており、それによって、個人が自分の健康ニーズに対応するために、最適なレベルの利便性、機密性、自律性を求めるようになっています。これらの要因は、ホルモン避妊薬市場のダイナミクスを大きく変化させています。

地域別内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ

北米が市場をリードし、最大のホルモン避妊薬市場シェアを占める

本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、北米はホルモン避妊薬の最大地域市場です。

北米はヘルスケアのインフラが発達しており、避妊に対する意識が高く、政府も強力に支援していることから、北米はホルモン避妊薬の世界の主要市場となっています。また、北米には、より便利で効果的かつ安全な避妊薬の開発に投資している主要企業がいくつかあります。同時に、アメリカ人は健康に気を配る文化が最も発達しており、子宮内スパイラルよりも経口剤をあらかじめ「飲み込む」ことを好みます。さらに、多くの種類の避妊具が保険でカバーされており、保険の下での使用も可能であるため、利用しやすさも向上しています。公的機関や民間団体が提供する数多くの教育プログラムも、避妊具を使用する利点について知らせています。このような包括的な支援により、北米は大きな市場であるだけでなく、世界のホルモン避妊薬市場をリードする地域でもあります。

(なお、これは主要プレイヤーの一部であり、完全なリストは報告書に記載されている)

ホルモン避妊薬市場の主要プレーヤーは、研究に資金を提供し、製品の有効性と安全性を高めることに尽力しています。彼らは一貫して副作用を減らし、ユーザーの利便性を向上させることで、市場に受け入れられ、品質のリーダーシップを維持しています。さらに、バイエルAG、ファイザー、メルク・アンド・カンパニーなどの企業は、現在ホルモン避妊薬の需要が高い発展途上国での買収や提携を通じて、世界の足跡を伸ばしたいと考えています。さらに、メーカーは頻繁にホルモン避妊を推進し、関連する利点についてより多くの女性を教育しています。こうした動きは、開発目標を支援すると同時に、より包括的な公衆衛生政策目標を支援するものです。

ホルモン避妊薬市場ニュース

  • 2024年4月25日Merck &Co.Inc.は、ドイツのダルムシュタットにある本社に3億ユーロ(3億2,080万米ドル)以上を投資してライフサイエンス研究センターを新設することを表明します。
  • 2022年1月10日:Agile Therapeutics, Inc.は、Twirla(R)レボノルゲストレル・エチニルエストラジオール経皮吸収システムのプロモーションをサポートするため、Afaxys Pharma, LLCと新たなパートナーシップを締結したと発表。

本レポートで扱う主な質問

  • 世界のホルモン避妊薬市場はこれまでどのように推移してきたか?
  • 世界のホルモン避妊薬市場における促進要因、抑制要因、機会は何か?
  • 各駆動要因、抑制要因、機会が世界のホルモン避妊薬市場に与える影響は?
  • 主要地域市場とは?
  • 最も魅力的なホルモン避妊薬市場はどの国か?
  • 製品別の市場内訳は?
  • ホルモン避妊薬市場で最も魅力的な製品はどれですか?
  • ホルモンの市場内訳は?
  • ホルモン避妊薬市場で最も魅力的なホルモンは?
  • 年齢層別の市場内訳は?
  • ホルモン避妊薬市場で最も魅力的な年齢層は?
  • エンドユーザー別の市場内訳は?
  • ホルモン避妊薬市場で最も魅力的なエンドユーザーは?
  • 市場の競合構造は?
  • 世界のホルモン避妊薬市場における主要プレイヤー/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 世界のホルモン避妊薬市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 市場内訳:製品別

  • 経口避妊薬
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 子宮内避妊器具(IUD)
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 注射による避妊
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 膣リング
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第7章 市場内訳:ホルモン別

  • プロゲスチンのみの避妊薬
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 複合ホルモン避妊薬
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 市場内訳:年齢別

  • 15~24歳
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 25~34歳
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 35~44歳
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 44歳以上
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 市場内訳:エンドユーザー別

  • 病院と診療所
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ホームケア
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 外来手術センター
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第10章 市場内訳:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • 市場動向
    • 市場内訳:国別
    • 市場予測

第11章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第12章 バリューチェーン分析

第13章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第14章 価格分析

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Afaxys Inc.
    • Agile Therapeutics Inc.
    • Allergan Inc.(AbbVie Inc.)
    • Bayer AG
    • Cipla Limited
    • Johnson & Johnson
    • Merck & Co. Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Piramal Group
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Hormonal Contraceptive Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
  • Figure 3: Global: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 4: Global: Hormonal Contraceptive Market: Breakup by Product (in %), 2023
  • Figure 5: Global: Hormonal Contraceptive Market: Breakup by Hormone (in %), 2023
  • Figure 6: Global: Hormonal Contraceptive Market: Breakup by Age Group (in %), 2023
  • Figure 7: Global: Hormonal Contraceptive Market: Breakup by End User (in %), 2023
  • Figure 8: Global: Hormonal Contraceptive Market: Breakup by Region (in %), 2023
  • Figure 9: Global: Hormonal Contraceptive (Oral Contraceptive Pills) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 10: Global: Hormonal Contraceptive (Oral Contraceptive Pills) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 11: Global: Hormonal Contraceptive (Intrauterine Device-IUD) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 12: Global: Hormonal Contraceptive (Intrauterine Device-IUD) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 13: Global: Hormonal Contraceptive (Injectable Birth Control) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 14: Global: Hormonal Contraceptive (Injectable Birth Control) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 15: Global: Hormonal Contraceptive (Vaginal Rings) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 16: Global: Hormonal Contraceptive (Vaginal Rings) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 17: Global: Hormonal Contraceptive (Other Products) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 18: Global: Hormonal Contraceptive (Other Products) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 19: Global: Hormonal Contraceptive (Progestin-only Contraceptive) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 20: Global: Hormonal Contraceptive (Progestin-only Contraceptive) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 21: Global: Hormonal Contraceptive (Combined Hormonal Contraceptive) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 22: Global: Hormonal Contraceptive (Combined Hormonal Contraceptive) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 23: Global: Hormonal Contraceptive (15-24 Years) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 24: Global: Hormonal Contraceptive (15-24 Years) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 25: Global: Hormonal Contraceptive (25-34 Years) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 26: Global: Hormonal Contraceptive (25-34 Years) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 27: Global: Hormonal Contraceptive (35-44 Years) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 28: Global: Hormonal Contraceptive (35-44 Years) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 29: Global: Hormonal Contraceptive (Above 44 Years) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 30: Global: Hormonal Contraceptive (Above 44 Years) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 31: Global: Hormonal Contraceptive (Hospitals and Clinics) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 32: Global: Hormonal Contraceptive (Hospitals and Clinics) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 33: Global: Hormonal Contraceptive (Homecare) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 34: Global: Hormonal Contraceptive (Homecare) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 35: Global: Hormonal Contraceptive (Ambulatory Surgical Centers) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 36: Global: Hormonal Contraceptive (Ambulatory Surgical Centers) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 37: Global: Hormonal Contraceptive (Other End Users) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 38: Global: Hormonal Contraceptive (Other End Users) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 39: North America: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 40: North America: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 41: United States: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 42: United States: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 43: Canada: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 44: Canada: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 45: Asia-Pacific: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 46: Asia-Pacific: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 47: China: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 48: China: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 49: Japan: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 50: Japan: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 51: India: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 52: India: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 53: South Korea: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 54: South Korea: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 55: Australia: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 56: Australia: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 57: Indonesia: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 58: Indonesia: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 59: Others: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 60: Others: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 61: Europe: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 62: Europe: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 63: Germany: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 64: Germany: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 65: France: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 66: France: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 67: United Kingdom: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 68: United Kingdom: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 69: Italy: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 70: Italy: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 71: Spain: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 72: Spain: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 73: Russia: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 74: Russia: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 75: Others: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 76: Others: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 77: Latin America: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 78: Latin America: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 79: Brazil: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 80: Brazil: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 81: Mexico: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 82: Mexico: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 83: Others: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 84: Others: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 85: Middle East and Africa: Hormonal Contraceptive Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 86: Middle East and Africa: Hormonal Contraceptive Market: Breakup by Country (in %), 2023
  • Figure 87: Middle East and Africa: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 88: Global: Hormonal Contraceptive Industry: SWOT Analysis
  • Figure 89: Global: Hormonal Contraceptive Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 90: Global: Hormonal Contraceptive Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Hormonal Contraceptive Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
  • Table 2: Global: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Breakup by Product (in Million US$), 2024-2032
  • Table 3: Global: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Breakup by Hormone (in Million US$), 2024-2032
  • Table 4: Global: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Breakup by Age Group (in Million US$), 2024-2032
  • Table 5: Global: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Breakup by End User (in Million US$), 2024-2032
  • Table 6: Global: Hormonal Contraceptive Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
  • Table 7: Global: Hormonal Contraceptive Market: Competitive Structure
  • Table 8: Global: Hormonal Contraceptive Market: Key Players
目次
Product Code: SR112024A4403

The global hormonal contraceptive market size reached US$ 18.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 26.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.7% during 2024-2032. The market is experiencing steady growth driven by global awareness of reproductive health and family planning, the rising empowerment of women, particularly in developing regions, and the growing acceptance and use of contraceptives across the globe.

Hormonal Contraceptive Market Analysis:

  • Major Market Drivers: The demand for hormonal contraceptives is driven by family planning requirements and acceptance across the globe. The various governments and non-governmental organizations that solely try to reduce the rate of unplanned pregnancies are leading to the growth of this market.
  • Key Market Trends: According to the hormonal contraceptive market forecast, the recent trend that will have a major impact on this market is the increasing consumption of long-acting reversible contraceptives including IUDs and implants on account of being more effective and longer action period.
  • Geographical Trends: North America and Western Europe majorly lead in hormonal contraceptive usage due to high awareness levels, income, and healthcare facilities. On the contrary, Asia Pacific is anticipated to grow fastest due to urbanization, healthcare expenditure, and lifestyle factors.
  • Competitive Landscape: According to the hormonal contraceptive market research, the hormonal contraceptives market has several big pharmaceutical companies with extensive product portfolios and distribution networks. Both small and large companies are increasing their budgetary allocation to research and development (R&D) activities to develop new drugs with minimal side effects while maintaining consumer convenience.
  • Challenges and Opportunities: While the existence of cultural resistance and regulatory hurdles in various geographical areas constrain market growth, there remain multiple opportunities to invest in personalized contraceptive solutions and focus on unaddressed emerging markets with an increase in female employment.

Hormonal Contraceptive Market Trends:

Increasing global awareness and education on reproductive health

The extensive utilization of hormonal contraceptives on a global scale is largely dependent on increased awareness and education about reproductive health. Governments and relevant international organizations, such as the World Health Organization, continuously promote the concept and advantages of family planning through safe and effective contraceptive use. According to the World Health Organization, there were 1.9 billion women of reproductive age worldwide in 2021, 1.1 billion of whom need family planning. Of these, 874 million are using modern contraceptive methods, and there are 164 million women with an unmet need for contraception. Thus, this is significantly influencing the hormonal contraceptive market revenue. Specifically, extensive global campaigns target both women and men, informing them about their ability to control pregnancies and effective ways to reduce rapid population growth. Moreover, numerous educational programs targeting teens and young individuals have been rolled out to lay the groundwork for well-informed family planning decisions later in life. These educational initiatives are only effective when complemented by access to healthcare services and consultations that enable individuals to differentiate among various hormonal contraceptive methods. In this regard, comprehensive global educational and health programs are indispensable in ensuring these products are taken up in different regions.

Technological advancements and product innovation

The development of new and better hormonal contraceptive options that revolutionize the area also propels hormonal contraceptive market value. Recently, a novel ultra-low-dose preparation of 20 μg EE and 3 mg DRSP has been marketed in a 24/4 regimen (Yaz; Bayer AG). The efficacy is similar to, if not better than, older COCs, and the bleeding pattern is acceptable. Additionally, drug delivery system development is resulting in more reliable items that are simpler to manage and produce fewer side effects. Extended-cycle pills and improvements to intrauterine devices, such as fewer health hazards and a longer period of utilization, respectively, all address the increasing need for consumer convenience and lifestyle compatibility. In addition, such advancements enhance the consumer experience and compliance, resulting in an expanded market since women are more likely to use and resume contraceptive use. In addition, innovations in contraceptive product technologies take advantage of consumers' acquired interest and adoption and market choice to introduce more refined technologies. Therefore, this is creating a positive hormonal contraceptive market outlook.

Policy initiatives and funding for family planning

Policies, such as supportive government policies and increased funding for family planning programs, facilitate the hormonal contraceptive market growth. Several governments in various regions, particularly in developing countries, have passed policies to ensure that individuals have access to contraceptives as part of public health and women's empowerment measures. These policies lower the cost of contraceptives, make reproductive health services comprehensive and available to everyone, and incorporate contraceptive education in public health campaigns. Furthermore, global consortia and institutions offer funding to help underserved areas access reproductive health services. All these measures seek to reduce the cost and convince individuals to get contraceptives. Policies that guarantee easy and low-priced access to hormonal contraceptives help to meet public health needs and other socio-economic targets.

Hormonal Contraceptive Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on product, hormone, age group, and end user.

Breakup by Product:

  • Oral Contraceptive Pills
  • Intrauterine Device (IUD)
  • Injectable Birth Control
  • Vaginal Rings
  • Others

Oral contraceptive pills account for the majority of the hormonal contraceptive market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the product. This includes oral contraceptive pills, intrauterine device (IUD), injectable birth control, vaginal rings, and others. According to the report, oral contraceptive pills represented the largest segment.

Oral contraceptive pills (OCPs) continue to lead the hormonal contraceptive market as the largest product segment due to their unmatched combination of efficacy, convenience, and availability. The hormonal contraceptive market overview suggests that pills are the most common contraceptive method worldwide due to their safety, which secures predictable and reliable family planning. In addition to their reliability, the market for these products is diversified by the variability of formulations, with pills available in combined and progestin-only versions that reflect medical and consumer preferences. Moreover, the market tendency is determined by the price of OCPs in comparison with other long-term hormone-conjugated contraceptives, and the ease of documentation based on the long history of using OCPs that, despite the side effects, remain safe. In confluence with this, the segment is still developing, and many new options have been and continue to be developed to reduce the side effects and enhance the safety and comfort of hormonal formulations. Overall, contraceptive OCPs remain the premise of reproductive health for women worldwide.

Breakup by Hormone:

  • Progestin-only Contraceptive
  • Combined Hormonal Contraceptive

Combined hormonal contraceptive holds the largest share of the industry

A detailed breakup and analysis of the market based on the hormone have also been provided in the hormonal contraceptive market research report. This includes progestin-only contraceptive and combined hormonal contraceptive. According to the report, combined hormonal contraceptive accounted for the largest market share.

The hormone sub-segment is dominated by combined hormonal contraceptives (CHCs). The main factor contributing to the segment's high share is their very high contraceptive efficacy combined with significant health benefits. Among the beneficial effects, it is worth mentioning the guaranteed duration of the menstrual cycle and the severity of menstruation, the prevention of ovarian cysts, and the significant reduction in the risk of endometrial cancer. CHCs are available in the form of pills, vaginal rings, and patches, giving users an additional choice of the form of administration that is most convenient for them. Thus, CHCs are an attractive option for a wide range of users due to their great flexibility and additional health benefits. Among the concerns, some clinicians mention the risk of mood disorders and the likelihood of weight gain. However, ongoing improvements aim to decrease the risk of these side effects, enhancing user satisfaction and adherence.

Breakup by Age Group:

  • 15-24 Years
  • 25-34 Years
  • 35-44 Years
  • Above 44 Years

15-24 years represents the leading market segment

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the age group. This includes 15-24 years, 25-34 years, 35-44 years, and above 44 years. According to the report, 15-24 years represented the largest segment.

The group of 15-24 years stands out as the largest segment of hormonal contraceptive users, based on identified trends in demographic distribution and social peculiarities. This age range usually refers to late adolescence and young adulthood, a period when individuals are most active in exploring and utilizing contraceptive options as part of their sexual and reproductive health management routines. In addition, the segment's considerable growth is driven by increased sexual activity among adolescents and young individuals, supported by broad educational programs that teach safe sex and promote the avoidance of unplanned pregnancies. Thus, this is also positively influencing the hormonal contraceptive market statistics. Educational institutions, healthcare providers, and community organizations pay special attention to this age group, conducting various outreach activities and consultations to make information about different methods of contraception more accessible. Similarly, the desire to build a career or complete education before starting a family also encourages these young individuals to seek adequate, secure, and reliable contraceptive options, contributing significantly to the strong representation of this submarket.

Breakup by End User:

  • Hospitals and Clinics
  • Homecare
  • Ambulatory Surgical Centers
  • Others

Homecare exhibits a clear dominance in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the end user have also been provided in the report. This includes hospitals and clinics, homecare, ambulatory surgical centers, and others. According to the report, homecare accounted for the largest market share.

The leading end-user in the hormonal contraceptive market is the homecare segment, driven by the convenience and privacy it offers. Given the current trend of consumers demanding to make their healthcare decisions from the comfort of their homes, the demand for products that can be self-administered was bound to increase. This trend is further facilitated by the fact that contraceptives have become more attainable than ever before. Oral pills, transdermal patches, and vaginal rings, for example, can now be utilized without anyone's help and are readily available on the market in most parts of the world. According to the hormonal contraceptive market analysis, many online platforms and telehealth services make access to these products easy, enhancing the appeal of managing contraceptive needs at home. Furthermore, the homecare trend corresponds to the overall developments in consumer-centered healthcare, whereby individuals are seeking optimal levels of convenience, confidentiality, and autonomy in attending to their health needs. These factors have significantly altered the dynamics within the hormonal contraceptive market.

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

North America leads the market, accounting for the largest hormonal contraceptive market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America represents the largest regional market for hormonal contraceptive.

Geographically, North America is the leading market for hormonal contraceptives globally due to the region's well-developed healthcare infrastructure, high awareness about contraceptive types, and strong government support. There are also several leading pharmaceutical companies in North America investing in the development of more convenient, effective, and safe contraceptives. At the same time, Americans are the most developed in terms of the culture of taking care of their health and they prefer to "swallow" an oral agent in advance rather than an intrauterine spiral. Additionally, many types of contraceptives are covered by insurance, including under policies, which enhance accessibility. Numerous educational programs provided by public and private organizations also inform about the benefits of using contraceptives. This comprehensive support ensures that North America is not only a large market but also a leading region in the global hormonal contraceptive space.

Competitive Landscape:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the hormonal contraceptive industry include:

  • Afaxys Inc.
  • Agile Therapeutics Inc.
  • Allergan Inc. (AbbVie Inc.)
  • Bayer AG
  • Cipla Limited
  • Johnson & Johnson
  • Merck & Co. Inc.
  • Pfizer Inc.
  • Piramal Group
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

The major players in the hormonal contraceptive market are committed to funding research and enhancing the efficacy and safety of their products. They consistently reduce side effects and increase user convenience to gain market acceptance and keep quality leadership. Furthermore, firms including Bayer AG, Pfizer, and Merck & Co. want to extend their global footprint through acquisitions and alliances in developing countries, where the hormonal contraceptive demand is currently higher. Additionally, manufacturers frequently promote hormonal contraception and educate more women about the advantages associated. These developments support development goals while aiding more comprehensive public health policy goals.

Hormonal Contraceptive Market News:

  • April 25, 2024: Merck & Co. Inc. makes a statement of investing over €300m ($320.8m) to establish a new Life Science Research Center at its main office located in Darmstadt, Germany.
  • January 10, 2022: Agile Therapeutics, Inc. announced that it has entered into a new partnership with Afaxys Pharma, LLC to support the promotion of the Twirla(R) levonorgestrel and ethinyl estradiol transdermal system.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global hormonal contraceptive market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global hormonal contraceptive market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global hormonal contraceptive market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive hormonal contraceptive market?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • Which is the most attractive product in the hormonal contraceptive market?
  • What is the breakup of the market based on the hormone?
  • Which is the most attractive hormone in the hormonal contraceptive market?
  • What is the breakup of the market based on the age group?
  • Which is the most attractive age group in the hormonal contraceptive market?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • Which is the most attractive end user in the hormonal contraceptive market?
  • What is the competitive structure of the market?
  • Who are the key players/companies in the global hormonal contraceptive market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Hormonal Contraceptive Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Oral Contraceptive Pills
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Intrauterine Device (IUD)
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Injectable Birth Control
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Vaginal Rings
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Hormone

  • 7.1 Progestin-only Contraceptive
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Combined Hormonal Contraceptive
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Age Group

  • 8.1 15-24 Years
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 25-34 Years
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 35-44 Years
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Above 44 Years
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Hospitals and Clinics
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Homecare
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Ambulatory Surgical Centers
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Afaxys Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Agile Therapeutics Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Allergan Inc. (AbbVie Inc.)
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Bayer AG
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Cipla Limited
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Johnson & Johnson
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Merck & Co. Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Pfizer Inc.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Piramal Group
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 Teva Pharmaceutical Industries Ltd
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis