デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1308759

界面活性剤市場の2030年までの予測- タイプ別、基質別、用途別、地域別の世界分析

Surfactants Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Substrate, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=154.09円
界面活性剤市場の2030年までの予測- タイプ別、基質別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、界面活性剤の世界市場は2023年に630億2,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.7%で成長し、2030年には1,059億3,000万米ドルに達すると予測されています。

界面活性剤は、一般に界面活性剤と呼ばれ、多くの企業や一般商品に不可欠な物質です。界面活性剤は、液体などの様々な物質間、あるいは液体と固体表面の間の表面張力を低下させることが可能な、ある種の性質を持っています。界面活性剤は、洗浄、発泡、湿潤、乳化(相容れない液体の混合)などのプロセスを可能にします。界面活性剤の分子構造には、親水性(水を好む)領域と疎水性(水をはじく)領域があります。界面活性剤の二重の性質は、水と油脂の両方と相互作用することを可能にし、両方の物質の分散と除去を助ける。

Household and Commercial Products Association(HCPA)によると、家庭や商業環境向けのクリーナーや消毒剤などのホームケア製品の市場規模は、年間約1,800億米ドルです。

市場力学:

促進要因

持続可能な製品に対する需要の高まり

石油をベースとする合成品の代替品の使用は、環境に優しい技術に対する需要の高まりの結果です。さまざまな製品におけるバイオ界面活性剤の用途には、乳化剤、硫酸還元菌用殺生物剤、防錆剤、その他多くの最先端用途が含まれます。その適応性と有効性から、ホームケア、工業用洗浄、飲食品などの分野で採用されています。省資源と環境への関心の高まりが、市場の需要をさらに押し上げています。

抑制要因

競合製品との競合

界面活性剤は、ポリマー、天然界面活性剤、酵素から製造される化合物によって凌駕されています。これらの製品は価格も手頃で、環境にも優しいです。これらの代用品はソフトで優しく、きれいな泡を作ることができ、自然でオーガニックな道を選ぶ人にとって理想的です。さらに、洗浄、湿潤、乳化、可溶化、分散、発泡などの作用があります。このように、代替製品の数々の利点は、界面活性剤にとって問題となります。

機会

衛生への関心の高まり

界面活性剤は効果的な洗浄剤として働く。界面活性剤は液体の表面張力を下げるため、水はより均一に広がります。さらに、土壌の浸透、土壌の通気、土壌の捕捉を助ける。細胞膜を構成する脂質やタンパク質を妨害し破壊することで、バクテリアを殺すことができます。界面活性剤がなければ、石鹸は水と結合せず、表面から転がり落ちるだけで、掃除はかなり難しくなります。個人の清潔志向の高まりにより、市場は拡大しています。

脅威

原材料価格の高騰

環境問題や原油価格の影響で、原材料の価格は不安定です。界面活性剤の毒性や生分解性といった環境への悪影響は、原料コストに影響を与えています。いくつかの地域政府は、資源の使用と環境保全に関する規則を課しています。市場の拡大は、原材料の高コストと石油製品の商業生産における技術的限界によって妨げられます。

COVID-19の影響:

COVID-19は市場にプラスの影響を与えました。流行期間中、清潔と衛生に対する人々の関心が高まっています。多くの製品改良が、パンデミックで見られた家庭用分野での売上増に貢献しました。界面活性剤は、住宅や商業環境で消毒剤として利用されることが多いです。界面活性剤のニーズは、除菌剤の使用とともに高まる。パンデミック時には、サプライチェーンの物流の問題から売上が減少しました。しかし、流行以来、需要は大幅に増加しています。

陰イオン界面活性剤セグメントは、予測期間中に最大になると予想されている:

陰イオン界面活性剤セグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。陰イオン界面活性剤は有機物質です。汚れ、泥、一部の油性の汚れを落とすには、陰イオン界面活性剤が最も効果的です。イオン化後、これらの界面活性剤は機能し始める。陰イオン界面活性剤は、水に導入されるとイオン化してマイナスに帯電します。マイナスに帯電した界面活性剤は、粘土のようなプラスに帯電した物質に付着します。陰イオンは塩基と結合するとかなりの量の泡を作るため、洗剤や洗浄液の成分として広く使われています。洗浄剤や洗剤に使用される直鎖アルキルベンゼンの需要が伸びていることが、このセグメントの需要を押し上げています。

パーソナルケア分野は、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる:

パーソナルケア分野は、予測期間中に最も速いCAGR成長が見込まれます。界面活性剤は、洗浄作用、起泡作用、増粘作用、乳化作用、可溶化作用、浸透促進作用、抗菌作用など、多くのユニークな作用のために利用されています。パーソナルケア製品に使用される最も一般的な界面活性剤は、ステアリン酸ナトリウム、ステアリン酸、ラウリミノジプロピオン酸ナトリウムです。さらに、界面活性剤は口紅や化粧品に含まれる着色顔料を微細に分散させることができます。界面活性剤は、デンタルペースト、ヘアローション、シェービングクリーム、染毛剤、香料などにも含まれています。パーソナルケア製品の使用の増加が市場の需要を押し上げています。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域は、人口増加により予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、日本、インドなどの発展途上国の財政成長は課題です。この地域では原材料が非常に入手しやすく、労働力も安価です。さらに、アジア全域で近代化と生活水準の向上が見られます。中国は世界最大の非イオン製品のユーザーであり純輸入国であるため、拡大のチャンスがあります。その結果、アジア太平洋地域ではパーソナルケア、ホームケア、繊維製品、工業・施設洗浄の用途が拡大しています。

CAGRが最も高い地域:

欧州は、ホームケア、パーソナルケア産業からの需要増加により、予測期間中最もCAGRが高いと予測されます。欧州はファッション産業にとって重要な地域であるため、化粧品と繊維セクターの成長が市場の拡大を支えます。界面活性剤を基本成分とする洗剤、洗浄剤、その他の製品はドイツで広く生産されています。経済成長と製品の入手しやすさの向上により、欧州の市場シェアの50%近くが、再生可能天然資源から作られた製品に含まれる成分で占められています。

主な発展:

2023年2月、Croda International Plcは、Solus Advanced Materialsから、バイオテクノロジー由来の高級美容活性剤の世界的リーダーであるSolus Biotechを、無借金・無現金ベースで総額3億5,000万韓国ウォン(約2億3,200万ポンド)で買収することに合意しました。

2022年12月、Evonik は新しいバイオ界面活性剤REWOFERM RL 100を発売しました。これは完全に生分解性で、再生可能な原料を使用しています。

2022年10月、BASFとHannong Chemicals, Inc.は、アジア太平洋地域で非イオン界面活性剤を商業生産する合弁会社の設立を計画。

2022年10月、Greenkoはドイツを拠点とするUniperに250キロ・トンの界面活性剤を供給する契約を締結しました。輸出は2025年に開始されるようです。この提携は、世界中の低炭素エネルギー需要の成長に対応するため、界面活性剤と再生可能エネルギーの機会を探ることを目的としています。

2022年5月、Stepan Companyはテキサス州パサデナの既存施設で、新しいアルコキシル化プラントの建設と操業を開始しました。

レポート内容

  • 地域レベル、国レベルの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データをカバー
  • 市場動向(促進要因、阻害要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • エグゼクティブサマリー
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 界面活性剤の世界市場:タイプ別

  • 陰イオン界面活性剤
    • 直鎖アルキルベンゼンスルホン酸塩(LAS)
    • アルキルエーテル硫酸塩(AES)
    • アルコール性硫酸塩
    • ラウリル硫酸ナトリウム
  • カチオン界面活性剤
    • 塩化ベヘントリモニウム
    • 塩化ジステアリルジメチルアンモニウム
    • 第四級アンモニウム化合物
  • 非イオン界面活性剤
    • アルキルフェノールエトキシレート(APE/APEO)
    • アルコールエトキシレート
    • 脂肪酸アルコキシレート
    • アミンオキシド
  • 両性界面活性剤
    • アルキルアンホアセテート
    • アルキルイミノプロピオン酸塩
    • アルキルアンホプロピオン酸塩
    • コカミドプロピルベタイン
  • シリコーン系界面活性剤
  • その他のタイプ

第6章 界面活性剤の世界市場:基質別

  • 化学合成
  • 合成界面活性剤
  • バイオベース界面活性剤

第7章 界面活性剤の世界市場:用途別

  • 食品加工
  • ホームケア
  • パーソナルケア
  • 繊維・皮革
  • 産業・施設クリーニング
  • プラスチック
  • 油田用化学品
  • エマルジョン重合
  • 潤滑油・燃料添加剤
  • 農業用化学品
  • その他の用途

第8章 界面活性剤の世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第10章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • Evonik Industries AG
  • P&G Chemicals
  • Clariant International Ltd.
  • Stepan Company
  • Solvay
  • Lonza Group Ltd.
  • Ashland Global Holdings Inc.
  • Lion Corporation
  • Croda International
  • Nouryon
  • Galaxy Surfactants Limited
  • Dow Inc.
  • Kao Corporation
  • Huntsman Corporation
  • Greenko
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Surfactants Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Surfactants Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Surfactants Market Outlook, By Anionic Surfactants (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Surfactants Market Outlook, By Linear Alkylbenzene Sulfonates (LAS) (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Surfactants Market Outlook, By Alkyl Ether Sulfates (AES) (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Surfactants Market Outlook, By Alcoholic Sulfates (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Surfactants Market Outlook, By Sodium Lauryl Sulfates (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Surfactants Market Outlook, By Cationic Surfactants (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Surfactants Market Outlook, By Behentrimonium Chloride (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Surfactants Market Outlook, By Distearyl Dimethyl Ammonium Chloride (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Surfactants Market Outlook, By Quaternary Ammonium Compounds (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Surfactants Market Outlook, By Non-ionic Surfactants (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Surfactants Market Outlook, By Alkylphenol Ethoxylates (APE/APEO) (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Surfactants Market Outlook, By Alcohol Ethoxylates (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Surfactants Market Outlook, By Fatty Acid Alkoxylates (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Surfactants Market Outlook, By Amine Oxides (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Surfactants Market Outlook, By Amphoteric Surfactants (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Surfactants Market Outlook, By Alkylamphoacetates (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Surfactants Market Outlook, By Alkyliminopropionates (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Surfactants Market Outlook, By Alkylamphopropionates (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Surfactants Market Outlook, By Cocamidopropyl Betaine (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Surfactants Market Outlook, By Silicone Surfactants (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Surfactants Market Outlook, By Other Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Surfactants Market Outlook, By Substrate (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Surfactants Market Outlook, By Chemically Synthesized (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Surfactants Market Outlook, By Synthetic Surfactants (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Surfactants Market Outlook, By Bio-based Surfactants (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Surfactants Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Surfactants Market Outlook, By Food Processing (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Surfactants Market Outlook, By Home Care (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Surfactants Market Outlook, By Personal Care (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Surfactants Market Outlook, By Textile & Leather (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Surfactants Market Outlook, By Industrial & Institutional Cleaning (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Surfactants Market Outlook, By Plastics (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Surfactants Market Outlook, By Oilfield Chemicals (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Surfactants Market Outlook, By Emulsion Polymerization (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Surfactants Market Outlook, By Lubricants & Fuel Additives (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Surfactants Market Outlook, By Agricultural Chemicals (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Surfactants Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23459

According to Stratistics MRC, the Global Surfactants Market is accounted for $63.02 billion in 2023 and is expected to reach $105.93 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.7% during the forecast period. Surfactants, commonly referred to as surface-active agents, are substances that are essential to many businesses and common goods. They have certain qualities that make it possible for them to lessen the surface tension between various materials, such as liquids, or between a liquid and solid surface. Surfactants make it possible for processes like cleaning, foaming, wetting, and emulsification (the mixing of incompatible liquids). The molecular structure of surfactants has both hydrophilic (water-loving) and hydrophobic (water-repellent) regions. Surfactants' dual nature enables them to interact with both water and oil or grease, aiding the dispersion and removal of both substances.

According to the Household and Commercial Products Association (HCPA), the market value is around USD 180 billion per annum for home care products such as cleaner, and disinfectants for homes and commercial environments.

Market Dynamics:

Driver:

Raising demand for sustainable products

The use of alternatives in petroleum-based synthetic goods is a result of the rising demand for environmentally friendly technology. Applications for bio-surfactants in different goods include emulsifying agents, biocides for sulfate-reducing bacteria, anticorrosive, and many more cutting-edge uses. They are employed in sectors like home care, industrial cleaning, food and beverage, and others because of their adaptability and effectiveness. Growing worries about resource conservation and the environment are further boosting market demand.

Restraint:

Competition from rivalling solutions

Surfactants are outperformed by compounds produced from polymers, natural surfactants, and enzymes. These goods are also reasonably priced and environmentally beneficial. These substitutes are soft and gentle, capable of making nice foam and ideal for those who choose to pursue the natural and organic path. Additionally, they produce actions including detergency, wetting, emulsifying, solubilising, dispersing, and foaming. Thus, the numerous advantages of alternative products pose a problem for surfactants.

Opportunity:

Growing attention to hygiene

Surfactants act as effective detergents. Water spreads out more evenly as surfactants lower the surface tension of the liquid. Additionally, it aids in soil penetration, soil aeration, and soil trapping. By interfering with and destroying the lipids and proteins that make up the cell membrane, it can kill bacteria. Without surfactants, soaps wouldn't combine with water; instead, they would just roll off the surface, making cleaning considerably more challenging. The market is expanding as a result of an increase in personal cleanliness.

Threat:

High cost of raw materials

Due to environmental concerns and the price of crude oil, the price of raw materials is erratic. Surfactant's negative environmental consequences, such as toxicity and biodegradability, have an impact on the cost of raw resources. Several regional governments have imposed rules for resource usage and environmental preservation. Market expansion would be hampered by the high cost of raw materials and technological limitations in the commercial production of petroleum products.

COVID-19 Impact:

The market was positively impacted by COVID-19. The public's attention on cleanliness and hygiene intensified throughout the epidemic. Numerous product improvements contributed to the increase in sales in the household sector that was observed in Pandemic. Surfactants are often utilised as disinfectants in residential and commercial settings. The need for surfactants rises along with the use of sanitizers. Sales fell during the epidemic mostly as a result of supply chain logistical issues. But since the epidemic, the demand has substantially increased.

The anionic surfactants segment is expected to be the largest during the forecast period:

The anionic surfactants segment is estimated to have a lucrative growth. Anionic surfactants are organic substances. For removing dirt, mud, and some greasy stains, anionic surfactants are the most effective. After ionisation, these surfactants begin to function. The anionic surfactants ionise and become negatively charged when they are introduced to water. Surfactants that are negatively charged adhere to positively charged substances like clay. Anionic is a widely used ingredient for detergent and cleaning solutions because it produces a significant volume of foam when combined with the base. The growing demand for linear alkyl benzene used in cleaning products and detergents is boosting the segment's demand.

The personal care segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The personal care segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Surfactants are utilised for many unique effects, including cleaning, foaming, thickening, emulsifying, solubilizing, enhancing penetration, and antimicrobial activities. The most common surfactants used in personal care products are sodium stearate, stearic acid, and sodium lauriminodipropionate. Additionally, surfactants allow for the fine dispersion of colour pigments in lipstick and cosmetics. They can be discovered in dental pastes, hair lotions, shaving creams, hair dyes, and fragrances. The increasing use of personal care products is driving up demand in the market.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rise in population. The financial growth of developing nations like China, Japan, and India is a challenge. Raw materials are very accessible in this region, and labour is inexpensive. Additionally, modernization and higher living standards are being seen throughout Asia. China is the world's largest user and net importer of non-ionic goods, which offers opportunities for expansion. The personal care, home care, textile, and industrial & institutional cleaning applications are expanding in the Asia Pacific region as a result.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increased demand from home care, and personal care industries. The growing cosmetic and textile sectors will support market expansion since Europe is a significant region for the fashion industry. Detergents, cleansers, and other goods using surfactants as a basic ingredient are widely produced in Germany. Due to a growing economy and increased product accessibility, nearly 50% of the market shares in Europe are now accounted for by components found in products made from renewable natural resources.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Surfactants Market include BASF SE, Evonik Industries AG, P&G Chemicals, Clariant International Ltd., Stepan Company, Solvay, Lonza Group Ltd., Ashland Global Holdings Inc., Lion Corporation, Croda International, Nouryon, Galaxy Surfactants Limited, Dow Inc., Kao Corporation, Huntsman Corporation and Greenko.

Key Developments:

In February 2023, Croda International Plc agreed to acquire Solus Biotech, a global leader in premium, biotechnology-derived beauty actives, from Solus Advanced Materials for a total consideration of KRW 350 Mn (approximately £232 Mn) on a debt-free, cash-free basis.

In December 2022, Evonik Industries AG launched a new biosurfactant, namely, REWOFERM RL 100. It is fully biodegradable and sourced from renewable feedstocks.

In October 2022, BASF and Hannong Chemicals, Inc. planned to create a joint venture for the commercial production of non-ionic surfactants in Asia Pacific.

In October 2022, Greenko signed an agreement to supply 250 kilo tons of surfactants to Germany-based Uniper. The exports are likely to start in 2025. The partnership is intended to explore surfactants and renewable energy opportunities to meet the growth in demand for low-carbon energy across the globe.

In May 2022, Stepan Company has started the construction at its existing Pasadena, Texas facility to build and operate a new alkoxylation plant.

Types Covered:

  • Anionic Surfactants
  • Cationic Surfactants
  • Non-ionic Surfactants
  • Amphoteric Surfactants
  • Silicone Surfactants
  • Other Types

Substrates Covered:

  • Chemically Synthesized
  • Synthetic Surfactants
  • Bio-based Surfactants

Applications Covered:

  • Food Processing
  • Home Care
  • Personal Care
  • Textile & Leather
  • Industrial & Institutional Cleaning
  • Plastics
  • Oilfield Chemicals
  • Emulsion Polymerization
  • Lubricants & Fuel Additives
  • Agricultural Chemicals
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Surfactants Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Anionic Surfactants
    • 5.2.1 Linear Alkylbenzene Sulfonates (LAS)
    • 5.2.2 Alkyl Ether Sulfates (AES)
    • 5.2.3 Alcoholic Sulfates
    • 5.2.4 Sodium Lauryl Sulfates
  • 5.3 Cationic Surfactants
    • 5.3.1 Behentrimonium Chloride
    • 5.3.2 Distearyl Dimethyl Ammonium Chloride
    • 5.3.3 Quaternary Ammonium Compounds
  • 5.4 Non-ionic Surfactants
    • 5.4.1 Alkylphenol Ethoxylates (APE/APEO)
    • 5.4.2 Alcohol Ethoxylates
    • 5.4.3 Fatty Acid Alkoxylates
    • 5.4.4 Amine Oxides
  • 5.5 Amphoteric Surfactants
    • 5.5.1 Alkylamphoacetates
    • 5.5.2 Alkyliminopropionates
    • 5.5.3 Alkylamphopropionates
    • 5.5.4 Cocamidopropyl Betaine
  • 5.6 Silicone Surfactants
  • 5.7 Other Types

6 Global Surfactants Market, By Substrate

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Chemically Synthesized
  • 6.3 Synthetic Surfactants
  • 6.4 Bio-based Surfactants

7 Global Surfactants Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Food Processing
  • 7.3 Home Care
  • 7.4 Personal Care
  • 7.5 Textile & Leather
  • 7.6 Industrial & Institutional Cleaning
  • 7.7 Plastics
  • 7.8 Oilfield Chemicals
  • 7.9 Emulsion Polymerization
  • 7.10 Lubricants & Fuel Additives
  • 7.11 Agricultural Chemicals
  • 7.12 Other Applications

8 Global Surfactants Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 BASF SE
  • 10.2 Evonik Industries AG
  • 10.3 P&G Chemicals
  • 10.4 Clariant International Ltd.
  • 10.5 Stepan Company
  • 10.6 Solvay
  • 10.7 Lonza Group Ltd.
  • 10.8 Ashland Global Holdings Inc.
  • 10.9 Lion Corporation
  • 10.10 Croda International
  • 10.11 Nouryon
  • 10.12 Galaxy Surfactants Limited
  • 10.13 Dow Inc.
  • 10.14 Kao Corporation
  • 10.15 Huntsman Corporation
  • 10.16 Greenko