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市場調査レポート
商品コード
1324222
インホイールモーターの2030年までの市場予測- 推進タイプ別、車両タイプ別、冷却タイプ別、モータータイプ別、重量別、出力タイプ別、車両クラス別、地域別の世界分析In-Wheel Motor Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Propulsion Type, Vehicle Type, Cooling Type, Motor Type, Weight, Power Output Type, Vehicle Class and By Geography |
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カスタマイズ可能
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インホイールモーターの2030年までの市場予測- 推進タイプ別、車両タイプ別、冷却タイプ別、モータータイプ別、重量別、出力タイプ別、車両クラス別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、インホイールモーターの世界市場は2023年に15億1,030万米ドルを占め、CAGR 37.8%で推移し、2030年には142億5,010万米ドルに達すると予測されています。
インホイールモーターは、車輪を直接駆動して性能を向上させるために、電気自動車の車輪に挿入される特殊な電気モーターです。インホイールモーターシステムの導入により、従来の電気自動車が1つのモーターですべての車輪を駆動していたのとは対照的に、自動車の車輪に個別のモーターが追加され、個々の動作を担当するようになっています。車両に取り付けられたインホイールモーターが車輪に直接電力を供給し、応答性の高いアクセルを提供します。さらに、電気自動車にインホイールモーターを追加することで、アライメントが改善され、運転がより楽しく直感的になります。
国際エネルギー機関(IEA)の予測によると、2020年までに地球上の道路を走る自動車は1,000万台になり、電気自動車の販売台数は全体の4.6%を占めています。
活気ある輸送産業は、企業や個人間のコミュニケーションや取引を可能にするため、経済・社会の成長にとって不可欠です。大都市圏における交通騒音、公害、二酸化炭素排出量の削減を目的とした規制のおかげで、プラグイン電気自動車は従来の自動車よりも魅力的な選択肢となっています。低排出ガス車に対する需要の増加や、補助金や減税を通じて長距離走行可能なゼロ・エミッション車を促進する政府規制などの理由から、世界中のメーカーが電気自動車の生産拡大を余儀なくされています。
インホイールモーターを現在の自動車アーキテクチャに統合し、異なる車両システムとの互換性を保証することは困難です。こうした統合の障害を乗り越えるためには、自動車メーカーは研究開発に多額の資金を費やさなければならないです。インホイールモーターの成長を妨げる主な問題の一つは、故障率の増加です。自動車用ホイールモーターの高コスト、個々のホイール速度の調節の難しさ、故障率の上昇が市場の拡大を妨げています。
自動車業界によると、パワーステアリング、空調制御、アンチロックブレーキなど、自動車の最先端技術に対する需要が高まっています。また、先進国では、より快適で安全、利便性の高い自動車への需要が増加しています。さらに、自動車業界では、最新のテレマティクスやインフォテインメント・システムを提供する世界中の自動車で使用される電子部品やソフトウェアの量が急増しています。
乗り心地を向上させるため、自動車メーカーは車両のバネ下重量を最小限に抑えることを好みます。インホイールモーター技術を採用すると、車両のバネ下重量が増加し、乗り心地が悪化する恐れがあります。サスペンション、ブレーキ、ベアリング、ホイールまたはトラック、およびホイールに直接接続されるいくつかの追加部品はすべて、車両のバネ下重量または質量に寄与します。部品の重量もバネ下重量に含まれます。その結果、インホイールモーター技術の自動車への搭載は、バネ下重量の増加によって制約を受ける可能性があります。
COVID-19の流行は自動車セクターに大きな影響を及ぼし、その結果、自動車販売台数が激減し、原材料などの不足にもつながっています。自動車業界のプレーヤーは、製造の全面停止や政府による工場閉鎖といった問題に対処しています。欧州と北米の全地域で、検疫規制の拡大と世界の感染者の増加の結果、自動車の需要が減少しました。流行期には、物流業務とともにサプライチェーンにも支障が生じた。しかし、規制が解除されたため、自動車用インホイールモーター市場は、流行後の環境下で加速すると予想されます。
乗用車セグメントは、効率、トルク、パワー、車両制御の向上により、最新の乗用車にインホイールモータが広く採用される可能性があるため、有利な成長が見込まれます。電気自動車メーカーの大半は、車両の航続距離の延長、軽量化、より効果的な設計を優先しています。車輪にモーターを搭載することで、電気自動車メーカーはスペースの有効活用と高出力を確保することができます。従って、予測される期間中、助手席付き自動車の市場が引き続き最大となります。
予測期間中、CAGRが最も速く成長すると予測されるのは軸流モーター分野です。電力密度と効率の点で、軸流モータはラジアルフラックスモータよりも優れています。軸流モーターは、各車輪の内側または隣に取り付けることができます。低速、高トルクの状況で主に採用されます。小型・軽量で強力な軸流モータが人気を集めています。このため、予測期間を通じてこの業界が市場を独占し続けると予想されます。
アジア太平洋地域は、都市人口の増加とそれに伴う一人当たり所得の上昇により、電気自動車の購入を奨励しており、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。インホイールモーターは電気自動車に利用されているため、新興経済における電気自動車の販売台数の急増、急速な都市化、環境に優しい輸送手段への要望の高まりにより、市場は拡大しています。
EVの販売台数が最も多いことから、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されます。同地域の成長には、厳しい排ガス規制や、同地域の軽量で低燃費の自動車に対するニーズを満たすための大手自動車メーカーの多額の投資も寄与しています。都市部では膨大な交通量があるため、大気質や騒音公害を保全するための追加基準も増えています。欧州には主要なインホイールモーターメーカーが進出しており、市場の成長を後押ししています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
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According to Stratistics MRC, the Global In-Wheel Motor Market is accounted for $1,510.3 million in 2023 and is expected to reach $1, 4250.1 million by 2030 growing at a CAGR of 37.8% during the forecast period. In-wheel motors are a particular kind of electric motor that are inserted in the wheels of electric cars in order to improve performance by directly driving the wheels. With the introduction of in-wheel motor systems, separate motors were added to wheels of cars and were responsible for individual operations, as opposed to conventional electric vehicles, which only had one motor responsible for powering all of the wheels of an EV. A vehicle's fitted in-wheel motor directly powers the wheel, providing a responsive accelerator. Additionally, the addition of in-wheel motors to electric vehicles improves alignment while also making driving more enjoyable and intuitive.
According to the International Energy Agency predicted that by 2020, there would be 10 million vehicles on the planet's roads, with sales of electric vehicles accounting for 4.6% of the total.
A vibrant transport industry is critical to economic and social growth because it allows communication and trade between firms and individuals. Plug-in electric vehicles are now a more alluring option to traditional cars thanks to regulations intended to reduce traffic noise, pollution, and carbon dioxide emissions in metropolitan areas. Due to reasons including increased demand for low emissions vehicles and government regulations that promote long-range, zero-emission vehicles through subsidies and tax breaks, manufacturers all over the world have been obliged to boost the production of electric vehicles.
It can be difficult to integrate in-wheel motors into current car architectures and to guarantee their compatibility with different vehicle systems. To get beyond these integration obstacles, automakers must spend a lot of money on research and development. One of the main issues that can impede the growth of in-wheel motors is an increase in failure rates. The high cost of automotive wheel motors, the difficulty of regulating individual wheel speed, and the rise in failure rates are impeding market expansion.
The demand for cutting-edge technologies in cars, such as power steering, climate control, anti-lock braking, and others, has been rising, according to the automotive industry. Additionally, there is an increase in demand for cars with greater comfort, safety, and convenience in developed nations. Additionally, the automobile industry has seen a surge in the quantity of electronic parts and software used in cars around the world that offer the newest telematics and infotainment systems.
To enhance the ride quality, automakers prefer to reduce the unsprung mass of the vehicle to a minimum. A vehicle's unsprung weight increases when in-wheel motor technology is used, which might worsen ride comfort. The suspension, brakes, bearings, wheels or tracks, and a few additional parts that are directly connected to the wheel all contribute to the unsprung weight or mass of the vehicle. The weight of the components is also included in the unsprung weight. As a result, the inclusion of in-wheel motor technology in cars may be constrained by the rise in unsprung weight.
COVID-19 epidemic had a huge influence on the automotive sector, which in turn led to a sharp decrease in vehicle sales as well as a lack of raw materials and other things. Players in the automotive industry are dealing with problems like the entire cessation of manufacturing and government-mandated plant closures. All regions of Europe and North America saw a decrease in demand for cars as a result of the expansion of quarantine regulations and the rise in cases around the world. During the epidemic, the supply chain was impeded along with logistics operations. However, because of the lifting of the restrictions, it is anticipated that the market for automobile in-wheel motors will pick up speed in the post-pandemic environment.
The passenger cars segment is estimated to have a lucrative growth, due to increases in efficiency, torque, power, and vehicle control may contribute to the widespread adoption of in-wheel motors in modern passenger vehicles. The majority of electric car manufacturers prioritise improving their vehicles' longer ranges, lighter weights, and more effective designs. By mounting motors on the wheels, electric vehicle creators may ensure effective use of space and greater power output. It follows that during the predicted time frame, the market for cars with passenger seats will continue to be the largest.
The axial flux motor segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. In terms of power density and efficiency, the axial flux motor performs better than the radial flux motor. It can fit within or next to each wheel. It is mostly employed in low-speed, high-torque circumstances. Axial flux motors that are small, light, and powerful are gaining popularity. Because of this, it is anticipated that this industry will continue to dominate the market throughout the forecast period.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to an increase in the urban population and a subsequent rise in per capita income, both encouraging people to buy electric vehiclesSince in-wheel motors are utilised in electric vehicles, the market is expanding as a result of the countries' rapid increase in sales of these vehicles, rapid urbanisation, and rising desire for greener transportation options in emerging economies.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the highest EV sales. The region's growth is also fueled by strict emission standards, as well as by leading automakers' significant investments to meet the region's need for lightweight and fuel-efficient vehicles. Due to the huge volume of traffic in cities, there are also an increasing number of additional criteria for preserving air quality and noise pollution. Major in-wheel motor producers are present in Europe, which helps the market grow.
Some of the key players profiled in the In-Wheel Motor Market include: Elaphe Ltd., NSK, Schaeffler AG, NTN Corporation, Lordstown Motors, Ecomove GmbH, Nissan Motor Company LTD, Volkswagen, MW Motors, BMW, Ford, Volvo, General Motors, Mitsubishi Motors, Toyota, Honda, E-Traction, Printed Motor Works, Tesla and Protean Electric.
In June 2022, Elaphe and Lightyear develop an efficient production powertrain that has an in-wheel motor efficiency of 97%. That provides a great experience and better reliability for the vehicles.
In May 2022, Lordstown Motors Corp, announced that it has sold its Lordstown facility and signed a contract manufacturing agreement and joint venture agreement with Hon Hai Technology Group affiliates ("Foxconn") to manufacture MIH EV for the North American region.