表紙:免疫健康サプリメント市場の2030年までの予測:製品タイプ、供給源、形態、流通チャネル、顧客志向、投薬形態、用途、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1372034

免疫健康サプリメント市場の2030年までの予測:製品タイプ、供給源、形態、流通チャネル、顧客志向、投薬形態、用途、地域別の世界分析

Immune Health Supplements Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Source, Form, Distribution Channel, Customer Orientation, Mode of Medication, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

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免疫健康サプリメント市場の2030年までの予測:製品タイプ、供給源、形態、流通チャネル、顧客志向、投薬形態、用途、地域別の世界分析
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、免疫健康サプリメントの世界市場は2023年に711億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 13.4%で成長し、2030年には1,714億米ドルに達すると予測されています。

免疫補助食品は、身体の免疫システムをサポートし強化するために処方される栄養補助食品であり、これらのサプリメントには通常、病原体や外部の脅威に対する免疫反応を強化すると考えられているビタミン、ミネラル、抗酸化物質、天然化合物が配合されています。一般的な成分としては、ビタミンC、ビタミンD、亜鉛、エキナセア、プロバイオティクスなどがあり、病気のリスクを減らし、感染症や病気からの回復を助ける。

ニュートリション・ビジネス・ジャーナル誌によると、2020年4月に免疫サプリメントの購入が大幅に急増したことは驚くには当たらないです。

健康補助食品に対する意識の高まり

健康意識の高まり、ライフスタイルの変化、体重管理プログラムの増加などの要因により、市場は拡大すると予測されています。例えば、人々は毎日摂取する食品や飲料にさらなる利点や安全性を求める。さらに、栄養補助食品は、すべての栄養需要を満たすことを保証する有用かつ実用的な方法です。したがって、予測期間中、免疫健康サプリメントの需要は増加すると思われます。

高コスト

センサー、機器、ソフトウェアで構成されるこの技術は、その取得と導入に多額の初期費用を必要とします。さらに、継続的な維持管理、トレーニング、システムの更新によって、総所有コストも増加します。予算が限られているヘルスケア施設やその他の機関では、この費用が障害となり、普及を妨げる可能性があります。医療関連感染の減少や患者の安全性の向上という長期的な利点があるにもかかわらず、初期費用が手指衛生モニタリングシステムの採用の障害になると考える企業もあるでしょう。そのため、これらの要因が市場の成長を阻害しています。

研究開発による新たなイノベーション

顧客は、体内の防御力や免疫力を高めることができると考えられる効果的な製品を徐々に収集するようになっています。さらに、免疫健康サプリメントメーカーは、消費者が健康に高い優先順位を置くため、臨床的に確立された利点を持つであろう物質を決定しています。さらに、メーカーは、プロバイオティクス、オメガ3脂肪酸、エルダーベリー、ボタンマッシュルームなど、健康補助食品を作るのに必要不可欠な成分の需要が大きいです。さらに、免疫健康補助食品に関する研究開発は、免疫力を高める目的で実に効率的な栄養補助食品を提供するため、一貫して拡大しています。したがって、これらの要因が市場拡大の大きな原動力となっています。

副作用

免疫系は、他の薬と混合したり、手術前に服用したりすると変化が生じる。特定の医学的問題を抱えている人にとっても、免疫力を高めるサプリメントは問題となりうる。さらに、多くのサプリメントの効果は、子供や妊婦などでは研究されておらず、これらのサプリメントは薬ではなく食品として管理されています。さらに、サプリメントの品質や身体への影響は、食品医薬品局によって評価されていないです。栄養補助食品の箱に記載されている潜在的な副作用のリストや、選択された錠剤のサイズのガイドラインに関する規制もないです。その結果、高齢者が大きなリスクにさらされ、市場規模が縮小しています。

COVID-19の影響

免疫健康補助食品市場では、COVID-19の大流行が悪影響を及ぼしています。しかし、製造の制限、サプライチェーンの混乱、規制の不確実性の結果、市場は困難に遭遇しました。戸締まり、旅行制限、経済不安などが消費者の購買力や個人支出に影響を与え、売上が減少しました。さらに、免疫サプリメントから予防接種やCOVID-19の薬物療法に関心が移っています。従って、これらの要素が相まって、流行期に免疫健康食品の市場拡大が鈍化したのです。

予測期間中、ビタミン&ミネラルサプリメント分野が最大となる見込み

一般的な健康状態を改善し、免疫機能を高めるために栄養補助食品を使用することから、ビタミン&ミネラルサプリメント分野が最大のシェアを占めると推定されます。さらに、手指衛生モニタリング技術とは関係ないとはいえ、このセクションでは感染管理のための包括的な戦略の価値を強調しています。さらに、医療従事者や個人が重要なビタミンやミネラルの適切な量を維持することで、感染に対する身体の自然な防御力を強化することができ、栄養補給を通じて健康を促進し、感染に対する脆弱性を最小限に抑えることで、感染予防と健康維持の複雑な性質を強調し、手指衛生モニタリング活動を支援しています。

植物由来セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

石鹸や除菌剤のような手指衛生製品に植物由来の物質が使用されているため、植物ベースのセグメントは予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。さらに、この市場セグメンテーションは、持続可能性と天然成分の理想を表現する商品に対する顧客の嗜好の高まりを示し、環境に優しい慣行に対するより広範な傾向と一致して、環境に配慮する個人や企業に対応する植物由来の手指衛生製品を提供する価値を強調しています。したがって、こうした側面が市場規模を徐々に押し上げています。

最大のシェアを占める地域

アジア太平洋地域は、人口の増加と購買力の上昇により、推計期間中最大の市場シェアを占め、健康補助食品市場の拡大に最終的に貢献しました。さらに、アジア太平洋地域は、イチョウ葉のような原材料の供給源であると同時に、インドのアーユルヴェーダや伝統的な中国医学に基づくハーバル・トニックや飲料を含む新しい製品ラインのインスピレーション源でもあります。さらに、同地域では欧米の競合他社に比べてセルフメディケーションが普及しており、OTC業界に大きな好影響を与えています。アーユルヴェーダのような従来型の商品に対する需要が、アジア太平洋地域に国際的な投資家や地元の投資家を引き寄せ、需要センターへの輸出に集中しています。したがって、こうした側面が結果的に市場拡大の原動力となっています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、予測期間中に収益性の高い成長を遂げることが予想されます。例えば、米国疾病予防管理センター(CDC)によると、約3,420万人の米国人が糖尿病を患っており、米国では人口の約3分の1に当たる8,800万人の成人が糖尿病予備軍です。したがって、人々の健康に対する意識が高まるにつれて、北米が免疫健康サプリメント市場を独占し続けると予測されます。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の免疫健康サプリメント市場:製品タイプ別

  • ビタミンとミネラルのサプリメント
    • ビタミンCサプリメント
    • ビタミンDサプリメント
    • ビタミンB群サプリメント
    • マルチビタミン
    • セレンのサプリメント
    • 亜鉛サプリメント
    • その他のビタミンとミネラルのサプリメント
  • プロバイオティクス
  • ハーブ/植物エキス
  • オメガ3脂肪酸
  • アミノ酸
  • その他の製品タイプ

第6章 世界の免疫健康サプリメント市場:ソース別

  • 植物ベース
  • 動物ベース

第7章 世界の免疫健康サプリメント市場:形態別

  • カプセル
  • タブレット
  • 液体
  • ゲル
  • ソフトジェル
  • その他の形式

第8章 世界の免疫健康サプリメント市場:流通チャネル別

  • コンビニエンスストア
  • オンライン小売
  • 薬局・ドラッグストア
  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
  • その他の流通チャネル

第9章 世界の免疫健康サプリメント市場:顧客志向別

  • 男性
  • 女性
  • 高齢者
  • キッズ
  • 幼児
  • その他の顧客志向

第10章 世界の免疫健康サプリメント市場:薬剤のモード別

  • 処方箋ベース
  • セルフメディケーション

第11章 世界の免疫健康サプリメント市場:用途別

  • 髪の伸び
  • 腸の健康
  • 気道感染症
  • その他の用途

第12章 世界の免疫健康サプリメント市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Abbott Laboratories
  • American Health
  • Amway Corp
  • Bayer AG
  • Boehringer Ingelheim
  • Danone
  • GlaxoSmithKline Inc.
  • Herbalife Nutrition of America, Inc.
  • Himalaya Global Holdings Ltd.
  • Nestle
  • Novartis
  • Pfizer Inc.
  • Sanofi
  • Sun Pharmaceutical Industries Limited
  • Swisse Wellness Pty Ltd.
  • The Nature's Bounty Co.
  • Unilever
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Plant Based (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Animal Based (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Form (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Capsules (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Tablets (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Powder (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Liquid (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Gel (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Soft Gels (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Other Forms (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Convenience Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Online Retail (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Pharmacies & Drug Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Supermarkets and Hypermarkets (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Other Distribution Channels (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Customer Orientation (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Men (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Women (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Senior Citizen (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Kids (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Toddlers (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Other Customer Orientations (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Mode of Medication (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Prescription Based (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Self-Medication (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Hair Growth (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Gut Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Respiratory Tract Infection (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Immune Health Supplements Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)

Table Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC24090

According to Stratistics MRC, the Global Immune Health Supplements Market is accounted for $71.1 billion in 2023 and is expected to reach $171.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 13.4% during the forecast period. Immune health supplements are dietary products formulated to support and strengthen the body's immune system, these supplements typically contain a combination of vitamins, minerals, antioxidants, and natural compounds that are believed to enhance the immune response to pathogens and external threats. Common ingredients include vitamin C, vitamin D, zinc, echinacea, and probiotics, which help in reduce the risk of illness, and aid in recovery from infections or diseases.

According to the Nutrition Business Journal, not surprisingly, the purchase of immune supplements in April 2020 surged significantly.

Market Dynamics:

Driver:

Growing awareness on health supplements

The market is projected to rise as a result of factors such as rising health awareness, changing lifestyles, and an increase in weight management programs. For instance, people seek out additional advantages or safety from the foods and drinks they consume every day. Furthermore, dietary supplements are a helpful and practical way to guarantee that all nutritional demands are met. It follows that during the forecast period, demand for immune health supplements is likely to increase.

Restraint:

High cost

The technology, which comprises sensors, equipment, and software, can require a substantial initial expenditure in order to acquire and implement. Moreover, the total cost of ownership is also increased by continuing upkeep, training, and system updates. Healthcare facilities and other institutions with limited budgets may find this expense to be an obstacle, which would prevent widespread adoption. Some businesses may view the initial cost as an obstacle to adopting Hand Hygiene Monitoring Systems, despite the long-term advantages in terms of decreased healthcare-associated infections and increased patient safety. Therefore, these factors hampers the growth of the market.

Opportunity:

New Innovations by R&D

Customers are progressively collecting effective products that they think can boost defence and immunity in the body. Additionally, immunity health supplement makers are deciding on substances that would have clinically established advantages because consumers place a high priority on health. Moreover, manufacturers have a significant demand for essential ingredients needed to make health supplements like probiotics, omega-3 fatty acids, elderberry, and button mushrooms. Furthermore, research and development efforts on immune health supplements are expanding consistently to provide really efficient dietary supplements for immunity-boosting purposes. Therefore, these factors significantly drive the market expansion.

Threat:

Side effects

Immune system will have changes when mixed with other medications or taken before surgery, several supplements which may cause negative side effects. For people with specific medical issues, immunity-boosting supplements can also be problematic. Additionally, many supplements' effects haven't been studied in children, pregnant women, or other groups, these supplements are controlled as foods rather than medications. Furthermore, the quality of supplements and their effects on the body are not evaluated by the Food and Drug Administration. There are no regulations on the list of potential side effects on the box of dietary supplements or guidelines for the chosen tablet size. Thus, as a result, the older population is being put at great risk, thereby hampering the market size.

COVID-19 Impact

On the market for immune health supplements, the COVID-19 pandemic has had a detrimental effect. However, as a result of manufacturing limitations, supply chain disruptions, and regulatory uncertainty, the market encountered difficulties. Lockdowns, travel restrictions, and economic uncertainty all had an effect on consumer purchasing power and personal expenditure, which resulted in a drop in sales. Moreover, in addition, attention was diverted from immune health supplements in favor of vaccinations and pharmacological therapies for COVID-19. Therefore, these elements combined to cause a slowdown in the market's expansion for immune health supplements during the epidemic.

The vitamins & minerals supplements segment is expected to be the largest during the forecast period

The vitamins & minerals supplements segment is estimated to hold the largest share, due to the use of dietary supplements to improve general wellness and boost immune function. Additionally, even though it has nothing to do with hand hygiene monitoring technology, this section emphasizes the value of an all-encompassing strategy for infection management. Moreover, the body's natural defences against infections can be strengthened by ensuring healthcare workers and individuals maintain proper quantities of vital vitamins and minerals, it emphasizes the complex nature of infection prevention and health maintenance by encouraging good health through nutritional supplementation and minimizing vulnerability to infections, which supports hand hygiene monitoring activities.

The plant based segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The plant based segment is anticipated to have highest CAGR during the forecast period, due to the use of substances derived from plants in hand hygiene products like soaps and sanitizers, an eco-aware approach to hand hygiene is provided by these sustainable, cruelty-free, and environmentally friendly solutions. Moreover, this market segment shows a growing customer preference for goods that represent their ideals of sustainability and all-natural components, in line with a broader trend toward environmentally friendly practices, it emphasizes the value of providing plant-based hand hygiene products to cater to eco-conscious individuals and businesses. Therefore, these aspects gradually propel the market size.

Region with largest share:

Asia Pacific commanded the largest market share during the extrapolated period owing to the population growth and rising purchasing power have ultimately aided in the expansion of the health supplement market. Additionally, the Asia-Pacific area serves as a source of raw materials like ginkgo biloba as well as an inspiration for new product lines, including herbal tonics and beverages based on Indian Ayurveda and traditional Chinese medicine. Moreover, self-medication is becoming more popular in the region compared to western competitors, which has had a huge positive impact on the OTC industry. The demand for conventional goods like Ayurveda has drawn international and local investors to the Asia-Pacific area, where they are concentrating on exports to demand centers. Therefore, these aspects consequently drive the market expansion.

Region with highest CAGR:

North America is expected to witness profitable growth over the projection period, owing to the people's rising awareness of these topics, it is anticipated that health and well-being will continue to be at the forefront in the near future. For instance, almost 34.2 million Americans have diabetes, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), and in the United States, 88 million adults, or about one-third of the population, have prediabetes, in addition, regional development would be sparked by the rising prevalence of lifestyle diseases like diabetes and obesity. Therefore, as people's awareness of their own wellbeing and health grows, it is projected that North America will continue to dominate the market for immune health supplements.

Key players in the market:

Some of the key players in the Immune Health Supplements Market include: Abbott Laboratories, American Health, Amway Corp, Bayer AG, Boehringer Ingelheim, Danone, GlaxoSmithKline Inc., Herbalife Nutrition of America, Inc., Himalaya Global Holdings Ltd., Nestle, Novartis, Pfizer Inc., Sanofi, Sun Pharmaceutical Industries Limited, Swisse Wellness Pty Ltd., The Nature's Bounty Co. and Unilever.

Key Developments:

In September 2023, Nestle announced an agreement with Advent International to acquire a majority stake in Grupo CRM, a premium chocolate player in Brazil. Grupo CRM operates a successful direct-to-consumer model, with more than 1 000 chocolate boutiques under the Kopenhagen and Brasil Cacau brands and a strong, growing online presence.

In March 2023, Nestle and UNESCO announced a new partnership to provide young people with the resources and the skills they need to develop and carry forward innovative solutions to achieve positive social impact in their communities.

In July 2023, DTx Pharma, a preclinical stage biotechnology company addressing the delivery challenges of oligonucleotide therapeutics with its Fatty Acid Ligand Conjugated OligoNucleotide (FALCON™) platform, announced that it has been acquired by Novartis.

Product Types Covered:

  • Vitamins & Minerals Supplements
  • Probiotics
  • Herbal/Botanical Extracts
  • Omega-3 Fatty Acids
  • Amino Acids
  • Other Product Types

Sources Covered:

  • Plant Based
  • Animal Based

Forms Covered:

  • Capsules
  • Tablets
  • Powder
  • Liquid
  • Gel
  • Soft Gels
  • Other Forms

Distribution Channels Covered:

  • Convenience Stores
  • Online Retail
  • Pharmacies & drug stores
  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Other Distribution Channels

Customer Orientations Covered:

  • Men
  • Women
  • Senior Citizen
  • Kids
  • Toddlers
  • Other Customer Orientations

Mode of Medications Covered:

  • Prescription based
  • Self-medication

Applications Covered:

  • Hair growth
  • Gut health
  • Respiratory tract infection
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Immune Health Supplements Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Vitamins & Minerals Supplements
    • 5.2.1 Vitamin C Supplements
    • 5.2.2 Vitamin D Supplements
    • 5.2.3 Vitamin B complex Supplements
    • 5.2.4 Multivitamins
    • 5.2.5 Selenium Supplements
    • 5.2.6 Zinc Supplements
    • 5.2.7 Other Vitamins & Minerals Supplements
  • 5.3 Probiotics
  • 5.4 Herbal/Botanical Extracts
  • 5.5 Omega-3 Fatty Acids
  • 5.6 Amino Acids
  • 5.7 Other Product Types

6 Global Immune Health Supplements Market, By Source

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Plant Based
  • 6.3 Animal Based

7 Global Immune Health Supplements Market, By Form

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Capsules
  • 7.3 Tablets
  • 7.4 Powder
  • 7.5 Liquid
  • 7.6 Gel
  • 7.7 Soft Gels
  • 7.8 Other Forms

8 Global Immune Health Supplements Market, By Distribution Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Convenience Stores
  • 8.3 Online Retail
  • 8.4 Pharmacies & Drug Stores
  • 8.5 Supermarkets and Hypermarkets
  • 8.6 Other Distribution Channels

9 Global Immune Health Supplements Market, By Customer Orientation

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Men
  • 9.3 Women
  • 9.4 Senior Citizen
  • 9.5 Kids
  • 9.6 Toddlers
  • 9.7 Other Customer Orientations

10 Global Immune Health Supplements Market, By Mode of Medication

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Prescription Based
  • 10.3 Self-Medication

11 Global Immune Health Supplements Market, By Application

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Hair Growth
  • 11.3 Gut Health
  • 11.4 Respiratory Tract Infection
  • 11.5 Other Applications

12 Global Immune Health Supplements Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.1 Acquisitions & Mergers
  • 13.1 New Product Launch
  • 13.1 Expansions
  • 13.1 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Abbott Laboratories
  • 14.2 American Health
  • 14.3 Amway Corp
  • 14.4 Bayer AG
  • 14.5 Boehringer Ingelheim
  • 14.6 Danone
  • 14.7 GlaxoSmithKline Inc.
  • 14.8 Herbalife Nutrition of America, Inc.
  • 14.9 Himalaya Global Holdings Ltd.
  • 14.10 Nestle
  • 14.11 Novartis
  • 14.12 Pfizer Inc.
  • 14.13 Sanofi
  • 14.14 Sun Pharmaceutical Industries Limited
  • 14.15 Swisse Wellness Pty Ltd.
  • 14.16 The Nature's Bounty Co.
  • 14.17 Unilever