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市場調査レポート
商品コード
1324311
道路標示材市場の2030年までの予測- タイプ別、建設タイプ別、標示タイプ別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Road Marking Materials Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Performance Based Markings, Paint Based Markings and Polymer Based Markings), Construction Type, Marking Type, Technology, Application, End User and By Geography |
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道路標示材市場の2030年までの予測- タイプ別、建設タイプ別、標示タイプ別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の道路標示材市場は2023年に73億5,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.4%で成長し、2030年には113億4,000万米ドルに達する見込みです。
促進要因や歩行者に情報を伝え、誘導するために、道路や通路に道路標示材を使用することができます。車道の混乱を避け、交通安全を高めるために、マーキングの一貫性が標準化されています。道路標示材の市場ポテンシャルを拡大するために、標示寿命、再帰反射性、安価な設置費用などの技術開発が利用されています。
EuroNAPによると、自律走行車の技術は、道路標示と交通信号の助けを借りて効果的に機能します。LEVEL 1からLEVEL 4に該当する車両は、道路上で効率的に走行するために道路標示に特に依存しています。
国際道路交通安全協会の推計によると、世界では毎年約125万人、1日当たり3,287人が交通事故で命を落としています。こうした事故の主な原因は、道路の状態の悪さです。夜間や日中の天候や道路標示の視認性の低下によって引き起こされる事故を防ぐためには、より安全な道路が必要です。米国、英国、中国、スイスを含む多くの国の政府は、安全でない道路がもたらす事故件数を減らすため、道路状況を改善し、道路に適切な標示を追加する措置を講じています。予測期間中、これによって道路標示材の使用が増加すると予想されます。
世界中の交通安全を確保し向上させるために、道路標示は非常に重要だと考えられています。しかし、道路標示に使用される材料の特性や天候は、それがうまく機能するかどうかに大きく影響します。北欧諸国や夜間では、こうした特性の重要性がより明確になります。欧州連合の他の地域と比較して、北欧諸国ではスタッドレスタイヤの使用や冬季のメンテナンスのため、寒い冬には道路標示材に対する要求が異なります。スウェーデン、ノルウェー、デンマーク、アイスランドの運輸当局は、道路の安全性を高めるため、北欧の寒く厳しい環境における道路標示材の有効性を評価する認証制度を考案しました。
水性塗料、熱可塑性プラスチックなどの盛り上がった舗装標示や道路舗装標示材料を使用することにより、舗装に高い再帰反射性、耐久性などが確保されます。新しい舗装の創造は、舗装開発に関連する政府の取り組みや新しいプロジェクトの拡大によって促進されています。例えば、フェニックス州交通委員会は2022年6月、2023~2027年交通施設建設5ヵ年計画を採択しました。この計画では、アリゾナ州全域の舗装保全の取り組みに5年間で25億米ドル以上を投資し、400車線マイルに及ぶ劣化した舗装を良好な状態に改善するとしています。
道路標示材市場にとっての第一の障壁は、道路建設業者の慎重なアプローチです。基本的で安価な製品を選ぶ道路工事業者もいれば、費用対効果の高い高性能の代替品を望む業者もいます。しかし、道路標示材市場は請負業者の戦術の結果として縮小し、塗料メーカーの利幅を縮小させる。
COVID-19ロックダウンの世界の実施により、さまざまな建設プロジェクトに遅れが生じています。例えば、東南アジア地域での渡航制限とロックダウンのため、中国の高額投資プロジェクトであるシルクロードの開発は多くの遅れを経験しています。さらに、パンデミックは、遅延、効率性の低下、コストへの影響といった変数により、世界の多くの地域で建設意欲を減退させると予測されています。しかし、建設業界の中間市場や大手企業には、救済措置が提供されています。
業績ベースの道路標示材は、予測期間を通じて最大のシェアを占めると予測されています。業績ベースの材料には、熱可塑性プラスチックとコールドプラスチックの2つのサブタイプがあります。この種の業績ベースの道路標示材は、耐久性の向上、VOC成分の不足、優れた反射品質、道路標示の長寿命化の必要性などの利点を提供します。これらの要素は、道路標示材のタイプ別市場における業績ベースの標示の台頭を促進すると予想されます。予想される期間中、これらの要素は道路標示材市場を強化すると予想されます。
道路・高速道路セグメントは予測期間中に有利な成長を保持すると予想されます。このセグメントの拡大を後押しする主な要因の1つは、道路や高速道路の再帰反射性マーキングを保護する水溶性熱可塑性コーティングのニーズが高まっていることです。 促進要因に明確な指示や警告、これから起こるであろう状況についての情報を提供し、周囲の状況をより認識できるようにするため、道路や高速道路では道路標示材が多く採用されています。
アジア太平洋地域が予測期間を通じて最大の市場シェアを占めています。中国はこの地域のどの国よりもGDPが大きいです。世界で最も急成長している新興国の一つが中国であり、次いでインドです。近年、道路交通の安全に対する懸念から、車線走行を強制するための道路標示材のニーズが高まっています。世界有数の大国である中国は、道路や高速道路網が発達しています。しかし、交通運輸省によると、中国の公道全長は528万キロ。道路の数は歴史を通じて着実に増え続けています。
アジア太平洋地域は、予測期間を通じて有利な成長が見込まれます。道路や鉄道の整備を通じて地域の連結性を向上させるため、中国は一帯一路構想(BRI)を立ち上げ、欧州、アジア、中東、ラテンアメリカ、アフリカの他の国々も参加しました。このプロジェクトは2049年に終了する予定です。2027年までに、BRIには1兆2,000億~1兆3,000億米ドルの費用がかかると予想されています。さらに、このような拡張工事や道路・高速道路の定期的なメンテナンスの結果、インドでは道路標示用品の需要がかなり高まっています。インド政府は今年までに、約53億5,000万インドルピー(7,415億1,000万米ドル)をかけて6万5,000kmの国道を建設したいと考えています。アンドラ・プラデシュ州の道路建設には2億9,605万米ドルがかかります。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Road Marking Materials Market is accounted for $7.35 billion in 2023 and is expected to reach $11.34 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.4% during the forecast period. To communicate and provide guiding information to drivers and pedestrians, road marking materials can be used on the roads and pathways. To avoid driveway confusion and increase road safety, marking consistency is standardized. In order to expand the market potential for road marking materials, technological developments, including marking lifespan, retroreflectivity, and cheap installation costs, are used.
According to EuroNAP, the technology in autonomous vehicles works effectively with the help of road markings and traffic signals. Vehicles which fall under the LEVEL 1 to LEVEL 4 are particularly dependent on the road markings to perform efficiently on roads.
The Association for Safe International Road Travel estimates that around 1.25 million individuals worldwide lose their lives in traffic accidents every year, or 3,287 people each day. The poor state of the roads is the main cause of these incidents. To prevent accidents brought on by local weather conditions and reduced visibility of road markings at night and during the day, safer roads are necessary. The governments of many nations, including the US, UK, China, and Switzerland, have taken steps to improve road conditions and add adequate markings to the roadways in an effort to reduce the number of accidents brought on by unsafe roads. During the forecast, this is anticipated to increase the use of road marking materials.
In order to ensure and improve road safety around the world, road markings are considered extremely important. The characteristics of the material used for road markings and the weather, however, play a big role in how well they operate. In Nordic countries or at night, the importance of these characteristics is more obvious. In comparison to the rest of the European Union, the Nordic countries have different requirements for road marking materials during colder winters due to the use of studded tires and winter maintenance. Transport authorities in Sweden, Norway, Denmark, and Iceland devised a certification system for road marking materials to assess their effectiveness in the chilly and severe Nordic environment in order to increase road safety.
High retroreflectivity, durability, and other factors are ensured in pavements by the use of raised pavement markers and road pavement marking materials such as water-based paints, thermoplastic, and others. The creation of new pavements is being fueled by expanding government efforts and new projects related to pavement development. For instance, the State Transportation Board of Phoenix adopted the 2023-2027 Five-Year Transportation Facilities Construction Program in June 2022. The plan calls for investing more than US$2.5 billion over five years in pavement preservation initiatives across Arizona, bringing 400 lane miles of deteriorated pavement up to good condition.
The primary barrier to the market for road marking materials is the cautious approach taken by road contractors. While some road contractors choose basic, inexpensive products, others desire cost-effective, high-performance alternatives. However, the road marking materials market contracts as a result of contractors' tactics, which reduce margins for paint manufacturers.
The global implementation of COVID-19 lockdowns has caused several delays in a variety of construction projects. For instance, due to the travel restrictions and lockdowns in the Southeast Asia region, the development of the Silk Route, a high investment project of China, has been experiencing numerous delays. Additionally, it is predicted that the pandemic will discourage construction in many regions of the world due to variables like delays, efficiency losses, and cost consequences. For the middle market and major enterprises in the construction industry, relief measures are offered, though.
Performance-based type of road marking material is projected to grow at the largest share throughout the forecast period. Performance-based materials include two subtypes: thermoplastics and cold plastics. These kinds of performance-based road markings provide benefits like greater durability, a lack of VOC components, outstanding reflecting qualities, and the necessity for a longer lifespan for road markings. These elements are anticipated to fuel the rise of performance-based markings in the market for road marking materials by type. During the anticipated period, these factors are anticipated to strengthen the market for road marking materials.
The road and highway segment is expected to hold lucrative growth during the extrapolated period. One of the major factors propelling the segment's expansion is the rising need for water-borne thermoplastic coatings that protect the retro-reflectivity markings on roads and highways. In order to provide drivers with clear directions, warnings and information about circumstances that are likely to come their way so they are more aware of their surroundings, therefore, road marking materials are being employed on more roads and highways.
Asia Pacific region dominated the largest market share throughout the projected period. China has the largest GDP of any country in the area. One of the world's fastest-growing emerging economies is China, followed by India. Recently, there has been a rise in the need for road marking materials to enforce lane driving due to worries about road traffic safety. One of the biggest nations in the world, China has an extensive road and highway system. However, the entire length of public roads in China, according to the Ministry of Transport, is 5.28 million kilometers. The number of roads has been steadily growing throughout history.
Asia Pacific region is anticipated to witness lucrative growth throughout the forecasted period. In order to improve regional connectivity through the development of roads and rail lines, China also launched the Belt and Road Initiative (BRI), joining other nations in Europe, Asia, the Middle East, Latin America, and Africa. The project is expected to be finished in 2049. By 2027, it is anticipated that BRI will have cost USD 1.2-1.3 trillion. Furthermore, the country experiences considerable demand for road marking supplies as a result of all such expansions and routine maintenance of roads and highways. By this year, the Indian government hopes to build 65,000 km of national highways at a cost of about INR 5.35 lakh crore (USD 741.51 billion). Road construction in Andhra Pradesh will cost USD 296.05 million.
Some of the key players in Road Marking Materials market include: The Sherwin-Williams Company, Swarco, Sealmaster, PPG Industries Inc, Kestrel, Kelly Bros, Kataline Group, Ingevity, Helios Tblus d.o.o, Geveko Markings, Dianal America Inc, Crown USA LLC, Basler Lacke Switzerland, BASF SE, Automark Industries (India) Pvt. Ltd and 3M.
In October 2022, Ingevity Corporation completed the acquisition of privately owned Ozark Materials in an all-cash transaction valued at USD 325 million. Ingevity expects the acquisition to be immediately accretive to Ingevity's earnings per share. The business will be included in Ingevity's Performance Chemicals segment.
In January 2022, Geveko Markings completely acquired and started operating with French road marking paint and safety materials manufacturer Ore Peinture. The acquisition led to the expansion of Geveko Markings' operation in France and overall assets and production capacity.
In December 2020, Geveko Markings introduced a ViaTherm LongDot road marking which provides better visibility, noise reduction, and increased road safety.