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市場調査レポート
商品コード
1359007
アドバンスドアナリティクス市場の2030年までの予測:タイプ別、展開モード別、オファリング別、ビジネス機能別、用途別、地域別の世界分析Advanced Analytics Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Deployment Mode, Offering, Business Function, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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アドバンスドアナリティクス市場の2030年までの予測:タイプ別、展開モード別、オファリング別、ビジネス機能別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のアドバンスドアナリティクス市場は2023年に490億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは19.1%で成長し、2030年には1,666億4,000万米ドルに達すると予測されています。
アドバンスドアナリティクスとは、将来の結果や動向を予測し、有用な洞察を得て、十分な情報に基づいた意思決定を行うために使用できる、データ分析と解釈のための最先端の手法とツールの集合体を指します。従来の記述的アナリティクスを超える、データから意味を導き出すための様々な複雑なテクニックが含まれます。多くの業界や分野で、競争優位性の獲得、ワークフローの改善、困難な課題の解決のために、アドバンスドアナリティクスが定期的に利用されています。
Usabillaが2020年6月に発表したブログによると、上位100社の組織は、ビジネス成長のための重要なパラメータとして、カスタマー・エンパワーメントに取り組む傾向が50%高いです。また、同ブログによると、92%のリーダーが顧客体験を向上させるために高度なデジタルトランスフォーメーション戦略を採用しているといいます。
過去数十年の間に、デジタルデータの生産量は急激に増加しています。スマートフォンやパソコンなどのデジタル機器を一般の人々が日常生活で使用するようになったことが、デジタルデータの生成量が急増した主な原因の1つです。モノのインターネット(IoT)が普及し、多数のIoT機器からデータが生成されるようになったことも、データブームに拍車をかけています。さらに、デジタルオペレーションを利用することで、アドバンスドアナリティクスソリューションが可能になります。小売業やeコマース事業におけるデジタルトランスフォーメーションの採用は、運営コストを削減し、市場成長にプラスの影響を与えています。
アドバンスドアナリティクスでは、複雑なアルゴリズムや技術が頻繁に使用されます。これらのソリューションを既存のITインフラに統合するのは困難で、集中的なカスタマイズや統合作業が必要になる場合があります。さらに、ヘルスケアや金融など一部の分野では、データとアナリティクスの利用を規制する厳しい規制要件があります。このような課題と、アドバンスドアナリティクスがもたらすメリットとのバランスをとるのは、難しいことです。
世界化の進展と経済成長に伴い、アドバンスドアナリティクス・ソリューションに対する需要が高まると予想されます。タッチポイントの増加と、消費者の行動を理解するためのデータ収集の必要性も、市場規模を押し上げると予測されます。脊髄損傷などの慢性疾患や障害を持つ患者は腸管失禁がより深刻であり、これが高度分析市場を牽引すると予測されます。
個人データを扱う銀行、金融サービス、保険(BFSI)や、集中化されたデータを扱い、サイバー攻撃の影響を受けやすいヘルスケアなどの業界では、データ交換はデータに敏感な組織にとって大きな懸念事項です。顧客情報のセキュリティを守るため、これらの企業は細心の注意を払わなければならないです。データ漏洩は組織のアイデンティティとセキュリティに影響するため、強固なセキュリティ対策が優先されます。一部の国の市場を阻害している機密情報の漏洩による被害は、部分的には関連組織の責任です。
COVID-19の流行は、高度分析の市場に好影響を及ぼしました。企業がオンライン・サービスや提供物の改善を図ったことで、分析ツールやサービスに対する需要が増加したためです。さらに、COVID-19パンデミックによる在宅勤務やリモートワーク政策に対する需要の高まりは、世界データアナリティクスやリモート管理ソリューションの開発に拍車をかけ、高度分析業界全体の需要を押し上げました。
予測期間を通じて、ビッグデータ分析がリードを維持すると予測されます。ソーシャルメディアプラットフォームの発展と、大量のデータを生成するオンラインビジネスの出現が、このセグメントの成長の原因となっています。また、SaaSベースのビッグデータ分析によって自動化の導入が容易になり、効果的な分析モデルをセルフサービスで構築できるようになっています。さらに、ビッグデータ分析ソリューションに対する需要の高まりを受けて、ビッグデータ・サービス・プロバイダーはクラウド技術への投資を増やしています。
オンプレミス分野は急速な成長が見込まれます。オンプレミス・ソリューションにより、企業はITインフラをより簡単にカスタマイズでき、インターネットへの依存度を下げ、会社の機密情報を詐欺や盗難から守ることができます。このような利点から、大手企業はオンプレミスの導入を選ぶと予想されます。さらに、BFSIセクターの企業は、新規口座詐欺や口座乗っ取りなどの不正行為に対する懸念が高まっているため、オンプレミス・ソリューションを好んでいます。オンプレミス型はこうした不正の影響を受けにくいため、同部門の拡大には心強いです。
アドバンスドアナリティクスの最大地域は、先進技術、発展したビジネス環境、データ主導型戦略の広範な採用により、予測期間中北米と予想されます。最先端のアナリティクスソリューションを生み出すための活気ある環境は、テクノロジー大企業、創造的な新興企業、著名な研究機関の集積によって育まれています。金融、ヘルスケア、小売は、業務の合理化とデータからの知識の抽出のためにアドバンスドアナリティクスに大きく依存しているこの地域のセクターのほんの一部に過ぎません。さらに、この地域はデータ資産とイノベーションハブの活用に重点を置いているため、北米は市場を動かす力を持っています。
予測期間中、アジア太平洋地域のアドバンスドアナリティクス市場は大きく成長すると予想されます。この拡大は、同地域でビッグデータ分析ツールやソリューションの利用が拡大していることに起因しています。また、予測期間中、企業は生産性と成功を高めるため、顧客分析への投資を増やすと予測されます。さらに、この地域には多数の旅行代理店が存在するため、高度分析市場の拡大が後押しされると予測されます。
Note: Tables for North America, Europe, Asia Pacific, South America and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Advanced Analytics Market is accounted for $49.02 billion in 2023 and is expected to reach $166.64 billion by 2030 growing at a CAGR of 19.1% during the forecast period. Advanced analytics refers to a collection of cutting-edge methods and tools for data analysis and interpretation that can be used to predict future outcomes or trends, gain useful insights, and make well-informed decisions. It includes a variety of more complex techniques for deriving meaning from data, going beyond traditional descriptive analytics. Many industries and fields use advanced analytics regularly to gain a competitive advantage, improve workflows, and resolve challenging issues.
According to a blog by Usabilla in June 2020, the top 100 organizations are 50% more likely to address customer empowerment as a key parameter for business growth. The blog also stated that 92% of leaders had employed advanced digital transformation strategies to enhance customer experience.
Over the past few decades, there has been a sharp increase in the production of digital data. The increased use of digital devices, such as smartphones and computers, in everyday life by regular people is one of the main causes of this spike in the generation of digital data. The Internet of Things' (IoT) rising popularity and the data generated by numerous IoT devices have also contributed to the data boom. Additionally, the use of digital operations makes advanced analytics solutions possible. The adoption of digital transformation in retail and e-commerce businesses has decreased operating costs, positively affecting market growth.
Complex algorithms and technologies are frequently used in advanced analytics. It can be difficult to integrate these solutions into an already-existing IT infrastructure and may call for intensive customization and integration work. Additionally, there are stringent regulatory requirements that govern the use of data and analytics in some sectors, including healthcare and finance. It can be challenging to balance these demands with the benefits that advanced analytics can provide.
It is expected that with rising globalization and economic growth, the demand for advanced analytics solutions will increase. The increasing touchpoints and the need for collecting data in order to understand consumer behavior are also projected to boost market size. Patients with chronic illnesses and disabilities, including spinal cord injuries, experience bowel incontinence more severely, which is anticipated to drive the advanced analytics market.
Data exchanges are a major concern for data-sensitive organizations in industry verticals like banking, financial services, and insurance (BFSI), which deals with individual data, and healthcare, which deals with centralized data and is more vulnerable to cyberattacks. To protect the security of customer information, these businesses must exercise extreme caution. Robust security measures are a priority because data breaches affect an organization's identity and security. The harm caused by the leak of sensitive information that is impeding the market in some nations is partially the responsibility of the relevant organizations.
The COVID-19 pandemic had a positive effect on the market for advanced analytics, which displayed positive growth during the time due to an increase in demand for analytics tools and services as companies sought to improve their online services and offerings. Additionally, the COVID-19 pandemic's rise in demand for work-from-home and remote working policies helped to spur the development of global data analytics and remote management solutions, thereby bolstering demand for the entire advanced analytics industry.
It is anticipated that big data analytics will maintain its lead throughout the forecast period. The development of social media platforms and the appearance of online businesses that generate massive amounts of data are both responsible for the segment's growth. SaaS-based big data analytics have also made it easier to install automation and allowed for the self-service construction of effective analytical models. Additionally, big data service providers have increased their investments in cloud technologies in response to the growing demand for big data analytics solutions.
The On-premise segment is expected to experience rapid growth. With on-premise solutions, businesses can more easily customize their IT infrastructure, reduce their reliance on the internet, and safeguard sensitive company information from fraud and theft. These benefits are anticipated to influence major organizations to opt for on-premise deployment. Furthermore, businesses in the BFSI sector prefer the on-premise solution due to growing concerns about frauds like new account fraud and account takeovers. On-premise businesses are less susceptible to these frauds, which is encouraging for the sector's expansion.
The largest region for Advanced Analytics is anticipated to be North America during the forecast period due to its advanced technology, developed business environment, and widespread adoption of data-driven strategies. A vibrant environment for the creation of cutting-edge analytics solutions is fostered by the concentration of technology behemoths, creative startups, and esteemed research institutions. Finance, healthcare, and retail are just a few of the sectors in the area that heavily rely on advanced analytics to streamline operations and extract knowledge from their data. Additionally, the region's focus on leveraging data assets and innovation hubs positions North America as a market-moving force.
During the projected period, the Asia-Pacific advanced analytics market is anticipated to grow lucratively. This expansion is attributed to the region's expanding use of big data analytical tools and solutions. Additionally, businesses are expected to invest more in customer analytics in order to increase productivity and success over the course of the forecast period. Additionally, it is predicted that the presence of numerous travel agencies in the region will support the expansion of the advanced analytics market.
Some of the key players profiled in the Advanced Analytics Market include: Altair Engineering, Inc., Alteryx, Inc., Amazon Web Services Inc., Cloudera, Inc., Databricks, Inc., Fair Isaac Corporation (FICO), Google LLC, International Business Machines Corporation, Knime AG, MathWorks, Inc., Microsoft Corporation, MicroStrategy Incorporated, Oracle Corporation, Qlik Technologies Inc., RapidMiner, Inc., SAP SE, SAS Institute Inc., Tableau Software, LLC, Talend Inc., Teradata Corporation, Tibco Software Inc. and Trianz.
In May 2023, SAP and IBM announced that IBM Watson technology will be embedded into SAP solutions to provide new AI-driven insights and automation.
In March 2023, Google Cloud and Exabeam announced a partnership to help organizations detect and respond to security threats faster and more accurately.
In March 2023, Computer Age Management Services Limited (CAMS), India's largest registrar and transfer agent of mutual funds, signed a definitive agreement to acquire 55% stake in Mumbai-based AI and data science firm Think Analytics India Pvt Ltd (Think360 AI).