表紙:ゼロエミッション車(ZEV)の2030年までの市場予測:車両タイプ、車両駆動タイプ、動力源、最高速度、価格、用途、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1324210

ゼロエミッション車(ZEV)の2030年までの市場予測:車両タイプ、車両駆動タイプ、動力源、最高速度、価格、用途、地域別の世界分析

Zero Emission Vehicle Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type, Vehicle Drive Type, Source of Power, Top Speed, Price, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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ゼロエミッション車(ZEV)の2030年までの市場予測:車両タイプ、車両駆動タイプ、動力源、最高速度、価格、用途、地域別の世界分析
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のゼロエミッション車(ZEV)市場は2023年に2,480億米ドルを占め、2030年には1兆3,509億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは27.4%です。

ゼロ・エミッション(ZEV)に分類される自動車は、搭載された動力源から排気ガスを通じて汚染物質を放出しないです。これらの自動車は、バッテリー電力、天然ガス、太陽光発電などの代替エネルギー源で作動し、従来の自動車よりも排出ガスを大幅に削減します。従来の交通手段は公害を引き起こすため、主にその代替を目的としています。現在、ゼロエミッション車(ZEV)の大半は、高電圧蓄電池、急速充電システム、ソーラーパネルやブレーキ回生など1つ以上の車載発電技術を組み合わせた極めて効果的な電気駆動システムを採用しています。

デリー政府によると、既存の100台の電気バスに300台の電気バスを追加する予定です。さらに、同州は今後数年間で、さらに2,000台のEバスを購入する計画です。

環境汚染に対する懸念の高まり

輸送の自動化動向の高まりにより、自動車メーカーは環境への悪影響が少ない技術を使う必要に迫られています。自動車の内燃エンジンは、テールパイプからフロンなどの有害物質や大気汚染物質を放出するため、内燃エンジンからの排出ガスによって環境は著しく悪化しています。一方、排気ガスとして汚染物質を排出しないゼロエミッション車(ZEV)は、こうした問題の解決策となります。さらに、太陽エネルギーを利用して発電するため、化石燃料への依存度が低くなることも期待されています。したがって、ゼロエミッション車(ZEV)の登場により、自動車の内燃機関の使用量は大幅に減少し、環境汚染が減少すると予想されます。

阻害要因

高い製造コスト

ゼロエミッション車(ZEV)には、通常の自動車よりも優れている点があるが、製造コストは高いです。バッテリーのコストが高いことが、燃料車と比較してZEVを購入する際の追加費用の主な原因です。さらに、ガソリン、ディーゼル、圧縮天然ガスを燃料とする自動車に比べ、ゼロエミッション車(ZEV)の生産には、多額の先行投資が必要です。ゼロエミッション車(ZEV)の高コストの主な原因は、高価な原材料の使用と高価な生産工程です。ゼロエミッション車(ZEV)の総所有コストの計算には多くの不確定要素が含まれるため、内燃車とゼロエミッション車(ZEV)の価格差が大きいため、フリートオーナーはゼロエミッション車(ZEV)産業に参入しています。したがって、ゼロエミッション車(ZEV)の初期コストが高いことが市場の成長を妨げています。

技術の進歩

ゼロエミッション車(ZEV)の利用が飛躍的に増加しているのは、ゼロエミッション車(ZEV)が輸送部門において化石燃料に取って代わる方法を提供しているからであり、これはゼロエミッション車(ZEV)の将来にとって良い前兆です。ゼロエミッション車(ZEV)の先進システムの製造は、比較的低価格で排出ガスが少ないと予測され、自動車業界の目標となっています。これらの小型エンジンの手頃な価格とコンパクトさも、さらなる実用性を与えています。その結果、先進的なGDIシステムの開発により、著名なプレーヤーは将来的にさまざまなチャンスを手にすることになると思われます。この充電ネットワークの助けにより、輸送はカーボンニュートラルでエミッションフリーとなります。従って、ゼロエミッション車(ZEV)に技術的進歩を取り入れ、モビリティをエミッション・フリーにすることは、ZEV市場の成長機会です。

充電インフラの不足

ゼロエミッション車(ZEV)市場の障壁は、インフラの不足に起因すると指摘されています。世界のいくつかの国では、ゼロエミッション車(ZEV)の充電設備が十分に整備されていないです。その結果、公共のゼロエミッション車(ZEV)充電ステーションが利用しにくくなり、ZEVの市場需要が低下しています。数多くの政府がゼロエミッション車(ZEV)用の充電インフラを設置しようと努力しているが、大半の国は十分な数の充電ステーションを設置できていないです。これは、ゼロエミッション車(ZEV)の市場拡大の大きな障害となっています。

COVID-19の影響:

市場ではCOVID-19の状況によって不確実性が生じています。いくつかの地域では政府が産業全体の操業停止や一時的な閉鎖を宣言しており、生産と販売全体に悪影響を及ぼしています。さらに、検疫、渡航制限、航空機の混乱にもつながっています。さらに、COVID-19の流行は世界的に自動車産業に大きな悪影響を及ぼし、自動車販売の大幅な落ち込みと原材料不足を引き起こしました。さらに、流行のさなか、さまざまな利害関係者がこの症状を管理するための斬新な解決策を打ち出そうとしています。結論として、COVID-19の流行は自動車セクター全体、ひいてはゼロエミッション車(ZEV)セクターにも打撃を与えました。

予測期間中、バッテリー電気自動車(BEV)分野が最大となる見込み

バッテリー電気自動車(BEV)分野は、税制上の優遇措置が受けられることに加え、公害を削減するために環境に優しいモビリティを求める声が高まっていることから、有利な成長を遂げると推定されます。自動車公害を最小限に抑えるため、環境に優しい交通手段の採用を促進する政府の取り組みや計画は、バッテリー電気自動車(BEV)市場の拡大を引き起こすと思われます。

商用車セグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

商用車セグメントは、予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。四輪貨物車は商用車として知られています。トン数は、軽自動車と大型トラックの質量の差を表すのに使われます。運転席を含む総座席数が8席以上で、最大質量が軽自動車より大きいバスやコーチは、旅客輸送に採用されています。さらに、多くの政府が路上で使用する商用車を作り、確保しています。商用車技術は常に進化しており、近い将来、こうした技術革新のいくつかが必要になると思われます。

最大のシェアを占める地域

アジア太平洋地域は、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。これは、インドや中国などの新興経済国がアジア太平洋地域の車両電動化エコシステムの拡大を支援した結果、ゼロエミッション車(ZEV)の販売台数が増加しているためです。さらに、運輸セクターの温室効果ガス排出量増加の結果、多くの政府が電動化を推進しており、これが今後数年間、この地域のゼロエミッション車(ZEV)市場を後押しすると思われます。

CAGRが最も高い地域:

北米のZEV業界は、ゼロエミッション車(ZEV)に対する社会的認知を高め、ひいては世界の需要を拡大するために、様々な面で協力しているためです。北米が最大の市場であるのは、そこに多くの重要な企業があり、多くの資金が投入されているからです。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のゼロエミッション車(ZEV)市場:車両タイプ別

  • バッテリー電気自動車(BEV)
  • 燃料電池電気自動車(FCEV)
  • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
  • ソーラーカー
  • その他

第6章 世界のゼロエミッション車(ZEV)市場:車両駆動タイプ別

  • 全輪駆動
  • 後輪駆動
  • 前輪駆動
  • その他

第7章 世界のゼロエミッション車(ZEV)市場:動力源別

  • ガソリン
  • 圧縮天然ガス(CNG)
  • ディーゼル
  • その他

第8章 世界のゼロエミッション車(ZEV)市場:最高速度別

  • 時速160マイル未満
  • 時速100~125マイル
  • 時速125マイル以上

第9章 世界のゼロエミッション車(ZEV)市場:価格別

  • 中価格帯
  • ラグジュアリー

第10章 世界のゼロエミッション車(ZEV)市場:用途別

  • 商用車
  • 乗用車
  • 二輪車
  • その他の用途

第11章 世界のゼロエミッション車(ZEV)市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 会社概要

  • Fiat
  • Hyundai
  • BMW
  • Kia
  • Chevrolet
  • Toyota
  • BYD
  • Tesla
  • Nissan
  • Volkswagen
  • Daimler AG
  • Motor Development International SA
  • Engineair Pty Ltd.
  • Tata Motors
  • SEGWAY Inc.
  • Mercedes-Benz
  • General Motors
  • Sono Motors
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Vehicle Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Battery Electric Vehicles (BEVs) (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs) (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Solar Vehicles (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Other Vehicle Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Vehicle Drive Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By All Wheel Drive (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Rear Wheel Drive (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Front Wheel Drive (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Other Vehicle Drive Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Source of Power (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Gasoline (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Compressed Natural Gas (CNG) (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Diesel (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Other Sources of Power (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Top Speed (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Less Than 100 MPH (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By 100 to 125 MPH (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By More Than 125 MPH (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Price (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Mid-Priced (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Luxury (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Commercial Vehicle (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Passenger Vehicle (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Two Wheelers (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23488

According to Stratistics MRC, the Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market is accounted for $248.0 billion in 2023 and is expected to reach $1350.9 billion by 2030 growing at a CAGR of 27.4% during the forecast period. A vehicle classified as zero emission (ZEV) does not release any pollutants through its exhaust from its onboard power source. These vehicles operate on alternative energy sources such battery electricity, natural gas, and solar power and have significant emission reductions over traditional vehicles. It is primarily intended to replace traditional modes of transportation because they cause pollution. Currently, the majority of zero emission vehicles use an extremely effective electric drive system that combines high voltage storage batteries, a fast-charging system, and one or more onboard electric power production technologies, like solar panels or brake regeneration.

According to the Delhi Government, an additional 300 electric buses will be added to the city's existing fleet of 100 e-buses. Furthermore, the state plans to buy 2,000 more e-buses over the next few years.

Market Dynamics:

Driver:

Surge in concern about environmental pollution

The growing trend toward automation in transportation has compelled automakers to use technology that is less harmful to the environment. The ecology is significantly worsened by emissions from internal combustion engines of vehicles since these engines release toxic substances like chlorofluorocarbons and other air pollutants through their tailpipes. In the meanwhile, zero emission vehicles (ZEVs), which generate no pollutants as exhaust gas, offer a solution to these problems. Additionally, they use solar energy to generate electricity, which is expected to lessen their reliance on fossil fuels. Therefore, it is anticipated that the usage of internal combustion engines in automobiles will decrease to a far greater extent with the advent of zero emission vehicles (ZEVs), resulting in less environmental pollution.

Restraint:

High manufacturing cost

ZEVs (zero emission vehicles) have advantages over regular automobiles, although they are more expensive. The high cost of the battery is primarily responsible for the additional expense of purchasing a ZEV as opposed to a fuel-powered car. In addition, compared to vehicles powered by gasoline, diesel, or compressed natural gas, zero emission vehicle production requires far larger upfront investments. The main causes of the high cost of zero emission vehicles are the use of pricey raw materials and the expensive production process. Due to the numerous unknowable factors involved in calculating the total cost of ownership of ZEVs, the significant price differential between internal combustion and zero emission cars has allowed fleet owners to engage in the zero-emission vehicle industry. Therefore, the market's growth is hampered by the high initial cost of zero emission automobiles.

Opportunity:

Technological advancements

The use of zero-emission vehicles is increasing exponentially because they provide a way to replace fossil fuels in the transportation sector, which bodes well for their future. The manufacture of advanced zero emission vehicle systems, which are predicted to have fewer specific emissions at comparably lower prices, is a target for the automotive industry. These smaller tiny engines' affordability and compactness also give them additional utility. As a result, prominent players will have a variety of chances in the future thanks to the development of advanced GDI systems. With the help of this charging network, transportation will be carbon-neutral and emission-free. Therefore, incorporating technical advances into zero emission vehicles to make mobility emission-free is a business opportunity for ZEV market growth.

Threat:

Lack of charging infrastructure

Zero emission vehicle (ZEV) market barriers have been identified as being caused by a lack of infrastructure. There aren't enough zero emission vehicle (ZEV) charging facilities in several nations throughout the world. As a result, public zero emission vehicle (ZEV) charging stations are harder to access, which lowers market demand for ZEVs. Although numerous governments are making an effort to set up a charging infrastructure for zero emission vehicles (ZEV), the majority of nations have not been able to create a sufficient number of charging stations. This presents a significant obstacle to the market expansion for zero emission vehicles (ZEVs).

COVID-19 Impact:

Uncertainty is being caused by the COVID-19 situation in the market. Governments in several areas have declared entire lockdowns and temporary closures of industries, which has a negative impact on overall production and sales. Additionally, it led to quarantines, travel restrictions, and aircraft disruptions. Additionally, the COVID-19 outbreak had a significant negative impact on the automobile industry globally, which in turn caused a significant decline in automotive sales and a shortage of raw materials. Additionally, in the midst of the epidemic, a variety of stakeholders are attempting to come up with novel solutions to manage the condition. In conclusion, the COVID-19 epidemic has harmed the automotive sector as a whole and consequently the zero-emission car sector as well.

The battery electric vehicle (BEV) segment is expected to be the largest during the forecast period

The battery electric vehicle (BEV) segment is estimated to have a lucrative growth, due to the availability of tax rebates as well as the growing desire for ecologically friendly mobility options to cut down on pollution. Government initiatives and plans that promote the adoption of environmentally friendly transportation options in order to minimize automobile pollution will cause the battery electric vehicle (BEV) market to expand.

The commercial vehicle segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The commercial vehicle segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Four-wheeled cargo vehicles are known as commercial vehicles. Tonnage is used to describe the disparity in mass between light vehicles and large trucks. With more than eight seats total, including the driver's seat, and a maximum mass greater than light vehicles, buses and coaches are employed to transport passengers. Additionally, numerous governments are creating and securing commercial cars for use on the road. Commercial vehicle technology is constantly evolving, and some of these innovations will soon be necessary.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to due to the growing number of zero emission vehicles being sold as a result of emerging economies like India and China supporting the expansion of the Asia Pacific vehicle electrification ecosystem. Additionally, as a result of the transportation sector's increasing greenhouse gas emissions, numerous governments are promoting electrification, which will likely help this region's market for zero-emission vehicles (ZEVs) in the years to come.

Region with highest CAGR:

North American is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the North American ZEV industry is cooperating on numerous fronts to increase public knowledge of Zero Emission Vehicles (ZEV) and, subsequently, global demand. North America has the largest market because there are many significant companies there and there is a lot of money to spend there.

Key players in the market:

Some of the key players in Zero Emission Vehicle (ZEV) market include: Fiat, Hyundai, BMW, Kia, Chevrolet, Toyota, BYD, Tesla, Nissan, Volkswagen, Daimler AG, Motor Development International SA, Engineair Pty Ltd., Tata Motors, SEGWAY Inc., Mercedes-Benz, General Motors and Sono Motors

Key Developments:

In December 2022, BMW commenced the production of small-series hydrogen powered model. Hydrogen is a versatile energy source that has a key role to play as we progress towards climate neutrality, enabling to present customers with an attractive product range once the hydrogen economy becomes a widespread reality.

In March 2022, Kia Carens received an overwhelming response, and crossed 50,000 mark. The demand for the petrol and diesel variant of the Carens is balanced, with around 50% of the customers preferring the diesel variants of the Carens.

Vehicle Types Covered:

  • Battery Electric Vehicles (BEVs)
  • Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs)
  • Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs)
  • Solar Vehicles
  • Other Vehicle Types

Vehicle Drive Types Covered:

  • All Wheel Drive
  • Rear Wheel Drive
  • Front Wheel Drive
  • Other Vehicle Drive Types

Source of Powers Covered:

  • Gasoline
  • Compressed Natural Gas (CNG)
  • Diesel
  • Other Sources of Power

Top Speeds Covered:

  • Less Than 100 MPH
  • 100 to 125 MPH
  • More Than 125 MPH

Prices Covered:

  • Mid-Priced
  • Luxury

Applications Covered:

  • Commercial Vehicle
  • Passenger Vehicle
  • Two Wheelers
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Battery Electric Vehicles (BEVs)
  • 5.3 Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs)
  • 5.4 Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs)
  • 5.5 Solar Vehicles
  • 5.6 Other Vehicle Types

6 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market, By Vehicle Drive Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 All Wheel Drive
  • 6.3 Rear Wheel Drive
  • 6.4 Front Wheel Drive
  • 6.5 Other Vehicle Drive Types

7 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market, By Source of Power

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Gasoline
  • 7.3 Compressed Natural Gas (CNG)
  • 7.4 Diesel
  • 7.5 Other Sources of Power

8 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market, By Top Speed

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Less Than 100 MPH
  • 8.3 100 to 125 MPH
  • 8.4 More Than 125 MPH

9 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market, By Price

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Mid-Priced
  • 9.3 Luxury

10 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Commercial Vehicle
  • 10.3 Passenger Vehicle
  • 10.4 Two Wheelers
  • 10.5 Other Applications

11 Global Zero Emission Vehicle (ZEV) Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Fiat
  • 13.2 Hyundai
  • 13.3 BMW
  • 13.4 Kia
  • 13.5 Chevrolet
  • 13.6 Toyota
  • 13.7 BYD
  • 13.8 Tesla
  • 13.9 Nissan
  • 13.10 Volkswagen
  • 13.11 Daimler AG
  • 13.12 Motor Development International SA
  • 13.13 Engineair Pty Ltd.
  • 13.14 Tata Motors
  • 13.15 SEGWAY Inc.
  • 13.16 Mercedes-Benz
  • 13.17 General Motors
  • 13.18 Sono Motors