市場調査レポート
商品コード
1464768
電動中型・大型バス市場:タイプ別、座席数別、自律性レベル別、用途別、最終用途別-2024~2030年の世界予測Electric Mid- & Large Bus Market by Type (Battery Electric Vehicle, Fuel Cell Electric Vehicle, Plug-in Hybrid Electric Vehicle), Seating Capacity (70 Seats and Above, Below 70 Seats), Level of Autonomy, Application, End-use - Global Forecast 2024-2030 |
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電動中型・大型バス市場:タイプ別、座席数別、自律性レベル別、用途別、最終用途別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 193 Pages
納期: 即日から翌営業日
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電動中型・大型バス市場規模は2023年に317億3,000万米ドルと推定され、2024年には362億7,000万米ドルに達し、CAGR 15.16%で2030年には852億8,000万米ドルに達すると予測されます。
電気式中型・大型バスは主に、市街地や都市間の移動を含む公共交通機関や、施設、空港、接客業にサービスを提供する民間車両に使用されています。厳しい環境規制と、電気バスの採用に有利な政府の政策と補助金の増加が、電気式中型・大型バス市場の成長を促進しています。バッテリー技術における進歩の高まりと、より環境に優しい輸送に対する公共部門と民間部門のコミットメントの高まりが、市場の成長に拍車をかけています。さらに、電気バスに対する需要の高まりは、都市化の進展とスマートシティ運動によって後押しされています。電気バスの初期投資コストが高く、必要なインフラが電気中型・大型バス市場の成長を妨げています。超高速充電システム、ビークル・ツー・グリッド(V2G)技術、自律走行機能の新興国市場の開拓は、電気式中型・大型バス市場にさらなるチャンスをもたらしています。航続距離の延長と総所有コストの削減を実現した電気バスの開発が拡大しており、メーカーや技術プロバイダーに大きな可能性を提供しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 317億3,000万米ドル |
予測年[2024] | 362億7,000万米ドル |
予測年 [2030] | 852億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 15.16% |
タイプ燃料電池電気自動車(FCEV)は、長距離運行や迅速な燃料補給を必要とする運行で使用されるようになっています。
バッテリー電気自動車(BEV)には、車内に蓄電された電気のみを動力源とするバスが含まれ、充電インフラが整備され、低騒音でゼロエミッションの車両が優先される都市環境で好まれます。BEVは、二酸化炭素排出量の削減と、燃料やメンテナンスに関わる運行コストの削減を目指す事業者にとって理想的です。燃料電池電気自動車(FCEV)は、水素燃料電池を発電に使用し、車載電気モーターに電力を供給するバスです。FCEVは、長距離走行と迅速な燃料補給が必要な運行に適しています。FCEVは、水素燃料インフラに投資している地域や、水素製造に再生可能エネルギーを利用できる地域で好まれます。プラグインハイブリッド車(PHEV)は、内燃エンジンに電気モーターとバッテリーシステムを組み合わせたもので、外部電源に接続することで充電できます。PHEVは、長距離ルートや電気インフラが限られた地域で航続距離の延長という柔軟性を必要とする交通機関に求められています。PHEVは、バックアップ電源を提供しながら、低排出ガスと燃料節約のバランスを提供します。
座席数:長距離輸送における70席以上の電気バスの重要性の高まり
70席以上の電気バスは、主に長距離輸送と大容量路線に対応します。最大限の乗客を乗せられるように設計されており、人口の多い都市部での公共交通機関や、長距離のため複数回の移動が不可能な地域でのスクールバスに適しています。これらのバスは、効率と定員が最も重要視される都市間移動や大規模な都市交通ネットワークに最適です。座席数70以下の電気バスは、通常、大規模な交通ハブへのフィーダーサービスを含む短距離路線、頻繁に停車する都市内移動、低需要または狭い道路により小型バスの方が効率的な地域に使用されます。
用途長時間走行する都市間用途での電動中型・大型バスの需要の増加
都市間電気バスは、都市間の長距離移動用に設計されており、通常、長時間の移動に適した機能を備えています。荷物スペースや快適な座席、トイレなど長時間の移動に適した設備を備えていることが多いです。ディーゼル・バスに比べ、環境の持続可能性に対する意識が高く、燃料費や維持費の面で費用対効果が高いため、電気都市間バスへの嗜好が高まっています。都市内電気バスは、都市バスとも呼ばれ、都市とその近郊での移動に使用されます。これらの車両の特徴は、走行距離が短く、頻繁に停車することです。電気バスが好まれる主な理由は、都市部の大気汚染や騒音公害を軽減し、運行コストを下げる必要があるためです。高い操縦性と、頻繁な停車状態を効率的に処理する能力は、これらのバスにとって重要な要件です。
最終用途:既存の公共交通インフラと統合可能な、公共部門全体における電気式中型・大型バスの可能性が高まっています。
民間部門では、電気式中型・大型バスは、機関、企業、ツアー・オペレーターを対象としています。民間の運行会社は、顧客にサービスを提供するために特定の設備を必要とすることが多いため、ここでのニーズに基づく選好は、コスト効率、快適性、カスタマイズです。このセグメントで使用されるバスは、単なる輸送手段ではなく、企業のイメージや持続可能性へのコミットメントを表すものでもあります。中型・大型の公共電気バスは、主に都市交通機関や公共交通会社で使用されています。このセグメントで重視されるのは、主に耐久性、信頼性、乗客定員の多さです。また、公共のエンドユーザーは、充電ステーションやメンテナンス施設など、既存の公共交通インフラと統合できるバスを必要としています。
地域別インサイト
南北アメリカの電動中型・大型バス市場は、温室効果ガス排出量削減への関心が高まり、いくつかの都市で電気バスの調達が進んでいることから、継続的に成長しています。市場の拡大は、電気モデルで車両を更新することを目的とした連邦政府の助成金や奨励金といった、政府の支援政策によって後押しされています。南米諸国でも電気バス技術の導入が始まっており、チリとコロンビアが大きな動きを見せています。大手メーカーは、南米大陸の公共交通機関や学区の多様な需要に対応するため、航続距離が長く、より高速の充電機能を備えた電気バスの開発に投資しています。電動中型・大型バス市場は、アジア太平洋地域で急速に拡大しており、政府の積極的な政策が電気自動車の導入を後押ししています。インド、中国、日本、韓国、シンガポールなどの国々では、電気バスを交通網に徐々に導入しています。APAC地域では、急速な都市化、環境問題、スマートシティの推進が引き続き電気バスの採用を後押ししており、APAC市場を重要な成長分野にしています。欧州、中東・アフリカ(EMEA)では、電気バス市場は、排出削減と持続可能な公共交通ソリューションを優先する強力な規制環境が特徴です。欧州セグメントはEMEA市場をリードしており、いくつかの国が補助金、助成金、規制枠組みを通じて市場成長を促進しています。中東・アフリカ地域は電気バスセクターの発展が始まったばかりであり、経済多様化への取り組みと都市の大気質改善の必要性が成長の主な要因となっています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは電動中型・大型バス市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、電動中型・大型バス市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.電動中型・大型バス市場の市場規模および予測は?
2.電動中型・大型バス市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.電動中型・大型バス市場の技術動向と規制枠組みは?
4.電動中型・大型バス市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.電動中型・大型バス市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[193 Pages Report] The Electric Mid- & Large Bus Market size was estimated at USD 31.73 billion in 2023 and expected to reach USD 36.27 billion in 2024, at a CAGR 15.16% to reach USD 85.28 billion by 2030.
The electric mid- and large buses are primarily used for public transportation, including city and intercity travel, and private fleets servicing institutions, airports, and hospitality entities. Stringent environmental regulations with rising favorable government policies and subsidies for adopting electric buses are driving the growth of the electric mid- and large buses market. Growing advancements in battery technology and the rising commitment of public and private sectors towards greener transportation are fueling the market's growth. Additionally, the growing demand for electric buses is propelled by increasing urbanization and the smart city movement. High initial investment costs for electric buses and the required infrastructure hampers the growth of the electric mid- and large buses market. The growing development of ultra-fast charging systems, vehicle-to-grid (V2G) technologies, and autonomous driving features further creates opportunities for the electric mid- and large bus market. Growing development of electric buses with extended range and reduced total cost of ownership, offering significant potential for manufacturers and technology providers.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 31.73 billion |
Estimated Year [2024] | USD 36.27 billion |
Forecast Year [2030] | USD 85.28 billion |
CAGR (%) | 15.16% |
Type: Growing usage of fuel cell electric vehicles (FCEVs) for operations where longer-range and quick refueling
The battery electric vehicle (BEV) includes buses powered exclusively by electricity stored onboard and are preferred in urban environments where charging infrastructure is well-developed and where low-noise and zero-emission vehicles are prioritized. BEVs are ideal for operators looking to reduce carbon emissions and operating costs related to fuel and maintenance. Fuel cell electric vehicles (FCEVs) are buses that use hydrogen fuel cells for electricity generation to power an onboard electric motor. FCEVs are suitable for operations where longer-range and quick refueling are necessary. They are favored in regions investing in hydrogen fuel infrastructure and where using renewable energy for hydrogen production is possible. Plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) combine an internal combustion engine with an electric motor and battery system that can be recharged by plugging into an external electricity source. PHEVs are sought after by transit agencies that need the flexibility of extended range for longer routes or areas with limited electric infrastructure. They offer a balance of lower emissions and fuel savings while providing a backup power source.
Seating Capacity: Rising significance of electric buses with 70 seats and above for long-distance transportation
The electric buses with 70 seats and above cater mainly to long-distance transportation and high-capacity routes. They are designed for maximum passenger load and are more suitable for public transport in highly populated urban areas or school buses in areas where multiple trips are not feasible due to long distances. These buses are perfect for inter-city travel and large-scale urban transportation networks where efficiency and capacity are of utmost importance. Electric buses with seating capacity below 70 seats are typically used for shorter routes, including feeder services to larger transit hubs, intra-city travel with frequent stops, and areas where smaller buses are more efficient due to lower demand or narrower roadways.
Application: Increasing demand for electric mid- & large buses for intercity applications for prolonged traveling
Intercity electric buses are designed for longer distances between cities and are typically equipped with features conducive to prolonged travel. They often offer more luggage space, comfortable seating, and amenities suited for longer durations, such as restrooms. The preference for electric intercity buses is increasing due to a greater consciousness towards environmental sustainability and cost-effectiveness in terms of fuel and maintenance costs compared to diesel buses. Intracity electric buses, also known as urban buses, are used for transportation within a city and its suburbs. These vehicles are characterized by shorter travel distances and frequent stops. The preference for electric intracity buses mainly stems from the necessity for reduced urban air and noise pollution, as well as lower operating costs. The high maneuverability and the ability to handle frequent stop-start conditions effectively are critical requirements for these buses.
End-use: Rising potential of electric mid- and large buses across the public sector, which can integrate with existing public transportation infrastructure
In the private segment, electric mid- and large buses cater to institutions, corporations, and tour operators. The need-based preference here is for cost efficiency, comfort, and customization, as private operators often require specific amenities to serve their clients. Buses used in this segment are not just transportation tools but also a representation of the company's image and commitment to sustainability. Public electric mid- and large buses are predominantly used by city transport agencies and public transportation companies. The focus within this segment is primarily on durability, reliability, and high passenger capacity. Public end users also require buses that are able to integrate with existing public transportation infrastructure, such as charging stations and maintenance facilities.
Regional Insights
The electric mid- & large bus market in the Americas is continuously growing with the rising focus on reducing greenhouse gas emissions and the procurement of electric buses in several cities. Market expansion is bolstered by supportive government policies, such as federal grants and incentives aimed at renewing fleets with electric models. South American countries are also beginning to adopt electric bus technology, with Chile and Colombia showing significant activity. Major manufacturers are investing in the development of electric buses with longer ranges and faster charging capabilities to meet the varied demands of public transit systems and school districts across the continent. The electric mid- & large bus market is rapidly expanding in the Asia-Pacific region with the availability of the government's aggressive policies favoring electric vehicle adoption, coupled with incentives and mandates. Countries such as India, China, Japan, South Korea, and Singapore are gradually implementing electric buses into their transportation networks. Rapid urbanization, environmental concerns, and the push for smart cities in the APAC region continue to drive the adoption of electric buses, making the APAC market a critical area of growth. In Europe, the Middle East, and Africa (EMEA), the electric bus market is characterized by a strong regulatory environment that prioritizes emission reductions and sustainable public transport solutions. The European segment leads the EMEA market, with several countries facilitating market growth through subsidies, grants, and regulatory frameworks. The Middle East and African regions are exhibiting nascent development in the electric bus sector, with growth being primarily driven by economic diversification efforts and the necessity to improve urban air quality.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Electric Mid- & Large Bus Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Electric Mid- & Large Bus Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Electric Mid- & Large Bus Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Anhui Ankai Automobile Co., Ltd., Blue Bird Corporation, BYD Motors Inc., Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A., CRRC Corporation Limited, Cummins Inc., Eicher Motors Limited, Gillig LLC, GreenPower Motor Company, Lion Electric Company, Mercedes-Benz Group AG, Motiv Power Systems, Inc., NFI Group Inc., Olectra Greentech Limited, Pelican Engineering Co Ltd, Proterra Inc., REV Group Inc., Tata Motors Limited, The Lion Electric Company, Thomas Built Buses Inc., TRANSDEV Group, Traton Group, Volvo Group, Xiamen King Long International Trading Co.,Ltd., and Yutong Buses Co. Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Electric Mid- & Large Bus Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Electric Mid- & Large Bus Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Electric Mid- & Large Bus Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Electric Mid- & Large Bus Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Electric Mid- & Large Bus Market?