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市場調査レポート
商品コード
1383318
鋳鉄ピストンの2030年までの市場予測:製品タイプ、タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Cast Iron Piston Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Type, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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鋳鉄ピストンの2030年までの市場予測:製品タイプ、タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年11月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の鋳鉄ピストン市場は2023年に19億4,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 5.5%で成長し、2030年には28億2,000万米ドルに達すると予測されています。
鋳鉄ピストンは内燃機関の重要な部品であり、発電、産業機械、自動車、建設機械など様々な用途で利用されています。鋳鉄ピストンの製造には通常、優れた耐熱性と耐久性で有名なねずみ鋳鉄が使用されます。用途によっては、ダクタイル鋳鉄のような他の種類の鋳鉄を使用することもあります。エンジン設計のユニークな要件に対応するため、鋳鉄ピストンのカスタマイズオプションがピストンメーカーによって頻繁に提供されています。表面処理、サイズ、形状の変更はその一例です。
自動車生産台数の増加に伴い、鋳鉄ピストンのニーズは高まっています。これらのピストンは、バス、トラック、商用車を含むさまざまな自動車に使用される内燃エンジンに不可欠な部品であり、鋳鉄ピストンやその他のエンジン部品のベンダーを含むサプライチェーン全体の活動を後押ししています。需要に追いつくために、ピストンメーカーとサプライヤーは受注と生産を増やさなければならないです。規模の経済とは、一般に、製造量が増加した結果、製造業者がコストを引き下げることができるようになることであり、競争力を高め、自動車メーカーのコストを削減し、市場の成長を押し上げることになります。
最も明らかな悪影響は、特に内燃機関用の鋳鉄製ピストンの需要減少です。電気自動車(EV)や一部のハイブリッド車では、従来の内燃機関を使用しないため鋳鉄製ピストンは必要とされず、代替材料や代替技術が普及するにつれて、電気自動車やハイブリッド車のドライブトレインに適したアルミニウムのような軽量材料に市場シェアを奪われる可能性があります。歴史的に鋳鉄ピストンに集中してきたメーカーが新素材や新技術に適応するのは難しいかもしれないです。
エンジン技術の進歩では、燃費を最大化し、排出ガスを低減するために、軽量部品が優先的に使用されることが多いです。その動向に伴い、軽量化のために様々な材料や最先端の設計を採用した軽量ピストンのニーズが高まっています。耐熱性、耐久性、熱効率を高めた最先端材料で構成されたピストンは、新しいエンジン技術に頻繁に必要とされます。このような要求にメーカーが対応した結果、燃費向上を目指した品質の向上したピストンが開発され、より効果的な燃焼に伴う高温・高圧への耐性が求められることが多くなっています。そのため、最先端の材料と設計で作られたピストンの市場が活性化しているのです。
排ガス規制が厳しくなると、より洗練されたエンジン技術が必要になることが多く、その開発・実用化にはコストがかかる可能性があります。従来の内燃エンジン車の値ごろ感は、エンジンや自動車の生産コストの上昇によって影響を受ける可能性があります。排ガス規制が強化され、一部のメーカーが電気やハイブリッド・システムのような代替パワートレインを優先するようになると、鋳鉄製ピストンを備えた従来型内燃エンジンの市場が縮小する可能性があります。さらに、国や地域によって排ガス規制が異なるため、メーカーにとって規制環境が複雑になる可能性があります。市場ごとに異なる要件を満たすのは難しいかもしれないです。
世界の供給システムが、このアウトブレイクによって影響を受けた。産業機械や自動車機械の製造業者の多くが、部品や原材料、鋳鉄製ピストンなどの部品の供給に支障をきたしました。この混乱の結果、生産が遅れ、生産高が減少しました。自動車産業や産業機械産業は、一部の政府から財政的な支援や優遇措置を受け、鋳鉄ピストンの需要減退をいくらか打ち消すことができました。
可鍛鋳鉄ピストン・セグメントは、内燃エンジンに不可欠な自動車分野で採用されることが多く、ピストンが高温や機械的ストレスに耐えなければならない状況に適しているため、有利な成長を遂げると推定されます。トラック、自動車、バイクなど、さまざまな乗り物に搭載されています。自動車産業と工業産業は、鋳鉄ピストン、特に可鍛鋳鉄ピストンの市場に影響を与えています。さらに、鋳鉄ピストン市場は、公害基準の修正、電気自動車への移行、エンジン技術の進歩などの変数によって影響を受ける可能性があります。
凹型トップピストンセグメントは、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。自動車、トラック、オートバイ、産業機械など、さまざまな種類の内燃機関では、凹型トップピストンが頻繁に利用されています。エンジン固有のニーズや用途によって、その設計が変わることもあります。さらに、より環境に優しいエンジン技術の開拓と排ガス規制の遵守により、市場に影響が及ぶ可能性があります。
アジア太平洋地域は、鋳鉄ピストンが産業用および自動車用アプリケーションに広く採用されていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。これらの用途には、発電、建設、バイク、商用車、乗用車、農業機械など幅広い産業が含まれます。中国やインドなど、世界で最も大きく急成長している自動車市場のいくつかはアジア太平洋地域にあります。さらに、鋳鉄ピストンのニーズは、この地域の自動車生産台数の増加によって一部煽られており、これが市場の成長をさらに後押ししています。
耐久性と耐熱性に優れ、欧州市場で鋳鉄ピストンの製造に最も一般的に使用されているため、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されています。欧州の産業部門では、船舶、発電、建設機械など多くの用途が内燃機関に依存しています。エンジンの設計と構成部品は、多くの欧州諸国における厳しい排ガス規制の影響を受けており、これらの規制は鋳鉄ピストンに適用される可能性があります。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Cast Iron Piston Market is accounted for $1.94 billion in 2023 and is expected to reach $2.82 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.5% during the forecast period. Cast iron pistons are crucial parts of internal combustion engines, which are utilized in a variety of applications such as power production, industrial machinery, automobiles, and construction equipment. Gray cast iron, which is renowned for its exceptional heat resistance and durability, is usually used to make cast iron pistons. For some uses, other varieties of cast iron, such ductile cast iron, may also be employed. To accommodate the unique requirements of engine designs, cast iron piston customisation options are frequently provided by piston manufacturers. Changes in surface treatments, size, and form might be examples of this.
The need for cast iron pistons is growing as car manufacturing rates rise. These pistons are an essential part of internal combustion engines, which are used in a variety of automobiles, including buses, trucks, and commercial vehicles and this boosts activity across the supply chain, including vendors of cast iron pistons and other engine components. In order to keep up with demand, piston manufacturers and suppliers have to boost orders and production. Scale economies are generally the result of higher manufacturing volumes where producers may be able to lower their costs as a consequence, increasing their competitiveness and perhaps saving automakers money thus boosting the market growth.
The most obvious adverse impact is the decline in demand for cast iron pistons, especially for internal combustion engines. Cast iron pistons are not required in electric vehicles (EVs) or some hybrid cars as they do not use conventional internal combustion engines and may lose market share to lighter materials like aluminum, which are more appropriate for electric and hybrid drivetrains, as alternative materials and technologies proliferate. It might be difficult for producers that have historically concentrated on cast iron pistons to adjust to new materials and technology.
Lightweight components are frequently given priority in engine technology advancements in an effort to maximize fuel economy and lower emissions. The need for lightweight pistons, which can be constructed of various materials or have cutting-edge designs to save weight, has risen as a result of this trend. Pistons composed of cutting-edge materials with enhanced heat resistance, durability, and thermal efficiency are frequently needed for new engine technology. As a result of manufacturers' adaptation to these demands, pistons with improved qualities are developed and are aimed at increasing fuel economy frequently need to be able to tolerate the greater temperatures and pressures connected to more effective combustion. These fuels the market for pistons made of cutting-edge materials and designs.
Stricter emission standards frequently need more sophisticated engine technology, which might be more costly to develop and put into use. The affordability of conventional internal combustion engine cars may be impacted by higher production costs for engines and automobiles. The market for conventional internal combustion engines with cast iron pistons may decline as emission rules tighten and some manufacturers may give preference to alternative powertrains like electric and hybrid systems. Moreover, different countries and regions have different emission rules, which can make the regulatory environment for manufacturers complicated. It might be hard to meet differing requirements in different markets.
Worldwide supply systems were impacted by the outbreak. A number of producers of industrial and automotive machinery experienced disruptions in the supply of parts, raw materials, and components, such as cast iron pistons. Production was delayed and output was reduced as a result of this disturbance. The automotive and industrial industries were given financial support and incentives by some governments, which helped to somewhat counteract the drop in demand for cast iron pistons.
The malleable cast iron pistons segment is estimated to have a lucrative growth, as they are often employed in the automobile sector, where they are essential to internal combustion engines, and are appropriate for situations where the piston must tolerate high temperatures and mechanical stress. They may be found in a variety of vehicles, including trucks, automobiles, and motorbikes. The automotive and industrial industries have an impact on the market for cast iron pistons, notably malleable cast iron pistons. Moreover, the market for cast iron pistons may be impacted by variables including modifications to pollution standards, the move toward electric vehicles, and advancements in engine technology.
The recessed top piston segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, as there are several shapes this recessed pattern might take, including a bowl, a dish, or another arrangement. In many different kinds of internal combustion engines, such as those used in cars, trucks, motorcycles, and industrial machinery, recessed top pistons are frequently utilized. Depending on the engine's unique needs and intended application, their design may change. Additionally, due to the development of more environmentally friendly engine technology and the observance of emission standards the market may be impacted.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the cast iron pistons being widely employed in industrial and automotive applications. These uses include a wide range of industries, including power production, construction, motorbikes, commercial and passenger cars, and agriculture machines. Some of the biggest and fastest-growing automobile markets in the world, such as those in China and India, are found in the Asia Pacific area. Moreover, the need for cast iron pistons is fuelled in part by the region's rising auto production which further drives in the growth of the market.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, because it is durable and heat resistant, and is the most common kind used to make cast iron pistons in the Europe market. Many uses, including marine vessels, power generating, and construction equipment, depend on internal combustion engines in the Europe industrial sector. Engine design and componentry are influenced by strict emission restrictions in a number of European nations these rules could apply to cast iron pistons, or other options might be investigated results in enhancing the market growth.
Some of the key players profiled in the Cast Iron Piston Market include: Zhejiang jialaidun Piston Manufacture, Hitachi Automotive Systems, Rheinmetall Automotive, Honda Foundry, India Pistons, Federal-Mogul, Zynp Corporation, Aisin Seiki, Binzhou Bohai Piston, Huamin Nanping Automobile Fittings Group, Dong Yang Piston, Cheng Shing Piston, Chang'an Automobile Group, ARN Group, Mahle Group, IP Rings Ltd, Omega Pistons, Hunan ZhengYuanDongli Parts Co., Ltd., Anhui Huan Xin Group Co., Ltd. and Nippon Piston Rings Co Ltd.
In September 2023, Rheinmetall unveils best-in-class 30mm cannon on robotic combat vehicle to demonstrate mobile c-UAS excellence. the world's most advanced c-UAS turret, with the combined speed, mobility, and unmanned capability of Textron Systems' Ripsaw M5 robotic combat vehicle (RCV).
In May 2023, Hitachi Astemo, Ltd. has developed an autonomous driving technology that helps to safely and smoothly pass by oncoming vehicles on narrow roads and other situations by utilizing 3D sensing results of the surrounding vehicle environment.
In January 2023, Hitachi Astemo, Ltd Trend Micro Inc. and its subsidiary VicOne Inc. ("VicOne") have expanded their collaboration to provide security solutions for connected cars, aiming for commercialization.