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市場調査レポート
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1552897

北米のケミカルタンカー輸送市場規模、シェア、動向分析レポート:フリート別、製品別、用途別、国別、セグメント予測、2024年~2030年

North America Chemical Tanker Shipping Market Size, Share & Trends Analysis Report, By Fleet (IMO 1, IMO 2), By Product (Inland, Coastal, Deep-Sea), By Application, By Country, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
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英文 80 Pages
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2~10営業日
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北米のケミカルタンカー輸送市場規模、シェア、動向分析レポート:フリート別、製品別、用途別、国別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年08月08日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
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概要

北米のケミカルタンカー輸送市場の成長と動向:

Grand View Research, Incの最新レポートによると、北米のケミカルタンカー輸送の市場規模は2030年までに1,310万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までのCAGRは3.8%で成長すると予測されています。

化学製品輸出の増加と低いチャーター率が予測期間中の市場を牽引すると予想されています。

2015年から2016年にかけて深刻な落ち込みを見せた米国のシェールオイル・ガスは、2018年までにフル生産規模に達する可能性が高いです。また、関連する低エネルギー価格に依存して、エチレンと苛性ソーダの輸出が増加すると予想されます。これらの要因が北米のケミカルタンカー市場を牽引すると予想されます。

メキシコやその他の南米諸国の経済成長は、同地域の市場成長に拍車をかけると予想されます。さらに、メキシコはほとんどの南米諸国と自由貿易を享受しているため、業界にとってさらなる利点として作用すると予想されます。

五大湖地域は、カナダと米国間の貿易において最も重要な航路のひとつです。この地域のチャーターは、スポット価格の低迷とケミカルタンカーの供給過剰を理由に、競争運賃を維持すると予想されます。しかし、NAFTAの再交渉に関する製造業の否定的な感情とケミカルタンカーの供給不足は、この地域の海運業界の足かせになる可能性が高いです。

貿易に使用されるケミカルタンカー船には、内陸船、沿岸船、深海船があります。輸送のための船舶の選択は、IMO I、IMO II、IMO IIIのような需要規模と貨物の種類によって決まる。カナダには約73、米国には1,566のタンクターミナルがあります。

北米のケミカルタンカー輸送市場レポート・ハイライト

  • 2023年はIMO 2セグメントが50.4%の売上シェアで市場を独占。IMO 2は危険性の低い化学品、植物油、油脂を輸送。
  • 深海ケミカルタンカー部門は、2023年に54.7%のシェアで市場を独占しました。
  • 植物油脂セグメントは2023年に40.2%のシェアで市場を独占しました。この成長は、食品産業における植物油の使用増加によるものです。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 北米のケミカルタンカー輸送市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 北米のケミカルタンカー輸送市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 北米のケミカルタンカー輸送市場:フリートタイプ別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 北米のケミカルタンカー輸送市場:フリートタイプの変動分析、2023年および2030年
  • IMO 1
  • IMO 2
  • IMO 3

第5章 北米のケミカルタンカー輸送市場:製品タイプ別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 北米のケミカルタンカー輸送市場:製品タイプの変動分析、2023年および2030年
  • 内陸ケミカルタンカー(1,000-4,999 DWT)
  • 沿岸ケミカルタンカー(5,000~9,999 DWT)
  • 深海ケミカルタンカー(10,000~50,000 DWT)

第6章 北米のケミカルタンカー輸送市場:用途タイプ別推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 北米のケミカルタンカー輸送市場:用途タイプの変動分析、2023年および2030年
  • 有機化学物質
  • 無機化学品
  • 植物油脂
  • 液化ガス
  • その他

第7章 北米のケミカルタンカー輸送市場:国推定・動向分析

  • 北米のケミカルタンカー輸送市場シェア、国別、2023年および2030年
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Stolt-Nielsen
    • Odfjell SE
    • Hafnia
    • Team Tankers International Ltd.
    • Ardmore Shipping Corporation
    • Navig8
    • Bahri
    • MISC Berhad
    • IINO Kaiun Kaisha Ltd.
    • Tokyo Marine Asia Pte Ltd.
    • Ultrabulk A/S
    • EXMAR
    • MOL Chemical Tankers Pte. Ltd
    • IINO Marine Service Co. Ltd.
目次
Product Code: GVR-1-68038-485-7

North America Chemical Tanker Shipping Market Growth & Trends:

The North America chemical tanker shipping market size is expected to reach USD 13.1 million by 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 3.8% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing chemical products exports and low chartered rates are expected to drive the market during the forecast period.

After a severe downfall in 2015 to 2016, the U.S. shale oil/gas is likely to reach its full production scale by 2018. It is also expected to increase its ethylene and caustic soda exports in reliance with associated low energy prices. These factors are expected to drive the chemical tanker market in North America.

The growing economy of Mexico and other South American countries is expected to spur the growth of the market in the region. Moreover, as Mexico enjoys free trade with most of the South American nations, it is expected to act as an added advantage for the industry.

The Great Lakes region is one of the most significant shipping routes for trade between Canada and the U.S. Charters in this area are expected to maintain competitive freight rates on account of weak spot prices and an oversupply of chemical tankers. However, negative sentiments among manufactures regarding the renegotiation of NAFTA coupled with the lack in supply of chemical tankers is likely to hamper the shipping industry in this region.

The chemical tanker ships used for trading includes inland, coastal and deep-sea ships. The selection of the ships for transportation depends upon the demand size and type of cargos such as IMO I, IMO II, and IMO III. There are approximately 73 tank terminals located in Canada and 1,566 located in the U.S.

North America Chemical Tanker Shipping Market Report Highlights:

  • The IMO 2 segment dominated the market in 2023 with a revenue share of 50.4%. The IMO 2 transport less hazardous chemicals, vegetable oils, and fats.
  • The deep-sea chemical tankers segment dominated the market in 2023 with a share of 54.7% 2023 due to the rise in the trading of chemicals across countries.
  • The vegetable oil and fats segment dominated the market in 2023, with a share of 40.2%. This growth is attributed to the rise in the use of vegetable oil in the food industry.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. North America Chemical Tanker Shipping Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. North America Chemical Tanker Shipping Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1 Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2 Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3 Threats of substitution
      • 3.4.1.4 Threats from new entrants
      • 3.4.1.5 Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1 Political landscape
      • 3.4.2.2 Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3 Technological landscape
      • 3.4.2.4 Environmental landscape
      • 3.4.2.5 Legal landscape

Chapter 4. North America Chemical Tanker Shipping Market: Fleet Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. North America Chemical Tanker Shipping Market: Fleet Type Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. IMO 1
    • 4.3.1. IMO 1 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. IMO 2
    • 4.4.1. IMO 2 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. IMO 3
    • 4.5.1. IMO 3 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. North America Chemical Tanker Shipping Market: Product Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. North America Chemical Tanker Shipping Market: Product Type Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Inland Chemical Tankers (1,000-4,999 DWT)
    • 5.3.1. Inland Chemical Tankers (1,000-4,999 DWT) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Coastal Chemical Tankers (5,000-9,999 DWT)
    • 5.4.1. Coastal Chemical Tankers (5,000-9,999 DWT) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Deep-Sea Chemical Tankers (10,000-50,000 DWT)
    • 5.5.1. Inland Chemical Tankers (10,000-50,000 DWT) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. North America Chemical Tanker Shipping Market: Application Type Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. North America Chemical Tanker Shipping Market: Application Type Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Organic Chemicals
    • 6.3.1. Organic Chemicals Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Inorganic Chemicals
    • 6.4.1. Inorganic Chemicals Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Vegetable Oils & Fats
    • 6.5.1. Vegetable Oils & Fats Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Liquified Gas
    • 6.6.1. Liquified Gas Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. North America Chemical Tanker Shipping Market: Country Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. North America Chemical Tanker Shipping Market Share, By Country, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. U.S.
    • 7.2.1. U.S. Chemical Tanker Shipping Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Canada
    • 7.3.1. Canada Chemical Tanker Shipping Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Mexico
    • 7.4.1. Mexico Chemical Tanker Shipping Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. Stolt-Nielsen
      • 8.4.1.1 Participant's Overview
      • 8.4.1.2 Financial Performance
      • 8.4.1.3 Product Benchmarking
      • 8.4.1.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.2. Odfjell SE
      • 8.4.2.1 Participant's Overview
      • 8.4.2.2 Financial Performance
      • 8.4.2.3 Product Benchmarking
      • 8.4.2.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.3. Hafnia
      • 8.4.3.1 Participant's Overview
      • 8.4.3.2 Financial Performance
      • 8.4.3.3 Product Benchmarking
      • 8.4.3.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Team Tankers International Ltd.
      • 8.4.4.1 Participant's Overview
      • 8.4.4.2 Financial Performance
      • 8.4.4.3 Product Benchmarking
      • 8.4.4.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.5. Ardmore Shipping Corporation
      • 8.4.5.1 Participant's Overview
      • 8.4.5.2 Financial Performance
      • 8.4.5.3 Product Benchmarking
      • 8.4.5.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Navig8
      • 8.4.6.1 Participant's Overview
      • 8.4.6.2 Financial Performance
      • 8.4.6.3 Product Benchmarking
      • 8.4.6.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Bahri
      • 8.4.7.1 Participant's Overview
      • 8.4.7.2 Financial Performance
      • 8.4.7.3 Product Benchmarking
      • 8.4.7.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.8. MISC Berhad
      • 8.4.8.1 Participant's Overview
      • 8.4.8.2 Financial Performance
      • 8.4.8.3 Product Benchmarking
      • 8.4.8.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.9. IINO Kaiun Kaisha Ltd.
      • 8.4.9.1 Participant's Overview
      • 8.4.9.2 Financial Performance
      • 8.4.9.3 Product Benchmarking
      • 8.4.9.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.10. Tokyo Marine Asia Pte Ltd.
      • 8.4.10.1 Participant's Overview
      • 8.4.10.2 Financial Performance
      • 8.4.10.3 Product Benchmarking
      • 8.4.10.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.11. Ultrabulk A/S
      • 8.4.11.1 Participant's Overview
      • 8.4.11.2 Financial Performance
      • 8.4.11.3 Product Benchmarking
      • 8.4.11.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.12. EXMAR
      • 8.4.12.1 Participant's Overview
      • 8.4.12.2 Financial Performance
      • 8.4.12.3 Product Benchmarking
      • 8.4.12.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.13. MOL Chemical Tankers Pte. Ltd
      • 8.4.13.1 Participant's Overview
      • 8.4.13.2 Financial Performance
      • 8.4.13.3 Product Benchmarking
      • 8.4.13.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.14. IINO Marine Service Co. Ltd.
      • 8.4.14.1 Participant's Overview
      • 8.4.14.2 Financial Performance
      • 8.4.14.3 Product Benchmarking
      • 8.4.14.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives