表紙:ルテイン市場の2030年までの予測:由来別、形態別、生産プロセス別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1324197

ルテイン市場の2030年までの予測:由来別、形態別、生産プロセス別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Lutein Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Source (Natural and Synthetic), Form (Powder, Crystalline, Oil Suspension, Beadlet and Emulsion), Production Process, Application, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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ルテイン市場の2030年までの予測:由来別、形態別、生産プロセス別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、ルテインの世界市場は2023年に3億5,189万米ドルを占め、2030年には6億1,878万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.4%です。

ルテインはカロテノイドとして知られる有機色素の一種で、緑色植物、植物を摂取する動物の脂肪、卵黄、黄体、網膜に自然に存在します。マリーゴールドの花や、ほうれん草やケールなどの葉物野菜にも大量に含まれています。ルテインとその異性体であるゼアキサンチンは、人間の目の黄斑部に特に多く含まれているため、目の健康とよく結びつけられています。ルテインが目の健康、特に加齢黄斑変性症(AMD)や白内障のリスクを低下させる効果があることはよく知られています。

米国VMHS調査によると、糖尿病、心臓病、その他の疾病のための栄養補助食品は、ルテイン市場の約40%を占めています。

皮膚がん患者の増加

ルテインとゼアキサンチンを含むスキンケア製品の需要は、紫外線によって引き起こされる皮膚がんの発生が増加するにつれて上昇します。さらに、ルテインとゼアキサンチンは、ブルーライトによるDNAや酸化ダメージからの防御を提供します。さらに、皮膚によるブルーライト吸収の増加は、日焼け、皮膚の老化、皮膚がんの原因となるメラニンの形成を促進すると予想されています。しかし、ルテインを摂取すると、肌の色が劇的に明るくなり、肌の色全体が改善されることから、メラニン合成が減少することがわかります。したがって、ルテインのこの使用は市場の拡大に寄与しています。

副作用のリスク

ルテインの過剰摂取は安全ですが、アレルギーのある人は、アレルゲンを含むルテインサプリメントを摂取しないようにする必要があります。妊娠中や授乳中は、ルテインサプリメントを摂取しないことが推奨されます。ルテインと市販薬や処方薬との相互作用は、科学者にもまだわかっていません。その結果、ルテインとビタミンを組み合わせたサプリメントを摂取すると、好ましくない薬物相互作用が生じたり、望ましくない副作用が発生するリスクがあります。ルテインを長期にわたって過剰に摂取すると、カロテノデルミア(皮膚の黄変)として知られる症状が起こる可能性があります。肝臓や腎臓に問題のある人は、ルテインの過剰摂取を控えることをお勧めします。

新興経済国における意識の高まり

飼料、食品、医薬品、化粧品、栄養補助食品など、数多くの産業でルテインが使用されています。医薬品としてのルテインの利点を知らない個人もまだ多いです。大手企業は、アジア、アフリカ、中東の未開発地域にどんどん進出し、商品を宣伝し、ルテインの効能についての知識を高めています。その結果、ルテインは医薬品ビジネスにおいていくつかの展望を持っています。ルテインの潜在的な医療用途に対する人々の認識が高まるにつれて、ルテインの総市場は拡大すると思われます。

原材料価格の変動

食品・飲料におけるルテインの用途には、乳製品、飲料、焼き菓子、化粧品、菓子類などがあります。ルテインの数多くの利点は、新興国にはまだ知られておらず、厳格な管理のため、原材料のコストは常に不安定です。ルテインを多く含む原料の不足は、この価格問題によって成り立っています。原料資源の不足と法外な価格は、市場に代替品があまり出回っていないため、産業の拡大を妨げています。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行はルテイン市場の成長に利益をもたらすと予想されます。COVID-19の大流行の結果、ウイルスの結果を予防し治療するための調査努力が増加しています。さらに、"The landscape of potential health benefits of carotenoids as natural supportive therapeutics in protecting against coronavirus infection"と題された研究は、コロナウイルス感染からの保護における天然の支持治療薬としてのカロテノイドの使用を強調する結果を提供しました。したがって、パンデミックの間、ルテインとゼアキサンチン製品の需要は、これらの研究の結果として増加しました。

予測期間中、天然セグメントが最大となる見込み

天然セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。天然由来のものは、合成の同等品よりも顧客に好まれることが多いです。天然で植物由来のサプリメントを探している人々にとって、マリーゴールドの花のような植物由来の天然ルテインは、より魅力的な選択肢として見ることができます。クリーンラベル製品への需要が高まるにつれ、顧客は成分の明確さを求めています。天然ルテインは、化学的変化を受けていない健康的な物質として宣伝されるかもしれません。

予測期間中、食品・飲料セグメントが最も高いCAGRを示すと予想される

食品・飲料セグメントは、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。消費者の健康志向の高まりに伴い、機能性飲料や強化飲料の需要が高まっています。この消費者動向は、ルテインの目の健康に対する利点とともに、添加物としてルテインを含む飲料の需要を刺激しています。加齢黄斑変性症(AMD)を予防し、白内障の発生率を低下させる能力から、ルテインは栄養補助飲料の主要成分として利用されています。これらの飲料は、健康を心配し、目の障害を避ける方法を探している人々のために設計されています。天然成分を使用したクリーンラベル商品は、消費者からの需要がますます高まっています。

最大のシェアを占める地域:

北米は、米国とカナダで有力企業の浸透が進んでいることと、同地域のメーカーが成分重視の製品からより広範なブランド・ポジショニングにシフトしていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域の流通チャネルは非常に細分化されているため、米国市場はルテインサプリメントの世界売上の約56%を占めています。さらに、予測期間中、この地域ではVMHSサービスの集中が進み、地域の成長を支えるものと予想されます。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高いと予測されます。中国やインドのような発展途上国では急速な発展が見込まれています。目の問題の頻度が高く、栄養補助食品に対するニーズが高まっていることが、このニーズを刺激すると予想されます。製品に対する需要は、健康志向の高まり、消費者のライフスタイルや嗜好の変化、製品の健康上の利点に関する消費者の知識の増加によって牽引されると考えられます。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のルテイン市場:由来別

  • 天然
  • 合成

第6章 世界のルテイン市場:形態別

  • 粉末
  • 結晶
  • オイルサスペンション
  • ビーズレット
  • エマルション

第7章 世界のルテイン市場:生産プロセス別

  • 植物材料より抽出
  • 化学合成
  • 藻類ルート
  • 発酵

第8章 世界のルテイン市場:用途別

  • 美容製品
  • 食品着色料
  • 乳製品
  • 卵製品
  • 動物飼料
  • その他の用途

第9章 世界のルテイン市場:エンドユーザー別

  • 栄養補助食品
  • 食品・飲料
  • 医薬品
  • 家禽
  • 化粧品
  • 栄養補助食品

第10章 世界のルテイン市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 会社概要

  • BASF SE
  • Chr Hansen Holdings
  • Allied Biotech Corporation
  • Sundown
  • Divi's Laboratories Limited
  • OmniActive Health Technologies
  • DSM
  • Jarrow Formulas Inc
  • Tianjin Pharmaland
  • Kemin Industries
  • Solaray
  • Nature's Bounty
  • Vitiva
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Lutein Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Lutein Market Outlook, By Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Lutein Market Outlook, By Natural (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Lutein Market Outlook, By Synthetic (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Lutein Market Outlook, By Form (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Lutein Market Outlook, By Powder (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Lutein Market Outlook, By Crystalline (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Lutein Market Outlook, By Oil Suspension (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Lutein Market Outlook, By Beadlet (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Lutein Market Outlook, By Emulsion (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Lutein Market Outlook, By Production Process (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Lutein Market Outlook, By Extraction From Botanical Materials (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Lutein Market Outlook, By Chemical Synthesis (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Lutein Market Outlook, By Algae Route (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Lutein Market Outlook, By Fermentation (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Lutein Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Lutein Market Outlook, By Medicines (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Lutein Market Outlook, By Beauty Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Lutein Market Outlook, By Food Colouring (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Lutein Market Outlook, By Dairy Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Lutein Market Outlook, By Egg Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Lutein Market Outlook, By Animal Feed (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Lutein Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Lutein Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Lutein Market Outlook, By Nutraceuticals (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Lutein Market Outlook, By Food & Beverages (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Lutein Market Outlook, By Pharmaceuticals (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Lutein Market Outlook, By Poultry (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Lutein Market Outlook, By Cosmetics (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Lutein Market Outlook, By Dietary Supplements (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23475

According to Stratistics MRC, the Global Lutein Market is accounted for $351.89 million in 2023 and is expected to reach $618.78 million by 2030 growing at a CAGR of 8.4% during the forecast period. Lutein is a form of organic pigment known as a carotenoid that naturally exists in green plants, the fat of animals that consume plants, egg yolk, the corpus luteum, and the retina. Marigold flowers and leafy greens like spinach and kale also have large quantities of it. Lutein and its isomer zeaxanthin are particularly abundant in the macula of the human eye, which is why they are frequently linked to eye health. It is well recognised that lutein has positive benefits on eye health, especially in lowering the risk of age-related macular degeneration (AMD) and cataracts.

According to US VMHS Survey, dietary supplements for diabetes, heart problems and other disease accounted for approximately 40% of Lutein market.

Market Dynamics:

Driver:

Raising skin cancer cases

The demand for skin care products containing lutein and zeaxanthin rises as occurrences of skin cancer caused by UV radiation rise. Additionally, lutein and zeaxanthin offer defence against the DNA- and oxidative-damaging effects of blue light. Moreover, it is anticipated that increased blue light absorption by the skin will boost melanin formation, which is responsible for tanning, skin ageing, and skin cancer. However, consumption of lutein dramatically lightens skin tone and improves overall skin tone, indicating a decrease in melanin synthesis. Thus, this use of lutein contributes to the market's expansion.

Restraint:

Risk of side effects

A lutein overdose is safe, however someone who has an allergy should stay away from any lutein supplement that includes their allergen. It is always advised to stay away from lutein supplements when pregnant or nursing. The interactions of lutein with over-the-counter and prescription drugs remain unknown to scientists. As a result, taking supplements that combine lutein with vitamins runs the risk of having unfavourable drug interactions and having undesirable side effects. A condition known as carotenodermia, or a yellowing of the skin, can occur if an excessive quantity of lutein is consumed over time. Anyone with liver or renal issues is advised to refrain from consuming excessive amounts of lutein.

Opportunity:

Growing awareness in developing economies

Numerous industries, including animal feed, human food, medicines, cosmetics, and dietary supplements, employ lutein. Many individuals are still unaware of the benefits of lutein as a medicine. Leading companies are increasingly expanding into underdeveloped regions in Asia, Africa, and the Middle East in order to advertise their goods and raise knowledge of the benefits of lutein. As a result, lutein has several prospects in the pharmaceutical business. Lutein's total market will expand as people become more aware of its potential medical uses.

Threat:

Fluctuating raw material prices

Applications for lutein in food and beverage include dairy products, drinks, baked foods, cosmetic products, and confectionery. The numerous benefits of lutein are yet unknown to the emerging nations and the costs of raw materials are always erratic because of the rigorous controls. The lack of lutein-rich sources is made possible by this pricing issue. The lack of raw resources and exorbitant prices are impeding industry expansion because there aren't as many alternatives on the market.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 epidemic is expected to benefit the market for lutein growth. Research efforts to prevent and treat the consequences of the virus have increased as a result of the COVID-19 pandemic. Furthermore, the study titled "The landscape of potential health benefits of carotenoids as natural supportive therapeutics in protecting against coronavirus infection" provided results that highlighted the use of carotenoids as natural supportive therapeutics in protection against coronavirus infection. Thus, during the pandemic, the demand for lutein and zeaxanthin products increased as a result of these studies.

The natural segment is expected to be the largest during the forecast period

The natural segment is estimated to have a lucrative growth. Natural-source items are frequently preferred by customers over synthetic equivalents. For those looking for natural and plant-based supplements, natural lutein derived from plants like marigold flowers can be seen as a more appealing alternative. Customers want ingredient clarity as the demand for clean-label products rises. These desires may be met by natural lutein, which may be advertised as a healthy substance that hasn't undergone any chemical alterations.

The food & beverages segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The food & beverages segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. The demand for functional and fortified beverages is rising as consumers become more health-conscious. This consumer trend, along with lutein's advantages for eye health, is what stimulates demand for drinks with lutein as an additive. Due to its ability to prevent age-related macular degeneration (AMD) and lower the incidence of cataracts, lutein is utilised as a prominent component in nutraceutical beverages. These drinks are designed for people who are concerned about their health and are looking for ways to avoid eye disorders. Clean-label goods with all-natural components are more and more in demand from consumers.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increasing penetration of prominent players in the region of US and Canada and shift in ingredient focused products to broader brand positioning by manufacturers in the region. Because of the region's highly fragmented distribution channels, the US market accounts for around 56% of global sales of lutein supplements. Additionally, during the projected period, a growing concentration of VMHS services in the region is anticipated to support regional growth.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Developing nations like China and India are anticipated to have rapid development. need is expected to be stimulated by the high frequency of eye problems and the rising need for dietary supplements. Demand for the product is thought to be driven by a growing health-conscious population, changing consumer lifestyles and preferences, and increased consumer knowledge of the product's health advantages.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Lutein Market include: BASF SE, Chr Hansen Holdings, Allied Biotech Corporation, Sundown, Divi's Laboratories Limited, OmniActive Health Technologies, DSM, Jarrow Formulas Inc, Tianjin Pharmaland, Kemin Industries, Solaray, Nature's Bounty and Vitiva.

Key Developments:

In September 2021, OmniActive Health Technologies has announced the official commercial launch of Nutritears in the US. Nutritears is a product that is developed using OmniActive's Integrative Actives platform, which enables the delivery of multiple active ingredients in concentrated, smaller doses. It is specifically designed to address the issues related to occasional dry eyes.

In March, 2021, Kemin Industries, announced the launch of organic KEM GLO. Organic KEM GLO, a USDA-certified organic additive helps organic egg producers intensify the color of egg yolks. Organic KEM GLO is an addition to the existing line of Kemin's cerotenoids such as KEM GLO, ORO GLO and Organic ORO GLO. The product launched by the company provides the egg yolk color benefits and lutein value to eggs.

In June 2020, Kemin Industries has formed a partnership with Diethelm Keller Siber Hegner (DKSH) to serve as the distributor for Kemin Food Technologies in Vietnam, Myanmar, and Cambodia. This collaboration enables Kemin to strengthen its market presence and expand its reach in these emerging countries. By leveraging DKSH's distribution services, Kemin Food Technologies can optimize its distribution network and enhance its customer service.

Sources Covered:

  • Natural
  • Synthetic

Forms Covered:

  • Powder
  • Crystalline
  • Oil Suspension
  • Beadlet
  • Emulsion

Production Processes Covered:

  • Extraction From Botanical Materials
  • Chemical Synthesis
  • Algae Route
  • Fermentation

Applications Covered:

  • Medicines
  • Beauty Products
  • Food Colouring
  • Dairy Products
  • Egg Products
  • Animal Feed
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Nutraceuticals
  • Food & Beverages
  • Pharmaceuticals
  • Poultry
  • Cosmetics
  • Dietary Supplements

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Lutein Market, By Source

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Natural
  • 5.3 Synthetic

6 Global Lutein Market, By Form

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Powder
  • 6.3 Crystalline
  • 6.4 Oil Suspension
  • 6.5 Beadlet
  • 6.6 Emulsion

7 Global Lutein Market, By Production Process

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Extraction From Botanical Materials
  • 7.3 Chemical Synthesis
  • 7.4 Algae Route
  • 7.5 Fermentation

8 Global Lutein Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Medicines
  • 8.3 Beauty Products
  • 8.4 Food Colouring
  • 8.5 Dairy Products
  • 8.6 Egg Products
  • 8.7 Animal Feed
  • 8.8 Other Applications

9 Global Lutein Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Nutraceuticals
  • 9.3 Food & Beverages
  • 9.4 Pharmaceuticals
  • 9.5 Poultry
  • 9.6 Cosmetics
  • 9.7 Dietary Supplements

10 Global Lutein Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 BASF SE
  • 12.2 Chr Hansen Holdings
  • 12.3 Allied Biotech Corporation
  • 12.4 Sundown
  • 12.5 Divi's Laboratories Limited
  • 12.6 OmniActive Health Technologies
  • 12.7 DSM
  • 12.8 Jarrow Formulas Inc
  • 12.9 Tianjin Pharmaland
  • 12.10 Kemin Industries
  • 12.11 Solaray
  • 12.12 Nature's Bounty
  • 12.13 Vitiva