市場調査レポート
商品コード
1351052
電気バスの2030年までの市場予測:推進タイプ別、バッテリータイプ別、コンポーネント別、自律走行レベル別、航続距離別、バッテリー容量別、車両タイプ別、全長別、座席数別、用途別、地域別の世界分析Electric Bus Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Propulsion Type, Battery Type, Component, Level of Autonomy, Range, Battery Capacity, Vehicle Type, Length, Seating Capacity, Application and By Geography |
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電気バスの2030年までの市場予測:推進タイプ別、バッテリータイプ別、コンポーネント別、自律走行レベル別、航続距離別、バッテリー容量別、車両タイプ別、全長別、座席数別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電気バス市場は2023年に589億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは43.7%で成長し、2030年には7,452億米ドルに達すると予想されています。
電気バスはEバスとして知られ、従来の内燃機関ではなく電気のみで走行するバスです。搭載された電気モーターは、搭載されたバッテリーまたはバッテリーの組み合わせで作動します。電気バスは汚染物質を排出せず、従来のガソリンやディーゼルのバスよりも費用対効果が高いため、環境に有益だと言われています。また、電気バスの市場シェアは、電気商用車の業界全体の貢献のほぼ80%を占めています。
国連環境計画(UNEP)によると、路線バスは輸送部門で大量の黒色炭素を排出する原因となっています。そのためUNEPは、アジア、ラテンアメリカ、アフリカの20都市に対し、Eバスを含む低排出交通ルートを開発し、一般市民のためにマップを作成するための技術的・政策的支援を行っています。
電気バスは、従来のバスよりも費用対効果が高く、ガソリンを必要としないため、活用されています。ガソリン駆動バスが燃料に蓄えられたエネルギーのおよそ17~21%しか変換できないのに対し、電気バスはグリッドからの電気エネルギーの50%以上を車輪で電気に変換できます。最近、ガソリンや軽油の価格が高騰しているため、低燃費バスの必要性が高まっています。化石燃料の埋蔵量の枯渇と、その埋蔵量から最大限の利益を得ようとする企業の傾向が強まっていることがその原因です。その結果、最先端の省燃費技術の使用が必要となり、電気バスの必要性が高まっています。
自動車産業が電動化へ移行し、自動車に最先端技術を取り入れることは、これらの高度なシステムの高い生産コストと複雑な仕組みのために、市場拡大の妨げになる可能性があります。自動車メーカーの研究努力の大半は、斬新なバス技術の創造に向けられています。自動車の製造コストは、多額の資本支出、ソフトウェアのインストール、バスに使用されるリチウムイオン電池の高コストによって最終的に押し上げられます。これらのデバイスは、誤動作や故障の計算上のリスクを増加させる可能性があり、これらの要因のため、予測年の市場拡大を阻害する可能性があるが、電気バス市場の予測期間中に業界は大幅に増加すると予想されます。
大気汚染、オゾン層破壊、気候破壊物質の排出の唯一の原因は自動車の排気ガスです。電気エネルギーを使用し、環境への害が少ない自動車は、ガソリン代の高騰と原油の消費により、ますます人気が高まっています。化石燃料への依存を減らすため、こうしたEバスの導入が進んでいます。さらに、電気自動車は従来の交通手段と比べ、可動部品が少ないため軽量で効率的です。そのため、メンテナンスも少なくて済み、環境にも優しいです。
電気バスに使用されている電気自動車(EV)バッテリーの大半は、使用前に多くの試験を経ているため、安全性は問題ないとされています。同団体はまた、過充電、極端な雨、温度変化がEVバッテリー発火の主な原因であるとしています。製造企業は、米国、中国、日本、EUを含む多くの国で、バッテリーの安全性、健全性、性能の継続的な観察を優先するよう求められています。バッテリーからの化学物質の流出の制限、事故後のバッテリーの固定、感電を防ぐためのシャーシと高電圧システムの分離は、電気バスに特有の主な規制です。
自動車部門は投資と需要の急激な落ち込みに見舞われました。労働者の自宅待機命令、供給網の崩壊、工場閉鎖など、経済活動の突然の広範囲な停止も自動車業界を苦しめました。2020年と2021年には、自動車の電動化が世界的に拡大した結果、電気自動車の動向が世界的に増加しました。そのため、パンデミックがこの業界に与える影響はそれほど大きくありませんでした。同様に、電気バスの需要も2020年上半期に減少し、その後再び増加しました。
予測期間中、バッテリー電気自動車(BEV)セグメントは有利な成長を遂げると予測されます。これは主に、リチウムイオン電池の有効性が実証されたためです。このカテゴリーが成長しているのは、多くのOEMが革新的で高性能なバッテリー技術を生み出すための研究開発に資金を提供しているからです。BEVを支援する政府の政策も市場に好影響を与えると思われます。
都市化の進展によりクリーンなモビリティソリューションが不可欠となっているため、市内セグメントは予測期間中に最も高いCAGR成長を遂げると予想されます。広範な都市交通への要求は、電動モビリティにとって非常に有望であり、都市人口の拡大がその原動力となると思われます。さらに、さまざまな大手OEMが現在、都市内使用の電気バスを製品ラインナップに含めています。この地域の多くの国々が、持続可能なモビリティを公共交通システムに統合する決定を下しています。例えば、マハラシュトラ州道路交通公社は、電気バスを採用しているインドの都市のひとつです。予測期間中、市場の拡大はこの分野のこうした取り組みによって推進されると予想されます。
アジア太平洋地域は、16万7,000台と世界市場で圧倒的な地位を占めているため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。数量ベースで最大の市場を持つ中国は、地域市場および世界市場の両方をリードしています。この種のバスは、中国政府が設置した公共交通ゾーンで使用することができます。政府の取り組みにより、この地域ではバッテリー式バスの利用が増加しています。また、市場リーダーであるBYDがこの分野で存在感を示していることも、市場の拡大に寄与しています。さらに、この地域で充電インフラが急速に拡大していることも、この地域の市場にとって良い兆しとなっています。韓国と日本も、この地域の記録的なバス販売の主な要因となっています。
欧州は、自動車の排出ガスに関する政府の規制が厳しいため、予測期間中、CAGRが最も高くなると予測されます。この地域では、多くの政府が公共交通の持続可能性を確保するため、クリーンでグリーンな交通技術の導入を目指したプログラムを開始しています。この地域では、燃料電池バスのニーズも高まっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Bus Market is accounted for $58.9 billion in 2023 and is expected to reach $745.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 43.7% during the forecast period. An electric bus, often known as an e-bus, is a bus that runs entirely on electricity rather than a conventional internal combustion engine. An on-board electric motor that runs on either on-board batteries or a combination of batteries powers an e-bus. Electric buses are said to be environmentally beneficial because they don't emit any pollutants and are more cost-effective than conventional gasoline or diesel buses. In addition, the market share of electric buses accounts for almost 80% of the total industry contribution of electric commercial vehicles.
According to the United Nations Environment Program (UNEP), city buses are the cause of large amounts of black carbon emissions in the transportation sector. Therefore, the UNEP is providing technical and policy support to 20 cities in Asia, Latin America, and Africa to develop and map low-emission transportation routes for the public by including e-buses
Electric buses are utilized since they are more cost-effective than traditional buses and don't require gasoline. Gas-powered buses can only convert roughly 17-21% of the energy stored in fuel, whereas electric buses can convert more than 50% of the electrical energy from the grid into electricity at their wheels. Because the cost of gasoline and diesel oil has been rising recently, there has been a greater need for fuel-efficient buses. The depletion of fossil fuel reserves and the growing inclination of firms to maximize profits from these oil reserves are the causes of this. Consequently, these factors raise the need for electric coaches by necessitating the use of cutting-edge fuel-saving technologies.
The automobile industry's transition to electrification and the incorporation of cutting-edge technologies in cars may impede market expansion due to the high production costs and intricate workings of these sophisticated systems. The majority of automakers' research efforts are directed toward creating novel bus technologies. The cost of manufacturing vehicles is ultimately driven up by substantial capital expenditures, software installs, and the high cost of lithium-ion batteries used in buses. These devices may increase the calculated risk of malfunction or failure, which may impede market expansion in the year of forecast because of these factors, the industry is anticipated to increase significantly during the course of the electric bus market projection period.
The only source of air pollution, ozone depletion, and climate-damaging material emissions is automobile exhaust. Vehicles that use electrical energy and are less hazardous to the environment are becoming more and more popular due to the rising costs of gasoline and the consumption of crude petroleum. In an effort to lessen reliance on fossil fuels, more of these e-buses are being introduced. Furthermore, compared to conventional forms of transportation, electric cars are lighter and more efficient due to their reduced number of moving parts. Because of this, cars need less maintenance and are generally better for the environment.
Because they go through numerous testing before being utilized, the majority of electric vehicle (EV) batteries used in electric buses are regarded as safe. The group has also said that overcharging, extreme rain, and temperature swings were the main causes of the EV battery fire. Manufacturing firms are required to prioritize ongoing observation of battery safety, health, and performance in a number of nations, including the US, China, Japan, and the EU. Limiting chemical spillage from batteries, securing batteries after an accident, and separating the chassis from the high-voltage system to prevent electric shock are the main regulations particular to electric buses.
The automotive sector experienced a precipitous decline in investment and demand. A sudden and widespread cessation of economic activity, including orders for workers to stay at home, a breakdown in supply networks, and factory closures, also plagued the car industry. Sales of electric vehicles rose globally in 2020 and 2021 as a result of the expanding global trend of vehicle electrification. Thus, the pandemic had less of an impact on this industry. In a similar vein, the demand for electric buses declined during the first half of 2020 before rising again.
The battery electric vehicle (BEV) segment is estimated to have a lucrative growth, due to over the course of the projection period; BEVs are anticipated to dominate the electric bus market. This is primarily due to the effectiveness of lithium-ion batteries being demonstrated. This category is growing because many OEMs are funding research and development efforts to create innovative, high-performing battery technologies. Government policies that support BEVs would also have a favourable effect on the market. Many countries intend to switch to electric public fleets from the current ones. Different governments are likely to offer attractive subsidies and tax breaks, which would cause the sales volume of sophisticated pure electric buses to expand tremendously.
The intracity segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, as clean mobility solutions are now essential due to the increase in urbanization. The requirement for widespread urban transportation-which has enormous promise for electric mobility would be driven by the expanding urban population. Moreover, a wide range of top OEMs now include electric buses in their product lineup for intracity use. Many nations in the area have made the decision to integrate sustainable mobility into their public transportation systems. For instance, the Maharashtra State Road Transport Corporation is one of the Indian cities that have used electric buses. Over the course of the forecast period, the market's expansion is anticipated to be propelled by such initiatives in this area.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the dominant position in the global market, with a valuation of 167,000 units. Because it has the largest market in terms of quantity, China is leading both the regional and worldwide markets. These kinds of buses can be used in the public transit zones that the Chinese government has established. The government's initiatives have increased the region's use of battery-operated buses. In addition, the market leader BYD's presence in this area is contributing to the market's expansion. Furthermore, the rapidly expanding charging infrastructure in this area bodes well for the local market. South Korea and Japan are also major factors in the region's record-breaking bus sales.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the strict government regulations pertaining to vehicle emissions. In this region, a number of governments have initiated programs aimed at implementing clean and green transportation technology to ensure the sustainability of public transportation. In this area, there is also an increasing need for fuel cell buses.
Some of the key players profiled in the Electric Bus Market include: NFI Group Inc., Daimler AG, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, AB Volvo, VDL Groep BV, Anhui Ankai Automobile Co.,Ltd, Zhongtog Bus Holding, Proterra, YUTONG, CAF, Ashok Leyland, King Long United Automotive Industry Co. Ltd., Tata Motors Limited, Scania AB, New Flyer Industries and Iveco
In August 2023, NFI Group Inc. announces delivery of the 1,500th electric bus from the BYD-Alexander Dennis partnership, The 1,500th BYD-Alexander Dennis electric bus is one of nearly 300 joining Go-Ahead London this year for routes in the capital. Allocated to Merton Garage with fleet number SEe199, it has been in service on Transport for London routes 163 and 164 since May.
In June 2023, Volvo Group partners with Heidelberg Materials to reduce emissions in construction industry, the partnership will see several Volvo Group's customized electric product and service solutions put to work across much of Heidelberg Materials' Northern European operations, starting this year.
In June 2023, Volvo Autonomous Solutions expands its footprint and starts operations in Texas,t o prepare for commercial launch, V.A.S. has also started to haul loads with trucks using drivers for key customers like DHL and Uber Freight to test aspects of the transport solution and establish frameworks and procedures for safe and reliable operations.