市場調査レポート
商品コード
1339919
ベーカリー加工機器市場の2030年までの予測:製品タイプ、機能、動作モード、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Bakery Processing Equipment Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Function, Mode of Operation, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ベーカリー加工機器市場の2030年までの予測:製品タイプ、機能、動作モード、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のベーカリー加工機器市場は2023年に133億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.1%で成長し、2030年には215億米ドルに達する見込みです。
様々なベーカリーアイテムを大量に生産することは、基本的に職人やメーカーがベーカリー加工機器を使用して解決する問題です。加えて、市場のかなりの部分は、パン、ピザ生地、菓子などの人気のあるベーカリー商品によって占められています。ベーカリー・メーカーは、需要を満たすために既存の生産設備を近代化しています。さらに、この改善は、低能力の加工業者、パイロット・プラント、ホテル、レストランでの機器の使用を促進しています。
カナダ農業食糧省によると、世界のベーカリー市場の小売額は2014年の3,218億米ドルから2015年には3,387億米ドルに増加し、成長率は5.3%です。世界のベーカリー市場全体では、米国、中国、ブラジルが上位を占め、合計で世界市場シェアの30.8%を占めています。
研究分野への投資はベーカリー製品の新品種に集中し、ベーカリー事業の拡大傾向に拍車をかけています。ベーカリー事業は、主に製菓や健康食品に関連する最終製品を生産する可能性のある機器を導入する潜在的な戦略に複数のプレーヤーが集中した結果、収益が大幅に伸びています。その結果、洗練された機能を備えた機器の急速な増加が市場拡大を後押ししています。
世界の先進地域のハイエンド機器メーカーの利益は、安価な製品を提供するアジアメーカーとの競合によって影響を受けています。ベーカリー製品メーカーが自社製品を購入し、品質を落とさずに新規設備導入に伴うコストを削減するためには、機能性を維持または向上させながら増産・増販を行うか、利益率を下げる必要があります。これが市場拡大を阻む要素です。
顧客の多忙なライフスタイルの結果、利便性がますます重視されるようになっており、これが加工食品事業の原動力となっています。ベーカリー製品は、使いやすく、消費しやすく、長期間保存できるため、消費者にとって有利です。パン、ピザ、ケーキ、ペストリー、パイの品質保持の容易さは、これらの食品の製造における利便性によって促進されています。その結果、現在ではベーカリー製品に対する需要が高まっています。
メンテナンスはどんな作業でも常に最後のステップであり、それゆえ熟練技術者の需要が高いです。複雑な部品の増加や技術の向上により、作業員の数は減少しています。しかし、こうした技能に関連する費用が大きくなれば、企業は現在の設備を近代化・拡大することができなくなります。さらに、複雑な部品や構造の品質がもたらすメンテナンスコストの増大が、市場の拡大を妨げています。
COVID-19問題は世界の全産業に影響を与えたが、特に製パン業界のキャッシュフローに影響を与えました。生活不活発のため、一時的に取引が途絶え、世界の状況と消費者の欲求に影響を与えました。労働力不足や高賃金といった要因が、パンデミックの間中、焼き菓子を製造する企業の間で自動化されたベーカリー機器への需要を維持する一方で、より多くの種類のベーカリーへの欲求が市場所得の増加につながっています。したがって、COVID-19が市場に与えた影響はわずかであったのに対し、自動化や顧客の需要といった変数が市場の拡大に大きく貢献したことがわかる。
オーブン&プルーファ分野は、焼き菓子需要の高まりにより、予測期間中最大となる見込みです。暖かい温度と調節された湿度のサポートにより、これらの加熱室は生地のイースト発酵を促進します。低燃費、リーズナブルなコスト、市場で最高のボリューム、ツヤ、食感、クラストを確保するため、多種多様なベーカリー用オーブンの生産と設計には最新の技術と研究が用いられています。
予測期間中、パン部門のCAGRが最も高くなると予想されます。グルテンフリーや多穀物パンなど、ヘルシーでダイエットに特化したパンへの嗜好の高まりが、パンの人気上昇に寄与しています。低炭水化物含有量と健康上の利点から、健康意識の高まりと食事制限の結果、非伝統的食品の人気が高まっています。予測期間中、これらすべての変数がパンの消費を増加させると予想されます。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。顧客にベーカリー製品を購入してもらうために、いくつかの企業は限定品、ノスタルジックな商品、季節限定商品を提供しています。その結果、予測期間中、材料をバッチごとに調整できるなど、最も柔軟性の高いベーカリー加工機器の需要が飛躍的に高まると予想されます。確立されたインフラ設備の存在と最先端の製造技術の利用が市場拡大を後押しすると予想されます。
アジア太平洋地域は、急速な都市化、可処分所得の増加、人口の増加、ベーカリー製品の消費の増加により、予測期間中最も高いCAGRを維持すると予測されます。革新的な焼き菓子は消費者の間で人気が高まっており、焼き菓子には油が含まれていないため、健康志向の消費者の間で人気が高まっています。そのおいしさと幅広い入手可能性から、中国やインドなどの国々ではさまざまな焼き菓子がますます好まれるようになっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Bakery Processing Equipment Market is accounted for $13.3 billion in 2023 and is expected to reach $21.5 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.1% during the forecast period. The production of a range of bakery items in big quantities is fundamentally the solution to the problem that the artisan and manufacturers use bakery processing equipment to help them solve. Additionally, a significant portion of the market is taken up by popular bakery goods like bread, pizza crust, and confections. Bakery producers are modernising their existing production facilities to meet the demand. Additionally, this improvement is promoting the use of equipment in low-capacity processors, pilot plants, hotels, and restaurants.
According to Agriculture and Agri-Food Canada, the global bakery market retail value is increased from $321.8 billion in 2014 to $338.7 billion in 2015 with 5.3% growth rate. In the overall bakery market worldwide, the top markets are the U.S., China, and Brazil, in total accounting for 30.8% of the world's market share.
Investments in the field of research have been heavily concentrated on the new varieties of bakery products, which have fuelled the expansion trend in the bakery business. The bakery business has seen considerable growth in revenue as a result of several players concentrating on potential strategies to introduce equipment that may produce final products mostly connected to confectionary and healthy food. As a result, the rapid increase of sophisticated capabilities-enabled equipment drives market expansion.
The profits of high-end equipment manufacturers from developed regions of the world are being impacted by competition from Asian manufacturers that provide cheaper products. In order for bakery product manufacturers to be able to purchase their products and reduce the cost associated with installing new equipment without compromising on quality, they must either increase production and sales while maintaining or improving functionality while also lowering their profit margins. This is the element preventing market expansion.
Convenience is becoming more and more important as a result of customers' busy lifestyles, which is what drives the processed food business. The ease with which bakery products can be used, consumed, and stored for a longer period of time makes them advantageous to consumers. The ease of preserving the quality of bread, pizza, cakes, pastries, and pies is facilitated by the convenience in the production of these food items. As a result, there is now a higher demand for bakery goods.
Maintenance is always the last step in any operation, hence there is a high demand for skilled technicians. The worker pool has decreased due to the rise in complicated components and technological improvements. The greater expenses associated with these skills, however, will prevent companies from modernising and enlarging their current facilities. Furthermore, the market's expansion has been hampered by greater maintenance costs brought on by complicated parts and construction quality.
The COVID-19 issue had an effect on all global industries, but it particularly affected the cash flow in the baking industry. Due to inactive lifestyles, the trade temporarily ceased, which had an impact on conditions globally as well as consumer wants. While factors like labour shortages and high wages kept the demand for automated bakery equipment among the companies that manufacture baked goods throughout the pandemic, the desire for more bakery types led to an increase in market income. Thus, it can be seen that COVID-19 only had a minor effect on the market, whereas variables like automation and customer demand considerably contributed to its expansion.
The ovens & proofers segment is expected to be the largest during the forecast period, due to the rising demand for baked goods. With the support of warm temperatures and regulated humidity, these heating chambers promote yeast fermentation in dough. Modern technology and research are used in the production and design of a wide variety of bakery ovens to ensure low fuel consumption, reasonable costs, and the best volume, shine, texture, and crust on the market.
The breads segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. The growing preference for healthy and diet-specific breads, such as gluten-free and multigrain bread, among others, is contributing to bread's rising popularity. Due to their low carbohydrate content and health advantages, non-traditional food products are becoming more and more popular as a result of rising health consciousness and dietary restrictions. Over the projection period, all of these variables are anticipated to increase bread consumption.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. To attract customers to buy bakery products, several businesses offer limited-edition, nostalgic, and seasonal offerings. As a result, it is anticipated that over the projected period, demand for bakery processing equipment with the most flexibility, such as the ability to adjust the ingredients batch by batch, would increase dramatically. The presence of well-established infrastructure facilities and the use of cutting-edge manufacturing techniques are expected to fuel market expansion.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period, due to the rapid urbanization, rising disposable income, growing population, and the rising consumption of bakery products. Innovative baked meals are becoming more popular among consumers, and since baked goods don't contain any oil, they are more popular among consumers who are health-conscious. Due to its taste and wider availability, a variety of baked goods are becoming more and more well-liked in nations like China and India.
Some of the key players in Bakery Processing Equipment market include: Anko Food Machine Co., Ltd., Markel Food Group, The Middleby Corporation., RHEON Automatic Machinery co., Ltd, Yash Food Equipment, Buhler AG, Markel Food Group, JBT Corporation, GEA Group Aktiengesellschaft, Heat & Control, Inc., Baker Perkins Limited, Koenig Maschinen GmbH, Global Bakery Solutions, Falcon Food Equipment, Ali Group S.r.l., Gemini Bakery Equipment, Schenck Process Holding GmbH, Zibo Taibo Industrial Co., Ltd, Allied Bakery Equipment and Koenig Maschinen - The Bakers Crown.