市場調査レポート
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1339952

自動車サイバーセキュリティ市場の2030年までの予測- 車両タイプ別、フォームタイプ別、セキュリティタイプ別、オファリング別、アプローチ別、車両の自律性別、アプリケーション別、地域別の世界分析

Automotive Cybersecurity Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type, Form Type, Security Type, Offering, Approach, Vehicle Autonomy, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車サイバーセキュリティ市場の2030年までの予測- 車両タイプ別、フォームタイプ別、セキュリティタイプ別、オファリング別、アプローチ別、車両の自律性別、アプリケーション別、地域別の世界分析
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界の自動車サイバーセキュリティ市場は2023年に25億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは20.5%で成長し、2030年には93億米ドルに達すると予測されています。

自動車サイバーセキュリティと呼ばれるソフトウェアは、ユーザー、データ、インターネットに接続された自動車、自動車通信システムに対する不正アクセス、損害、攻撃、その他の不正行為から保護します。インターネットに接続できるようになったことで、最新の自動車はより独立し、よりよく通信し、モビリティを共有できるようになっています。接続が良くなったにもかかわらず、自動車はメーカーとユーザーの両方にデータを通信するようになり、攻撃を受けやすくなっています。

国際エネルギー機関(IEA)によると、2021年の電動車両の世界販売台数は690万台を突破します。

市場力学:

促進要因

  • 電気自動車はサイバー攻撃に対してより脆弱です。
  • EVには複雑な電子システムと相互接続されたソフトウェアが搭載されているため、潜在的なハッキングの影響を受けやすいです。EVの普及が進むにつれ、バッテリー管理システムや自律走行機能など、重要なコンポーネントを標的とするサイバー脅威のリスクが顕著になります。不正アクセスや潜在的なデータ漏洩からEVを守り、 促進要因と同乗者の安全を確保し、電気自動車の信頼性と安全性に対する消費者の信頼を維持する上で、自動車サイバーセキュリティ・ソリューションは極めて重要です。

抑制要因

  • 自動車サイバーセキュリティ・ソリューションの高コスト。
  • 堅牢なサイバーセキュリティ対策を自動車に組み込むには、研究開発、実装に多額の投資が必要です。さらに、進化するサイバー脅威に対応するための継続的な更新とアップグレードを確保することが、全体的なコストを押し上げます。自動車メーカー、コストに敏感な市場、そして消費者にとって、こうした費用は採用の障壁と見なされる可能性があります。自動車サイバーセキュリティの普及を促進し、自動車の価格を大幅に上昇させることなくコネクテッド・ビークルの安全性とセキュリティを確保するには、費用対効果の高いソリューションと強固な保護のバランスを取ることが極めて重要です。

機会:

  • ソフトウェア定義の自動車の出現。
  • 自動車がソフトウェア主導で接続されるようになるにつれ、これらの複雑なシステムを保護する高度なサイバーセキュリティ・ソリューションの必要性が高まっています。ソフトウェア定義の車両は、無線アップデート、リモート診断、車両のカスタマイズの強化を可能にするが、潜在的なサイバー脅威の新たな道を開くことにもなります。このため、安全なソフトウェア開発手法、継続的なモニタリング、リアルタイムの脅威検知など、最先端のサイバーセキュリティ技術が求められています。ソフトウェアで定義された自動車向けの包括的で適応性のあるサイバーセキュリティ・ソリューションの提供に注力する企業は、この機会を活用し、将来の自動車技術の安全性とセキュリティを確保することができます。

脅威

  • サイバーセキュリティ・アップデートの提供におけるタイムラグ。
  • サイバー脅威の急速な進化に伴い、脆弱性に対処しコネクテッド・ビークルを保護するためには、セキュリティ・パッチとアップデートを迅速に提供することが極めて重要です。しかし、自動車業界は、複雑なサプライチェーン、規制要件、複数の利害関係者との調整のために、多様な車両群にアップデートを効率的に展開するという課題に直面しています。サイバーセキュリティ・アップデートの配信が遅れると、車両が潜在的な攻撃にさらされ、 促進要因と同乗者の安全が損なわれる可能性があります。こうした課題を克服し、効率的な更新メカニズムを確立することは、自動車セクターのサイバーセキュリティ耐性を強化する上で不可欠です。

COVID-19の影響:

  • COVID-19の大流行により、ウイルスの蔓延を食い止めるため、世界各地の政府は厳しい封鎖措置を実施し、社会的隔離を義務付けざるを得なくなっています。その結果、新車需要が激減しました。さらに、原材料の供給が減少し、供給網は国際的に混乱し、自動車部門の生産率は鈍化しました。自動車業界の損失により、最先端のサイバーセキュリティ技術が採用されにくくなっています。しかし、現在進行中の予防接種により、自動車部門はいずれ軌道に乗ると予想され、コネクテッド・カーへの需要が高まる中、自動車サイバーセキュリティ・ソリューションの利用は時間の経過とともに増加すると予想されます。
  • 予測期間中、ワイヤレス・セキュリティ分野が最大になる見込み
  • ワイヤレスセキュリティセグメントは有利な成長が見込まれます。自動車サイバーセキュリティ市場におけるワイヤレスセキュリティは、自動車内のワイヤレス通信システムをサイバー脅威や攻撃から保護するために実施される対策や技術を含みます。最近の自動車は、Bluetooth、Wi-Fi、セルラー接続などの無線技術をますます取り入れるようになっており、潜在的なサイバー攻撃のリスクも高まっています。これに対処するため、自動車サイバーセキュリティ・ソリューションは、不正アクセスやデータ漏洩を防ぐための暗号化、認証、侵入検知、安全な通信プロトコルに重点を置いています。これらの対策は、コネクテッドカーの安全性と信頼性を確保し、 促進要因と乗客のプライバシーを保護し、重要な自動車システムに対する潜在的なハッキングの試みを防止する上で重要な役割を果たしています。
  • 予測期間中、電気自動車分野のCAGRが最も高くなると予測される
  • 予測期間中、CAGRが最も速く成長すると予測されるのは電気自動車セグメントです。電気自動車の高度な電子システムがハッキングや不正アクセスにさらされることへの懸念は、電気自動車の普及が進むにつれて高まっています。電気自動車(EV)向けの自動車サイバーセキュリティ・ソリューションには、暗号化通信プロトコル、リアルタイム監視、侵入検知システムなど、さまざまな方法があります。これらの対策は、バッテリー管理システムや自律走行機能などの重要なEVコンポーネントを保護するだけでなく、EVエコシステムの一般的なセキュリティと信頼性を保証するためにも不可欠です。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域の自動車サイバーセキュリティ市場は、予測期間を通じて市場シェアの大半を占めると予想されます。サイバー攻撃の件数はAPAC全体で着実に増加しています。しかし、セキュリティ対策の欠如と在宅勤務政策の人気の高まりが、サイバー攻撃の急増につながっています。最も一般的なサイバー攻撃は、マルウェアとランサムウェアによる攻撃です。マルウェアとランサムウェアによる攻撃は、APAC諸国では世界の他の地域よりも1.6倍多いです。2018年以降、ランサムウェアによる攻撃の頻度は世界中で増加しています。自動車分野へのサイバー攻撃は、リンクされた自動車やデジタル化が進むにつれて頻度が高まっています。

CAGRが最も高い地域:

北米は自動車産業が発達し、コネクテッドカーの導入が進んでいることから、堅牢なサイバーセキュリティソリューションの必要性が極めて重要であり、予測期間中のCAGRは北米が最も高いと予測されます。北米市場では、サイバー脅威から自動車を保護する技術の開発に注力し、 促進要因、乗客、機密データの安全を確保しています。これには、潜在的なリスクを軽減するための安全な通信プロトコル、暗号化、侵入検知システムの導入が含まれます。政府の規制と業界標準が北米における自動車サイバーセキュリティの成長をさらに後押しし、コネクテッド・カー・エコシステムにおける新たな課題に対処するための競合情勢を醸成しています。

無料のカスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車サイバーセキュリティ市場:車両タイプ別

  • 乗用車
  • 小型商用車
  • 大型商用車
  • 電気自動車

第6章 世界の自動車サイバーセキュリティ市場:フォームタイプ別

  • 車載
  • 外部クラウドサービス

第7章 世界の自動車サイバーセキュリティ市場:セキュリティタイプ別

  • アプリケーションのセキュリティ
  • ワイヤレスセキュリティ
  • エンドポイントセキュリティ
  • クラウドセキュリティ
  • ネットワークセキュリティ

第8章 世界の自動車サイバーセキュリティ市場:オファリング別

  • ソフトウェア
  • ハードウェア

第9章 世界の自動車サイバーセキュリティ市場:アプローチ別

  • 侵入検知システム
  • セキュリティオペレーションセンター

第10章 世界の自動車サイバーセキュリティ市場:車両の自律性別

  • 非自動運転車両
  • 半自動運転車
  • 自動運転車

第11章 世界の自動車サイバーセキュリティ市場:アプリケーション別

  • ADAS(先進運転支援システム)(ADAS)と安全性
  • ボディコントロールと快適さ
  • インフォテイメント
  • テレマティクス
  • バッテリー管理システム(BMS)およびパワートレインシステム
  • 通信システム
  • 充電管理

第12章 世界の自動車サイバーセキュリティ市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • NXP Semiconductors N.V.
  • Robert Bosch GmbH
  • Honeywell International, Inc.
  • Harman International
  • Denso Corporation
  • Guard Knox Cyber-Technologies Ltd.
  • Continental AG
  • Arilou Automotive Cybersecurity
  • Aptiv PLC
  • Karamba Security
  • SafeRide Technologies
  • Broadcom Inc.
  • Vector Informatik GmbH
  • Sheelds
  • Upstream Security Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Vehicle Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Passenger Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Heavy Commercial Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Electric Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Form Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By In-Vehicle (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By External Cloud Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Security Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Application Security (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Wireless Security (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Endpoint Security (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Cloud Security (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Network Security (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Offering (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Software (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Hardware (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Approach (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Intrusion Detection System (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Security Operations Centre (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Vehicle Autonomy (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Non-Autonomous Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Semi-Autonomous Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Autonomous Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) & Safety (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Body Control & Comfort (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Infotainment (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Telematics (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Battery Management System (BMS) & Powertrain Systems (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Communication Systems (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Automotive Cybersecurity Market Outlook, By Charging Management (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23659

According to Stratistics MRC, the Global Automotive Cybersecurity Market is accounted for $2.5 billion in 2023 and is expected to reach $9.3 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.5% during the forecast period. Software called automotive cybersecurity protects against unauthorized access, damage, attacks, and other wrongdoing on users, data, internet-connected cars, and automotive communication systems. With the ability to connect to the internet, modern vehicles may now be more independent, communicate better, and share their mobility. Despite having a better connection, cars may now communicate data to both their manufacturers and users, making them more vulnerable to attacks.

According to the International Energy Agency, global sales of electrified vehicles surpassed 6.9 million units in 2021.

Market Dynamics:

Driver:

  • Electric vehicles more vulnerable to cyber attacks.
  • EVs are equipped with complex electronic systems and interconnected software, making them susceptible to potential hacking attempts. As EV adoption grows, the risk of cyber threats targeting critical components, such as battery management systems and autonomous driving features, becomes more prominent. Automotive cybersecurity solutions are crucial in safeguarding EVs from unauthorized access and potential data breaches, ensuring the safety of drivers and passengers, and maintaining the trust of consumers in the reliability and security of electric vehicles.

Restraint:

  • High cost of automotive cybersecurity solutions.
  • Integrating robust cybersecurity measures into vehicles requires significant investments in research, development, and implementation. Additionally, ensuring continuous updates and upgrades to keep up with evolving cyber threats adds to the overall cost. For automakers, cost-sensitive markets, and consumers, these expenses may be seen as a barrier to adoption. Striking a balance between cost-effective solutions and robust protection is crucial to encouraging widespread adoption of automotive cybersecurity and ensuring the safety and security of connected vehicles without significantly inflating the price of automobiles.

Opportunity:

  • The advent of software-defined vehicles.
  • As vehicles become more software-driven and connected, there is a greater need for advanced cybersecurity solutions to protect these complex systems. Software-defined vehicles enable over-the-air updates, remote diagnostics, and enhanced vehicle customization, but they also open new avenues for potential cyber threats. This creates a demand for cutting-edge cybersecurity technologies, including secure software development practices, continuous monitoring, and real-time threat detection. Companies focusing on providing comprehensive and adaptive cybersecurity solutions for software-defined vehicles can capitalize on this opportunity, ensuring the safety and security of future automotive technology.

Threat:

  • Time lag in delivery of cybersecurity updates.
  • With the rapid evolution of cyber threats, prompt delivery of security patches and updates is crucial to address vulnerabilities and protect connected vehicles. However, the automotive industry faces challenges in efficiently deploying updates across a diverse fleet of vehicles due to complex supply chains, regulatory requirements, and coordination with multiple stakeholders. Delays in delivering cybersecurity updates can leave vehicles exposed to potential attacks and compromise the safety of drivers and passengers. Overcoming these challenges and establishing efficient update mechanisms are essential to enhancing the cybersecurity resilience of the automotive sector.

COVID-19 Impact:

  • The COVID-19 outbreak forced governments throughout the world to implement stringent lockdowns and mandate social seclusion in order to stop the virus's spread. The result was a sharp decline in demand for new cars. Additionally, the raw material supply was reduced, supply networks were disrupted internationally, and production rates in the car sector slowed down. The car industry's losses have made it harder for cutting-edge cybersecurity technology to be adopted. With the ongoing immunization, however, the automotive sector is anticipated to get back on track eventually, and the use of automotive cybersecurity solutions amid increased demand for connected automobiles is anticipated to rise over time.
  • The wireless security segment is expected to be the largest during the forecast period
  • The wireless security segment is expected to have a lucrative growth. Wireless security in the automotive cybersecurity market involves measures and technologies implemented to protect wireless communication systems in vehicles from cyber threats and attacks. As modern vehicles increasingly incorporate wireless technologies like Bluetooth, Wi-Fi, and cellular connectivity, the risk of potential cyber attacks also rises. To address this, automotive cybersecurity solutions focus on encryption, authentication, intrusion detection, and secure communication protocols to safeguard against unauthorized access and data breaches. These measures play a crucial role in ensuring the safety and reliability of connected vehicles, protecting both driver and passenger privacy, and preventing potential hacking attempts on critical automotive systems.
  • The electric vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
  • The electric vehicles segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Concerns about EVs' advanced electronic systems being open to hacking and illegal access are developing as EV use rises. Automotive cybersecurity solutions for electric vehicles (EVs) include a variety of methods, including as encrypted communication protocols, real-time monitoring, and intrusion detection systems. These steps are essential for protecting crucial EV components including battery management systems and autonomous driving capabilities, as well as for guaranteeing the general security and dependability of the EV ecosystem.

Region with largest share:

It is anticipated that the Asia Pacific Automotive Cybersecurity market will remain in the majority of the market share throughout the projected period. The number of cyber attacks has been rising steadily across APAC. However, a lack of security measures and the rising popularity of work-from-home policies have led to a rapid increase in cyber attacks. The two most prevalent kinds of cyber attacks are malware and ransom ware assaults. Still, malware and ransom ware assaults are 1.6 times more common in APAC nations than elsewhere in the world. Since 2018, ransom ware assaults have increased in frequency around the globe. Cyber attacks on the auto sector have become more frequent as linked cars and digitization have grown.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, with the region's advanced automotive industry and high adoption of connected vehicles, the need for robust cybersecurity solutions is crucial. The North American market focuses on developing technologies to protect vehicles from cyber threats, ensuring the safety of drivers, passengers, and sensitive data. It involves the implementation of secure communication protocols, encryption, and intrusion detection systems to mitigate potential risks. Government regulations and industry standards further drive the growth of automotive cybersecurity in North America, fostering a competitive landscape to address emerging challenges in the connected automotive ecosystem.

Key players in the market:

Some of the key players in Automotive Cybersecurity market include: NXP Semiconductors N.V., Robert Bosch GmbH, Honeywell International, Inc., Harman International, Denso Corporation, Guard Knox Cyber-Technologies Ltd., Continental AG, Arilou Automotive Cybersecurity, Aptiv PLC, Karamba Security, SafeRide Technologies, Broadcom Inc., Vector Informatik GmbH, Sheelds and Upstream Security Ltd.

Key Developments:

  • In February 2023, ETAS (a subsidiary of Robert Bosch GmbH) offered ESCRYPT CycurRISK, a software tool for threat analysis and risk assessment. It allows the automotive OEMs and suppliers to identify security vulnerabilities during vehicle development and reduce cyber risks systematically.
  • In January 2023, HL Mando Corporation collaborated with Argus Cyber Security. Through this collaboration, the Argus CAN Intrusion Detection Systems (IDS) solution was applied to HL Mando's electrification system products, such as brakes and steering.
  • In October 2022, NTT Communications Corporation, along with DENSO Corporation (DENSO), was supposed to develop the security operation center technology for vehicles (VSOC1) to respond to the threat of increasingly sophisticated cyber-attacks against vehicles.

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Vehicles
  • Light Commercial Vehicles
  • Heavy Commercial Vehicles
  • Electric Vehicles

Form Types Covered:

  • In-Vehicle
  • External Cloud Services

Security Types Covered:

  • Application Security
  • Wireless Security
  • Endpoint Security
  • Cloud Security
  • Network Security

Offerings Covered:

  • Software
  • Hardware

Approaches Covered:

  • Intrusion Detection System
  • Security Operations Centre

Vehicle Autonomies Covered:

  • Non-autonomous Vehicles
  • Semi-autonomous Vehicles
  • Autonomous Vehicles

Applications Covered:

  • Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) & Safety
  • Body Control & Comfort
  • Infotainment
  • Telematics
  • Battery Management System (BMS) & Powertrain Systems
  • Communication Systems
  • Charging Management

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automotive Cybersecurity Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Passenger Vehicles
  • 5.3 Light Commercial Vehicles
  • 5.4 Heavy Commercial Vehicles
  • 5.5 Electric Vehicles

6 Global Automotive Cybersecurity Market, By Form Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 In-Vehicle
  • 6.3 External Cloud Services

7 Global Automotive Cybersecurity Market, By Security Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Application Security
  • 7.3 Wireless Security
  • 7.4 Endpoint Security
  • 7.5 Cloud Security
  • 7.6 Network Security

8 Global Automotive Cybersecurity Market, By Offering

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Software
  • 8.3 Hardware

9 Global Automotive Cybersecurity Market, By Approach

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Intrusion Detection System
  • 9.3 Security Operations Centre

10 Global Automotive Cybersecurity Market, By Vehicle Autonomy

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Non-Autonomous Vehicles
  • 10.3 Semi-Autonomous Vehicles
  • 10.4 Autonomous Vehicles

11 Global Automotive Cybersecurity Market, By Application

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) & Safety
  • 11.3 Body Control & Comfort
  • 11.4 Infotainment
  • 11.5 Telematics
  • 11.6 Battery Management System (BMS) & Powertrain Systems
  • 11.7 Communication Systems
  • 11.8 Charging Management

12 Global Automotive Cybersecurity Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 NXP Semiconductors N.V.
  • 14.2 Robert Bosch GmbH
  • 14.3 Honeywell International, Inc.
  • 14.4 Harman International
  • 14.5 Denso Corporation
  • 14.6 Guard Knox Cyber-Technologies Ltd.
  • 14.7 Continental AG
  • 14.8 Arilou Automotive Cybersecurity
  • 14.9 Aptiv PLC
  • 14.10 Karamba Security
  • 14.11 SafeRide Technologies
  • 14.12 Broadcom Inc.
  • 14.13 Vector Informatik GmbH
  • 14.14 Sheelds
  • 14.15 Upstream Security Ltd.