市場調査レポート
商品コード
1372049
クラウドPOSの世界市場、2030年までの予測: タイプ別、コンポーネント別、組織規模別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Cloud POS Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Fixed Point Of Sale and Mobile Point Of Sale), Component (Services and Solution), Organization Size, End User and By Geography |
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クラウドPOSの世界市場、2030年までの予測: タイプ別、コンポーネント別、組織規模別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のクラウドPOS市場は2023年に42億9,000万米ドルを占め、2030年には179億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは22.7%です。
クラウドPOSと呼ばれるウェブベースのPOSシステムにより、企業は消費者取引を行い、日々の業務をオンラインで監督することができます。クラウドPOSは、さまざまなハードウェア、ソフトウェア、サービスベースの技術で構成され、商品やサービスの販売時の取引プロセスを管理します。クラウドPOSは、大規模で高価なサーバーの必要性をなくし、複数の場所にまたがるPOS端末を効果的に維持し、顧客サポートを強化します。
マスターカードインターナショナルインコーポレーテッドが2020年4月に実施した調査によると、COVID-19が流行した時期に、世界の79%の人々が非接触型決済を利用し始めました。
インターネットに接続できるデバイスであれば、クラウドベースのPOSシステムを利用することができます。労働稼働率、在庫数、生産性データをリアルタイムで監視することが可能になります。情報は常に最新で、遠隔地からでもアクセス可能です。さらに、モバイルデバイスを追加してシステムを拡張し、機動性を高めることもできます。顧客はモバイルPOSシステムの機能を利用することで、このメリットを活用することができます。このような設置による機動性の向上は、市場の成長を拡大します。
世界のシステムの標準化の欠如と、それに関する顧客の知識の低さが、クラウドPOS市場の最大の課題となっています。クラウドPOSシステムのプロバイダーが直面する主な困難は、消費者の受容を得ることと新興国市場の開拓を成功させることです。ほとんどの消費者はクラウドPOSシステムの可能性を知らないが、現金に代わる実用的な手段を必要としています。さらに、先進国の消費者はセキュリティ上の懸念からワイヤレス決済カードの利用を敬遠しており、貧困国の消費者はワイヤレス決済技術についてほとんど知らされていないです。
企業は、従来のオンプレミス型POSのようなフェイルセーフな安全対策や将来性を考慮した要件の代わりに、実際に使用するサービスに対してのみ支払いを行うことで、コストを削減することができます。また、ソリューションプロバイダーがクラウドベースのPOSソリューションのメンテナンスと維持管理を行うため、ビジネスオーナーはこれらのPOSシステムが継続的に稼働することを心配する必要がありません。クラウドベースのPOSシステムを使用すると、企業は社内のITチームを少人数で運営することができ、オンプレミスPOSソリューションで必要とされるフルサイズのIT部門の維持に関連するトレーニングや給与のコストを節約することができます。ベンダーやソリューション・プロバイダーがクラウドベースのPOSシステムのメンテナンス、パフォーマンス、維持管理を行うため、市場の成長が促進されます。
現代の入り組んだITセキュリティ環境により、サイバー攻撃は年々頻発しています。セキュリティ問題に関しては、多くの組織がクラウドベースの製品の一般的な能力に疑問を持っています。オンプレミスのPOSシステムに慣れているIT専門家は、クラウドベースのPOSに切り替える際、所有権とコントロールを失うことを心配するため、頻繁に心配します。また、クラウドベースのPOSはITセキュリティ要件を満たすにはまだ十分に開発されていないというのもよくある誤解です。さらに、クラウドベースのPOSの受け入れが急増しているにもかかわらず、組織はクラウドセキュリティやマルウェアなどの可能性のある懸念事項についてまだあまり認識していないです。
パンデミックの間、組織はベンダーとの協力、現場でのインストールの実施、ITリソースの調整が困難になっています。その結果、CIEMソリューションの採用と展開が遅れました。組織は現在、リモートワークの導入が進んだ結果、分散環境におけるユーザーアクセスと権限の管理という新たな問題に直面しています。リモートワークへの突然の移行は、現在の権限管理手順の能力を圧迫し、データセキュリティに関する懸念を生み出しました。
予測期間中、中小企業の成長が最も大きく見込まれることから、中小企業セグメントが最大のシェアを占めると推定・予測されます。クラウドPOSシステムのベンダーは、フリーランス、中小企業、個人向けにカスタマイズされたオプションを提供しています。中小企業にとって最も必要なニーズの1つは費用対効果であるため、そのニーズを満たす可能性のある特定のサプライヤーが存在します。このようなサプライヤーは中小企業にシンプルなツールを提供し、人材、プロジェクト、資産の管理を非常に簡単にします。また、こうしたシンプルなツールは、中小企業がインストールされたソフトウェアを十分に活用できるよう支援します。今後数年間で、中小企業によるクラウドPOSシステムの導入はますます進むと予想されます。
輸送・ロジスティクス分野は、予測期間中に有利な成長を遂げると予測されています。クラウドPOSを利用すれば、インターネットに接続できる場所であれば、外出先からでもオペレーションを監督することができます。多くの異なる場所を監督したり、リアルタイムで出荷を追跡したりする必要がある物流マネージャーは、これが特に便利だと感じると思われます。売上、在庫、顧客データを含むすべてのデータは、クラウドPOSシステムを使って一元管理されています。これにより、ロジスティクスマネージャーは分刻みのデータと徹底的なレポートを入手し、データ主導の選択を行って業務を効率化し、問題箇所を突き止めることができます。
北米はクラウドベースのサービスに対する需要が高いため、推定期間中に最大の市場シェアを占め、北米は世界のクラウドPOS市場の重要な部分を占めると予測されています。革新的な製品やサービスの採用は、この地域の高度な技術的枠組みによって支えられています。非接触型決済方法の受け入れという点では、米国とカナダが先進国であり、地域市場の拡大を後押ししています。クラウドベースのPOSシステムの利用は、アメリカの店舗によるオンライン決済オプションの迅速な採用によってさらに加速しています。オンライン取引はアメリカのカフェやレストランの経営者にとって不可欠であり、市場拡大に影響を与えています。
アジア太平洋は、予測期間中、収益性の高い成長が見込まれます。既存企業の増加が市場拡大の主な要因です。この地域ではクラウドベースのサービスの利用が増加しており、クラウドベースのPOS市場の拡大をさらに促進しています。シンガポール、中国、インドのような国々は、クラウド決済サービスのブームにより、今後数年間で巨大な発展を遂げると予測されています。この地域におけるクラウドPOS市場の拡大は、アジアの中小企業がクラウドベースのソリューションを複合的に採用することによって促進されるであろう。
According to Stratistics MRC, the Global Cloud POS Market is accounted for $4.29 billion in 2023 and is expected to reach $17.98 billion by 2030 growing at a CAGR of 22.7% during the forecast period. A web-based point-of-sale system termed a "cloud POS" allows businesses to conduct consumer transactions and oversee daily operations online. It comprises a variety of hardware, software, and service-based technologies that regulate the transaction process during the sale of a good or service. Cloud POS does away with the need for large, expensive servers, effectively maintains POS terminals across multiple locations, and enhances customer support.
According to the survey conducted by Master card International Incorporated in April 2020, 79% of people worldwide have started using contactless payments during the COVID-19 pandemic time.
Any device with an internet connection can use a cloud-based POS system. The ability to monitor labour utilisation percentages, inventory counts, and productivity data in real time is made possible by this. The information is constantly up-to-date and accessible from any remote place. Additionally, it also offers the benefit of expanding your system with additional mobile devices for greater mobility. Customers can take advantage of this benefit by using a mobile POS system's capabilities. The improved mobility advantages offered by these installations expand the market growth.
The lack of worldwide system standardisation and low customer knowledge of the same pose the biggest challenges to the cloud POS market. The main difficulties facing providers of cloud POS systems are gaining consumer acceptance and successfully developing vertical markets. Although most consumers are unaware of the possibilities on the market, they are in need of a workable cash substitute. Additionally, consumers in industrialised nations shy away from utilising wireless payment cards due to security concerns; consumers in poor nations are largely uninformed of wireless payment technologies.
Businesses save money by only paying for the services they actually use instead of the fail-safe safeguards and requirements for future-proofing that traditional on-premises POS requires. The solutions provider will also handle the maintenance and upkeep of cloud-based POS solutions, so business owners are not concerned about these POS systems running continuously. With cloud-based POS systems, businesses can operate with a smaller internal IT team, saving on the training and payroll costs related to maintaining a full-size IT department as required by on-premises POS solutions. Vendors and solution providers handle the maintenance, performance, and upkeep of cloud-based POS systems, which enhances market growth.
Modern intricate IT security environment is making cyberattacks more frequent on annually. Regarding security issues, many organisations have doubts about the general competence of cloud-based products. IT professionals who are used to working with on-premises POS systems frequently worry when switching to cloud-based POS because they worry about losing ownership and control. Another common misconception is that cloud-based POS is not yet developed enough to meet IT security requirements. Additionally, despite a surge in cloud-based POS acceptance, organisations are still not very aware of possible concerns including cloud security and malware.
During the pandemic, organisations encountered difficulties working with vendors, carrying out on-site installs, and aligning IT resources. As a result, the adoption and deployment of CIEM solutions were delayed. Organisations now confront new issues with managing user access and entitlements in a distributed environment as a result of the growing adoption of remote work. The sudden shift to remote work arrangements taxed the capacity of current entitlement management procedures and created concerns regarding data security.
The small and medium-sized enterprise segment is estimated to hold the largest share, due to the largest growth is expected for SMEs during the forecast period. Vendors of cloud POS systems offer customized options for freelancers, small enterprises, and individuals. One of the most essential needs for small enterprises is cost-effectiveness, so there are some specific suppliers who may meet their needs. These suppliers provide SMEs with simple tools that make it very easy for them to manage people, projects, and assets. These simple tools also assist SMEs in fully utilizing the installed software. In the upcoming years, SMEs are anticipated to increasingly deploy cloud POS systems.
The transport and logistics segment is anticipated to have lucrative growth during the forecast period. With cloud POS, we can oversee the operations while on the road from any location with an internet connection. Logistics managers who may need to oversee many different places or track shipments in real-time will find this to be particularly useful. All the data, including sales, inventory, and customer data, has been centralized using cloud POS systems. This gives logistics managers up-to-the-minute data and thorough reports, enabling them to make data-driven choices to streamline operations and pinpoint problem areas.
North America commanded the largest market share during the extrapolated period due to the high demand for cloud-based services, North America is predicted to account for an important portion of the worldwide cloud POS market. The adoption of innovative products and services is supported by the region's advanced technological framework. In terms of accepting contactless payment methods, the United States and Canada are leading nations, encouraging regional market expansion. The use of cloud-based POS systems is further fuelled by the swift adoption of online payment options by American shops. Online transactions are essential for American cafe and restaurant proprietors, which has an impact on market expansion.
Asia-Pacific is expected to witness profitable growth over the projection period. The increasing number of established companies is mostly responsible for the expansion. The region's increasing use of cloud-based services is further fostering the expansion of the cloud-based POS market. Countries like Singapore, China, and India are projected to have enormous development in the next few years due to the boom in cloud payment services. The expansion of the cloud POS market in the region will be fueled by the Asian SMEs' combined adoption of cloud-based solutions.
Some of the key players in the Cloud POS Market include: Oracle Corporation, Celerant Technology, Square Inc., Clover, Cegid, Touch Suite, Revel systems, Cegid, ERPLY. Shopify, PAR Technology, B2B Soft, UTC RETAIL, Salon Target, Intuit, Retail Ops, Omnico Group Dias Park and Ascent360.
In September 2022, Square, Inc. (now known as Block, Inc.) introduced millions of vendors across the United States to its Tap to Pay feature on iPhone. The feature, available within the Square Point of Sale iOS app, allowed merchants of all sizes to accept contactless payments directly from their iPhones, with no additional hardware requirement and at no additional costs to the seller.
In June 2021, Ascent360 announced an app store connected with Light speed to bring PoS and e-commerce data to life. Because of the combined power of these technologies, businesses were able to absorb critical consumer data, segment customers, and provide personalized omni channel communications to engage better and retain customers.