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市場調査レポート
商品コード
1324234
自動タイヤ空気充填システム市場の2030年までの予測- タイプ別、コンポーネント別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Automatic Tire Inflation System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Component, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動タイヤ空気充填システム市場の2030年までの予測- タイプ別、コンポーネント別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動タイヤ空気充填システムの世界市場は2023年に9億9,307万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 14.7%で成長し、2030年には25億9,373万米ドルに達する見込みです。
自動タイヤ空気充填システムは、タイヤの空気圧を監視し、空気圧が低下した場合にタイヤに空気を注入し、同時に車両の走行中に車両のタイヤから余分な空気圧を解放するために使用される、特に製造された安全システムです。このシステムは、自己完結型のポンプを使用して、車両の圧縮空気タンクまたは環境から空気を出し入れします。これは、路上で最適な車両性能を発揮するために極めて重要です。自動タイヤ空気充填システムは、複数のセンサーや関連電子機器を含む多くの部品で構成され、タイヤ空気圧を最適化することで安全性を促進し、効率を高めます。
American Trucking Associations Technology &Maintenance Councilによると、空気圧が常に20%低いとタイヤの寿命が30%短くなり、40%低いとタイヤの寿命が50%短くなるといわれています。
自動車のタイヤは、その幅全体で一貫して路面と接触し、トレッド幅全体で荷重を分散できるように作られています。タイヤのトレッドが均一かつ最適に摩耗し、タイヤの寿命が最大になって初めて、このような状態になります。タイヤの空気圧が適正でないと、トレッドが路面に均一に接地しないため、偏摩耗を引き起こし、タイヤの寿命を縮めることになります。タイヤの温度、サイドウォールのひび割れ、さらにはトレッドから外れた部品、路面の状態といったものがタイヤに影響を与えます。タイヤの空気圧が低いと、サイドウォールがたわみすぎて熱が発生しやすくなります。熱はタイヤのトレッドの摩耗に影響します。
自動タイヤ空気注入機構は、チューブレスタイヤや窒素タイヤでは機能しないです。窒素タイヤには、燃費の向上、転がり抵抗の低減、自動車の寿命を延ばすIPLRなどの利点があります。多くのメーカーが空気入れガスとして窒素を採用しているため、窒素タイヤの市場は拡大しています。コンチネンタル(ドイツ)やグッドイヤー(米国)のような企業は、タイヤの空気ガスとして窒素の使用を奨励しています。タイヤに窒素を充填すると、ステアリング、ハンドリング、ブレーキ、タイヤの酸化、ホイール内部の腐食、走行温度、タイヤ空気圧モニタリング・システムの誤報がすべて改善されます。
テレマティクスは自動車業界で急速に普及しています。自動車の機能監視、運転行動、交通安全、予防保守点検はすべて自動車テレマティクスによって改善されます。世界移動通信システム(GSMA)は、2030年までに世界のテレマティクス市場は7,500億米ドルに達すると予測しています。例えば欧州連合やロシアでは、政府が緊急通報機能などのテレマティクス・サービスをすでに要求しています。2つ目の要因は、自動車により多くの接続性とインテリジェンスを求める声が高まっていることです。
生産とメンテナンスにかかるコストが高いため、先進的なタイヤ空気入れシステムの開発は、大型積載車に限られてきました。例えば、中央タイヤ空気注入システムの価格は、大型商用車のタイヤ空気圧監視システムの3倍以上です。自動タイヤ空気充填システムを搭載した自動車は、自動システムを搭載していない自動車よりも価格が高いです。その結果、自動タイヤ空気充填システムは自動車全体の価格を引き上げます。高度なタイヤ空気注入システムには、適切な空気注入を保証するために複数の電気部品が使用されています。これらのタイヤ空気注入システムは、空気供給システム、速度・圧力センサー、オペレーター制御パネル、電子制御ユニット、ホイールバルブなど、さまざまな部品を使用して作られています。
COVID-19シナリオは、自動車部門を含むあらゆる市場に影響を与えます。自動車用自動タイヤ空気圧システム(ATIS)市場は、組立工場の閉鎖や広範な製造中断の結果、間接的な影響を受けています。いくつかの地域では政府が完全封鎖と一時的な産業閉鎖を宣言し、その結果、国境が制限されて輸送サービスの移動が妨げられました。COVID-19健康危機により、自動車部門は生産プロセスとサプライ・チェーンにおける輸入代替を優先し、他のサプライヤーを探すことを余儀なくされました。
農業用トラクター分野は、これらのシステムが自動的に最適なタイヤ空気圧を維持し、車両全体の性能を向上させ、タイヤの摩耗や損傷を減らすように設計されているため、市場で最大のシェアを占めています。タイヤの空気圧が常に適切であることを保証することで、ATISは燃費効率、牽引力、土壌圧縮管理を強化し、農業生産性の向上につながります。さらに、これらのシステムは、メンテナンス・コストとダウンタイムの削減、さまざまな地形での安全性と操縦性の向上にも貢献します。農業慣行の近代化が進むにつれ、農業用トラクターにおける自動タイヤ空気充填システムの需要は着実に増加し、持続可能で効率的な農業慣行が促進されると予想されます。
予測期間中、電子制御ユニット(ECU)分野のCAGRが最も高くなると予想されます。ECUは自動車の各タイヤの空気圧を管理し、空気圧が所定のレベル以下に低下した場合に 促進要因に通知する役割を担っています。自動タイヤ空気圧システムECUは、テレマティクスや車両制御ユニットなど、他の自動車システムとの統合が進んでいます。リアルタイムのタイヤ空気圧データ、予防保守、診断を通じて、この連携により、より徹底した監視と制御が可能になります。ECUのコストは、自律走行型タイヤ空気圧システムの全体コストの25%から30%を占める可能性があります。ECUは、自動タイヤ空気充填システム全体の他の部品よりも高価です。
アジア太平洋地域市場は、農業、建設、運輸など様々な産業の急成長と近代化により、予測期間中、世界の自動タイヤ空気充填システム市場で最も高いシェアを占めると推定・予測されます。同地域の経済が拡大を続ける中、車両の性能を向上させ、運用コストを削減するための効率的で費用対効果の高いソリューションへの需要が高まっています。ATISはタイヤ空気圧を自動的に最適化し、燃費の向上、安全性の強化、タイヤ寿命の延長を実現する実行可能なソリューションを提供します。この地域の多様な地形と大規模な農業慣行は、農業用トラクターやその他のオフロード車におけるATISの重要性をさらに際立たせています。
予測期間中、北米地域が最も高い成長率を示すと予想されます。同地域の広大な道路網と長距離輸送業界では、燃費向上と運用コスト削減のために効率的なタイヤメンテナンスが必要とされています。ATISは、安全性の向上、タイヤ寿命の延長、性能の最適化に役立つ商用トラック輸送分野で支持を得ています。さらに、大規模農業で知られる北米の農業では、土壌の圧縮を最小限に抑え、タイヤ関連の問題によるダウンタイムを減らすことで農業の生産性を向上させるため、ATISが採用されています。同地域は持続可能性と環境に優しい慣行を重視しているため、ATISの採用がさらに進み、北米は自動タイヤ空気入れ技術の継続的拡大にとって有利な市場となっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automatic Tire Inflation System Market is accounted for $993.07 million in 2023 and is expected to reach $2593.73 million by 2030 growing at a CAGR of 14.7% during the forecast period. An automatic tire inflation system is an especially manufactured safety system that is used to monitor tire air pressure, inflate the tire in the event of low air pressure, and concurrently release excess air pressure from the vehicle tire while the vehicle is in motion. The system uses a self-contained pump to pump air into or out of the vehicle's compressed air tanks or from the environment. It is crucial for optimal vehicle performance on the road. An autonomous tire inflation system is made up of a number of parts, including multiple sensors and associated electronics, that optimize tire pressure to promote safety and boost efficiency.
According to the American Trucking Associations Technology & Maintenance Council, a constant 20% under inflation will reduce tire life by 30%, and 40% underinflation will reduce tire life by 50%
The tire of a vehicle is made to have consistent contact with the road surface across its width and to be able to disperse the load it is carrying across the entire tread width. Only when the tire tread is wearing evenly and optimally, resulting in maximum tire life, does this condition exist. Incorrect tire inflation can cause uneven wear and shorter tire life because it prevents the tread from making uniform contact with the road surface. Things like tire temperature, sidewall cracks, even out-of-tread components, and the condition of the road have an impact on the tire. Low tire pressure makes it possible for the side walls to flex too much, which can generate heat. Heat has an impact on tire tread wear.
The automated tire inflation mechanism does not work with tubeless or nitrogen tires. Nitrogen tires have advantages including increased fuel efficiency, reduced rolling resistance, and IPLR that extend the service life of automobiles. Since many manufacturers favor nitrogen as an inflating gas, the market for nitrogen tires is expanding. Companies like Continental (Germany) and Goodyear (US) encourage the use of nitrogen as an inflation gas for tires. When tires are inflated with nitrogen, steering, handling, braking, tire oxidation, inside wheel corrosion, running temperatures, and tire pressure monitoring system false alarms are all improved.
Telematics has quickly become widespread in the automotive industry. Vehicle function monitoring, driving behavior, road safety, and preventative maintenance inspection are all improved by car telematics. The Global System for Mobile Communications (GSMA) projects that by 2030, the global telematics market will be worth USD 750 billion. In the European Union and Russia, for instance, governments are already requiring telematics services like emergency call capabilities. The second factor is the growing desire for more connectivity and intelligence in cars.
Due to the high costs associated with production and maintenance, the development of the advanced tire inflation system has been restricted to large load-carrying vehicles. For instance, the price of a central tire inflation system is more than three times that of a heavy commercial vehicle's tire pressure monitoring system. Automobiles with automated tire inflation systems cost more than those without automatic systems. As a result, an autonomous tire inflation system raises the overall price of the car. Multiple electrical components are used in advanced tire inflation systems to help assure appropriate inflation. These tire inflation systems are created using a variety of parts, including air delivery systems, speed and pressure sensors, operator control panels, electronic control units, and wheel valves.
The COVID-19 scenario has an impact on every market, including the automotive sector. The market for automotive automatic tire inflation systems (ATIS) has been indirectly impacted as a result of assembly plant closures and widespread manufacturing disruptions. Governments in several areas declared a complete lockdown and temporary industry shutdowns, which resulted in border restrictions that hampered the movement of transportation services. The COVID-19 health crisis compelled the automobile sector to prioritize import substitution in their production processes and supply chains and to hunt for other suppliers.
The agricultural tractors segment held the largest share in the market as these systems are designed to automatically maintain optimal tire pressure, improving overall vehicle performance and reducing wear and tear on tires. By ensuring the tires are properly inflated at all times, ATIS enhances fuel efficiency, traction, and soil compaction management, leading to increased agricultural productivity. Moreover, these systems contribute to decreased maintenance costs and downtime, as well as improved safety and handling on various terrains. As agricultural practices continue to modernize, the demand for Automatic Tire Inflation Systems in agricultural tractors is expected to rise steadily, promoting sustainable and efficient farming practices.
During the projection period, the electronic control unit (ECU) segment is expected to have the greatest CAGR. The ECU is in charge of keeping track of the tire pressure in each tire on a vehicle and notifying the driver if the pressure drops below a predetermined level. Automatic tire inflation system ECUs are becoming more and more integrated with other automotive systems, like telematics and vehicle control units. Through real-time tire pressure data, preventive maintenance, and diagnostics, this link enables more thorough monitoring and control. The cost of the ECU can account for 25% to 30% of the overall cost of an autonomous tire inflation system. ECU is more expensive than other parts of the entire automatic tire inflation system.
The Asia Pacific region market is estimated to witness the highest share of the global Automatic Tire Inflation System market during the forecast period due to the rapid growth and modernization of various industries, including agriculture, construction, and transportation. As economies in the region continue to expand, the demand for efficient and cost-effective solutions to improve vehicle performance and reduce operational costs has increased. ATIS offers a viable solution to optimize tire pressure automatically, ensuring better fuel efficiency, enhanced safety, and extended tire lifespan. The region's diverse terrain and large-scale agricultural practices further underscore the significance of ATIS in agricultural tractors and other off-road vehicles.
The North America region is expected to have the highest growth rate over the forecast period. The region's expansive road networks and long-haul transportation industry necessitate efficient tire maintenance to improve fuel economy and reduce operational costs. ATIS has gained traction in the commercial trucking sector, where it helps enhance safety, extend tire life, and optimize performance. Additionally, the agriculture industry in North America, known for its large-scale farming operations, has embraced ATIS to improve agricultural productivity by minimizing soil compaction and reducing downtime due to tire-related issues. The region's emphasis on sustainability and eco-friendly practices further drives the adoption of ATIS, positioning North America as a lucrative market for the continuous expansion of automatic tire inflation technology.
Some of the key players in Automatic Tire Inflation System market include: Aperia Technology Inc, Bigfoot Equipment Ltd., Col-Ven S.A., Dana Incorporated, EnPro Industries, Inc., FTL Technology Limited, Goodyear Tire & Rubber Co., Hendrickson, IDEX Corporation, Meritor, Inc., Michelin, Nexter Group, Parker Hannifin Corporation, PTG Reifendruckregelsysteme GmbH, SAF - Holland, Servitech Industries, Inc., Systems GmbH, Tibus Offload Ltd. & Co. KG and Tire Pressure Control International Ltd.
In April 2023, BFGoodrich Tires has recently introduced a new tire-inflation system, ActivAir, which allows off-roaders to change their tire pressure without leaving the driver's seat. ActivAir is fully integrated and enables drivers to adjust their tire pressure to specifications
In March 2023, SAF-HOLLAND SE completed its acquisition of Haldex AB in Sweden and now owns 100% of the firm. Haldex manufactures braking systems and air suspension solutions that improve commercial vehicle safety, performance, and longevity
In October 2022, Spicer Electrified eSP502 e-Transmission, a versatile platform created to support the electrification of vehicles across the construction, mining, material handling, and forestry markets, was introduced by Dana Incorporated