表紙:エアゾール缶市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、噴射剤別、材質別、容量別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1339976

エアゾール缶市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、噴射剤別、材質別、容量別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Aerosol Cans Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Type, Propellant, Material, Capacity, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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エアゾール缶市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、噴射剤別、材質別、容量別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のエアゾール缶市場は2023年に113億9,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 5.7%で成長し、2030年には167億9,000万米ドルに達する見込みです。

エアゾール缶は、強い圧力下で流動性のある内容物を貯蔵する加圧容器です。専用のバルブとノズル、推進剤を使用することで、これらの製品をエアゾール缶から放出することができます。塗装、研磨、潤滑などの多くの工業工程は、エアゾール缶によって容易になります。さらに、エアゾール缶は、消臭剤、ヘアスプレー、洗剤のような家庭用品のパッケージにも使われています。エアゾールスプレーは害虫駆除や空気清浄システムにも使われています。エアゾール缶が消費者に提供する使いやすさと利便性は、世界中で成功を収めている最も重要な要因です。

労働安全衛生局(OSHA)によると、エアゾールは、可燃性エアゾールの基準で特定された可燃性推進剤を含む場合、カテゴリー1の可燃性液体とみなされます。

市場力学:

促進要因:

  • 便利な携帯用パッケージング。
  • 比類のないパッケージングの利便性と携帯性により、エアゾール缶はより一般的になっています。さらに、多忙な生活を送る現代の消費者は、この機能に特に魅力を感じています。エアゾール缶は、軽量で持ち運びができ、保管や使用が簡単なため、ペースの速い都会のライフスタイルに理想的です。商品を正確な量だけ吐出できる利便性は、ユーザー体験を向上させ、ヘアスプレーや消臭剤から調理用スプレーや防虫剤に至るまで、あらゆるもの再購入を促進します。

抑制要因

  • 規制と環境問題。
  • エアゾール缶に使用される特定の推進剤は、環境への影響について大きな懸念を引き起こしています。エアゾール缶はかつて、オゾン層破壊の一因となったフロン(CFC)の使用に関係していました。最新のエアゾール缶は、より環境に優しい推進剤を使用しているとはいえ、エアゾールパッケージの環境への影響についてはいまだに懸念があります。しかし、環境にやさしい推進剤の使用を確実にし、エアゾール缶に関連する廃棄物を最小限に抑えるため、規制機関は企業に対してますます厳しい規制を課しています。

機会:

  • 環境に優しく持続可能なパッケージング。
  • 持続可能なパッケージング・ソリューションに対する需要から利益を得ることは、環境に対する関心が高まる中、重要な機会です。リサイクル材料と環境に優しい推進剤を使用してエアゾール缶を製造する企業は、環境意識の高い消費者の成長市場に参入できます。さらに、エアゾール缶のリサイクルを改善することは、企業の評判を高め、循環経済を促進することにもつながります。持続可能な調達に高い優先順位を置き、生分解性材料を使用し、カーボンニュートラルな行動を実践する企業は、市場拡大と環境への好影響の両方を促進することができます。

脅威

  • 世論の不利な反応。
  • エアゾール缶に対する一般の否定的な認識は、主にその潜在的な安全上のリスクと環境への影響に関する懸念に影響されており、エアゾール缶の市場にとって有害で​​す。 環境に配慮する消費者は、ソーシャルメディアや環境擁護キャンペーンを通じて頻繁に強化されるこのような認識に落胆し、ブランド・ロイヤルティを低下させる可能性があります。この課題に対処するためには、持続可能な慣行に関するオープンなコミュニケーション、安全性の向上、環境への影響を減らす取り組みなど、積極的な対策が必要です。さらに、こうした問題に取り組まなければ、市場シェアが低下し、メーカーの事業拡大が妨げられる可能性があります。

COVID-19の影響:

  • COVID-19の大流行はエアゾール缶市場に大きな影響を与え、消毒・除菌を行うエアゾール製品に対する需要を増大させました。製造業者は、衛生を重視する消費者行動の変化やサプライ・チェーンの混乱により、複雑な業務運営を余儀なくされ、需要パターンの変化に対応しなければならなかっています。さらに、パンデミック(世界的大流行)により衛生・安全ソリューションの必要性が高まったため、エアゾール缶は公衆衛生問題への対応に不可欠なものとなっています。また、メーカーに技術革新を促し、新たな成長機会を模索させました。
  • パーソナルケア分野は予測期間中最大になると予想される
  • 消臭剤、ヘアスプレー、化粧品、スキンケア製品などの需要が高いため、エアゾール缶業界ではパーソナルケア分野が最大の市場シェアを占めています。素早く使用できるパッケージングに対する消費者の嗜好、現在進行中の処方の進歩、多様な用途、最先端のディスペンサー技術、環境に優しいオプションの導入などが、この市場セグメントの着実な成長に寄与しています。さらに、業界の発展、環境に優しい選択肢の採用、用途の多様化など、常に変化する市場環境の中で、持続可能な成長のための新たな機会を追求しながら、業界は支配的な地位を維持する構えです。
  • 予測期間中、プラスチック分野のCAGRが最も高くなると予測される
  • 市場のCAGRが最も高いのは、プラスチック製エアゾール缶セグメントです。この顕著な成長にはいくつかの重要な要因があります。プラスチック製エアゾール缶固有の利点には、軽量、適応可能な設計オプション、持続可能な材料使用の可能性などがあります。さらに、プラスチック製エアゾール缶は、リサイクル可能で環境に優しいプラスチックに合わせることで、この需要を満たしています。また、プラスチックエアゾール缶の適応性は、パーソナルケアから家庭用品、工業用品まで様々な用途を支えています。

最大のシェアを持つ地域

エアゾール缶の市場シェアが最も高いのは北米です。この優位性は、エアゾール缶に包装された家庭用品やパーソナルケア製品に対する消費者の強い需要、しっかりと確立された小売部門、利便性を重視する消費文化など、多くの要素によってもたらされています。さらに、環境に優しいエアゾール包装ソリューションの採用も、厳しい環境規制と持続可能な実践の重視の高まりにより、この地域のリーダーとしての地位を強化しています。北米における処方、包装スタイル、最先端のディスペンサー技術の絶え間ない革新は、エアゾール缶市場における主要プレーヤーとしての地位を確固たるものにしています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、エアゾール缶市場で最もCAGRが高いのは欧州です。同地域の持続可能性重視の高まり、環境に優しい包装を支持する厳しい法律、消費者の嗜好の変化が、この成長の理由のほんの一部です。消費者が実用的で効果的なパッケージング・ソリューションを求めているため、エアゾール缶に包装された工業用製品、家庭用製品、パーソナルケア製品の需要は伸び続けています。さらに、メーカーが環境への影響を最小限に抑え、変化する市場力学に沿った製品を提供することに集中しているため、欧州は世界のエアゾール缶市場の成長軌道において重要なプレーヤーであり続けています。

無料カスタマイズサービス:

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のエアゾール缶市場:製品タイプ別

  • ワンピース
  • ツーピース
  • スリーピース
  • その他の製品タイプ

第6章 世界のエアゾール缶市場:タイプ別

  • ストレートウォール
  • ネックイン
  • 形状
  • その他のタイプ

第7章 世界のエアゾール缶市場:噴射剤別

  • 液化ガス噴射剤
  • 圧縮ガス噴射剤
  • その他の噴射剤

第8章 世界のエアゾール缶市場:材質別

  • アルミニウム
  • スチール
  • プラスチック
  • その他の材質

第9章 世界のエアゾール缶市場:容量別

  • 100ml未満
  • 100~250ml
  • 251~500ml
  • 500ml以上
  • その他の容量

第10章 世界のエアゾール缶市場:エンドユーザー別

  • パーソナルケア
  • 家事介護
  • 自動車
  • ヘルスケア
  • 医薬品
  • 自動車/産業用
  • 塗料とワニス
  • 食品・飲料品
  • 化粧品
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界のエアゾール缶市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイル

  • Spray Products Corporation
  • Ball Corporation
  • CPMC Holdings Ltd.
  • Arminak & Associates LLC.
  • SGD PHARMA
  • Graham Packaging
  • Colep
  • Tin-Making Co.,Ltd.
  • MidasCare Pharmaceuticals Pvt. Ltd.
  • Exal Corporation
  • Toyo Seikan Co. Ltd.
  • Crown Holdings, Inc.
  • Guangdong Sihai Iron-Printing
  • Trivium Packaging
  • Nampak Ltd
  • DS Containers, Inc.
  • Ardagh Group
  • Mauser Packaging Solutions
  • CCL Container
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Product Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Aerosol Cans Market Outlook, By One Piece (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Two Pieces (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Three Pieces (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Other Product Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Straight-wall (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Necked-in (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Shaped (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Other Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Propellant (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Liquefied Gas Propellant (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Compressed Gas Propellant (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Other Propellants (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Material (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Aluminum (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Steel (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Plastic (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Other Materials (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Capacity (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Aerosol Cans Market Outlook, By <100ml (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Aerosol Cans Market Outlook, By 100-250 ml (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Aerosol Cans Market Outlook, By 251-500 ml (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Aerosol Cans Market Outlook, By > 500ml (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Other Capacities (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Aerosol Cans Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Personal Care (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Household Care (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Automotive (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Pharmaceutical (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Automotive/Industrial (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Paints & Varnish (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Food & Beverage (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Cosmetics (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Aerosol Cans Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23683

According to Stratistics MRC, the Global Aerosol Cans Market is accounted for $11.39 billion in 2023 and is expected to reach $16.79 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.7% during the forecast period. Aerosol cans are pressurized containers that store fluidic contents under intense pressure. Using specialized valves and nozzles and a propellant, these products can be released from the aerosol cans. Many industrial processes, such as painting, polishing, and lubricating, are made easier by aerosol cans. Additionally, aerosol cans are used to package household goods like deodorants, hairsprays, and detergents. Aerosol sprays are used in pest control and air quality control systems. The ease of use and convenience that aerosol cans offer to consumers are by far the most important factors in their success around the world.

According to the Occupational Safety and Health Administration (OSHA), an aerosol is considered a Category 1 flammable liquid if it contains flammable propellants identified by the criteria for flammable aerosols.

Market Dynamics:

Driver:

  • Convenient and portable packaging.
  • Due to the unmatched packaging convenience and portability, aerosol cans have become more common. Moreover, modern consumers who lead busy lives find this feature to be especially appealing. Aerosol cans are ideal for the quick-paced urban lifestyle because they are lightweight, portable, and easy to store and use. The convenience of dispensing goods in precise amounts improves the user experience and promotes return purchases for everything from hairsprays and deodorants to cooking sprays and insect repellents.

Restraint:

  • Regulations and environmental issues.
  • Certain propellants used in aerosol cans have raised significant concerns about their effects on the environment. Aerosol cans were once connected to the use of chlorofluorocarbons (CFCs), which were a factor in ozone depletion. There is still concern about the environmental impact of aerosol packaging, even though modern aerosol cans use more environmentally friendly propellants. However, to ensure the use of environmentally friendly propellants and to minimize waste associated with aerosol cans, regulatory agencies are placing more and more onerous regulations on businesses.

Opportunity:

  • Eco-friendly and sustainable packaging.
  • Profiting from the demand for sustainable packaging solutions is a significant opportunity as environmental concerns grow. A growing market of environmentally conscious consumers can be reached by businesses that create aerosol cans using recycled materials and eco-friendly propellants. Moreover, improvements to the recycling of aerosol cans can also help to build a company's reputation and promote the circular economy. Businesses that place a high priority on sustainable sourcing use biodegradable materials, and practice carbon-neutral behaviour can promote both market expansion and positive environmental impact.

Threat:

  • Unfavourable public response.
  • The negative public perception of aerosol cans, which is primarily influenced by concerns about their potential safety risks and environmental impact, is harmful to the market for aerosol cans. Consumers who care about the environment may be discouraged by this perception, which is frequently reinforced through social media and environmental advocacy campaigns, which can reduce brand loyalty. To meet this challenge, proactive measures are needed, such as open communication about sustainable practices, improvements in safety, and initiatives to reduce environmental impact. Moreover, failure to address these issues could result in decreased market share and impede manufacturer's ability to expand.

COVID-19 Impact:

  • The COVID-19 pandemic had a significant impact on the aerosol cans market and increased demand for aerosol products that disinfect and sanitize. Manufacturers had to navigate operational complexities and adjust to shifting demand patterns as a result of changes in consumer behaviour toward hygiene-conscious choices and supply chain disruptions. Additionally, aerosol cans were essential in addressing public health issues as the pandemic accelerated the need for health and safety solutions. They also inspired manufacturers to innovate and look for new growth opportunities.
  • The personal care segment is expected to be the largest during the forecast period
  • Due to the high demand for items like deodorants, hair sprays, cosmetics, and skincare products, the personal care segment commands the largest market share in the aerosol cans industry. Consumer preferences for quick-to-use packaging, ongoing formulation advancements, a variety of applications, cutting-edge dispensing technologies, and the introduction of eco-friendly options all contribute to this market segment's steady growth. Additionally, the industry is poised to maintain its dominant position while pursuing new opportunities for sustainable growth in the constantly shifting market environment as it develops, embracing eco-friendly alternatives, and diversifying applications.
  • The Plastic segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
  • The market's highest CAGR has been seen in the plastic aerosol cans segment. Several important factors are responsible for this remarkable growth. The inherent benefits of plastic aerosol cans include their light weight, adaptable design options, and potential for using sustainable materials. Moreover, plastic aerosol cans satisfy this demand by aligning with recyclable and environmentally friendly plastics, as businesses and consumers alike place an emphasis on eco-conscious practices. The adaptability of plastic aerosol cans also supports a variety of applications, from personal care to household and industrial goods.

Region with largest share:

North America is the region with the largest market share for aerosol cans. The dominance is driven by a number of elements, including a strong consumer demand for household and personal care products packaged in aerosol cans, a firmly established retail sector, and a convenience-driven consumption culture. Moreover, the adoption of eco-friendly aerosol packaging solutions has also strengthened the region's position as a leader because of strict environmental regulations and the growing emphasis on sustainable practices. The constant innovation in formulations, packaging styles, and cutting-edge dispensing technologies in North America solidifies its position as a major player in the aerosol cans market.

Region with highest CAGR:

Europe will experience the highest CAGR in the aerosol cans market during the forecast period. The region's growing emphasis on sustainability, strict laws that favor eco-friendly packaging, and changing consumer preferences are just a few of the reasons for this growth. The demand for industrial, household, and personal care products that are packaged in aerosol cans continues to grow as consumers look for practical and effective packaging solutions. Moreover, with manufacturers concentrating on minimizing environmental impact and delivering products in line with shifting market dynamics, Europe continues to be a significant player in the growth trajectory of the global aerosol cans market.

Key players in the market:

Some of the key players in Aerosol Cans market include: Spray Products Corporation, Ball Corporation, CPMC Holdings Ltd., Arminak & Associates LLC., SGD PHARMA , Graham Packaging, Colep, MidasCare Pharmaceuticals Pvt. Ltd., Exal Corporation, Toyo Seikan Co. Ltd., Crown Holdings, Inc., Guangdong Sihai Iron-Printing, Trivium Packaging, Nampak Ltd, DS Containers, Inc., Ardagh Group, Mauser Packaging Solutions and CCL Container .

Key Developments:

  • In August 2023, Crown Holdings, Inc. announced the acquisition of Helvetia Packaging AG, a beverage can and end manufacturing facility in Saarlouis, Germany. The acquisition of the Saarlouis facility will expand Crown's European beverage can platform to Germany with approximately one billion units of annual can capacity
  • In July 2023, CCL Industries Inc. announced it has signed a binding agreement today to acquire Pouch Partners s.r.l., Italy, from Pouch Partners AG, Switzerland, a company owned by Swiss headquartered Capri-Sun Group.
  • In June 2023, Corning Incorporated and SGD Pharma announced a joint venture that includes the opening of a new glass tubing facility to expand pharmaceutical manufacturing in India and allows SGD Pharma to adopt Corning's Velocity Vial technology platform.

Product Types Covered:

  • One Piece
  • Two Pieces
  • Three Pieces
  • Other Product Types

Types Covered:

  • Straight-wall
  • Necked-in
  • Shaped
  • Other Types

Propellants Covered:

  • Liquefied Gas Propellant
  • Compressed Gas Propellant
  • Other Propellants

Materials Covered:

  • Aluminum
  • Steel
  • Plastic
  • Other Materials

Capacities Covered:

  • <100ml
  • 100-250 ml
  • 251-500 ml
  • > 500ml
  • Other Capacities

End Users Covered:

  • Personal Care
  • Household Care
  • Automotive
  • Healthcare
  • Pharmaceutical
  • Automotive/Industrial
  • Paints & Varnish
  • Food & Beverage
  • Cosmetics
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Aerosol Cans Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 One Piece
  • 5.3 Two Pieces
  • 5.4 Three Pieces
  • 5.5 Other Product Types

6 Global Aerosol Cans Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Straight-wall
  • 6.3 Necked-in
  • 6.4 Shaped
  • 6.5 Other Types

7 Global Aerosol Cans Market, By Propellant

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Liquefied Gas Propellant
  • 7.3 Compressed Gas Propellant
  • 7.4 Other Propellants

8 Global Aerosol Cans Market, By Material

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Aluminum
  • 8.3 Steel
  • 8.4 Plastic
  • 8.5 Other Materials

9 Global Aerosol Cans Market, By Capacity

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 <100ml
  • 9.3 100-250 ml
  • 9.4 251-500 ml
  • 9.5 > 500ml
  • 9.6 Other Capacities

10 Global Aerosol Cans Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Personal Care
  • 10.3 Household Care
  • 10.4 Automotive
  • 10.5 Healthcare
  • 10.6 Pharmaceutical
  • 10.7 Automotive/Industrial
  • 10.8 Paints & Varnish
  • 10.9 Food & Beverage
  • 10.10 Cosmetics
  • 10.11 Other End Users

11 Global Aerosol Cans Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Spray Products Corporation
  • 13.2 Ball Corporation
  • 13.3 CPMC Holdings Ltd.
  • 13.4 Arminak & Associates LLC.
  • 13.5 SGD PHARMA
  • 13.6 Graham Packaging
  • 13.7 Colep
  • 13.8 Tin-Making Co.,Ltd.
  • 13.9 MidasCare Pharmaceuticals Pvt. Ltd.
  • 13.10 Exal Corporation
  • 13.11 Toyo Seikan Co. Ltd.
  • 13.12 Crown Holdings, Inc.
  • 13.13 Guangdong Sihai Iron-Printing
  • 13.14 Trivium Packaging
  • 13.15 Nampak Ltd
  • 13.16 DS Containers, Inc.
  • 13.17 Ardagh Group
  • 13.18 Mauser Packaging Solutions
  • 13.19 CCL Container