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市場調査レポート
商品コード
1339943
FMCGロジスティクス市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、輸送形態別、サービス別、地域別の世界分析Fast Moving Consumer Goods Logistics Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Mode of Transportation, Service and By Geography |
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カスタマイズ可能
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FMCGロジスティクス市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、輸送形態別、サービス別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のFMCGロジスティクス市場は、2023年に1兆1,978億6,000万米ドルを占め、2030年に1兆8,130億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間中には6.1%のCAGRで成長します。 FMCGロジスティクス管理は、ある場所から別の場所への消耗品の移動を伴う日常業務の有効性と効率性が中心です。
ロジスティクスの一般的な定義は、ある場所から保管施設やその他の目的の場所への、工具、消耗品、食品、液体、在庫、材料、その他の物品などの資源の調整と移動です。ロジスティクスは、顧客の要求を満たすために、ある出発点から消費点までの商品の移動をコントロールすることを含みます。
業界団体FICCIと不動産コンサルタント会社Anarockが発表した共同レポートによると、インドのeコマース市場は、2021年の380億米ドルから2026年には1,200億米ドルに達すると予想されています。
世界の小売市場はeコマースによって変化しています。eコマース・ブームは、アパレルやエレクトロニクスの小売業者だけでなく、旅行業界にも恩恵をもたらしています。新鮮で腐りやすい商品を最高の状態で消費者に届けるための物流の難しさが、オンラインFMCGの普及が遅れている主な原因の一つです。さらに、多くのFMCG製品は、先進市場、特にドイツのような人口密度の高い市場では、実店舗で簡単に手に入れることができます。さらに今後数年間、世界のFMCGのオンライン販売は市場の発展に伴いさらに成長すると予想されます。
熾烈な競争のため、FMCGビジネスはしばしば低い利益率を維持しています。燃料価格、輸送コスト、人件費の変動は収益性を阻害し、こうした利益率に大きな影響を与える可能性があります。さらに、一部の地域では倉庫や輸送設備が不十分なため、サプライチェーン・オペレーションが遅れ、コストがかさみ、効率が悪くなることもあります。
オンライン・プロセスと注文は、習慣の変化の結果です。パーソナル・ケア商品に対する消費者の意識の高まり、健康・ウェルネス商品の採用、化粧品の人気の高まり、その他多くの要因の結果として、消費財はより人気が高まり、販売頻度も高まっています。さらに、消費習慣やライフスタイルの変化、可処分所得の増加、購買力の向上により、FMCGロジスティクス市場は刺激的な成長機会を経験すると予想されます。消費者の飲食品消費は、所得の増加、都市化、組織小売の拡大にも影響され、FMCGロジスティクス市場に幅広い機会を生み出しています。
物流サービスによるプロセスに対する直接的な管理はないです。したがって、メーカーと小売業者にとって、物流サービス・プロバイダーの信頼性、知識、一貫性は不可欠です。メーカーは、倉庫で行われている作業を監督することすらできないため、商品の品質や安全性を損なうリスクを負うことになります。さらに、ロジスティクスを第3者または第4者プロバイダーにアウトソーシングすることは、顧客データ、製品、技術的セキュリティを危険にさらす可能性があります。このようなロジスティクス・サービスに対するコントロールの欠如は、市場の拡大を妨げる可能性があります。
世界中で、物流に依存するあらゆる輸送手段がCOVID-19の影響を大きく受けています。強固で広範な物流網を持つ大手FMCGブランドも、COVID-19の状況によって、顧客へのラスト・マイル・デリバリーを実現するための新たなモデルの検討と採用を促されています。パンデミックの結果、苦しんでいる業界がある一方で、繁栄している業界もあります。これにはヘルスケア・製薬、eコマース、生活必需品産業などが含まれ、これらはすべて世界のCOVID-19の大流行中に物流部門に好影響を与えると予想されます。
道路部門は現在最大の市場シェアを占めており、予測期間中も引き続き市場を独占すると予想されます。欧州、アジア、アフリカ、北米では、道路は最も頻繁に利用される交通手段のひとつです。さまざまな州や国との間のシームレスな貨物の移動は、1回の通関事務手続きで保証されます。最も手頃な輸送手段のひとつであり、完全なドア・ツー・ドアのサービスを提供します。こうした要因により、道路輸送の優位性が維持されると予想されます。
予測期間中、パーソナルケア分野は市場で最も高い成長率を示すと予想されます。これらの商品には、歯磨き粉、シャンプー、香水、口紅、アイメイク用品、フェイシャルメイク用品、皮膚用保湿剤などが含まれます。また、パーソナルケア用品は、専門店、薬局、美容院など、さまざまな流通チャネルを通じて便利に入手できるため、同分野の収益成長を支えています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最大のシェアを占めると予想されます。新興国におけるeコマースセクターの活況が、この地域の市場拡大の主な要因となっています。この地域の市場は、アウトソーシング・ロジスティクス・サービスの利用が増加した結果、拡大しています。さらに、同地域の物流インフラ開発に対する政府の支援も大きく、これが市場を後押ししています。
北米は、多様な海岸線とクルージング・ロケーションが豊富なことから、収益性の高い成長を遂げると予測されます。この地域の成長を促す主な要因の一つは、環境問題の高まりに対応するためのグリーン・ロジスティクスに対する需要の高まりです。この地域では電気自動車の利用が増加し、低排出ガスFMCGロジスティクスが成長しています。予測期間中、これらの要因はこの地域に利益をもたらすと予想されます。
According to Stratistics MRC, the Global Fast Moving Consumer Goods (FMCG) Logistics Market is accounted for $1197.86 billion in 2023 and is expected to reach $1813.08 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.1% during the forecast period. FMCG logistics management is centered on the effectiveness and efficiency of daily tasks involving the movement of consumable goods from one location to another. A common definition of logistics is the coordination and movement of resources, such as tools, supplies, food, liquids, inventory, materials, and other goods, from one location to a storage facility or other desired location. It involves controlling the movement of goods from one point of origin to the point of consumption in order to satisfy customer demands.
According to a joint report released by industry body FICCI and property consultancy firm Anarock, Indian e-commerce market is expected to reach US$ 120 billion by 2026 from US$ 38 billion in 2021.
The global retail market is changing due to e-commerce. The e-commerce boom has benefited retailers of apparel and electronics, as well as the travel industry. The logistical difficulties involved in making sure fresh and perishable products reach the consumer in prime condition have been one of the main causes for the slower uptake of online FMCG. Additionally, many FMCG products are easily accessible to customers at brick-and-mortar stores in advanced markets, particularly those with dense populations like Germany. Additionally, over the next few years, global online FMCG sales are expected to grow more with the development of the market.
Due to fierce competition, FMCG businesses frequently maintain low profit margins. Variations in fuel prices, transportation costs, and labor costs can hinder profitability and have a significant impact on these margins. Additionally, inadequate warehousing and transportation facilities in some areas can also cause supply chain operations to lag, cost more, and be less effective.
Online processes and ordering are a result of changing habits. Consumer goods became more popular and were sold more frequently as a result of growing consumer awareness of personal care products, the adoption of health and wellness products, the growing popularity of cosmetics, and many other factors. Additionally, the FMCG logistics market is expected to experience exciting growth opportunities due to changes in consumption habits and lifestyles, rising disposable income, and increased purchasing power. The consumption of food and beverages among consumers is also influenced by rising incomes, urbanization, and the expansion of organized retail, creating a wide range of opportunities for the FMCG logistics market.
There is no direct control over the process by logistics services. The dependability, knowledge, and consistency of their logistics service providers are therefore essential for manufacturers and retailers. Manufacturers run the risk of compromising the quality and security of their goods because they are unable to even oversee the work being done in their warehouses. Further, outsourcing logistics to third- or fourth-party providers may put customer data, products, and technological security at risk. This lack of control over logistics services might hinder market expansion.
Across the world, every mode of transportation that depends on logistics has been significantly affected by COVID-19. Major FMCG brands with robust and extensive distribution networks have also been prompted by the COVID-19 situation to consider and adopt new models to achieve last-mile delivery to their customers. While some industries are suffering as a result of the pandemic, others are thriving. These include the healthcare and pharmaceutical, e-commerce, and daily essential goods industries, all of which are anticipated to have a positive impact on the logistics sector during the global COVID-19 outbreak.
The roadways segment currently has the largest market share, and it is anticipated that it will continue to dominate the market for the entire anticipated period. In Europe, Asia, Africa, and North America, roads are one of the most frequently used forms of transportation. The seamless transfer of goods between various states and countries is guaranteed by a single customs paperwork process. It is one of the most affordable transportation options and provides full door-to-door service. Such factors are expected to maintain the dominance of road transportation.
During the anticipated period, the personal care segment is anticipated to experience the market's highest growth rate. These goods include toothpaste, shampoos, perfumes, lipsticks, eye and facial makeup preparations, and moisturizers for the skin. Personal care items are also conveniently accessible through a variety of distribution channels, including specialty shops, pharmacies, and beauty salons, which supports the segment's revenue growth.
During the forecast period, Asia-Pacific is anticipated to control the market with the largest share. The booming e-commerce sector in emerging economies is primarily responsible for the regional market's expansion. The market in this region is growing as a result of the increased use of outsourced logistics services. Additionally, there is significant government support for the development of logistics infrastructure in the area, which is fueling the market.
North America is predicted to experience profitable growth as a result of the region's abundance of diverse coastlines and cruising locations. One of the key factors driving this region's growth is the increasing demand for green logistics to address growing environmental concerns. As the use of electric vehicles in the area rises, low-emission FMCG logistics are growing. Over the forecast period, these factors are anticipated to benefit the region.
Some of the key players profiled in the Fast Moving Consumer Goods (FMCG) Logistics Market include: A.P. Moller - Maersk, Bollore Logistics, C.H. Robinson, Ceva Logistics, DB Schenker, DHL Group, DSV Solutions , FedEx Corp, FM Logistic, Geodis, Hellmann Worlwide Logistics, Kenco Logistics, Kuehne + Nagel, Landstar System Holdings, Inc., Nippon Express Holdings, Inc., Penske Logistics, Rhenus Logistics, Schenker AG, United Parcel Service, Inc. (UPS) and XPO Logistics, Inc.