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市場調査レポート
商品コード
1351081
自動車エンジニアリングサービス市場の2030年までの予測- タイプ別、車両タイプ別、場所別、サービスタイプ別、推進力別、自然タイプ別、用途別、地域別の世界分析Automotive Engineering Services Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Vehicle Type, Location, Service Type, Propulsion, Nature Type, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車エンジニアリングサービス市場の2030年までの予測- タイプ別、車両タイプ別、場所別、サービスタイプ別、推進力別、自然タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車エンジニアリングサービスの世界市場は2023年に1,656億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは8.1%で2030年には2,856億6,000万米ドルに達すると予測されています。
自動車部品の作成、設計、試作は、自動車エンジニアリングサービスの主な用途です。これらのサービスには、システム統合、仮想テスト、乗用車や商用車の生産も含まれます。さらに、これらのサービスは製造を強化し、追加コストを削減するように設計されています。コンセプト段階から実際の生産段階に至るまで、特定のシステムや車両の特定の部分の開発、設計、プロトタイプ作成、システム統合、テストなどのサービスから構成されます。
ブルームバーグNEFの報告書によると、2020年には米国が300台であるのに対し、中国は42万1,000台の電気バスを保有します。2025年には60万台に達すると予想されています。保有台数が増えれば、電気、電子、車体制御の専門的なエンジニアリング・ソリューションが必要になります。
電気自動車(EV)、自律走行、ADAS(先進運転支援システム)、コネクティビティなどは、自動車業界で進んだ技術革新のほんの一部に過ぎないです。複雑なシステムを設計し、統合するために、これらの進歩には専門的なエンジニアリング・スキルが必要です。EVを作るためには、エンジニアはパワーエレクトロニクス、充電インフラ、バッテリー技術に精通していなければならないです。さらに、自律走行にはリアルタイム制御システム、センサーフュージョン、機械学習の専門知識が必要です。コネクティビティの推進には、安全な通信プロトコル、エンターテインメント・プログラム、テレマティクス・ソリューションの構築が含まれます。
先進自動車技術の開発には多額の初期投資が必要です。小規模なエンジニアリング・サービス・プロバイダーや市場に新規参入する企業にとっては、インフラ、研究開発、その他の関連費用の捻出が困難となる可能性があります。さらに、成果が出る前に研究開発のために多額の資金を確保しなければならない場合、キャッシュフローに影響を与え、潜在的な参加者が革新的プロジェクトへの参加を躊躇する可能性もあります。
エンジニアリング・サービス・プロバイダーは、自律走行車の開発によってもたらされるさまざまな機会を活用し、自動車産業の将来の進路に影響を与えることができます。これらの企業は、センサーの統合を進め、ライダーとレーダー技術を強化し、知覚と意思決定アルゴリズムを改善し、実際のシナリオを想定したシミュレーションベースのテストを実施し、厳格な安全性検証手順を通じて信頼できる自律走行ソリューションを確立するユニークな立場にあります。さらに、テクノロジーとイノベーションの接点でモビリティのパラメーターを再定義することで、車両が安全を確保しながら都市の複雑性をシームレスにナビゲートする未来を形作ろうとしています。
電気自動車(EV)、自律走行システム、コネクティビティ・ソリューションは、その急速な融合が技術開発のペースを加速させ、従来の自動車事情を根本から変える可能性を秘めたイノベーションのほんの一例に過ぎないです。伝統的な調査手法に根ざしているエンジニアリング・サービス・プロバイダーにとっては、今が正念場です。しかし、より機敏で先見の明のある競合他社に駆逐されるという迫り来る脅威にさらされるだけでなく、こうした変革的な技術を迅速にピボットして自社の製品に取り入れることができないため、市場の関連性が薄れるリスクにもさらされています。
COVID-19の大流行は、自動車産業を含む多くの産業に大きな混乱をもたらしました。さらに、自動車市場は、操業停止、サプライチェーンの混乱、消費者需要の減少、操業上の困難によって深刻な影響を受けています。制限のため、自動車の生産と販売に後退が生じ、デジタル・ソリューションとリモートワークに焦点が変わっています。電気自動車や自律走行車の動向が加速したことに加え、パンデミックによって一部のプロジェクトが遅延し、コスト削減を余儀なくされました。回復にはワクチンの配布、経済成長、適応的な景観ナビゲーション技術などが必要です。
予測期間中、自動車エンジニアリングサービス市場では、社内セグメントが最大のシェアを占めると予想されます。同市場は、自動車メーカーが自社の資産やインフラを活用しながら、社内のエンジニアリングや調査業務を行うことを意味します。企業が設計、開発、イノベーションをよりコントロールできるようにすることで、この戦略はしばしば独自の進歩をもたらします。さらに、知識の保持を改善し、各部門間のシームレスなコラボレーションを可能にすることもできます。
予測期間中、設計分野のCAGRが最も高くなると予想されます。これは、メーカーが設計の研究開発への投資を増やし、エンジニアリング・サービス・プロバイダーと協力して、消費者向けに最先端の自動車機能を作り出そうとしている結果です。さらにメーカー各社は、パワーウェイトレシオのバランスを取るため、長くて広い室内空間を持つ自動車の生産に重点を置いています。
自動車エンジニアリングサービスに関しては、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。これは、大規模な自動車OEMが存在することに加え、安価な労働力が利用できるため、インド、韓国、中国といった国々に生産や関連業務をアウトソーシングしていることに起因しています。さらに、自動車ESOプロバイダーはこの分野に力を注ぎ、その結果、アジア太平洋地域に事業拠点を移しました。低コスト国の総労働力の約30%はインドが供給しています。欧州、ラテンアメリカ、北米の国々と比べると、インドは15~26%のコスト優位性を持っています。世界中のさまざまなセグメントのニーズに応える世界なOEMは、インドが非常に競争力の高い市場であることに気づいています。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは南米地域です。この地域では、好調な自動車産業と急成長する経済に牽引され、ブラジルの自動車エンジニアリングサービスの成長が顕著です。ブラジルは、大規模な消費者基盤、自動車需要の増加、電気自動車や持続可能なモビリティ・ソリューションへの関心の高まりにより、高い成長を遂げています。さらに、ブラジルは、技術革新、研究開発、外国投資の誘致に力を入れており、この地域の自動車業界において主要なプレーヤーとなっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Engineering Services Market is accounted for $165.60 billion in 2023 and is expected to reach $285.66 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.1% during the forecast period. Creating, designing, and prototyping automotive parts are the main use of automotive engineering services. These services also include system integration, virtual testing, and the production of passenger cars and commercial vehicles. Additionally, these services are designed to enhance manufacturing and lower additional costs. It consists of services such as developing, designing, prototyping, system integration, and testing a specific system or a specific part of a vehicle from the concept stage to the actual production stage.
According to a report by Bloomberg NEF, China has a fleet of 421,000 electric buses compared to 300 in the US in 2020. The number is expected to reach 600,000 by 2025. More fleets would require specialized engineering solutions for electric, electronics, and body controls.
Electric cars (EVs), autonomous driving, advanced driver assistance systems (ADAS), connectivity, and other innovations are just a few of the technological innovations that have been made in the automotive industry. In order to design and integrate complex systems, these advancements call for specialized engineering skills. Engineers must be knowledgeable about power electronics, charging infrastructure, and battery technology in order to create EVs. Moreover, real-time control systems, sensor fusion, and machine learning expertise are necessary for autonomous driving. The drive for connectivity includes the creation of safe communication protocols, entertainment programs, and telematics solutions.
Large initial investments are necessary to develop advanced automotive technologies. Smaller engineering services providers or newcomers to the market may find it difficult to afford the costs of infrastructure, R&D, and other related expenses. Additionally, it can affect cash flow and possibly deter potential participants from taking part in innovative projects if significant funding must be set aside for R&D before seeing results.
Engineering service providers can take advantage of the wide range of opportunities presented by the development of autonomous vehicles to influence the future course of the automotive industry. These companies are in a unique position to advance sensor integration, enhance lidar and radar technology, improve perception and decision-making algorithms, carry out simulation-based testing for actual scenarios, and establish trustworthy autonomous solutions through rigorous safety validation procedures. Moreover, they are shaping a future where vehicles seamlessly navigate through urban complexity while ensuring safety, redefining the parameters of mobility at the nexus of technology and innovation.
Electric vehicles (EVs), autonomous systems, and connectivity solutions are just a few examples of the innovations whose rapid convergence are accelerating the pace of technological development and have the potential to fundamentally alter the conventional automotive landscape. Now is a crucial time for engineering service providers who are rooted in traditional methodologies. However, in addition to exposing them to the looming threat of being eclipsed by more nimble and visionary competitors, their inability to quickly pivot and incorporate these transformative technologies into their offerings exposes them to the risk of fading market relevance.
The COVID-19 pandemic has significantly disrupted many industries, including the automotive industry. Moreover, the automotive market has been severely impacted by lockdowns, supply chain disruptions, decreased consumer demand, and operational difficulties. Due to limitations, there were setbacks in vehicle production and sales, which changed the focus to digital solutions and remote work. In addition to accelerating trends in electric and autonomous vehicles, the pandemic also delayed some projects and forced cost-cutting measures. Distribution of vaccines, economic growth, and adaptive landscape navigation techniques are all necessary for recovery.
During the forecast period, it is anticipated that the In-House segment will hold the largest share in the automotive engineering services market. The market alludes to the practice of automakers conducting internal engineering and research tasks while utilizing their own assets and infrastructure. By allowing businesses to exercise more control over design, development, and innovation, this strategy frequently results in proprietary advancements. Additionally, it can improve knowledge retention and enable seamless collaboration between various departments.
During the forecast period, the designing segment is anticipated to have the highest CAGR. This is a result of the manufacturers' increasing investments in designing R&D and working with engineering service providers to create cutting-edge automotive features for consumers. Moreover, manufacturers are placing a strong emphasis on producing vehicles with long and spacious interiors in order to balance power-to-weight ratios.
In terms of automotive engineering services, it is anticipated that the Asia-Pacific region will hold the largest market share. This is attributed to the existence of sizable auto OEMs as well as the outsourcing of production and related operations to nations like India, South Korea, and China due to the availability of cheap labor. Furthermore, automobile ESO providers have concentrated their efforts in this area and moved their operations to the Asia-Pacific region as a result. Around 30% of the total labor force in low-cost nations is supplied by India. Compared to nations in Europe, Latin America, and North America, India has a cost advantage of 15-26%. Global OEMs serving the needs of various segments around the world have found India to be a highly competitive market.
The South American region is expected to have the highest CAGR over the course of the forecast period. In this region, Brazil's growth in automotive engineering services has been notable, driven by its strong automotive industry and burgeoning economy. The nation has experienced higher growth as a result of its sizable consumer base, rising vehicle demand, and growing interest in electric and sustainable mobility solutions. Moreover, Brazil has become a major player in the regional automotive landscape as a result of its emphasis on innovation, research, and development, as well as its efforts to draw in foreign investment.
Some of the key players in Automotive Engineering Services Market include: HCL Technologies, Onward Technologies Ltd, Tata Technologies Ltd., Altair Engineering Inc., Harman International Industries, Inc., Siemens AG, EPAM Systems, Capgemini, Horiba, Ltd., Robert Bosch GmbH, Pilot Systems International, Magna International Inc., Tech Mahindra Limited, Assystem Technologies, L&T Technology, T-NET JAPAN Co., Ltd., Altran Technologies SA, EDAG Engineering GmbH, Hunter Engineering Company and DesignTech Systems.
In July 2023, Tata Technologies, an engineering and product development digital services company, has signed a 10-year Memorandum of Agreement (MoA) with the government of Chhattisgarh to modernise 36 government-owned ITIs in the state with a total project cost of Rs 1188.36 crore.
In June 2023, Robert Bosch GmbH has signed a PowerCell agreement with to manufacture the fuel cell stack S3 for PowerCell. PowerCell thereby increases its production capacity significantly and focuses on scaling up the assembly and deliveries of fuel cell systems as well as development of the next generation of fuel cell stacks.
In January 2023, Siemens Energy plans to boost its cooperation with Iraq in the coming years, the company said on Friday, as its CEO inked a deal with the Iraqi government to develop the country's power network. Siemens Energy CEO Christian Bruch signed a memorandum of understanding with Iraqi Electricity Minister Ziyad Ali to provide an additional 11 gigawatts for local power production, a statement from the German Economy Ministry said.