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市場調査レポート
商品コード
1324331
ケミカルタンカーの2030年までの市場予測- 製品タイプ別、船隊材料別、船隊タイプ別、船隊規模タイプ別、地域別の世界分析Chemical Tankers Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Fleet Material, Fleet Type, Fleet Size Type and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ケミカルタンカーの2030年までの市場予測- 製品タイプ別、船隊材料別、船隊タイプ別、船隊規模タイプ別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のケミカルタンカー市場は2023年に352億6,000万米ドルを占め、2030年には547億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に6.5%のCAGRで成長しています。 ケミカルタンカーは、化学品の輸送専用に設計された貨物船です。
これらのタンカーは、様々な化学物質の輸送に使用されます。ケミカルタンカーは、世界中で輸送されるため、化学物質の一貫性を保つのに役立っています。現在、バルク輸送される化学物質の種類は大幅に増加しており、ケミカルタンカーの需要に対応するため、専用の船舶が建造されています。水上での化学品バルク輸送には、特殊な船舶や設備に加え、さまざまな化学品の特性を乗組員が十分に理解できるよう、理論と実践の両方を含む専門的な乗組員訓練が必要です。
このOdfjell社によると、Odfjell社はSinochem Shipping社から新たに4隻を受注し、840,900DWTのケミカルタンカーを製造することで合意する見込みです。この合意は、化学品や化学製品の輸送に使用されるケミカルタンカーの需要拡大に対応することを目的としています。
世界のケミカルタンカー市場は、予測期間中に成長を促進すると予想されます。危険な化学物質の輸送には、規制機関や政府によって課される厳しい法律や安全要件が適用されます。これらの規則を遵守するためには、専門的なツール、指示、運用方法が必要です。このため、安全規制や環境規制を遵守できるケミカルタンカーの需要が高まっており、化学品の安全輸送が確保されています。
世界のケミカルタンカー市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。ケミカルタンカーは、建設、維持、運用に多額の資本支出を必要とします。タンカーの建造、安全規制の遵守、最先端技術の適用には多額の資金が必要となります。しかし、これは新規参入を困難にし、市場拡大を制限する可能性があります。タンカーの建造とコンプライアンスには多額の財源が必要であり、これが新規市場参入の足かせとなっています。
ケミカルタンカー市場には、技術の発展による機会があります。二重船体や洗練された荷役システムなど、最先端のタンカー設計は安全性と有効性を向上させる。さらに、自動化、IoT、デジタルソリューションの融合により、プロセスが合理化され、経費が削減され、船隊管理が強化されます。自動化、デジタルソリューション、独創的なタンカー設計は、船隊管理の効率性、有効性、安全性を向上させる。
ケミカルタンカー市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。国際貿易における市場の変動と予測不可能性は、ケミカルタンカー業界に影響を与える可能性があります。景気低迷、貿易紛争、地政学的緊張は化学品の需要に影響を及ぼし、ひいてはケミカルタンカー市場にも影響を及ぼす可能性があります。しかし、化学品の需要とタンカー市場は、世界経済の変化、貿易紛争、地政学的緊張によって影響を受ける可能性があります。
COVID-19の大流行は、ケミカルタンカー市場にさまざまな影響を与えました。一方では、ウイルスを封じ込めるために実施された封鎖や渡航禁止などの制限により、世界のサプライ・チェーンが混乱し、化学品の生産と需要が減少しました。その結果、ケミカルタンカーの需要は一時的に減少しました。一方、パンデミックは、特にヘルスケアや衛生用品といった重要な分野における化学産業の重要性を浮き彫りにしました。さらに、一般的な予測不可能性、景気後退、パンデミックによってもたらされた物流の困難さによって、市場の安定と拡大が脅かされました。
有機化学品セグメントは、予測期間中最大のシェアを占めると予想されます。炭化水素やその他の有機化合物など、炭素由来の多くの物質が有機化学品のカテゴリーに含まれます。医薬品、プラスチック、繊維、食品加工は、これらの化学物質が使用される産業のほんの一部に過ぎないです。さらに、有機化学品の輸送には、その広範な使用と高い需要のため、その独特な特性を扱い、安全な輸送を確保できる特殊なタンカーが必要です。その結果、有機化学品の市場は通常、ケミカルタンカー部門で大きな市場シェアを占めています。
IMO 2セグメントは、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。植物油、溶剤、引火点の低い物質は、IMO 2タンカーが輸送するように設計された中程度の危険性を持つ化学物質のほんの一例に過ぎないです。さまざまな産業における溶剤や化学物質の生産と消費の増加、植物油や食用油の需要の高まりは、すべてIMO 2タンカーの拡大に寄与しています。その結果、ケミカルタンカーの市場は、これらの中程度の危険性を持つ化学物質の輸送需要に牽引され、IMO 2セグメントで拡大すると予想されます。
予想される期間中、アジア太平洋地域がケミカルタンカーの最大市場シェアを占めると思われます。アジア太平洋は、力強い産業成長と化学品製造部門の拡大により、化学品輸送の重要なハブとして発展してきました。ケミカルタンカーによる効率的な輸送の必要性は、同地域の力強い経済成長、人口拡大、さまざまな産業における化学薬品需要の高まりによって煽られています。ケミカルタンカー市場におけるアジア太平洋の優位性は、大規模な化学メーカー、石油化学コンビナート、インフラが整備された海港の存在によってさらに裏付けられています。
ケミカルタンカー市場は、中東・アフリカ(MEA)地域で最も高いCAGRが見込まれます。この地域では、石油化学コンビナートへの投資や新しい製造施設の建設により、化学製品の生産と輸出が増加しています。MEA地域は天然資源に恵まれ、莫大な石油・ガス埋蔵量があるため、化学産業は強固な基盤を築いています。
According to Stratistics MRC, the Global Chemical Tankers Market is accounted for $35.26 billion in 2023 and is expected to reach $54.79 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.5% during the forecast period. A chemical tanker is a cargo ship designed specifically for the transportation of chemicals. These tankers are used to transport various chemicals. Chemical tankers help maintain the consistency of chemicals because they are transported all over the world. The range of chemicals that are now shipped in bulk has significantly increased, and specialized ships have been built to meet chemical tankers' demands. Bulk chemical transportation by water requires specialized crew training that includes both theoretical and practical components in order for the crew to fully understand the unique characteristics of the various chemicals, in addition to specialized ships and equipment.
According to this Odfjell, Odfjell is expected to make an agreement to take four new orders from Sinochem Shipping to manufacture 840,900 DWT chemical tankers. This agreement aims at enabling Odfjell to serve the growing demand for chemical tankers, which are used to ship chemicals and chemical products.
The global Chemical Tankers market expected to drive growth during the forecast period. The transportation of dangerous chemicals is subject to stringent laws and safety requirements imposed by regulatory bodies and the government. Specialized tools, instructions, and operational practices are needed to comply with these rules. Due to this, chemical tankers that can adhere to safety and environmental regulations are in higher demand, ensuring the safe transportation of chemicals.
The global Chemical Tankers market expected to hinder growth during the forecast period. Chemical tankers require a sizable outlay of capital for construction, upkeep, and operation. Significant financial resources are needed for the creation of tankers, adherence to safety regulations, and the application of cutting-edge technologies. However, this may make it difficult for new competitors to enter the market and restrict market expansion. Tanker construction and compliance require significant financial resources, which deters new market entrants.
The market for chemical tankers has opportunities due to the development of technology. Tanker designs that are cutting-edge, like those with double hulls and sophisticated cargo handling systems, improve safety and effectiveness. Additionally, the fusion of automation, IoT, and digital solutions streamlines processes, lowers expenses, and enhances fleet management. Automation, digital solutions, and inventive tanker designs improve fleet management's efficiency, effectiveness, and safety.
The Chemical Tankers market is expected to hamper growth during the forecast period. Market fluctuations and unpredictability in international trade can affect the chemical tanker industry. Economic downturns, trade disputes, and geopolitical tensions can have an effect on the demand for chemicals, which in turn has an impact on the market for chemical tankers. However, the demand for chemicals and the tanker market may be impacted by changes in the world economy, trade disputes, and geopolitical tensions.
The COVID-19 pandemic has had a wide range of effects on the chemical tanker market. On the one hand, the restrictions put in place to contain the virus, such as lockdowns and travel bans, disrupted global supply chains, reducing production and demand for chemicals. As a result, there was a brief decline in the demand for chemical tankers. On the other hand, the pandemic brought to light the importance of the chemical industry, particularly for vital sectors like healthcare and hygiene products. Moreover, the stability and expansion of the market were threatened by the general unpredictability, the economic downturn, and the logistical difficulties brought on by the pandemic.
The Organic chemicals segment is expected to be the largest share during the forecast period. Many substances derived from carbon-based sources, such as hydrocarbons and other organic compounds, are included in the category of organic chemicals. Pharmaceuticals, plastics, textiles, and food processing are just a few of the industries where these chemicals are used. Additionally, the transportation of organic chemicals requires specialized tankers that can handle their unique properties and ensure safe delivery due to their widespread usage and high demand. As a result, the market for organic chemicals typically holds a sizeable market share in the chemical tanker sector.
The IMO 2 segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Vegetable oils, solvents, and substances with lower flashpoints are just a few examples of the moderately hazardous chemicals that IMO 2 tankers are designed to transport. The rising production and consumption of solvents and chemicals in various industries, as well as the rising demand for vegetable and edible oils, all contribute to the expansion of IMO 2 tankers. As a result, the market for chemical tankers is anticipated to expand in the IMO 2 segment, driven by the demand for shipping these moderately hazardous chemicals.
During the anticipated period, Asia-Pacific will hold the largest market share for chemical tankers. Asia-Pacific has developed into a significant hub for chemical transportation as a result of its strong industrial growth and expanding chemical manufacturing sector. The need for effective transportation via chemical tankers is fueled by the area's strong economic growth, expanding population, and rising demand for chemicals in a variety of industries. The dominance of Asia Pacific in the market for chemical tankers is further supported by the existence of significant chemical manufacturers, petrochemical complexes, and seaports with developed infrastructure.
The market for chemical tankers is anticipated to grow at the highest compound annual growth rate (CAGR) in the Middle East and Africa (MEA) region. A rise in chemical production and exports is being seen in this region, thanks to investments made in petrochemical complexes and the construction of new manufacturing facilities. The MEA region is rich in natural resources and has enormous oil and gas reserves, which gives the chemical industry a solid foundation.
Some of the key players in Chemical Tankers market include: Bahri, Berlian Laju Tanker, Eitzen Chemical, Iino Kaiun Kaisha Ltd, JO Tankers, Lomar Shipping, Maersk Tankers, MISC Berhad, MOL Chemical Tankers, Navig8 Limited, Nordic Tankers, Odfjell , Seatrans Chemical Tankers, Stolt-Nielsen Ltd, Team Tankers , Tokyo Marine Asia Pte Ltd. and Wilmar International.
In November 2020, Odfjell, a Norwegian shipping company, has launched a new pool in collaboration with operator Navig8 Chemical Tankers. Both offer in order six chemical tanker vessels to the 12-ship collaboration.
In August 2020, Bahri, a global transport and logistics company, has recently signed an agreement to build ten 49,999-dwt Medium Range (MR) chemical tankers with Hyundai Mipo Dockyard, a follower of the Hyundai Heavy Industries Group and operator of one of the world's biggest state-of-the-art shipbuilders.
In August 2020, Oslo-listed Stolt-Nielsen announced that its branch Stolt Tankers has decided to acquire five chemical tankers from Chemical Transportation Group for use in the Stolt Tankers Joint Service.