市場調査レポート
商品コード
1308759
界面活性剤市場の2030年までの予測- タイプ別、基質別、用途別、地域別の世界分析Surfactants Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Substrate, Application and By Geography |
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界面活性剤市場の2030年までの予測- タイプ別、基質別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、界面活性剤の世界市場は2023年に630億2,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.7%で成長し、2030年には1,059億3,000万米ドルに達すると予測されています。
界面活性剤は、一般に界面活性剤と呼ばれ、多くの企業や一般商品に不可欠な物質です。界面活性剤は、液体などの様々な物質間、あるいは液体と固体表面の間の表面張力を低下させることが可能な、ある種の性質を持っています。界面活性剤は、洗浄、発泡、湿潤、乳化(相容れない液体の混合)などのプロセスを可能にします。界面活性剤の分子構造には、親水性(水を好む)領域と疎水性(水をはじく)領域があります。界面活性剤の二重の性質は、水と油脂の両方と相互作用することを可能にし、両方の物質の分散と除去を助ける。
Household and Commercial Products Association(HCPA)によると、家庭や商業環境向けのクリーナーや消毒剤などのホームケア製品の市場規模は、年間約1,800億米ドルです。
石油をベースとする合成品の代替品の使用は、環境に優しい技術に対する需要の高まりの結果です。さまざまな製品におけるバイオ界面活性剤の用途には、乳化剤、硫酸還元菌用殺生物剤、防錆剤、その他多くの最先端用途が含まれます。その適応性と有効性から、ホームケア、工業用洗浄、飲食品などの分野で採用されています。省資源と環境への関心の高まりが、市場の需要をさらに押し上げています。
界面活性剤は、ポリマー、天然界面活性剤、酵素から製造される化合物によって凌駕されています。これらの製品は価格も手頃で、環境にも優しいです。これらの代用品はソフトで優しく、きれいな泡を作ることができ、自然でオーガニックな道を選ぶ人にとって理想的です。さらに、洗浄、湿潤、乳化、可溶化、分散、発泡などの作用があります。このように、代替製品の数々の利点は、界面活性剤にとって問題となります。
界面活性剤は効果的な洗浄剤として働く。界面活性剤は液体の表面張力を下げるため、水はより均一に広がります。さらに、土壌の浸透、土壌の通気、土壌の捕捉を助ける。細胞膜を構成する脂質やタンパク質を妨害し破壊することで、バクテリアを殺すことができます。界面活性剤がなければ、石鹸は水と結合せず、表面から転がり落ちるだけで、掃除はかなり難しくなります。個人の清潔志向の高まりにより、市場は拡大しています。
環境問題や原油価格の影響で、原材料の価格は不安定です。界面活性剤の毒性や生分解性といった環境への悪影響は、原料コストに影響を与えています。いくつかの地域政府は、資源の使用と環境保全に関する規則を課しています。市場の拡大は、原材料の高コストと石油製品の商業生産における技術的限界によって妨げられます。
COVID-19は市場にプラスの影響を与えました。流行期間中、清潔と衛生に対する人々の関心が高まっています。多くの製品改良が、パンデミックで見られた家庭用分野での売上増に貢献しました。界面活性剤は、住宅や商業環境で消毒剤として利用されることが多いです。界面活性剤のニーズは、除菌剤の使用とともに高まる。パンデミック時には、サプライチェーンの物流の問題から売上が減少しました。しかし、流行以来、需要は大幅に増加しています。
陰イオン界面活性剤セグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。陰イオン界面活性剤は有機物質です。汚れ、泥、一部の油性の汚れを落とすには、陰イオン界面活性剤が最も効果的です。イオン化後、これらの界面活性剤は機能し始める。陰イオン界面活性剤は、水に導入されるとイオン化してマイナスに帯電します。マイナスに帯電した界面活性剤は、粘土のようなプラスに帯電した物質に付着します。陰イオンは塩基と結合するとかなりの量の泡を作るため、洗剤や洗浄液の成分として広く使われています。洗浄剤や洗剤に使用される直鎖アルキルベンゼンの需要が伸びていることが、このセグメントの需要を押し上げています。
パーソナルケア分野は、予測期間中に最も速いCAGR成長が見込まれます。界面活性剤は、洗浄作用、起泡作用、増粘作用、乳化作用、可溶化作用、浸透促進作用、抗菌作用など、多くのユニークな作用のために利用されています。パーソナルケア製品に使用される最も一般的な界面活性剤は、ステアリン酸ナトリウム、ステアリン酸、ラウリミノジプロピオン酸ナトリウムです。さらに、界面活性剤は口紅や化粧品に含まれる着色顔料を微細に分散させることができます。界面活性剤は、デンタルペースト、ヘアローション、シェービングクリーム、染毛剤、香料などにも含まれています。パーソナルケア製品の使用の増加が市場の需要を押し上げています。
アジア太平洋地域は、人口増加により予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、日本、インドなどの発展途上国の財政成長は課題です。この地域では原材料が非常に入手しやすく、労働力も安価です。さらに、アジア全域で近代化と生活水準の向上が見られます。中国は世界最大の非イオン製品のユーザーであり純輸入国であるため、拡大のチャンスがあります。その結果、アジア太平洋地域ではパーソナルケア、ホームケア、繊維製品、工業・施設洗浄の用途が拡大しています。
欧州は、ホームケア、パーソナルケア産業からの需要増加により、予測期間中最もCAGRが高いと予測されます。欧州はファッション産業にとって重要な地域であるため、化粧品と繊維セクターの成長が市場の拡大を支えます。界面活性剤を基本成分とする洗剤、洗浄剤、その他の製品はドイツで広く生産されています。経済成長と製品の入手しやすさの向上により、欧州の市場シェアの50%近くが、再生可能天然資源から作られた製品に含まれる成分で占められています。
2023年2月、Croda International Plcは、Solus Advanced Materialsから、バイオテクノロジー由来の高級美容活性剤の世界的リーダーであるSolus Biotechを、無借金・無現金ベースで総額3億5,000万韓国ウォン(約2億3,200万ポンド)で買収することに合意しました。
2022年12月、Evonik は新しいバイオ界面活性剤REWOFERM RL 100を発売しました。これは完全に生分解性で、再生可能な原料を使用しています。
2022年10月、BASFとHannong Chemicals, Inc.は、アジア太平洋地域で非イオン界面活性剤を商業生産する合弁会社の設立を計画。
2022年10月、Greenkoはドイツを拠点とするUniperに250キロ・トンの界面活性剤を供給する契約を締結しました。輸出は2025年に開始されるようです。この提携は、世界中の低炭素エネルギー需要の成長に対応するため、界面活性剤と再生可能エネルギーの機会を探ることを目的としています。
2022年5月、Stepan Companyはテキサス州パサデナの既存施設で、新しいアルコキシル化プラントの建設と操業を開始しました。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Surfactants Market is accounted for $63.02 billion in 2023 and is expected to reach $105.93 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.7% during the forecast period. Surfactants, commonly referred to as surface-active agents, are substances that are essential to many businesses and common goods. They have certain qualities that make it possible for them to lessen the surface tension between various materials, such as liquids, or between a liquid and solid surface. Surfactants make it possible for processes like cleaning, foaming, wetting, and emulsification (the mixing of incompatible liquids). The molecular structure of surfactants has both hydrophilic (water-loving) and hydrophobic (water-repellent) regions. Surfactants' dual nature enables them to interact with both water and oil or grease, aiding the dispersion and removal of both substances.
According to the Household and Commercial Products Association (HCPA), the market value is around USD 180 billion per annum for home care products such as cleaner, and disinfectants for homes and commercial environments.
The use of alternatives in petroleum-based synthetic goods is a result of the rising demand for environmentally friendly technology. Applications for bio-surfactants in different goods include emulsifying agents, biocides for sulfate-reducing bacteria, anticorrosive, and many more cutting-edge uses. They are employed in sectors like home care, industrial cleaning, food and beverage, and others because of their adaptability and effectiveness. Growing worries about resource conservation and the environment are further boosting market demand.
Surfactants are outperformed by compounds produced from polymers, natural surfactants, and enzymes. These goods are also reasonably priced and environmentally beneficial. These substitutes are soft and gentle, capable of making nice foam and ideal for those who choose to pursue the natural and organic path. Additionally, they produce actions including detergency, wetting, emulsifying, solubilising, dispersing, and foaming. Thus, the numerous advantages of alternative products pose a problem for surfactants.
Surfactants act as effective detergents. Water spreads out more evenly as surfactants lower the surface tension of the liquid. Additionally, it aids in soil penetration, soil aeration, and soil trapping. By interfering with and destroying the lipids and proteins that make up the cell membrane, it can kill bacteria. Without surfactants, soaps wouldn't combine with water; instead, they would just roll off the surface, making cleaning considerably more challenging. The market is expanding as a result of an increase in personal cleanliness.
Due to environmental concerns and the price of crude oil, the price of raw materials is erratic. Surfactant's negative environmental consequences, such as toxicity and biodegradability, have an impact on the cost of raw resources. Several regional governments have imposed rules for resource usage and environmental preservation. Market expansion would be hampered by the high cost of raw materials and technological limitations in the commercial production of petroleum products.
The market was positively impacted by COVID-19. The public's attention on cleanliness and hygiene intensified throughout the epidemic. Numerous product improvements contributed to the increase in sales in the household sector that was observed in Pandemic. Surfactants are often utilised as disinfectants in residential and commercial settings. The need for surfactants rises along with the use of sanitizers. Sales fell during the epidemic mostly as a result of supply chain logistical issues. But since the epidemic, the demand has substantially increased.
The anionic surfactants segment is estimated to have a lucrative growth. Anionic surfactants are organic substances. For removing dirt, mud, and some greasy stains, anionic surfactants are the most effective. After ionisation, these surfactants begin to function. The anionic surfactants ionise and become negatively charged when they are introduced to water. Surfactants that are negatively charged adhere to positively charged substances like clay. Anionic is a widely used ingredient for detergent and cleaning solutions because it produces a significant volume of foam when combined with the base. The growing demand for linear alkyl benzene used in cleaning products and detergents is boosting the segment's demand.
The personal care segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Surfactants are utilised for many unique effects, including cleaning, foaming, thickening, emulsifying, solubilizing, enhancing penetration, and antimicrobial activities. The most common surfactants used in personal care products are sodium stearate, stearic acid, and sodium lauriminodipropionate. Additionally, surfactants allow for the fine dispersion of colour pigments in lipstick and cosmetics. They can be discovered in dental pastes, hair lotions, shaving creams, hair dyes, and fragrances. The increasing use of personal care products is driving up demand in the market.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rise in population. The financial growth of developing nations like China, Japan, and India is a challenge. Raw materials are very accessible in this region, and labour is inexpensive. Additionally, modernization and higher living standards are being seen throughout Asia. China is the world's largest user and net importer of non-ionic goods, which offers opportunities for expansion. The personal care, home care, textile, and industrial & institutional cleaning applications are expanding in the Asia Pacific region as a result.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increased demand from home care, and personal care industries. The growing cosmetic and textile sectors will support market expansion since Europe is a significant region for the fashion industry. Detergents, cleansers, and other goods using surfactants as a basic ingredient are widely produced in Germany. Due to a growing economy and increased product accessibility, nearly 50% of the market shares in Europe are now accounted for by components found in products made from renewable natural resources.
Some of the key players profiled in the Surfactants Market include BASF SE, Evonik Industries AG, P&G Chemicals, Clariant International Ltd., Stepan Company, Solvay, Lonza Group Ltd., Ashland Global Holdings Inc., Lion Corporation, Croda International, Nouryon, Galaxy Surfactants Limited, Dow Inc., Kao Corporation, Huntsman Corporation and Greenko.
In February 2023, Croda International Plc agreed to acquire Solus Biotech, a global leader in premium, biotechnology-derived beauty actives, from Solus Advanced Materials for a total consideration of KRW 350 Mn (approximately £232 Mn) on a debt-free, cash-free basis.
In December 2022, Evonik Industries AG launched a new biosurfactant, namely, REWOFERM RL 100. It is fully biodegradable and sourced from renewable feedstocks.
In October 2022, BASF and Hannong Chemicals, Inc. planned to create a joint venture for the commercial production of non-ionic surfactants in Asia Pacific.
In October 2022, Greenko signed an agreement to supply 250 kilo tons of surfactants to Germany-based Uniper. The exports are likely to start in 2025. The partnership is intended to explore surfactants and renewable energy opportunities to meet the growth in demand for low-carbon energy across the globe.
In May 2022, Stepan Company has started the construction at its existing Pasadena, Texas facility to build and operate a new alkoxylation plant.