市場調査レポート
商品コード
1371988
フィットネストラッカー市場の2030年までの予測: タイプ別、装着タイプ別、互換性別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析Fitness Tracker Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Smart Bands, Smart Clothing, Smart Watches and Other Types), Wearing Type, Compatibility, Compatibility, Distribution Channel, Application and By Geography |
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フィットネストラッカー市場の2030年までの予測: タイプ別、装着タイプ別、互換性別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のフィットネストラッカー市場は2023年に531億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは19.5%で成長し、2030年には1,850億米ドルに達すると予測されています。
歩数、歩行距離、心拍数、睡眠時間など、フィットネス関連の活動をモニターする機器がフィットネストラッカーです。眼鏡、レギンス、イヤホン、ブレスレット、その他のアクセサリーとして提供されています。これらのユーティリティ・デバイスは、コンピューターやモバイル・デバイスとワイヤレスでネットワーク接続することができます。フィットネストラッカーの主なディスプレイは、カラフルなものとモノクロのものがあります。これらの機器は小売販売もオンライン販売も可能です。
WHOの2019年世界保健予測によると、非伝染性疾患は現在、世界の死因トップ10のうち7つを占めています。プラネット社の情報漏えい報告書によると、フィットネストラッカーやウェアラブルのデータを含む保護されていないデータベースから、6,100万件以上の記録が流出しました。
フィットネス・トラッカー市場を牽引しているのは、健康維持やフィットネス活動の追跡に対する欲求の高まりです。モニタリング・デバイスは、単純な歩数計から、活動量のモニタリング、睡眠パターンの追跡、心拍数の測定などを行うカラフルなディスプレイを備えたインテリジェントなガジェットへと大きく進歩しています。さらに、頻繁な運動は緊張、不安、抑うつ症状を低下させる。人々は、健康問題の増加により、健康的な食事と身体活動の両方に取り組むよう求められています。フィットネストラッカーを使用してワークアウトを記録することで、フィットネス・モニタリング・ソリューションに対する需要が高まっています。
モノのインターネット(IoT)が発展するにつれて、プライバシーの問題がより心配になります。スマートウォッチ・フィットネス・トラッカーのセキュリティ問題は、他のIoTやスマート・デバイスのセキュリティ問題に匹敵します。主要なセキュリティ問題は、フィットネストラッカーデバイスが位置情報を追跡し、位置を特定する能力です。さらに、フィットネストラッカー・バンドはスマホと継続的にリンクしているため、データの同期により、スマホ自体からデータが漏洩するリスクが高くなります。さらに、フィットネス・トラッカー・バンドは健康状態を追跡するのに役立つが、データ漏洩は重大な安全リスクをもたらすため、市場の拡大は制限されるかもしれないです。
デジタルの発展により、ウェアラブルやフィットネストラッカーの利用が増加しています。数多くのフィットネス・アプリケーションが提供されており、実質的にそのすべてがフィットネスのあらゆる可能な分野に対応しています。最も使いやすいフィットネス・アプリケーションの中には、ダイエットから歩数カウンター、具体的なワークアウトやその方法を紹介するビデオまで、あらゆることを記録できるものもあります。デジタル化が進んだ結果、デジタル・フィットネストラッカーの需要は高まっています。
デジタル市場やインターネット、テクノロジーがもたらす需要の高まりにより、スマートガジェットは価格が高く、手が出ないです。スマートウォッチやフィットネストラッカーには、健康関連情報を記録するために不可欠な技術がすべて搭載されているが、デバイスの高価なコストは市場拡大の大きな障壁となりうる。
COVID-19の流行は、心拍数や体内の酸素濃度をチェックするこれらのツールが広く摂取され使用された結果、フィットネストラッカーグッズの市場が増加しています。大手市場セグメンテーション企業は、このような利用増加の結果、フィットネストラッカー分野における研究開発努力を拡大しています。これらの技術ツールはまた、インスタンスを予測するために有用であるという事実は、これらのフィットネストラッカーの需要を煽っています。
オンライン・セグメントは、魅力的なお買い得品、買い物のしやすさ、迅速な配送など、消費者にとってオンライン・ショッピングの特筆すべき利点があるため、予測期間中に最大となる見込みです。今後数年間は、スマートフォンの普及とインターネット利用の拡大、利便性の高さと迅速な納期によるeコマース・プラットフォームへのアクセスしやすさと人気の高まりが、同分野の成長を後押しすると思われます。
ランニングトラッキング分野は、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。市場の大半のフィットネストラッカーでこれらのアプリが利用可能なのは、激しい競争、利用拡大、顧客の嗜好の結果です。フィットネス・モニターは、摂取した食事や水分も記録します。これらのトラッカーはブルートゥースを採用し、重量挙げやジョギングなどの運動時にアラートをユーザーに通知します。ただし、目標設定、ラップカウント、坂道割りなどの機能を備えているため、スポーツ関連の用途に特化したガジェットもあります。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されています。米国におけるスマートフォンやインターネットの普及、座りがちなライフスタイルに関連した健康問題の発生率の上昇、可処分所得の増加、業界トップ企業による革新的な製品の発売、座りがちなライフスタイルに関連した健康疾患の症例の増加といった要因が市場を後押しすると予測されます。この地域は、ブランド企業による最新技術を駆使した新商品の開発への注力の高まりと、デジタル・マーケティングを通じた機器人気の高まりにより、かなりのシェアを維持すると予想されます。
アジア太平洋地域は、着実な経済拡大、技術進歩、人口増加により、労働者階級におけるフィットネストラッカーの採用率が高いため、予測期間中に最も高いCAGRを維持すると予測されます。フィットネストラッカー市場の地域別シェアが大きいのは、座りがちなライフスタイルに関連した健康問題や可処分所得の増加により、フィットネストラッカーの採用が増加しているためです。フィットネストラッカーは、人口の間でフィットネスに対する意識が急上昇した結果、中国市場でよく受け入れられています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Fitness Tracker Market is accounted for $53.1 billion in 2023 and is expected to reach $185.0 billion by 2030 growing at a CAGR of 19.5% during the forecast period. An instrument for monitoring fitness-related activities, such as steps taken, walking distance, heart rate, and sleep duration, is a fitness tracker. It's offered as eyeglasses, leggings, earphones, bracelets, and other accessories. These utility devices may wirelessly network with computers or mobile devices. The two main displays of a fitness tracker are a colorful display and a monochrome display. Both retail and online sales of these devices are possible.
According to WHO's 2019 Global Health estimates, non-communicable diseases now account for seven of the world's top ten causes of death. According to Planet's breach report, an unprotected database containing data from fitness trackers and wearables exposed more than 61 million records.
The increased desire to keep fit and healthy and track fitness activities is what is driving the market for fitness trackers. The monitoring devices have come a long way from being simple pedometers to intelligent gadgets with a colorful display that monitor activity, track sleep patterns, measure heart rates, and more. Additionally, frequent exercise lowers tension, anxiety, and depressive symptoms. People are being pushed by their increasing health issues to engage in both a healthy diet and physical activity. Their use of fitness trackers to keep track of their workouts increases demand for fitness monitoring solutions.
As the internet of things (IoT) develops, privacy problems will only become more of a worry. Security issues with smart watch fitness trackers are comparable to those with other IoT and smart devices. A major security problem is the capacity of fitness tracker devices to track location and identify position. Additionally, since fitness tracker bands are continuously linked to the phone, there is a greater risk of data breaches coming from the phone itself because of data synchronization. Additionally, they are useful for tracking health, but data breaches might limit the market's expansion because they pose a serious safety risk.
Digital developments have led to a rise in the usage of wearables and fitness tracker gadgets. Numerous fitness applications are available, with practically all of them addressing every possible area of fitness. Some of the most user-friendly fitness applications can keep track of everything from diet to step counters to specific workouts and videos showing how to perform them. The demand for digital fitness trackers is rising as a result of the rise in digital advancements.
Smart gadgets are pricey and unaffordable because to the rising demand for them brought on by the digital market and internet, and technology. All of the essential technology is available in smart watches and fitness trackers for recording health-related information, but the expensive cost of the devices can be a significant barrier to market expansion.
The COVID-19 epidemic has seen an increase in the market for fitness tracker goods as a result of widespread intake and use of these tools to check heart rate and oxygen levels in the body. The major market players have expanded their research and development efforts in the fitness tracker segment as a result of this rise in use. The fact that these tech tools can also be useful for anticipating instances has fuelled demand for these fitness trackers.
The online segment is expected to be the largest during the forecast period owing to some of the noteworthy benefits of online shopping for consumers such as attractive deals, ease of shopping, and faster shipping. Over the next years, the segment's growth will be aided by expanding smartphone use and internet usage, as well as increased accessibility to and popularity of e-commerce platforms due to their high levels of convenience and rapid turnaround times.
The running tracking segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. The availability of the most of these apps in the majority of fitness trackers on the market is the result of fierce competition, expanding usage, and customer preferences. Fitness monitors also keep track of the meals and liquids that are consumed. These trackers employ bluetooth to notify users of alerts when exercising, such as lifting weights or jogging. However, certain gadgets are specifically made for sports-related uses since they include capabilities like goal-setting, lap counting, and hill splitting.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. The market is anticipated to be fueled by factors such as a growth in the popularity of smartphones and the internet in the United States, rising incidence of health problems linked to sedentary lifestyles, rising disposable incomes, the launch of innovative products by top industry players, and rising cases of sedentary lifestyle-related health diseases. The area is anticipated to keep a sizable share due to increased focus on creating new goods with the newest technology in branded firms and growing device popularity through digital marketing.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period owing to the high adoption of fitness trackers in the working-class population, due to steady economic expansion, technological advancements, and population growth. A bigger regional share of the fitness trackers market has been attributed to increasing adoption of fitness trackers because of the health issues linked to sedentary lifestyles and higher disposable incomes. Fitness trackers are well embraced by the market in China as a result of a surge in fitness awareness among the population.
Some of the key players in Fitness Tracker market include: Huawei Technologies Co. Ltd, Apple, Inc., Fitbit, Inc., Fossil Group Inc., Samsung Electronics Co. Ltd, Adidas AG, Garmin Ltd., Xiaomi Inc., Moov Inc., Huawei Technologies Co. Ltd, Lenovo Group Limited, Nike, Inc. and Lumo Bodytech Inc.
In March 2023, Garmin Singapore announced the Forerunner 265 series and Forerunner 965 smartwatches with vibrant AMOLED displays. The watch offers innovative features to help athletes push the limits by planning, preparing and tracking their fitness routine.
In September 2022, Garmin International, Inc. launched a new Black Panther fitness tracker wrist watch to track the daily activities of kids. The watch design adds Avengers character watch faces that help to motivate kids to stay active.
In June 2022, The Xiaomi Band 7 fitness tracker was introduced to the world market. This tracker has more than 100 sports modes and is water-resistant.