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市場調査レポート
商品コード
1324360
カスタムプレミックス市場の2030年までの予測-製品タイプ別、製品カテゴリー別、タイプ別、形状別、機能別、用途別、地域別の世界分析Customized Premixes Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Product Category, Type, Form, Function, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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カスタムプレミックス市場の2030年までの予測-製品タイプ別、製品カテゴリー別、タイプ別、形状別、機能別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、カスタムプレミックスの世界市場は2023年に10億2,694万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.5%で成長し、2030年には17億375万米ドルに達すると予測されています。
カスタムプレミックスは、様々なビタミン、ミネラル、アミノ酸、ヌクレオチド、抗生物質、繊維の乾燥または液体ブレンドであり、栄養価を高めるために製品を濃縮または強化するために飲食品、ペットフード、ヘルスケア用途で使用されます。プレミックスはまた、人間や動物の栄養市場で販売される商品のウェルネスや健康上の利点に関連する、特別に作成された成分の複雑なブレンドと呼ぶこともできます。世界中で強化飲料を飲むアスリートが増えるにつれ、カスタムプレミックスの需要が顕著に増加しています。
世界保健機関(WHO)によると、世界の肥満は1975年以来およそ3倍に増加しています。さらに、市場参入企業は消化や骨の健康問題のためにカスタムプレミックスを開発しています。
風味、色、食感などのために強化食品や機能性食品に使用される様々な栄養製品に対する消費者の意識の高まりにより、カスタムプレミックスに対する世界の需要が拡大すると予想されます。対象市場の成長に寄与すると予想されるその他の要因には、世界の包装食品需要の高まり、健康的で栄養価の高い食品が入手可能になったことによるコンビニエンス・フードの消費拡大などがあります。さらに、都市化の進展、可処分所得の増加、多忙なライフスタイル、先進国および発展途上国の両方における加工食品および調理済み食品の消費の増加も挙げられます。
カスタムプレミックスは、新製品開発に多額の資金を必要とします。業界参加者は収益のかなりの部分を研究開発に費やしています。特注プレミックスは顧客の仕様に合わせて製造されるため、各製品は独自の配合となり、特注プレミックスメーカーは数多くの組み合わせをテストする必要があります。このプロセスには多額のコストがかかります。メーカーが新製品を開発し、食品・飲料メーカーにコスト効率のよいソリューションを提供するために、これらの製品を調合するための専門的な研究を行っているにもかかわらず、研究開発コストの高さがこの市場の大きな障壁であり続けています。
単一の製品で数多くの栄養素を摂取できることから、カスタムプレミックスの需要が増加し、予測期間中にこれらの製品の世界市場が大きく成長すると予想されました。カスタムプレミックスの需要およびカスタムプレミックスの世界市場は、カスタムプレミックスで利用可能な様々なブレンド、味、食感、色、および必須栄養素の含有量によって拡大します。
カスタムプレミックスの実際の利点をめぐる市場の議論は、需要を抑制し、これらの製品の世界市場の拡大を抑制する可能性があります。一部のメーカーが製品の成分やその用途について虚偽の説明を行った結果、消費者の注意が散漫になり、カスタムプレミックスの世界市場の成長が鈍化する可能性があります。こうした虚偽の主張は市場の成長を抑制します。
COVID-19の蔓延は厳格な営業停止を余儀なくされ、世界中の多くの産業に支障をきたしました。ロックダウンは需要の落ち込みを引き起こし、ジムやフィットネスセンターの閉鎖につながっています。サプライチェーンの混乱、出荷や貿易の制限、重要な製造施設の閉鎖などは、経済全体に影響を及ぼす要因のほんの一部にすぎないです。しかし、COVID-19の発生により、この間、免疫力を強化するために健康的な製品の消費が顕著に増加しています。
予測期間中、飲料分野は大きな成長を記録すると予想されています。フルーツジュース、アイソトニック飲料、炭酸水、エナジードリンク、スポーツドリンク、栄養ドリンクなどの飲料製品を製造するには、カスタムプレミックスを大規模に使用します。さらに、このセグメントは、乳製品産業におけるカスタムプレミックスの使用の増加により、今後数年間で成長すると予想されています。
骨の健康分野は、予測期間中に最も速い速度で成長すると予想されます。身体が健康で全体的に良好な状態を維持するためには、健康な骨が重要です。骨粗鬆症、関節炎、くる病など、ビタミン、ミネラル、タンパク質、オメガ3脂肪酸、プレバイオティクス、プロバイオティクスなどの栄養素の摂取不足や不足によって引き起こされる骨に影響を及ぼす疾患の予防は、骨の健康を最適に保つことに大きく依存しています。こうした利点が、このセグメントの拡大を後押ししています。
カスタムプレミックス市場は現在北米が支配的であり、今後もこの傾向が続くと予想されます。飲料、乳製品、ベーカリー・菓子類、栄養補助食品は、カスタムプレミックスが使用される米国の主要産業のひとつです。さらに、この地域市場の成長は、食品加工セクターの技術開拓、飲食品セクターの研究開発活動の増加、健康への関心の高まりによって牽引されています。
予測期間中、アジア太平洋地域は有利な成長を記録すると予想されます。アジア太平洋地域の低開発国や発展途上国では、栄養不足が栄養不良や栄養不良を引き起こす可能性が高いです。多忙なライフスタイルの採用により生活習慣病が増加し、この地域ではカスタムプレミックスや強化食品の需要が高まっています。消費者の需要の増加により、カスタムプレミックスと強化食品の市場はアジア太平洋地域で急速に拡大すると予想されます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Customized Premixes Market is accounted for $1026.94 million in 2023 and is expected to reach $1703.75 million by 2030 growing at a CAGR of 7.5% during the forecast period. Customized premixes are dry or liquid blends of a variety of vitamins, minerals, amino acids, nucleotides, antibiotics, and fibers that are used in food and beverage, pet food, and healthcare applications to enrich or fortify products in order to increase their nutritional value. Premixes can also be referred to as complex blends of ingredients that are specially created and linked to the wellness and health benefits of goods sold in the human and animal nutrition markets. As more athletes around the world drink fortified beverages, there is a noticeable rise in demand for customized premixes.
According to the World Health Organization (WHO), global obesity has increased roughly threefold since 1975. Furthermore, market participants are creating customized premixes for digestion and bone health issues.
Global demand for customized premixes is anticipated to grow as a result of rising consumer awareness of the various nutrient products used for flavor, color, texture, etc. in fortified and functional foods. Other factors anticipated to contribute to the growth of the target market include rising demand for packaged foods globally and growing consumption of convenience foods due to the availability of healthy and nourishing foods. Additionally, rising urbanization, rising disposable income, a busy lifestyle, and rising consumption of processed and ready-to-eat food products in both developed and developing nations.
Premixes that can be customized demand a significant financial investment in new product development. Industry participants devote a significant portion of their earnings to R&D. Because customized premixes are made to the specifications of the customer, each product has a unique formulation, necessitating the testing of numerous combinations by custom premix manufacturers. This process incurs substantial costs. High R&D costs continue to be a major barrier for this market, despite manufacturers developing new products and conducting specialized research for formulating these products to offer cost-effective solutions to food and beverage manufacturers.
Due to the availability of numerous nutrients in a single product, demand for customized premixes increased, and it was anticipated that the global market for these products would grow significantly during the forecast period. The demand for customized premixes and the global market for customized premixes are increased by the variety of blends, tastes, textures, and colors available in customized premixes and by the amount of essential nutrients present.
The market debate over the actual benefits of custom premixes could stifle demand and restrain the expansion of the global market for these products. Consumers can become distracted, and the global market for customized premixes can grow more slowly as a result of a few manufacturers making false statements about product ingredients and their uses. Such false claims restrain the market from growing.
The spread of COVID-19 forced strict lockdowns and hampered a number of industries around the world. Lockdowns caused a drop in demand, which led to the closure of gyms and fitness centers. The disruption of supply chains, shipping and trade restrictions, and the closure of crucial manufacturing facilities are just a few of the factors that have an impact on the overall economy. However, the COVID-19 outbreak has led to a marked increase in the consumption of healthy products to strengthen immunity during this time.
During the forecast period, the beverages segment is anticipated to register significant growth. Producing beverage products like fruit juices, isotonic beverages, carbonated water, energy drinks, sports drinks, and nutritional drinks uses customized premixes on a large scale. Additionally, the segment is expected to grow over the coming years due to the growing use of customized premixes in the dairy industry.
The bone health segment is anticipated to grow at the fastest rate during the anticipated time frame. For the body to remain healthy and in good overall condition, healthy bones are crucial. The prevention of diseases affecting the bones, such as osteoporosis, arthritis, and rickets, which are brought on by insufficient intake or a lack of nutrients like vitamins, minerals, proteins, Omega-3 fatty acids, prebiotics, and probiotics, is largely dependent on maintaining optimal bone health. Such advantages are boosting the segment's expansion.
The customized premixes market is currently dominated by North America, and this pattern is anticipated to hold true going forward. Beverages, dairy products, bakery and confectionery products, and nutraceutical supplements are among the major industries in the USA where customized premix is used. Furthermore, the growth of the regional market is being driven by technological developments in the food processing sector, an increase in R&D activities in the food and beverage sector, and growing health concerns.
During the forecast period, Asia-Pacific is expected to register lucrative growth. Nutritional deficiencies in the Asia-Pacific region's underdeveloped and developing nations are more likely to result in malnutrition and undernourishment. Adopting a busy lifestyle has increased the prevalence of lifestyle-related diseases, which has increased demand for customized premixes and fortified foods in the area. Due to the increase in consumer demand, it is anticipated that the markets for customized premixes and fortified foods will expand quickly in the Asia-Pacific region.
Some of the key players in Customized Premixes market include: Aqc Chem Lab, Archer Daniel Midland Company, Barentz International B.V., BASF se, Beijing Jinkangpu Food Science and Technique co., ltd., Bnsl Limited, Coalescence llc, Dsm Nutritional Products, Farbest Brands, Fenchem Biotek ltd., Glanbla Plc, Jubilant Life Sciences ltd, Koninklijke dsm n.v., Lycored Limited, Mirpain Gida san, Nature's Logic, Nuttrifusion llc, Pd Navkar Bio Chem., Prinova Group, The Wright Group, Utrix s.a.l and Watson inc.
In March 2023, DSM launches Digital SalmoFan™ color measurement tool. Royal DSM, a global purpose-led science-based company, launches new technology, Digital SalmoFan™, to accurately measure fillet color throughout the entire value chain.
In March 2023, BASF and Cargill expand their partnership, adding South Korea, the first Asian nation, to their existing feed enzymes development and distribution agreement. Together, the two companies are committed to bringing innovative enzyme-based solutions to the market, generating distinctive value for animal feed customers. By combining the enzyme research and development strengths of BASF with Cargill's know-how in application and broad market reach, the partners will form a joint innovation pipeline for animal protein producers.
In January 2023, DSM and Foundation Earth partner to promote food eco-labeling. Within the new partnership DSM will undertake full Life Cycle Assessments (LCAs) for participating brands under the Foundation Earth method, enabling companies to access an aggregated eco impact score on their food and drink products, as well as an ecolabel that can be displayed on the front-of-pack.