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市場調査レポート
商品コード
1381642
フィットネストラッカーの世界市場規模調査&予測、タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別分析、2023-2030年Global Fitness Tracker Market Size Study & Forecast, by Type, by Distribution channel, by Application, and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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フィットネストラッカーの世界市場規模調査&予測、タイプ別、流通チャネル別、用途別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年10月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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フィットネストラッカーの世界市場は、2022年に約448億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて17.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
アクティビティトラッカーやフィットネスバンドとしても知られるフィットネストラッカーは、装着者の様々な健康・フィットネス指標を監視・追跡するために設計されたウェアラブルデバイスです。これらのデバイスは通常手首に装着し、身体活動、運動、睡眠パターン、その他の健康関連情報に関連するデータを測定・記録できるセンサーが付属しています。フィットネストラッカーの主な目的は、個人が日々の活動について常に情報を得られるようにし、活動的なライフスタイルを維持するよう動機付け、フィットネス目標をサポートすることです。健康とフィットネスへの注目の高まり、肥満、糖尿病、心臓病などの慢性疾患の有病率の上昇、eコマース部門の拡大、代理店ネットワークの強固な存在感、業界プレイヤーの小売パートナーシップなどが、推定期間中の市場成長の主な要因となっています。
ウェアラブル技術の採用への傾斜の高まりは、世界中の市場成長にプラスの影響を与えています。フィットネストラッカー、スマートウォッチ、その他の健康モニタリングデバイスを含むウェアラブル技術は、フィットネストラッカーの人気上昇に貢献しています。消費者は、日常生活にシームレスに溶け込むウェアラブルデバイスの利便性と汎用性を受け入れています。Statistaによると、世界の接続型ウェアラブルデバイス数は2018年に5億9,300万台と評価され、2022年末には11億500万台に達すると予測されています。したがって、これらの前述の要因は、推定期間中のフィットネストラッカー市場の成長を推進しています。さらに、センサー技術の進歩の高まり、インターネットとスマートフォンの普及の拡大は、予測期間中に様々な有利な機会をもたらします。しかし、安全性とプライバシーに関する懸念の高まり、正確性と信頼性の欠如が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長に課題となっています。
フィットネストラッカーの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。北米は、フィットネストラッカーの認知度と普及率の上昇、健康とフィットネスへの関心の高まりにより、2022年の市場を独占しました。さらに、この地域の市場成長は、座りっぱなしのライフスタイルに関連する健康問題の増加、主要市場参入企業による斬新な商品のイントロダクション、北米におけるスマートフォンとインターネットの普及によって牽引されています。一方、アジア太平洋地域は予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。人口増加、一貫した経済成長、技術向上の結果として、労働者階級の人々の間でフィットネストラッカーが広く使用されていることが、市場成長の主な要因となっています。フィットネストラッカーが高い支持を得ているのは、人口の間でフィットネスに対する意識が急上昇しているためです。フィットネス愛好者の増加、生活レベルの変化、若年層の増加が、APAC地域におけるフィットネストラッカー市場の成長を促進している主な要因です。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Fitness Tracker Market is valued at approximately USD 44.8 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 17.6% over the forecast period 2023-2030. A fitness tracker, also known as an activity tracker or fitness band, is a wearable device designed to monitor and track various health and fitness metrics of the wearer. These devices are typically worn on the wrist and come with sensors that can measure and record data related to physical activity, exercise, sleep patterns, and other health-related information. The primary purpose of fitness trackers is to help individuals stay informed about their daily activities, motivate them to maintain an active lifestyle and support their fitness goals. The increasing focus on health and fitness, the rising prevalence of chronic diseases such as obesity, diabetes and heart diseases, the expanding e-commerce sector, along with a robust presence of distributor networks, and retail partnerships of the industry players are the factors that are primarily attributing to the market growth during the estimated period.
The rising inclination toward the adoption of wearable technology is positively influencing market growth across the globe. Wearable technology, including fitness trackers, smartwatches, and other health-monitoring devices, has contributed to the increasing popularity of fitness trackers. Consumers are embracing the convenience and versatility of wearable devices that seamlessly integrate into their daily lives. According to Statista, the number of connected wearable devices worldwide was valued at 593 million in 2018, which is projected to reach 1,105 million devices by the end of 2022. Thus, these aforementioned factors are propelling the growth of the fitness tracker market during the estimated period. Moreover, the rising advancements in sensor technology, as well as the growing penetration of the internet and smartphone sector present various lucrative opportunities over the forecast years. However, the rising safety and privacy concerns and the lack of accuracy and reliability are challenging the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Fitness Tracker Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the rise in awareness and adoption of fitness trackers and increasing focus on health and fitness. Additionally, the regional market growth is driven by an increase in health problems linked to sedentary lifestyles, the introduction of novel goods by major market participants, and the proliferation of smartphones and the internet in North America. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. The widespread use of fitness trackers among working-class people as a result of population increase, consistent economic growth, and technological improvements are the key factors contributing to market growth. Fitness trackers are gaining high traction because of a surge in fitness awareness among the population. The rise in the number of fitness enthusiasts, changes in the level of life, and an increase in the number of young people are the main factors propelling the growth of the fitness trackers market in the APAC region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: