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市場調査レポート
商品コード
1517536

ゼロエミッション車の市場規模:車両クラス別、駆動方式別、最高速度別、車両タイプ別、予測、2024年~2032年

Zero Emission Vehicle Market Size - By Vehicle Class, By Drive, By Top Speed, By Vehicle Type & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 280 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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ゼロエミッション車の市場規模:車両クラス別、駆動方式別、最高速度別、車両タイプ別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年04月08日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 280 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のゼロエミッション車市場は、2024年から2032年にかけて15%以上のCAGRを記録します。

自動車メーカー、テクノロジー企業、部品サプライヤーの協力体制がイノベーションを促進し、ZEVの選択肢を拡大します。例えば、2023年12月、G20でインドのeトラック要件が歴史的に発表された後、30社以上の主要企業が、持続的成長のための世界貿易協議会による「新興市場におけるゼロエミッション車(ZEV-EMI)」に協力しました。

各社はバッテリー技術を進歩させるための研究開発に投資しており、自動車台数の増加やレンタカー市場の改善につながっています。さらに、ZEVの合弁事業、セクター間協力、標準化パートナーシップなどのパートナーシップが、世界の普及を加速させています。これらの共同努力は、気候変動の緩和と依存度の削減という共通のコミットメントの上に成り立っており、化石燃料に焦点を当て、成長するゼロエミッション車市場を養っています。

ゼロエミッション車産業全体の市場規模は、車両クラス、駆動方式、最高速度、車両タイプ、地域によって分類されます。

二輪車セグメントは2024年から2032年にかけて顕著な成長を遂げると思われます。環境の持続可能性と大気の質に対する懸念が高まるにつれ、消費者は交通手段の選択肢として電動バイクやスクーターにますます目を向けるようになっています。これらの二輪車は、従来のガソリン車と比較して、ゼロエミッション、騒音公害の低減、低運用コストを実現しています。技術の向上と充電インフラの拡充により、ZEVと二輪車はより魅力的になっています。その結果、メーカー各社は生産性を向上させ、自動車における環境に優しい移動手段への需要の高まりに対応するため、新しい電動モデルを投入しています。

燃料電池電気自動車分野のゼロエミッション車市場シェアは、2024年から2032年にかけて顕著なCAGRを記録すると思われます。バッテリー車とは異なり、FCEVは水素と酸素の化学反応によって発電し、製品別として蒸気を生成するだけです。このクリーンエネルギー技術は、バッテリー車よりも長い走行距離と素早い燃料補給を可能にします。水素インフラの進歩や政府による水素ステーションへの支援のおかげで、FCEVは世界中で人気を博しています。ゼロエミッション走行と長距離移動の調整能力により、FCEVは持続可能性目標の達成と温室効果ガス排出削減の主要な担い手となっています。

欧州ゼロエミッション車市場は、2024年から2032年にかけて顕著なCAGRを示すと思われます。連邦規制は、ZEVの使用と電気自動車システムおよび充電ケーブルへの投資を奨励しています。加えて、消費者の環境問題に対する意識と政府によるインセンティブが、ZEV販売をさらに促進しています。自動車メーカーによる電気自動車の台頭と、持続可能なモビリティに対する社会的支援の増加により、欧州はZEVの重要な市場として浮上しており、よりクリーンで効率的なソリューションによってモビリティ輸送の未来を形成しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原材料サプライヤー
    • 部品サプライヤー
    • 自動車メーカー
    • ソフトウェア&コネクティビティ・プロバイダー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • テクノロジー&イノベーション・情勢
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 持続可能性とイノベーションに対する消費者の関心の高まり
      • ZEVの車両運用への統合
      • 環境に優しい交通手段への嗜好の高まり
      • EV所有者の利便性向上への投資
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • ZEVはパワーや利便性に劣るという認識の克服
      • 従来の自動車に比べて初期費用が高く、アクセシビリティに影響。
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:車両クラス別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 乗用車
    • バッテリー電気自動車(BEV)
    • 燃料電池電気自動車(FCEV)
  • 商用車
    • バッテリー電気自動車(BEV)
    • 燃料電池電気自動車(FCEV)
  • 二輪車
    • バッテリー電気自動車(BEV)
    • 燃料電池電気自動車(FCEV)

第6章 市場推計・予測:車両タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • バッテリー電気自動車(BEV)
  • 燃料電池電気自動車(FCEV)

第7章 市場推計・予測:駆動方式別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 前輪駆動
  • 後輪駆動
  • 全輪駆動

第8章 市場推計・予測:最高速度別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 時速100マイル未満
  • 時速100~125マイル
  • 時速125マイル以上

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他の中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • BMW Group
  • Dongfeng Motor
  • Ford Motor Company
  • General Motors
  • Honda Motor Co Ltd
  • Hyundai Motor Company
  • KIA
  • Li Auto
  • Lordstown Motors
  • Lucid Motors
  • Mercedes-Benz
  • Nio
  • Nissan Motors
  • Renault Group
  • Rivian
  • Stellantis NV
  • Tesla, Inc
  • Toyota Motor Corporation
  • Volkswagen AG
  • Xpeng
目次
Product Code: 8934

Global Zero Emission Vehicle Market will observe a CAGR of over 15% from 2024 to 2032, driven by the collaborative efforts of companies dedicated to providing sustainable transportation solutions. Collaborative efforts between automakers, technology companies, and component suppliers drive innovation and expand ZEV options. For instance, in December 2023, following the historic announcement of India's e-truck requirements at the G-20, more than 30 leading companies collaborated on the Zero Emission Vehicles in Emerging Markets (ZEV-EMI) by the World Trade Council for Continuous Growth.

Companies are investing in research and development to advance battery technology, leading to an increased number of cars and improved the rental car market. In addition, partnerships for joint ventures, intersectoral collaboration, and standardization partnerships for ZEVs are accelerating global adoption. These joint efforts are built on a shared commitment to climate change mitigation and dependency reduction, focusing on fossil fuels to feed the growing market for zero-emission vehicles.

Overall Zero Emission Vehicle industry size is classified based on vehicle class, drive, top speed, vehicle type, and region.

The two wheeler segment will witness an appreciable growth from 2024 to 2032. As concerns about environmental sustainability and air quality grow, consumers are increasingly turning to electric motorcycles and scooters as transportation options. These bikes offer zero-emissions usage, reduced noise pollution, and have lower operating costs compared to conventional gasoline vehicles. Improvements in technology and expansion of charging infrastructure make ZEVs and two-wheelers more attractive. Consequently, manufacturers are increasing productivity and introducing new electric models to meet the growing demand for eco-friendly modes of transport in vehicles.

The zero emission vehicle market share from the fuel cell electric vehicles segment will register a commendable CAGR from 2024 to 2032. Unlike battery-powered vehicles, FCEVs generate electricity through a chemical reaction between hydrogen and oxygen, producing only steam as a by-product. This clean-energy technology allows longer driving ranges and faster refueling than battery-powered counterparts. Thanks to advances in hydrogen infrastructure and government support for hydrogen fueling stations, FCEVs are gaining popularity worldwide. Their zero-emission operations and ability to adjust long-distance travel make them key players in achieving sustainability goals and reducing greenhouse gas emissions.

Europe zero emission vehicle market will exhibit a notable CAGR from 2024 to 2032. Federal regulations encourage the use of ZEVs and investments in electric vehicle systems and charging cables. In addition, consumer awareness of environmental issues and the availability of government incentives are further driving ZEV sales. With the rise of electric vehicles from automakers and increasing public support for sustainable mobility, Europe is emerging as an important market for ZEVs, shaping the future of mobility transportation with cleaner and more efficient solutions.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Component suppliers
    • 3.2.3 Vehicle manufacturers
    • 3.2.4 Software & connectivity providers
    • 3.2.5 End-users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing consumer interest in sustainability and innovation
      • 3.8.1.2 Integration of ZEVs into fleet operations
      • 3.8.1.3 Growing preference for eco-friendly transportation options
      • 3.8.1.4 Investments in improving accessibility and convenience for EV owners.
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Overcoming perceptions of ZEVs as less powerful or convenient
      • 3.8.2.2 Higher upfront costs compared to traditional vehicles, impacting accessibility.
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Vehicle Class 2021 - 2032 ($Bn & Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Passenger Cars
    • 5.2.1 Battery Electric Vehicles (BEVs)
    • 5.2.2 Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs)
  • 5.3 Commercial Vehicles
    • 5.3.1 Battery Electric Vehicles (BEVs)
    • 5.3.2 Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs)
  • 5.4 Two Wheelers
    • 5.4.1 Battery Electric Vehicles (BEVs)
    • 5.4.2 Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs)

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Vehicle Type, 2021 - 2032 ($Bn & Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Battery Electric Vehicles (BEVs)
  • 6.3 Fuel Cell Electric Vehicles (FCEVs)

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Drive, 2021 - 2032 ($Bn & Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Front wheel drive
  • 7.3 Rear wheel drive
  • 7.4 All-Wheel drive

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Top Speed, 2021 - 2032 ($Bn & Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Less than 100 Mph
  • 8.3. 100 to 125 Mph
  • 8.4 More than 125 Mph

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn & Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 Saudi Arabia
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 BMW Group
  • 10.2 Dongfeng Motor
  • 10.3 Ford Motor Company
  • 10.4 General Motors
  • 10.5 Honda Motor Co Ltd
  • 10.6 Hyundai Motor Company
  • 10.7 KIA
  • 10.8 Li Auto
  • 10.9 Lordstown Motors
  • 10.10 Lucid Motors
  • 10.11 Mercedes-Benz
  • 10.12 Nio
  • 10.13 Nissan Motors
  • 10.14 Renault Group
  • 10.15 Rivian
  • 10.16 Stellantis NV
  • 10.17 Tesla, Inc
  • 10.18 Toyota Motor Corporation
  • 10.19 Volkswagen AG
  • 10.20 Xpeng